Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Moderaator: Moded
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Käisin tagarehvi vahetamas ja seal avastati selline asi,et tagahammaka ja velje vahel väike loks,pidi keti peale hakkama kui ära ei tee.On keegi seda näppinud?kas seal vahetatakse ainult need kummist jublakad nr6 või on veel midagi vaja teha?Panen joonise ka.

ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
yeekim
- Toetajaliige
- Postitusi: 6823
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 706 korda
- Tänatud: 463 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Seal on ka laager, vaata/näpi ka see üle.
Leevendeid olen isa ka lisa kummitükkidega "tugevdanud"
edu
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Laager oli OK,aga lihtsalt keti liikumise suunas oli väike loks.Need leevendid ei maksnud suurt midagi,panen ilmselt uued.Pidasingi seda silmas,et kas veel midagi tuleks üle vaadata kui neid vahetama hakata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Nr 6 detaile vahetatakse ka ühekaupa, ei maksa suurt midagi ja mõtekam kõik korraga vahetada.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Tänud,ma vahetan ikka ka kõik korraga.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Plaan siis kett ja hammakad vehetada ´93 TDM. Keti rullikud ei istu korralikult hammaka pesades ja ketti hammakal venitades tekib päris suur vahe ketilüli ja hammaka vahele. Tundub, et tagahammakas on parasjagu kulunud. Ketipingutid on samuti peaaegu viimasel piiril. Manualis äratoodud mõõtmed keti kohta on aga igati normis. 11 ketitihvti vahe tohib olla max 159 mm, mul aga 156 mm. Tehase kett 153 mm. Samuti ütleb manual, et kui hammakas on kulunud, siis tuleb hammakas vahetada. Komplekti vahetusest ei räägi midagi. Kas keegi on vahetanud ainult hammaka ja keti vana jätnud? Kuidas asi toimib? Kuna komplekt olemas, siis võiks ka kõik vahetada, kuid TDM-l peab ketivahetuseks tagakiige demonteerima ja selleks ei ole hetkel lihtsalt aega.
-
Madris
- Postitusi: 334
- Liitunud: 22 Jaan 2008, 01:18
- Tsikkel: Tenere 700, Honda AT RD04
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
nolev kirjutas:Plaan siis kett ja hammakad vehetada ´93 TDM. Keti rullikud ei istu korralikult hammaka pesades ja ketti hammakal venitades tekib päris suur vahe ketilüli ja hammaka vahele. Tundub, et tagahammakas on parasjagu kulunud. Ketipingutid on samuti peaaegu viimasel piiril. Manualis äratoodud mõõtmed keti kohta on aga igati normis. 11 ketitihvti vahe tohib olla max 159 mm, mul aga 156 mm. Tehase kett 153 mm. Samuti ütleb manual, et kui hammakas on kulunud, siis tuleb hammakas vahetada. Komplekti vahetusest ei räägi midagi. Kas keegi on vahetanud ainult hammaka ja keti vana jätnud? Kuidas asi toimib? Kuna komplekt olemas, siis võiks ka kõik vahetada, kuid TDM-l peab ketivahetuseks tagakiige demonteerima ja selleks ei ole hetkel lihtsalt aega.
Miks tagakiige demonteerida tuleb
Mul vahetus pooleli (vana kett ja rattad on eemaldatud) ja ei näe küll mingit põhjust, miks peaks kiige eemaldama.
Madis
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
nolev kirjutas:Plaan siis kett ja hammakad vehetada ´93 TDM. Keti rullikud ei istu korralikult hammaka pesades ja ketti hammakal venitades tekib päris suur vahe ketilüli ja hammaka vahele. Tundub, et tagahammakas on parasjagu kulunud. Ketipingutid on samuti peaaegu viimasel piiril. Manualis äratoodud mõõtmed keti kohta on aga igati normis. 11 ketitihvti vahe tohib olla max 159 mm, mul aga 156 mm. Tehase kett 153 mm. Samuti ütleb manual, et kui hammakas on kulunud, siis tuleb hammakas vahetada. Komplekti vahetusest ei räägi midagi. Kas keegi on vahetanud ainult hammaka ja keti vana jätnud? Kuidas asi toimib? Kuna komplekt olemas, siis võiks ka kõik vahetada, kuid TDM-l peab ketivahetuseks tagakiige demonteerima ja selleks ei ole hetkel lihtsalt aega.
