trosside õlitamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: trosside õlitamine
Lingid siin teemas on vähe aegunud, uuendan neid veidi.
Peale talve tõmbas mul just gaasitrossi kinni, algul mõtlesin et ostan uue, ei maksa just palju, aga on olemas spets õlitaja, mis on suht mugav ja odav(eelpool mainitud : 100 eeku) ja WD 40 peaks sobima õlituseks
Siit ka hea youtube video :
[youtube][/youtube]
-
- Postitusi: 70
- Liitunud: 23 Jaan 2013, 22:19
- Tsikkel: 1 R1 on Wheelie Machine,+R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: trosside õlitamine
Selline tegu küll väga tark mu meelest pole, kui tross hakkab kinni jääma siis on aeg see vahetada ja mitte määrida mõne määrdega mis erineva temperatuuriga reageerib hoopis vastupidiselt, mõni kuivab paksuks lägaks ja lõpuks on efekt hoopis vastupidine, arusaadav ja loogilne ju tundub et seda peaks tegema aga tross oma kõris peaks siiski kuivalt ja niisamagi vabalt liikuma. Autodel ju vahetatakse ka kässari tross kui hakkab kinni jääma mitte ei näe keegi ogaraks vaeva et seda liikuma saada.... Hakake nüüd vaidlema...
Re: trosside õlitamine
kas enam aerosool silikoon määre ei kõlba trosside 'õlitamiseks' sellega ei jäätunud talvel trossid ära ja spidoka seier hakkab selleks hüppama et peagi katkeb tross või mõni muu jupp spidoka sees
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: trosside õlitamine
karue38 kirjutas:Selline tegu küll väga tark mu meelest pole, kui tross hakkab kinni jääma siis on aeg see vahetada ja mitte määrida mõne määrdega mis erineva temperatuuriga reageerib hoopis vastupidiselt, mõni kuivab paksuks lägaks ja lõpuks on efekt hoopis vastupidine, arusaadav ja loogilne ju tundub et seda peaks tegema aga tross oma kõris peaks siiski kuivalt ja niisamagi vabalt liikuma. Autodel ju vahetatakse ka kässari tross kui hakkab kinni jääma mitte ei näe keegi ogaraks vaeva et seda liikuma saada.... Hakake nüüd vaidlema...
Selle see väike vidin, et "ogarat" vaeva mitte näha. Kui tross iseenesest korras, siis ma võin kasvõi iga mootoriõli vahetusega ka selle protseduuri ära teha
Määrde poolest lasen teistel vaielda
-
Teema algataja
Re: trosside õlitamine
karue38 kirjutas:Selline tegu küll väga tark mu meelest pole, kui tross hakkab kinni jääma siis on aeg see vahetada ja mitte määrida mõne määrdega mis erineva temperatuuriga reageerib hoopis vastupidiselt, mõni kuivab paksuks lägaks ja lõpuks on efekt hoopis vastupidine, arusaadav ja loogilne ju tundub et seda peaks tegema aga tross oma kõris peaks siiski kuivalt ja niisamagi vabalt liikuma. Autodel ju vahetatakse ka kässari tross kui hakkab kinni jääma mitte ei näe keegi ogaraks vaeva et seda liikuma saada.... Hakake nüüd vaidlema...
Ole nüüd hea laps ja mine osta uus tross ning katsu, kas on kuiv või õlitatud
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: trosside õlitamine
karue38 kirjutas:Selline tegu küll väga tark mu meelest pole, kui tross hakkab kinni jääma siis on aeg see vahetada ja mitte määrida mõne määrdega mis erineva temperatuuriga reageerib hoopis vastupidiselt, mõni kuivab paksuks lägaks ja lõpuks on efekt hoopis vastupidine, arusaadav ja loogilne ju tundub et seda peaks tegema aga tross oma kõris peaks siiski kuivalt ja niisamagi vabalt liikuma. Autodel ju vahetatakse ka kässari tross kui hakkab kinni jääma mitte ei näe keegi ogaraks vaeva et seda liikuma saada.... Hakake nüüd vaidlema...
Võid ju oma motika mootorit ka vahetada kui hakkab hooldamatusest kinni jääma! Auto ja motika originaal või korraliku tootja trossid on koostatud määrdega enamasti. Loomulikult ei aita räbalaks kulunud trossi määrimine, aga kasutusaja pikendamiseks ongi lihtsam neid trosse hoolduse käigus selle abinõuga määrida/puhastada! Mõnel rattal on trossi vahetusega tükk tegemist, samas hooldus võtab mõne minuti!
