Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Jagan taas natuke infi, kuidas asjad on veerenud. Võiks öelda, et portimis teema on täitsa põnev värk. Asja teeb huvitavaks see, et täpset "retsepti" ei ole. On küll teatud limiidid, mis on kasutatavad ja nende sees kombineerides võiks saada hea tulemuse. "Hea" tulemus on väga lai mõiste. See mis on hea rinkas ei ole hea motokrossis. Seega tuleb teha valik, kas sõidad traielit, motokrossi või rinkat. Kui kolb on ka sisselaske klapiks, siis selle modimine on nagu "ratastooli" ettevalmistamine motokrossiks. Plussid on lihtsus, miinuseks aga üsna kitsas toimimis ala. Et saada kõik aknad õigete suuruste, kujuga ning ajastusega tööle on nagu häälestada sünfooniaorkestrit. Kui sa lisad orkestrisse 20 trummi juurde, siis see kõlabki nagu 20 trummi. Sama teema on ka akendega, pole mõtet ühe aken teha, kui sa ei tea kas ta üle üldse või mis RPM vahemikus tööle hakkab. Ühesõnaga 2t tuunimine on väga keeruline ja eriti veel kolvi sisseklappi puhul. Nagu Gordon Jennings on öelnud, et 80% jõu leidmine tuleb 20% vaevaga. Aga selle ülejäänud 20% jõu leidmine tuleb 80% vaevaga.
Niih nüüd aitab sellest üleüldisest jutust ja konkreetselt asjakallale.
Portimise esimene ülesanne on leida algolukord, et millega üldse tegu on, kus aknad asuvad nende suurus, ajastus jne. Selleks on vaja teha silindri kaart, nagu eelmises postituses on. Tähtis on leida avade õiged ristlõiked. Sealt moodustub välja arvutustes kasutatav mean area
Ega nii nagu MacDizzy teeb on suht ainuke variant. http://www.macdizzy.com/cylinder_map.htm
Kui aknad on kopeeritud, tuleb lõigata aknad välja.
Avasi tuleb mõõta silindri kujuliselt. Ülemine mõõt 20mm on mõõdatud, siis kui leht oli lahti rullitud ja 18mm kui paber on torus. Mõõtmisel tuleb jälgida ka kanalite olemasolevat kulgenemis nurka. See on nüüd keeruline ja iga mees võib sama asja kohta erineva tulemuse saada. Ilmselt siin loeb suur kogemus.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.