Ütleks nii,et mõistlik on ikka nii kett,kui hammakad vahetada.Võta uus hammakas ja pane sinna vana kett peale siis näed ise ka ,et on vaja vahetada.Tõenäoliselt ei istu vana kett uuele hammakale isegi lõpuni peale.Kiige demontaazist pole ka kuulnud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
biffik kirjutas:nolev kirjutas:Plaan siis kett ja hammakad vehetada ´93 TDM. Keti rullikud ei istu korralikult hammaka pesades ja ketti hammakal venitades tekib päris suur vahe ketilüli ja hammaka vahele. Tundub, et tagahammakas on parasjagu kulunud. Ketipingutid on samuti peaaegu viimasel piiril. Manualis äratoodud mõõtmed keti kohta on aga igati normis. 11 ketitihvti vahe tohib olla max 159 mm, mul aga 156 mm. Tehase kett 153 mm. Samuti ütleb manual, et kui hammakas on kulunud, siis tuleb hammakas vahetada. Komplekti vahetusest ei räägi midagi. Kas keegi on vahetanud ainult hammaka ja keti vana jätnud? Kuidas asi toimib? Kuna komplekt olemas, siis võiks ka kõik vahetada, kuid TDM-l peab ketivahetuseks tagakiige demonteerima ja selleks ei ole hetkel lihtsalt aega.
Miks tagakiige demonteerida tuleb
![]()
Mul vahetus pooleli (vana kett ja rattad on eemaldatud) ja ei näe küll mingit põhjust, miks peaks kiige eemaldama.Madis
Kui eemaldasid vana keti relakaga, siis on tõesti vana kett lihtsalt käes või oli vana kett ketilukuga. Ilmselt nii suure kubatuuriga rattale ketilukuga ketti ei toodeta ning keti paigaldamiseks sellisel juhul peab tagakiige eemaldama. Kiige ju pika poldiga raami küljes. 125 ccm rattale oli kett lukuga. Seda oli lihtne paigaldada. TDM-850 aga lukku ei ole.
-
yeekim
- Toetajaliige
- Postitusi: 6823
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 706 korda
- Tänatud: 463 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Tohoh, mis jutt see on?
Oli minu 4TX'il lukuga kett, sõbra 1100 Kawal lukuga kett jne.
edu
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
yeekim kirjutas:Tohoh, mis jutt see on?
Oli minu 4TX'il lukuga kett, sõbra 1100 Kawal lukuga kett jne.edu
No siis olen saanud vist lukuta variandi. Tellisin selle Louisist ja sellel ketlukku ei ole. Paaril tuttaval olid samuti lukuta variandid. Sellest siis järeldasin, et äkki suurema kubatuuriga ratastele äkki ei tehtagi likuga varianti. Louisist tellitud 125 ccm rattale oli kenasti lukuga variant.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Nagu tõsiselt mehed? Louis saatis rõngaks kokku needitud keti või? ilmselt ikka oli kaasas üks needitav lisalüli- selle paned külge siis kui kett rattal küljes ja needid ära. Kasutad kas kahte kaamrit ja torni või "special tool'i". Kui ise juba jõudsid rõngaks teha, siis pressi lahti tagasi ja .... uskumatu lihtsalt ![]()
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Aivar123 kirjutas:Nagu tõsiselt mehed? Louis saatis rõngaks kokku needitud keti või? ilmselt ikka oli kaasas üks needitav lisalüli- selle paned külge siis kui kett rattal küljes ja needid ära. Kasutad kas kahte kaamrit ja torni või "special tool'i". Kui ise juba jõudsid rõngaks teha, siis pressi lahti tagasi ja .... uskumatu lihtsalt
Ei ole ma ise midagi kokku neetinud. Kokkuneeditud DID kett saadeti Louisist koos hammakatega.
