DiY- Vigastatud/kriimustatud metall tsiklidetaili taastamine → Alumiiniumist mootorikatete taastamine: my way :D
Alumiiniumist mootorikatete taastamine: my way :D
Sümptomid:
Katetelt lakk osaliselt kulunud ning alumiinium hakanud korrodeeruma (nn valge rooste).
Materjalid ja töövahendid:
1) karukeel 240, silindriline, trelli otsa
2) karukeel 320, silindriline, trelli otsa
3) vesilihvpaber 1000
4) poleerimispasta nr 3, Commander
5) viltkäi trelli otsa, silindri kujuline, koonilise otsaga
5) kuumuskindel lakk, kuni 500 kraadi (aerosool)
Karukeeled ja viltkäi pärit: M.K.T. AS
Katusepapi 35, 11412 Tallinn
Poleerimispasta - Automaailmast, Kadaka tee 42C Tallinn
Kuumuskindel lakk: Kemiflora, Laki 3A
Tallinn
Vesipaberit saab ehitusmaterjalide poodidest, mina soetasin Kemiflorast
Tööde järjekord ja kirjeldus.
1) 240 karukeelega järelejäänud lakk ning valge rooste maha, eemaldab ka väiksemad kriimud. Kui suuremaid kriime pole, ei soovitaks liivapaberiga trelli otsas ligi minna, liiga äkiline ja võib nö sisse lõigata. Väga "nurgataguseid kohti võib käsitsi lihvida, näit 400-se paberiga
2) edasi 320 karukeelega kogu pind üle uuesti
3) vesipaberiga käsitsi uuesti üle, niikaua kuni karukeelest tekkinud triibud kaovad
4) pasta kord-pasta lapile ja hõõruma, üsna tugevasti, nii, et pasta ja lapp nähtavalt määrduksid
NB! pastat mitte maha hõõruda vaid jätta peale!
5) peale pasta kuivamist viltkäi trelli otsa ja poleerima-silindrilise osaga suuremad pinnad, koonilisega nurgatagused ja "õnarused"
6) puhastada siia-sinna jäänud pastariismed lapiga
7) võtta viltkäi kätte ja käsitsi üle käia kogu pind nii, et poleerimisjäljed oleksid ühesuunalised, näit tsikli sõidusuunalised
8 ) enne lakkimist veel korralik puhastus
9) lakkida õhukeste kihtidena, 3-4 korda, iga korra vahel ca 3-4 minutit kuivada lasta
10) laki kuivamine kahes etapis-1 tund toatemperatuuril ja 1 tund 180 kraadi juures kohe otsa (kodune praeahi abix
)
Kuna aerosoolina pealekantud lakk võib jääda õige pisut krobeline, siis võib pärast proovida poleerimispastaga üle käia (mina seda ei teinud)
See oli mu esimene katsetus ja tulemuse pikajalisuse osas ei oska midagi öelda, kuid kuu aega hiljem näeb veel väga hea välja
Kui kellelgi soovi, võin pilti näidata v siis ka tulemust ennast reaalis.
Hans
Katetelt lakk osaliselt kulunud ning alumiinium hakanud korrodeeruma (nn valge rooste).
Materjalid ja töövahendid:
1) karukeel 240, silindriline, trelli otsa
2) karukeel 320, silindriline, trelli otsa
3) vesilihvpaber 1000
4) poleerimispasta nr 3, Commander
5) viltkäi trelli otsa, silindri kujuline, koonilise otsaga
5) kuumuskindel lakk, kuni 500 kraadi (aerosool)
Karukeeled ja viltkäi pärit: M.K.T. AS
Katusepapi 35, 11412 Tallinn
Poleerimispasta - Automaailmast, Kadaka tee 42C Tallinn
Kuumuskindel lakk: Kemiflora, Laki 3A
Tallinn
Vesipaberit saab ehitusmaterjalide poodidest, mina soetasin Kemiflorast
Tööde järjekord ja kirjeldus.
1) 240 karukeelega järelejäänud lakk ning valge rooste maha, eemaldab ka väiksemad kriimud. Kui suuremaid kriime pole, ei soovitaks liivapaberiga trelli otsas ligi minna, liiga äkiline ja võib nö sisse lõigata. Väga "nurgataguseid kohti võib käsitsi lihvida, näit 400-se paberiga
2) edasi 320 karukeelega kogu pind üle uuesti
3) vesipaberiga käsitsi uuesti üle, niikaua kuni karukeelest tekkinud triibud kaovad
4) pasta kord-pasta lapile ja hõõruma, üsna tugevasti, nii, et pasta ja lapp nähtavalt määrduksid
NB! pastat mitte maha hõõruda vaid jätta peale!
5) peale pasta kuivamist viltkäi trelli otsa ja poleerima-silindrilise osaga suuremad pinnad, koonilisega nurgatagused ja "õnarused"
6) puhastada siia-sinna jäänud pastariismed lapiga
7) võtta viltkäi kätte ja käsitsi üle käia kogu pind nii, et poleerimisjäljed oleksid ühesuunalised, näit tsikli sõidusuunalised

8 ) enne lakkimist veel korralik puhastus
9) lakkida õhukeste kihtidena, 3-4 korda, iga korra vahel ca 3-4 minutit kuivada lasta
10) laki kuivamine kahes etapis-1 tund toatemperatuuril ja 1 tund 180 kraadi juures kohe otsa (kodune praeahi abix

Kuna aerosoolina pealekantud lakk võib jääda õige pisut krobeline, siis võib pärast proovida poleerimispastaga üle käia (mina seda ei teinud)
See oli mu esimene katsetus ja tulemuse pikajalisuse osas ei oska midagi öelda, kuid kuu aega hiljem näeb veel väga hea välja

Kui kellelgi soovi, võin pilti näidata v siis ka tulemust ennast reaalis.
Hans
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.