Omavalmistatud/ümberehitatud ratta arvele võtt → Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Omavalmstatud/ümberehitatud ratta arvele võtt

Lugemata postitus Postitas janis »

Minul kulges omavalmistatud sõiduki arvele võtmine probleemideta. Täpsustuseks ei ehitanud ma mitte XT-le raami vaid ehitasin täiesti uue mootorratta millel kasutasin Yamaha XT600 mootorit ja mõningaid osasid.
Registreerimisprotsess ei ole iseenesest keeruline, küll aga kulukas nii ajaliselt kui ka rahaliselt. Valmistatav sõiduk tuleb lihtsalt ehitada vastavalt seadustele ( e-tähised, pidurid, tuled jne). Kui mootori võimsus vastab raami suurusele ja geomeetriale ning näeb visuaalselt igati tugev ja sobilik välja ei ole vaja eraldi tugevusarvutusi ega keevitus kvaliteeti tõendavaid pabereid. Minu projekti puhul oli mul siiski selline kergemat sorti tugevusarvutus teostatud, raami kaela väändele. Ühesõnaga alustada tuleb ehitamisest, kui jääb seaduse punktides midagi arusaamatuks saab alati ühendust võtta maanteeameti sõidukite osakonnaga. Kui sõiduk valmis, tuleb esitada ARK-ile avaldus, üksiktüübi kinnituse taotlemiseks, avalduse juurde lisada tekst, et mis sõidukiga tegu kuidas ehitatud jne. Võib lisada mõned fotod. Mõne aja pärast tuleb ark-ilt tagasiside, kui kõik on neile sobiv alustatakse üksiktüübikinnituse menetlusega ja tuleb tasuda riigilõiv. Üksiktüübikinnituse riigilõiv on kuskil 190eur. Sealt suunatakse Maanteeameti poolt tunnustatud eksperdi juurde, ühesõnaga võid ise nimekirjast valida endale sobiva. Eksperdiga lepite siis juba iseseisvalt kokku millal ja kus toimub sõiduki ettenäitamine. Ekspert küsib ka ülevaatus tasu mis jääb suurusjärgus 200-300eur (minujaoks oli see üllatus väljaminek, sest seda otseselt kuskil kirjas ei olnud). Ekspert siis kontrollib visuaalselt ja mõõtes sõiduki vastavust seadustele, küsib detailide pärinemise kohta informatsiooni, kontrollib nende E tähiseid ja korrasolekut, ning saadud info põhjal paneb ka kokku andmed mis kantakse hiljem sõiduki tehnilisse passi. Teostatakse veel müramõõtmine, pidurdusmaa kontroll ja sõiduki kaalumine. Kui kõik vastab nõuetele annab ekspert oma heakskiidu ARK-i, sealt tuleb umbes 2 nädala pärast vastus, positiivse vastuse korral võid sõita arki, kus enam sõiduki tehnilist kontrolli ei toimu. Lüüakse raaminumber ( kui sa ei ole seda ise teinud, ARK-i heakskiidu paberil on vin-kood) või siis kontrollitakse vin-koodi, edasi tasud üle 150eur riigilõivu esmaseregistreerimise eest. Boonusena saad 3 aastat kehtivat ülevaatust ja passi valmistusaasta 2012. Lühidalt käis see mul niimoodi.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”