-
StreetMoto
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Louisest tellides tulevad kõik ketid kokkuneedituna ehk ilma lukuta. Saksas ei hakata riskima ilma piirkiiruseta teedel sellega, et keegi kodus käepäraste vahenditega keti kokku paneb ja see siis 200+ kiirusel lihtsalt laiali lendab. Lihtsam ja turvalisem on müüa kinnist ketti ja vahetataksegi kiiget küljest võttes. Ühtlasi saab ka kiigevõlli ja amordi alumise lingilaagrite seisukorrast pädeva info
Erandiks on vaid nendes komplektides olevad ketid, kus kett peab läbi minema tagakiige tugevdusraamist, näiteks TL1000R (http://www.suzukicycles.org/photos/TL/T ... rs_520.jpg) Need on ka ainsad komplektid, kus on kett lahtisena ja needitav lukk eraldi. Jutt oli siis Louise motokaubamajast tellides. Kuidas mujalt, seda täpselt ei tea...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
KUi kett kinnine ja lahti ei taha teha,siis ega see kiige lahti võttmine ja keti vahetamine nüüd kolme päeva töö ka pole.Kui ikka veidi tehnikast mõikad ja tööriistad olemas,saad ka väga vaikselt nokitsedes ühe päevaga tehtud.Kui palju aega sa siis planeerid,et hammakad vahetada ja kett samaks jätta?Seda sa ka ju 15min ära ei tee.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Madris
- Postitusi: 334
- Liitunud: 22 Jaan 2008, 01:18
- Tsikkel: Tenere 700, Honda AT RD04
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
nolev kirjutas:biffik kirjutas:nolev kirjutas:Plaan siis kett ja hammakad vehetada ´93 TDM. Keti rullikud ei istu korralikult hammaka pesades ja ketti hammakal venitades tekib päris suur vahe ketilüli ja hammaka vahele. Tundub, et tagahammakas on parasjagu kulunud. Ketipingutid on samuti peaaegu viimasel piiril. Manualis äratoodud mõõtmed keti kohta on aga igati normis. 11 ketitihvti vahe tohib olla max 159 mm, mul aga 156 mm. Tehase kett 153 mm. Samuti ütleb manual, et kui hammakas on kulunud, siis tuleb hammakas vahetada. Komplekti vahetusest ei räägi midagi. Kas keegi on vahetanud ainult hammaka ja keti vana jätnud? Kuidas asi toimib? Kuna komplekt olemas, siis võiks ka kõik vahetada, kuid TDM-l peab ketivahetuseks tagakiige demonteerima ja selleks ei ole hetkel lihtsalt aega.
Miks tagakiige demonteerida tuleb
![]()
Mul vahetus pooleli (vana kett ja rattad on eemaldatud) ja ei näe küll mingit põhjust, miks peaks kiige eemaldama.Madis
Kui eemaldasid vana keti relakaga, siis on tõesti vana kett lihtsalt käes või oli vana kett ketilukuga. Ilmselt nii suure kubatuuriga rattale ketilukuga ketti ei toodeta ning keti paigaldamiseks sellisel juhul peab tagakiige eemaldama. Kiige ju pika poldiga raami küljes. 125 ccm rattale oli kett lukuga. Seda oli lihtne paigaldada. TDM-850 aga lukku ei ole.
Mul olid kaasas nii lukk, kui ka needitav lüli.
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
XL1000 kirjutas:KUi kett kinnine ja lahti ei taha teha,siis ega see kiige lahti võttmine ja keti vahetamine nüüd kolme päeva töö ka pole.Kui ikka veidi tehnikast mõikad ja tööriistad olemas,saad ka väga vaikselt nokitsedes ühe päevaga tehtud.Kui palju aega sa siis planeerid,et hammakad vahetada ja kett samaks jätta?Seda sa ka ju 15min ära ei tee.
Kiige lahtivõtmine on ikka natukene mahukam töö, kui hammaka vahetus. Tehnilist poolt ei karda, Olen hullemaid ja suuremaid asju teinud, kui see ketivahetus. Oma esimeses postituses kirjutasin, et manual ei nõua kogu komplekti vahetust, vaid ainult kulunud osade asendamist. Sellepärast küsisingi siinolijate käest, et kas kellelgi on kogemusi. Keti kulumine on täiesti normi piires vähemalt manuali järgi ei peaks seda vahetama. Järgmisel nädalal tuleb üks ca 1000 km ots ette võtta ja siis tekkiski mõte, et äkki oleks mõtekas enne ära vahetaeda, kuna hammakas näitab kulumismärke. Või ei juhtu selle 1000 km natuke kulunud hammakaga midagi hullu ja võiks selle vahetada hiljem?
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
1000km pole nüüd küll enam mingi selline vahemaa,millega peaks midagi nüüd nii ära kuluma,et teele jääd.
