Õhk/õlijahutus

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
happy

Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas happy »

Kuidas õigustab ennast õhkjahutus? Mõtlen just väikestel kiirustel sõitmisel kuskil 10-20km/h.Mootorratas oleks Suzuki GSX600f 1999 .

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Õhkjahutus

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Sõites ise sihukese masinaga, siis julgeks väita, et tänu õliradikale suudab ta ennast täitsa korralikult elus hoida. Jahutusribid ka täitsa isased. Kui väga pikalt töristada, siis see või ostutuda masina jaoks natuke piinarikkaks, kuid mingit ulme ülekuumenemist linnas sõites pole seni veel märganud.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Õhkjahutus

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Midagi ei juhtu temaga, kui masin ise korras. Eks nad ole mõeldud ja leiavadki peamist kasutust palju soojemateski piirkondades, kui meil siin.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas romulus »

Kannatab ka kuumemate ilmadega töristada, ei juhtu midagi kui õli ikka sees on. Pigem peaks meie kliimas muretsema kuidas ta soojaks saab :D . Samas ega tal ühtegi temperatuuriandurit ei ole, nii et õnnis teadmatus :)

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

olles praktiliselt seisnud liiklusummikus õhutemperatuuriga 44 kraadi, siis mootori temperatuuri näidik läks punase peale alles peale 45 minutit.

Kasutaja avatar

tiam
Postitusi: 93
Liitunud: 18 Aug 2009, 22:03
Tsikkel: DR800 / SE300R
Asukoht: Harjumaa Harku vald

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas tiam »

Dubweiser, kumbast räägid kas BMW-st või DR BIG-ist? Lihtsalt huvi pärast küsin kuna sõidan ise ka BIGiga.


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

tiam kirjutas:

Dubweiser, kumbast räägid kas BMW-st või DR BIG-ist? Lihtsalt huvi pärast küsin kuna sõidan ise ka BIGiga.

see konkreetne juhtum oli BMWga. mis kaasa aitab kindlasti, on bokseri väljaulatuvad silindrid, mis on väiksemalegi õhuliikumisele vastuvõtlikumad. BIGi kohta on endalgi väga raske hinnangut anda kuna tal ei ole otsest näidikut. :roll:


rm250
Postitusi: 78
Liitunud: 12 Aug 2008, 21:49
Tsikkel: yamaha tdm850,honda cr250
Asukoht: mulgimaa

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas rm250 »

Kas õli jahutusega siis eraldi õli jahutussüsteemis ja käigukastis.Suured need õli kogused on jahutussüsteemis.


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas Melx »

rm250 kirjutas:

Kas õli jahutusega siis eraldi õli jahutussüsteemis ja käigukastis.Suured need õli kogused on jahutussüsteemis.

Mitte õli jahutusega vaid õlijahutus-ega, ehk jahutatakse mootori enda õli mida pumbatakse läbi radiaatori nagu ükskõik millisel vedelikjahutusega mootoril.

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

henry
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Nov 2004, 16:25
Tsikkel: Suzuki GSX1100G
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas henry »

GSX1100G on ka õhk/õlijahutusega. Olen temaga sõitnud nii polaarjoonetaga Norras kui alpides (Itaalia, šveits)
Maarjamaal loomulikult.
Varakevadel ja hilissügisel võtab soojenemine aega. Samas jahtub siis ka kiiremini, eriti kui veel jätta tuulisesse kohta seisma.
Palava ilmaga liiklusummikus seistes on mootoritöös kuulda mõningast muutust. Ju siiski ei saa piisavat jahutust.
Olen viimsel ajal kasutanud 15W-50 täissünt õli. Lootuses, et ehk saab hea.
G'l ei ole õlitemperatuuri näitikut aga olen näinud, et kasutatakse sellist vigurit.
Pilt
Ise ei ole pidanud vajalikuks.

