Mootorrataste kütusekulu → Re: kütusekulu
Re: kütusekulu
randel kirjutas:Kütusekulu mõjutavad peamiselt kaks asja - veeretakistus ja õhutakistus.
Veeretakistus sõltub otseselt sõiduki massist aga on suhteliselt marginaalse tähtsusega.
Põhiosa moodustab õhutakistus, mis sõltub nii sõiduki ristlõike pindalast ja õhutakistustegurist ja on nende kahe korrutis.
Kui auto ristlõige ongi tsikli omast 2-3 korda suurem, siis õhutakistusteguriga on asjad samas suurusjärgus vastupidi.
Ja nii tekibki olukord kus tsikli ja auto kütusekulu on üsna võrdsed.
Lisaks on uuematel autodel kasutatavad toitesüsteemid kindlasti efektiivsemad kui tsiklitel, kus ruumi- ja kaalupiirangud oma osa mängivad.
Ei ole asi veere ja õhutakistuses. Asi on selles, et motikad on loodud kiiresti edasi liikuma, autod ökonoomsed olema.
Motikaid tehakse pidavalt kiiremaks ja kiiremaks kütusekulule tähelepanu pööramata. Autosid aga tehakse üha säästlikumaks olles nõus ka mootori kiirendust vähendama.
Kui sõiduauto mootor raja jaoks tuunida: turbod, ajud .... hakkab see ka kütus sööma.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.