Kõige lihtsam on proovida,et kui ratas alt ära,siis pane lihtsalt uus hammakas lahtiselt keti sisse.Kui kett ei istu põhjani hammakasse või mida iganes pole nagu peab,soovitan soojalt vana hammaka ja ketiga see 1000+km ära sõita.Pigem võib probleem tekkida kui teed selle vana kett koos uue hammakaga variandi.Palju sul selle keti läbisõit üldse on ja milles need hammaka kulumis tundemärgid väljenduvad,et pelgad seda maad sõita?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
XL1000 kirjutas:1000km pole nüüd küll enam mingi selline vahemaa,millega peaks midagi nüüd nii ära kuluma,et teele jääd.
Kõige lihtsam on proovida,et kui ratas alt ära,siis pane lihtsalt uus hammakas lahtiselt keti sisse.Kui kett ei istu põhjani hammakasse või mida iganes pole nagu peab,soovitan soojalt vana hammaka ja ketiga see 1000+km ära sõita.Pigem võib probleem tekkida kui teed selle vana kett koos uue hammakaga variandi.Palju sul selle keti läbisõit üldse on ja milles need hammaka kulumis tundemärgid väljenduvad,et pelgad seda maad sõita?
Keti läbijooksu ei tea. See algusest peale peal olnud. Ratta läbisõit nüüdseks ca 70 000 + km. Võibolla itaallane vahetas enne müüki, kuid kahtlen. Aga hammaka kulumisest annab märku asjaolu, et hammakal oleva keti saab niipalju eemale tõmmata, et 13 võtme ots käheb hammaka ja keti vahele ning rattavõllil olevad seibid on peaaegu viimase pingutustriibu juures (need tagakiigel olevad triibud). Keti 11 rulliku vahe on tehase 153 mm kulunud 156 mm peale. Manuali järgi peaks vahetus toimuma 159+ mm ning kuna manual ei nõua kogu komplekti vahetust, siis arvasingi, et äkki ei juhtu midagi hullu, kui ainult hammaka vahetan. Aga pean vaatama, kuidas vana kett uuele hammakale istub ja siis otsustama. Kuna siiani pole hammaka ja ketiga midagi juhtunud, siis ei oska ette arvata, kas sellise sõidu juures võiks midagi juhtuda või on mõistlikum ikka enne ära vahetada. Kuna reis kahe reisijaga, täislastis ja Eestist välja, siis ei tahaks eriti riskida.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7441
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2013 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Kui sul kett tõuseb nii palju hammakast välja on see kett täiesti läbi.Pole kunagi lülide vahesid mõõtnud(isegi selle peale tulnud),aga see keti kergitamine hambast välja on kindlalt kulunud keti tunnus.Ilmselt ei juhtu selle 1000km-ga veel midagi,aga uut hammakat ma küll selle ketiga rikkuma ei hakkaks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
XL1000 kirjutas:Kui sul kett tõuseb nii palju hammakast välja on see kett täiesti läbi.Pole kunagi lülide vahesid mõõtnud(isegi selle peale tulnud),aga see keti kergitamine hambast välja on kindlalt kulunud keti tunnus.Ilmselt ei juhtu selle 1000km-ga veel midagi,aga uut hammakat ma küll selle ketiga rikkuma ei hakkaks.
Ise kaldun arvama, et hammakas kulub kiiremini, kui kett. Nagu eelnevalt kirjutasin, siis kett manualis antud mõõtmete piires. Seda mõõtmist ei mõelnud ise välja. Hammaka puhul ma aga konkreetseid mõõtusid ei leidnud. Viidatakse ainult hamba kulumile. Vist oli, et kui 1/4 ja tohkem hambast kulunud, siis tuleb hammakas vahetada. Vene ratastel ei mäleta, et oleks ketti vahetanud. Said otsa koos vene ajaga. Ega sel ajal polnud neid tagavaraosi eriti kuskilt ka võtta. Pingutasid keti ära ja jälle sõitma. El juhtunud midagi. Tänastel ratastel mootorid tiba võimsamad ja võivad kulunud osadele päris palju haiget teha.