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 879
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 142 korda
Tänatud: 72 korda
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas cossie »

Ise sõidan esimest aastat 1200 Banditiga ja siiamaani pole ülekuumenemist tundnud, kuigi on saanud mõned paraadid kaasa teha. Mingit temperatuurinäidikut pole, aga on plaanis samasugune näidik osta õlikorgi asemele. Aga kui ratas peaks siiski liiga kuumaks minema, siis kas ta ei anna sellest kuidagi ise märku. Minu teada oli vist 600 Diversionil selline asi et õlituli hakkab vilkuma, kas Suzul on ka äkki midagi sarnast?

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

Omanud nii 600cc, 750cc, kui 1100cc õlijahutusega Suzukit. See mootorite seeria on üks töökindlamaid üldse.
GSX660F müüsin maha 101 000 Km ees, ikka käis nagu kell ja peale regulaarse hoolduse poldud sellele kunagi midagi tehtud.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas villy »

henry kirjutas:

GSX1100G on ka õhk/õlijahutusega. Olen temaga sõitnud nii polaarjoonetaga Norras kui alpides (Itaalia, šveits)
Maarjamaal loomulikult.
Varakevadel ja hilissügisel võtab soojenemine aega. Samas jahtub siis ka kiiremini, eriti kui veel jätta tuulisesse kohta seisma.
Palava ilmaga liiklusummikus seistes on mootoritöös kuulda mõningast muutust. Ju siiski ei saa piisavat jahutust.
Olen viimsel ajal kasutanud 15W-50 täissünt õli. Lootuses, et ehk saab hea.
G'l ei ole õlitemperatuuri näitikut aga olen näinud, et kasutatakse sellist vigurit.
Pilt
Ise ei ole pidanud vajalikuks.

Mul GSX1400 on su GSX1100 edasiarendus aga paljuski väga sarnane mootor. Installisin paremalle alla õlikanali mutri asemele temp anduri eraldi ja ühendasin selle Koso RX2N+ näikuplokki.

Mis ma võiks öelda selle iseloomustuseks, et mootor on nö "jahedavereline" Ees on tohutult suur radikas mis hoiab õlitemp isegi suvel sõites 50-80C. Külmal ajal vihmaga isegi alla selle. Kui linnas 25+ kraadiga foori all tiksuda siis läheb mõne minutiga temp 100+C 120C juures lülitab ennast sisse ventilaator mis asub õliradika taga. Seiskub umbes 108C juures. aga seda olen saanud tööle ainult ise testides lastes kohapeal käia. Linnas saad ikka enne liikuma ja siis temp langeb kiirelt. (Manuali järgi nii peabki olema).

Ja loomulikult 100+kraadi pealt kostuvad õlijahutusega mootorist vähe teistmoodi hääled. Igast klapitiksud jms on tunduvalt paremini kuulda. Oma ratta margifoorumis on ka austraalias palju kasutajaid ja pidev 100+C ümber tiksumine ei ole mootorile halba tekitanud kellegil. Lihtsalt hääli kostub rohkem. Õli kasutatakse ikka nagu manuaalis ette nähtud 10W40 poolsünti =) . aga samas kohapeal ikka seistes ei ole mõtet käia lasta niisama.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Õhk/õlijahutus

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Suzuki SACS õlijahutus on midagi muud, kui tavaline õliradiaator. Õli pumbatakse eraldi ringlust mööda silindrikaanes põlemiskambri kohale, et sealt soojust minema juhtida. Suvalisel tavalisel õliradiaatoriga mootoril sellelaadset eraldi süsteemi ei ole.
Need mootorid on häälekad, aga selle pärast ei ole eriti mõtet põdeda. Töökindlus ja kõik on hea, Suzuki on seda kontseptsiooni kasutanud ikka väga kaua. Esimesed seda tüüpi mootorid lasti 85. aastal tänavakasutusse GSX-R seerias, kust nad küll 93. aastaks kadusid, kuid samas elasid edasi GSX-F, GSF, GSX ratastel. Lühidalt öeldes on see ennast tõestanud, kuid veidi moest läinud tehnoloogia, mis aga tänu lihtsusele ja töökindlusele ikkagi paljude südamed võitnud.
Neid puuritakse üle, turbotatakse, tuunitakse, ja ometigi need sõidavad. Tugevad tükid. Tavakasutuses eriti ei ole midagi, mille pärast muretseda, kui korraline hooldus normaalne on.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”