Õlidest sobivad vast enamus "WD40" tüüpi vedelad univ. õlid, mis läbivoolates ka kulumisjäägid kõrist välja toovad. Kui trossi otsast juba puhtam õli tuleb ongi jälle korras ja tross töötab sujuvalt
Võib ka iga hooldus uued trossid panna, kah muretu!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7422
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1995 korda
- Tänatud: 588 korda
Re: trosside õlitamine
karue38 kirjutas:Selline tegu küll väga tark mu meelest pole, kui tross hakkab kinni jääma siis on aeg see vahetada ja mitte määrida mõne määrdega mis erineva temperatuuriga reageerib hoopis vastupidiselt, mõni kuivab paksuks lägaks ja lõpuks on efekt hoopis vastupidine, arusaadav ja loogilne ju tundub et seda peaks tegema aga tross oma kõris peaks siiski kuivalt ja niisamagi vabalt liikuma. Autodel ju vahetatakse ka kässari tross kui hakkab kinni jääma mitte ei näe keegi ogaraks vaeva et seda liikuma saada.... Hakake nüüd vaidlema...
Me vahetasime vene kroonus olles sokke ka igapäev, visates vanad minema
.Mitte,et ma seda normaalseks pean,aga lihtsalt tavaari oli niipalju käes,sest laomees oli eestlane.
Tsikli trossid on juba kord sellised asjad,mida peab lihtsalt õlitama mingi aja takka.Olenevalt kasutusest(kross või cruiser) tehakse seda kas tihedamini või harvemini,aga ikka tehakse.Normaalne on tänava rattal iga õlivahetusega-hoodusega ka trossid ära õlitada ja need võivad ikka väga kaua kesta.Eile õlitasin näiteks kogu pere jalgaratastel kõik trossid ära ja tegin hooldused nagu ikka hooaja alguses.
Hooldus ongi tegelikult ikka natuke rohkem kui lihtsalt õlivahetus,tuleb ikka kõik liikuvad osad üle käia.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: trosside õlitamine
Niikaua te neid õlitate, kui siduri tross põhjagaasiga kohalt minnes plaksti puruks läheb.
Trossil midagi häda, siis vahetusse. End of story.
Sõimake või lolliks
-
Teema algataja
Re: trosside õlitamine
demineerija kirjutas:Niikaua te neid õlitate, kui siduri tross põhjagaasiga kohalt minnes plaksti puruks läheb.
Trossil midagi häda, siis vahetusse. End of story.
Sõimake või lolliks
Enamusel on ikka korras tsiklid ja ei pea põhjagaasiga kohalt minema, trossivahetuse asemel vaheta mootor ära
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7422
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1995 korda
- Tänatud: 588 korda
Re: trosside õlitamine
demineerija kirjutas:Niikaua te neid õlitate, kui siduri tross põhjagaasiga kohalt minnes plaksti puruks läheb.
Trossil midagi häda, siis vahetusse. End of story.
Sõimake või lolliks
Kuidas sa teada saad,et trossil midagi viga ,kui sa trossi ei hoolda? Hooldamise käigus saadki teada kas on korras või vigane.Ükski tross ei lähe katki kuskilt keskelt kõri seest,vaid ikka sealt ülevat heebli juurest või alt siduri juurest ja seda üldjuhul sellest,et tross on lihtsalt must ja kuiv(trossi keed kleepuvad kuivanud mustusega kinni ja hakkab neid murdma,kuni lähevad pooleks).Korralikult hooldatud tross kestab tänapäeval pea sama kaua kui ratas.Trossi õlitamisel ei ole tähtis ainult kõri sees liikumist parandada, vaid ka trossi keed peavad ka saama liikuda üksteise suhtes(et tross oleks elastne ja painduv).
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: trosside õlitamine
Ise kasutanud edukalt WD40.Pihustad ,liigutad,pihustad kuni puhast õli tuleb.Siiamaani töötab.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7419
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1096 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: trosside õlitamine
Horst kirjutas:Ise kasutanud edukalt WD40.Pihustad ,liigutad,pihustad kuni puhast õli tuleb.Siiamaani töötab.
Kas WD40 äkki liialt "lahjaks" ei jää? Seal on vaid 7% õli kogumahust, sobib ideaalselt puhastamiseks ja niiskuse eemaldamiseks aga korralikuks määrimiseks oleks ilmselt vaja ikkagi midagi, millel on reaalsed määrdeomadused.
Re: trosside õlitamine
Jah. WD40 in päris lahja.kindlasti töötavad määrimisomaduste poolest natuke tihkemad ained. samas kuna tegu in niivõrd-kuivõrd suletud keskkonnaga siis olem seni sellega hakkama saanud.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re:
Nongrata kirjutas:Ma installisin lehtri trossi otsa, lehtrisse tavalist mootoriõli ja siis kogu värk rippuma, järgmiseks hommikuks oli loik all ja tross õlitatud.
Soovitan ka
Eelmine kevad panin silikoon vooliku klambriga õhtul otsa ja hommikul oli kenasti läbi jõudnud, kerge miinus seega ega diisel voolagi hästi. Algul oli jahedamate ilmadega küll tihke kuid paari nädalaga muutus kergeks. Trossid on alt siiani niisked. A õigus, et kõige olulisem on vedela tavotiga liigendeid määrida
Ohverdan bensiini !
Re: trosside õlitamine
Trosside puhul on mõned eksemplarid, mis omavad deflonkatet (BMW originaalid näiteks), nende puhul on õliga määrimine võrdne äraviskamisega...
A
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.