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
nolev kirjutas:Keti läbijooksu ei tea. See algusest peale peal olnud. Ratta läbisõit nüüdseks ca 70 000 + km. Võibolla itaallane vahetas enne müüki, kuid kahtlen. Aga hammaka kulumisest annab märku asjaolu, et hammakal oleva keti saab niipalju eemale tõmmata, et 13 võtme ots käheb hammaka ja keti vahele ning rattavõllil olevad seibid on peaaegu viimase pingutustriibu juures (need tagakiigel olevad triibud). Keti 11 rulliku vahe on tehase 153 mm kulunud 156 mm peale. Manuali järgi peaks vahetus toimuma 159+ mm ning kuna manual ei nõua kogu komplekti vahetust, siis arvasingi, et äkki ei juhtu midagi hullu, kui ainult hammaka vahetan. Aga pean vaatama, kuidas vana kett uuele hammakale istub ja siis otsustama. Kuna siiani pole hammaka ja ketiga midagi juhtunud, siis ei oska ette arvata, kas sellise sõidu juures võiks midagi juhtuda või on mõistlikum ikka enne ära vahetada. Kuna reis kahe reisijaga, täislastis ja Eestist välja, siis ei tahaks eriti riskida.
Oeh, härrased... ![]()
Kui on tahtmine kokku hoida, siis tehke seda. Ja pärast arvutage kulud kokku ja öelge ülejäänutele ka, kuidas välja tuli...
Kui kett juba hammasratta seljas loksuma hakkab, siis on ta kulunud ja veninud. Ja miski ei kuluta hammasratast rohkem, kui veninud kett. Mõtle loogiliselt - kett on ette nähtud vedama võrdselt enamuse hammaste pealt, mida ta puutub. Kui kett juba hammasratta seljas loksub, tähendab see seda, et kogu koormuse saavad max 3-4-5 hammast korraga. Arva ise, kaua nad sedasi vastu peavad?
Kui sa veninud ketile uue hammaka paned, ütle meile ka, kaua selline kombinatsioon vastu pidas, enne kui uuel hammakal hambad ümmarguseks läksid. Saab tulevastele põlvedele reaalis toimunud infot.
Mõni äkki õpib teiste kogemustest kah, enamusel niikuinii vaid enese kogemus määrav. Kui sedagi.
Tunduvalt kauem peab vastu variant, kui kulunud hammasrattale panna uus kett. Kui on võimalik hammasrattad teistpidi pöörata, on see täielik öko ja kokkuhoid
ja hea vedamise ning õrna gaasikäe koosmõjul võib juhtuda, et peab vastu isegi uuele komplektile lähedase läbisõidu.
Aga nüüd isiklikest kogemustest - korralik kett on võtmesõna. Omad kogemused - DID keti asemel sai ostetud paarkümmend euri odavam Regina kett. Midagi muud kohalik konnatiik ei pakkunud ja nagu ikka, kohekohe oli vaja. Tagajärg - kasutatud tsikliga saadud kasutatud DID keti ca 30 000 läbisõidu vastu Regina keti samades tingimustes läbitud 7000 km. Ehk peab veel tuhandekese... Ja ära tüütab iga jumala sõidupäev keti pingutamine. ![]()
Mõlemad on O-rõngas-ketid, kasutatud võrdsetes kruusa-muda-asfaldi tingimustes. Õlitatud keskmiselt iga 300-500 km tagant, survepesuriga pestud ei ole. Arvutage ise... muideks, kurjad keeled räägivad, et vana hea DID on kvaliteedis tagasi andnud ja hoopis kolmandad tegijad areenil...
Mis aga puutub praegusesse hetke, kui kulunud hammakaga/ketiga tuhandeke sõita vaja, siis vaata selle pealt, kui sagedasti viimasel ajal on vaja olnud ketti pingutada. Kindel on see, et ketijooksu viimane ots kulub väga kiiresti. Śamas, kui tegu on kvaliteetketiga, kulumine veel viimase otsa peal ei ole ja ükski üksik lüli eraldi kulumisemärke ei näita, siis selle viimase tuhande peab ta 95% tõenäosusega kenasti vastu. Korraliku tootja ketid üldjuhul mõistliku sõidu puhul katkema ei kipu, ka kulununa mitte.
56 486769 isakene@gmail.com-
laurikaks
- Postitusi: 151
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Õli kontrollimise probleem:
Külma (10 sekundit käinud) mootoriga on õli tase normaalne. Sõidusooja mootoriga on õli tase kõvasti üle normi. Haynes käsib õli kontrollida külma mootoriga (midagi mootori eelsoojendamisest ei räägita).
Kas on midagi valesti või on see tavaline?
