Mootorrataste kütusekulu
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootorrataste kütusekulu
being kirjutas:Kuigi juba mainisin siin seda linki vist eelnevalt, siis tundub, et paljudel jäi märkamata.
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile ... #Drag_areaSiin on siis kirjas autode lauppind. Nagu näha, keskmisel autol jääb see kuskil 0.65m2 kanti. Mootorratastel peaks see jääma keskmiselt umbes 0.4m2 kanti, olenevalt siis väga palju tsikli ehitusest (gp tsiklitel kuni 0.2m2 ja täiesti ilma voolunditeta tsiklitel ning püstises asendis sõites kuni 0.7m2)
Üllatavalt väike vahe, kas pole?
See arvutus tundub ulme. Arvestatud on ainult vertikaalsete peaaegu vertikaalsete osadega autode ja rataste juures? Sellisel juhul peaaegu kõik uued plastikud on 0.2 ja kui esikondlist kuni rattani koonuse või mistahes junni mis on "nö" voolunoojeline, siis saaks lauppinna 0.0 midagi?(sest sealt august enamus sellest 0.2est ongi võetud minuarust)
edit:
mx77 kirjutas:see ei ole puhas lauppind vaid lauppind*õhutakistuskoefitsent. eesti keels võiks see olla ehk takistuspindala vms.
Tundub vähe loogilisem. Ehk see number seal on võrdub õhutakistusega samasuurel vertikaalsel pinnal?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.