Rumalad küsimused 2
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Hiid kirjutas:Mina olen kuulnud sellist versiooni autode algusaastatel paremapoolsete roolide tekkepõhjustest: Auto arenes ju tõllast välja. Tõllas istus kutsar alati paremal. Seda sellepärast et pikka piitsa hoiti paremas käes, sest siis oli sellega parem vehkida, ei jäänud midagi ette. Ja kuna kutsar istus paremal, siis on kuidagi loomulik et nähtavuse huvides liikurid ise kolisid vasakule. Ja see siis kandus ka autodele üle. See on siiani kõige loogilisem versioon, mida kuulnud olen.
Liikluskorra tekkepõhjused on riigiti erinevad. Osad neist siin juba mainitud. Inglismaa laevastikul oli vastutulijast vasakult möödumine juba ammust ajast moes ja tõenäoliselt sai seal maismaasõit meresõidust eeskuju. Venemaal sõideti veel 16-17 sajandil nii, nagu pähe tuli. Vist oli Peeter I see, kes seal parempoolset liiklust juurutama hakkas.
Autoga sõites meeldib parempoolne liiklus mulle rohkem. Mugavam on vasakuga roolida, kui parem käsi kurvi stiilsema läbimise huvides kässarit näpib. Tsikliga on suht savi. Aga harjumus on tõesti suur asi. Olen paar korda autoga Inglismaal käinud ja see polnud üldse hull, kui tee vasakus servas sõita tuli. Isegi ringliiklust läbisin ühe erandiga kohalike reeglite järgi, õnneks selle erandi puhul polnud teisi liiklejaid läheduses. Kreisiks läks asi siis, kui mind ühe kohaliku auto rooli pandi ja ühtäkki nii liiklus kui ka auto äraspidised olid. Väga raske oli aru saada, kus auto vasak esinurk nüüd parajasti on. Sealsed kitsad teed ei teinud ülesannet ka just lihtsamaks.
siis väärib see ka väärkasutamist!"