-
nolev
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
isakene kirjutas:nolev kirjutas:Keti läbijooksu ei tea. See algusest peale peal olnud. Ratta läbisõit nüüdseks ca 70 000 + km. Võibolla itaallane vahetas enne müüki, kuid kahtlen. Aga hammaka kulumisest annab märku asjaolu, et hammakal oleva keti saab niipalju eemale tõmmata, et 13 võtme ots käheb hammaka ja keti vahele ning rattavõllil olevad seibid on peaaegu viimase pingutustriibu juures (need tagakiigel olevad triibud). Keti 11 rulliku vahe on tehase 153 mm kulunud 156 mm peale. Manuali järgi peaks vahetus toimuma 159+ mm ning kuna manual ei nõua kogu komplekti vahetust, siis arvasingi, et äkki ei juhtu midagi hullu, kui ainult hammaka vahetan. Aga pean vaatama, kuidas vana kett uuele hammakale istub ja siis otsustama. Kuna siiani pole hammaka ja ketiga midagi juhtunud, siis ei oska ette arvata, kas sellise sõidu juures võiks midagi juhtuda või on mõistlikum ikka enne ära vahetada. Kuna reis kahe reisijaga, täislastis ja Eestist välja, siis ei tahaks eriti riskida.
Oeh, härrased...
Kui on tahtmine kokku hoida, siis tehke seda. Ja pärast arvutage kulud kokku ja öelge ülejäänutele ka, kuidas välja tuli...
Kui kett juba hammasratta seljas loksuma hakkab, siis on ta kulunud ja veninud. Ja miski ei kuluta hammasratast rohkem, kui veninud kett. Mõtle loogiliselt - kett on ette nähtud vedama võrdselt enamuse hammaste pealt, mida ta puutub. Kui kett juba hammasratta seljas loksub, tähendab see seda, et kogu koormuse saavad max 3-4-5 hammast korraga. Arva ise, kaua nad sedasi vastu peavad?
Kui sa veninud ketile uue hammaka paned, ütle meile ka, kaua selline kombinatsioon vastu pidas, enne kui uuel hammakal hambad ümmarguseks läksid. Saab tulevastele põlvedele reaalis toimunud infot.
Mõni äkki õpib teiste kogemustest kah, enamusel niikuinii vaid enese kogemus määrav. Kui sedagi.
Tunduvalt kauem peab vastu variant, kui kulunud hammasrattale panna uus kett. Kui on võimalik hammasrattad teistpidi pöörata, on see täielik öko ja kokkuhoid
ja hea vedamise ning õrna gaasikäe koosmõjul võib juhtuda, et peab vastu isegi uuele komplektile lähedase läbisõidu.
Aga nüüd isiklikest kogemustest - korralik kett on võtmesõna. Omad kogemused - DID keti asemel sai ostetud paarkümmend euri odavam Regina kett. Midagi muud kohalik konnatiik ei pakkunud ja nagu ikka, kohekohe oli vaja. Tagajärg - kasutatud tsikliga saadud kasutatud DID keti ca 30 000 läbisõidu vastu Regina keti samades tingimustes läbitud 7000 km. Ehk peab veel tuhandekese... Ja ära tüütab iga jumala sõidupäev keti pingutamine.
Mõlemad on O-rõngas-ketid, kasutatud võrdsetes kruusa-muda-asfaldi tingimustes. Õlitatud keskmiselt iga 300-500 km tagant, survepesuriga pestud ei ole. Arvutage ise... muideks, kurjad keeled räägivad, et vana hea DID on kvaliteedis tagasi andnud ja hoopis kolmandad tegijad areenil...
Mis aga puutub praegusesse hetke, kui kulunud hammakaga/ketiga tuhandeke sõita vaja, siis vaata selle pealt, kui sagedasti viimasel ajal on vaja olnud ketti pingutada. Kindel on see, et ketijooksu viimane ots kulub väga kiiresti. Śamas, kui tegu on kvaliteetketiga, kulumine veel viimase otsa peal ei ole ja ükski üksik lüli eraldi kulumisemärke ei näita, siis selle viimase tuhande peab ta 95% tõenäosusega kenasti vastu. Korraliku tootja ketid üldjuhul mõistliku sõidu puhul katkema ei kipu, ka kulununa mitte.
