Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1282
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas isakene »

nolev kirjutas:

Keti läbijooksu ei tea. See algusest peale peal olnud. Ratta läbisõit nüüdseks ca 70 000 + km. Võibolla itaallane vahetas enne müüki, kuid kahtlen. Aga hammaka kulumisest annab märku asjaolu, et hammakal oleva keti saab niipalju eemale tõmmata, et 13 võtme ots käheb hammaka ja keti vahele ning rattavõllil olevad seibid on peaaegu viimase pingutustriibu juures (need tagakiigel olevad triibud). Keti 11 rulliku vahe on tehase 153 mm kulunud 156 mm peale. Manuali järgi peaks vahetus toimuma 159+ mm ning kuna manual ei nõua kogu komplekti vahetust, siis arvasingi, et äkki ei juhtu midagi hullu, kui ainult hammaka vahetan. Aga pean vaatama, kuidas vana kett uuele hammakale istub ja siis otsustama. Kuna siiani pole hammaka ja ketiga midagi juhtunud, siis ei oska ette arvata, kas sellise sõidu juures võiks midagi juhtuda või on mõistlikum ikka enne ära vahetada. Kuna reis kahe reisijaga, täislastis ja Eestist välja, siis ei tahaks eriti riskida.

Oeh, härrased... :wack:

Kui on tahtmine kokku hoida, siis tehke seda. Ja pärast arvutage kulud kokku ja öelge ülejäänutele ka, kuidas välja tuli...

Kui kett juba hammasratta seljas loksuma hakkab, siis on ta kulunud ja veninud. Ja miski ei kuluta hammasratast rohkem, kui veninud kett. Mõtle loogiliselt - kett on ette nähtud vedama võrdselt enamuse hammaste pealt, mida ta puutub. Kui kett juba hammasratta seljas loksub, tähendab see seda, et kogu koormuse saavad max 3-4-5 hammast korraga. Arva ise, kaua nad sedasi vastu peavad?

Kui sa veninud ketile uue hammaka paned, ütle meile ka, kaua selline kombinatsioon vastu pidas, enne kui uuel hammakal hambad ümmarguseks läksid. Saab tulevastele põlvedele reaalis toimunud infot. :ner: Mõni äkki õpib teiste kogemustest kah, enamusel niikuinii vaid enese kogemus määrav. Kui sedagi.

Tunduvalt kauem peab vastu variant, kui kulunud hammasrattale panna uus kett. Kui on võimalik hammasrattad teistpidi pöörata, on see täielik öko ja kokkuhoid (togi) ja hea vedamise ning õrna gaasikäe koosmõjul võib juhtuda, et peab vastu isegi uuele komplektile lähedase läbisõidu.

Aga nüüd isiklikest kogemustest - korralik kett on võtmesõna. Omad kogemused - DID keti asemel sai ostetud paarkümmend euri odavam Regina kett. Midagi muud kohalik konnatiik ei pakkunud ja nagu ikka, kohekohe oli vaja. Tagajärg - kasutatud tsikliga saadud kasutatud DID keti ca 30 000 läbisõidu vastu Regina keti samades tingimustes läbitud 7000 km. Ehk peab veel tuhandekese... Ja ära tüütab iga jumala sõidupäev keti pingutamine. :evil:

Mõlemad on O-rõngas-ketid, kasutatud võrdsetes kruusa-muda-asfaldi tingimustes. Õlitatud keskmiselt iga 300-500 km tagant, survepesuriga pestud ei ole. Arvutage ise... muideks, kurjad keeled räägivad, et vana hea DID on kvaliteedis tagasi andnud ja hoopis kolmandad tegijad areenil...

Mis aga puutub praegusesse hetke, kui kulunud hammakaga/ketiga tuhandeke sõita vaja, siis vaata selle pealt, kui sagedasti viimasel ajal on vaja olnud ketti pingutada. Kindel on see, et ketijooksu viimane ots kulub väga kiiresti. Śamas, kui tegu on kvaliteetketiga, kulumine veel viimase otsa peal ei ole ja ükski üksik lüli eraldi kulumisemärke ei näita, siis selle viimase tuhande peab ta 95% tõenäosusega kenasti vastu. Korraliku tootja ketid üldjuhul mõistliku sõidu puhul katkema ei kipu, ka kulununa mitte.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”