Küsimus ei ole üldse kokkuhoius. Mul täiskomplekt ju olemas. Küsimus on tehase manualis kirjutatu ja reaalse elu kohta. Usun, et ratta ehitajad ja manuali koostajad ei ole seda infot laest võtnud. Sellepärast ka siin teema tõststasin, et kas kellelgi on kogemusi. Autode puhul soovitatakse (müügi ja remondimeeste poolt)samuti hammasrihma vahetusega vahetada ka pingutusrullik. Mina ei ole seda ühegi autoga teinud ja ei ole nendega midagi juhtunud (isiklik praktiline kogemus). Rulliku vahetus toimub alles siis, kui see häält hakkab tegema. Ei ole mõtet ju töökorras asja vahetada. Selline täiskomplektide vahetuse soovitus tundub mulle alati selline müügimeste jutt. Kuna manual kirjutab ühte ja endal ei ole praktilisi kogemusi keti ja hammakate osalise või siis täiskomplektina vahetuse osas, siis soovisin kuulda teiste elulisi kogemusi. Võibolla on vahepeal üldised põhimõtted muutunud ja manualis räägitakse vanematest põhimõtetest võibolla on täiskomplektina vahetus muutunud lihtsalt tavaks. Aga tundub, et seda osalist vahetust ei ole keegi katsetanud.
-
Melx
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Üldiselt on keti ja hammakate vahetus koos, et garanteerida ketile pikim eluiga, selliste kuluosa remontide puhul on alati määravaks võimalikult palju säästa kõige kallimat osa milleks on kett. Kuna kett ja hammasrattad on vahetud ja vägagi täpsed tööpinnad siis kulunud keti poolt ära töödeldud hammasratas ei vasta kindlasti enam täpselt uue keti hambumisele ja hakkab kohe sellele kulumist tekitama. Auto rihma pingutirullik ei ole pädev näide sest rihma hammasrattad ei ole kuluosad. Leidub ka siukseid tegelasi, kes autol ühte sillapuksi või ühe ratta piduriklotse vahetavad, kindlasti leidub ka ühe rehvi vahetajaid.
Ohverdan bensiini !
-
StreetMoto
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Ei hakka erinevaid vastuseid "Quote"ma aga maailm liigub paraku sinna suunas kus ikka kahe käega peast kinni hoida. Kui puudub loogiline mõtlemis- ja järeldusvõime või kogemused valdkonnas, siis ei ole vaja ise näppida - lõpeb varem või hiljem ämbriga. Manualid ei ole täpselt liigutuste järgimiseks ja tegija eest lõpuni mõtlemiseks. Manual on selleks, et sealt ammutada oskusi või tegevusi, mis on tavapärasest erinevad või siis faktiliselt määratud nagu näiteks jõumomendid, lõtkude suurused ja erinevate seadiste avamistehnoloogiad...
Kett ja ketirattad vahetatakse alati koos - isakene põhjendas kenasti ära. Ei ole vaja üle mõelda ja võrrelda kaldu kulunud hambaid uue ketiratta omadega ning arvata, et pole veel hullu miskit. Tegu on ühtse süsteemiga, kus üks detail haakub teisega ja kui haakumine on poolpidune, siis kulutatakse korralikud detailid kiirelt. Parim näide on eelmisel aastal ühe kunde pealt, kes pani CBR600RR-i vanale lootusetult kulunud ketile uue tagumise ketiratta. Ketiratas pidas vastu alla 100km.
DID ei ole kvaliteedis järgi andnud. Paraku on võimsused ja väändemomendid praegusel kümnendil hoopis suuremad kui varematel "DID-i headel" aegadel. Inimesed võrdlevad võrreldamatut ja peamine nurin kvaliteedist tuleneb tegelikult vale kubatuuri juures valet ketti (nõrgemat) kasutades. Põhjuseks enamasti tarbija koonerlus aga tihti ka netipoodide anonüümsus ja infopuudulikkus ning ka motopoodide personal - paljud müüjad jätavad inimestele selgitamata kettide tugevuse erinevuse, sest eesmärk on vaid müüa ning odavamat asja (nõrgemat ketti) on ju lihtsam müüa. Tulemuseks ongi kurtmine, et kett ei pea vastu - põhjus aga reaalselt vales sobivuses konkreetsele võimsusele ???
Aga lõpuks teemasse - kettülekanne vahetatakse komplektselt kett+ketirattad - siin ei ole mingit küsimustki.
Mis puutub õli taseme kontrollimisse, siis kuivkarteriga (nagu ka TDM) ratastel kontrollitakse õli peale mootori tööd. Kui mootorit tööle ei pane, siis õiget näitu ei saa.
Mäletan, et kunagi prooviti ringrajal 600 kuubikulisel võistlustsiklil DID520ERT ketti, mis oli ette nähtud kergele krossitsiklile maksimaalselt kuni kubatuurini 250. Miks üldse kasutas - sest konkreetse keti kaal oli väike ja vabajooksutegur ülihea. Tulemuseks keti venimine sisuliselt mõne ringi jooksul ning loomulikult suur pettumus. Kas oli see siis DID keti süü või mis? Otsustage ise...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
laurikaks kirjutas:Õli kontrollimise probleem:
Külma (10 sekundit käinud) mootoriga on õli tase normaalne. Sõidusooja mootoriga on õli tase kõvasti üle normi. Haynes käsib õli kontrollida külma mootoriga (midagi mootori eelsoojendamisest ei räägita).
Kas on midagi valesti või on see tavaline?
-
eerikkarts
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Vahet ei ole kas soe või külm, peaasi et pärast samasugustes tingimustes kontrollid. See täiesti normaalne et sooja õli tase on üle normi
Alla normi õli ei mõjuta õlitust kuidagi, peaasi et kuivale ei jää ja õhku ei lahmi sisse.
Ülenormi õli surub ülevoolust käigukasit korpuse voolikust tagasi, ja kui seda eriti palju hakkab see immitsema igalt poolt.
see on kuiv karteriga mootor, nagu Neeme ütles... õlitase kontrollitakse peale mootori käivitust sest alla valgunud õli ja õlianumast läbi õlipumba vajunud õli pumbatakse karterist uuesti õlianumasse
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
kalle
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Huvitav on see, et meil kipub ikka olema nii, et mida kogenumana tunneb end inimene, seda üleolevamal toonil õpetatakse teisi. Kindlasti ei saa üldistada, aga võrreldes muu maaila foorumitega on vahe väga märgatav. Lihtsalt tähelepanek.
Keti ja hammakate eraldi vahetamiset üks väike märkus suunal, et ehk härrased lubavad ka mõne erandi. Sai kunagi Neeme käest naise TDMile soetatud komplekt, kus DIDi tugevam kett ja JT rattad. Koos ketiga läks külge ka automaatne õlitus.
Eelmine sügis tundus, et esimene hammakas kulub veidi kiiremini, kui on komplekti üldine kulumine ja otsustasin proovida teha midagi sellist, mida enne pole teinud, ehk vahetada välja ainult esimene ratas. Selleks ajaks oli keti läbisõit u 50000km ja keti kulumine oli suht olematu. Tagumiselt rattalt ei tõusnud ja pingutamist ei ole vajanud (loe mitte kordagi pole olnud vaja pingutada selle läbisõidu jooksul) Samas esimesel rattal oli kulumine päris märgatav.
Seega tekkis mõte, et üldisele komplekti elueale võiks tulla kasuks vahetada esimene ratas enne kui selle kulumine ketile väga jalgu jääb. Tagumisel rattal kulumist märgata pole.
Tänaseks on komplekti läbisõit u55000 km ja midagi dramaatilist pole juhtunud. Pingutamist endiselt ei nõua ja esimene ratas näeb välja nagu uus. Eks naisterahava gaasikäsi ole ka siin mängus, aga midagi väge erilist siin pole, liiklusele jalgu pole jäänud ei meil, ega piiritaga, niiet väga suurt vahet keskmise meesterahvaga ei näe. Lõplik tõde selgub millagi hiljem, aga hetkel tundub õige samm olevat.
ps. lihtsalt veel vahemärkuseks, et kohati tahaks kasutada mingit muud terminit, kui et kett venib. Tegelikult ju kett pikeneb kulumiset tekkinud lõtkude arvelt, mitte niiväga lüli põskede venimisest:)
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
piloot
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Ei ole mina ka kunagi vahetanud ketijooksu ainult selle pärast, et esimene hammakas on "konksuks" kulunud ja PEAB kõik korraga vahetama. Ju siis ka väheseid erandeid, kuid mul kulub ka keti eluea jooksul kaks esihammakat. Selline kulunud esihammikas, mis kulumisest tingituna ei taha enam "ketti lahti lasta" retsib ketti kindlasti rohkem, kui poolkulunud ketile uus esihammakas panna. Pole kunagi täheldanud peale esihammaka vahetust intensiivsemat keti või hammaka kulumist. Milles ilmneb vahe - kuulmises ja vibratsioonis, mis jalaraudades tunda.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.
