Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

uba teist aastat mõlgub mul mõte teha tsikli haagis enda matka enduuro rattale.
Viimasel matkal kogesin mitu korda oma suurte küljekohvritega seda speed woble effekti kiirusel 120-130 Mis ei olnud just meeldiv kogemus, ja seda õudsam on kogemus mida lahtisem pind, ehk kruus jms. Lahtisemal pinnal kippus see "Wobble" varem tekkima, tänu ujuvale ratta tagumikule
Olen youtube's näinud nii mõndagi haagise lahendust, mis mulle enamvähem meeldisid, ma teeks küll pisut teise disainiga kuid siiski...
Tegemist oleks mono ratta lahendusega, midagi analoogne kuid märksa lühema telje vahega et garanteerida parem stabiilsus.
Just ei tundu eriti halb või mis?
Esiteks saaks ratta kergemaks eriti raskuskeskme saab madalaks
Loodan saada stabiilsemaks ja kergemini manööverdavamaks
Saab rohkem kola kaasa tarida.
Nüüd aga küss, kui legaalne see tegevus on? Kas mootorratta haagised on meil lubatud ja kas need vajavad miskit eraldi registreerimist?
Pilt
Pilt
Pilt
[youtube][/youtube]

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6802
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 460 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mootorratta haagis ed on lubatud ja vajavad eraldi registreerimist.
Aga mis on Sinu ratta teh. passi kirjutatud?
Haagise lubatud mass = kg :?:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

yeekim kirjutas:

Mootorratta haagis ed on lubatud ja vajavad eraldi registreerimist.
Aga mis on Sinu ratta teh. passi kirjutatud?
Haagise lubatud mass = kg :?:

edu

Njah seal mul tühjus :)

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 128
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas joekas »

Tea kas jawadel on kah teh passis haagise massid ära toodud?
http://jawa.ee/?page=models_page&ptype=kh&lang=ee

yeekim kirjutas:

Mootorratta haagis ed on lubatud ja vajavad eraldi registreerimist.
Aga mis on Sinu ratta teh. passi kirjutatud?
Haagise lubatud mass = kg :?:

edu

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas olli »

Seesuguste lahenduste puhul umbes pool haagise massist langeb motika tagarattale ilma amordita. 15-20kg amortiseerimata lisamassi küll sõiduomadustele hästi ei mõju, eriti kruusateel.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas Loff »

Maru pull värk küll, mul supermotol on passis lubatud haagise mass 100kg, enduurokal 0kg, kuigi on põhimõtteliselt sama ratas.
Üks asi on see vedrustamata mass, teine asi, mida oli näha ka sellel testvideol, on olukord, kus kurvi peal mingist takistusest viskab haagise ratta maast lahti ja selle peale lendab haagis tsentrifugaaljõu toimel väljapoole. Rebib mingil määral tsikli tagumist ratast ka kaasa. Lisaks muutub haagise trajektoor ja haagise ratta maha puutudes käib ilmselt "jõnks" tsiklist ka läbi.

See on puhtalt minu tähelepanek, ega ei pea ju kupatama, saab ka rahulikumalt sõita.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 128
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas joekas »

Kaherattalise mootorratta külghaagist, kaherattalise mootorratta üherattalist järelhaagist, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga, ja kombaini heedri vedamise haagist eraldi ei registreerita. Andmed mootorratta külghaagise, koos kaherattalise mootorrattaga kallutava üherattalise järelhaagise ja kombaini heedri vedamise haagise kohta kantakse asjaomase mootorsõiduki registreerimistunnistusele.

Allikas: Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord
3 pt, 6§ (1)

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6802
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 460 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

joekas kirjutas:

Kaherattalise mootorratta külghaagist, kaherattalise mootorratta üherattalist järelhaagist, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga, ja kombaini heedri vedamise haagist eraldi ei registreerita. Andmed mootorratta külghaagise, koos kaherattalise mootorrattaga kallutava üherattalise järelhaagise ja kombaini heedri vedamise haagise kohta kantakse asjaomase mootorsõiduki registreerimistunnistusele.

Allikas: Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord
3 pt, 6§ (1)

Jah, ag kui teh. passis on haagise massi kohal on eelnevalt kirjas suur ümmargune 0, mis siis :roll:

Olen segaduses :oops:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Siit ma siis järeldan et kuna mul pole kannet tehtud järelhaagise osas, ehitan ma selle järelhaagise valmis ja lähen sellega nö ARK'i ja kannan selle lihtsalt teh. passi. Suht mõistlik siis.

Rääkides järelhaagise stabiilsusest, siis kindlasti tuleks see kinnitada võimalikult madalale et vähem mõjutaks juhitavust kuid samas ei pea seda haagist kinnitama kiige külge kuigi tundub lihtsaim lahendus. Hetkel mõtted mõlguvad mul haagise kinnituse tegemine just jalatoe kinnituste külge.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Ok, registreerida ei ole vaja, kuid millised on nõuded selle valgustatusele? Kui see ei varja ratta numbrimärki, siis ei varja see ju ka tulesid. Kas piisab näiteks helkurist taga?

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2008 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma küll sügavalt kahtlen,et selline haagis laseb sul sujuvamalt kiiret sõitu teha,kui kohvritega.Ilmselt laperdab seal taga kordades rohkem kui kohvritest tekkivad pöörised.Mina sellisega 120-130 küll ei sõidaks,max 70-80 oleks ilmselt turvaline.Selline asi sobib mingi suure ja raske kruiseri taha küll,aga kas ta ka endul mingit lisaväärtust annab jään kahtlevale seisukohale.Metsas sõites oleks eeliseks äkki võit laiuses,aga muus ei oska küll midagi välja mõelda.Ei taha ka mõelda milline käkk see haagis on kui vähe niiskem ilm juhtub olema.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2008 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

...."Tegemist oleks mono ratta lahendusega, midagi analoogne kuid märksa lühema telje vahega et garanteerida parem stabiilsus.".....

Pikkuse kohapealt vaidleks vastu.Kõigi auto haagistega on see,et mida lühem seda vähem stabiilne.Käib nii sõidu, veo kui erivedude autode kohta.Vaevalt,et tsikli puhul teisiti on.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas pühak »

Pole ise küll järelhaagisega mootorrattaga sõitma sattunud, kuid auto puhul on haagise mõte ainult see, et auto enda, kas siis kandevõimest ja/või ruumist ei jätku veose tarbeks. Igal juhul lisab haagis kütusekulu, muudab sõiduki ebastabiilsemaks, halvendab kiirendus- ja pidurdusteekonna näitajaid jne. Seda kõike teeb isegi väga hea haagis; muidugi vähem, kui mingi eeslivanker, aga ikkagi.

Aga eks Sa proovi järgi. Ja kui asja ära teed, jaga kindlasti oma kogemusi, selline teave on huvitav.

Üks üherattaline käru:
Pilt

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Väga pika Haagise puhul tekib samasugune loll woble effekt ehk siis haagis hakkab taga võbelema seda olen videolt näinud:
Video on küll halva kvaliteedige kui wobble effekt oli täitsa näha. Võibolla oli seal 100 muud põhjust ka juures et kerge haagis ja sellest olematta vedrustus, Kitsas rehv? võibolle veel miskit...
Minul jäi kindel veendumusele et see oli enamjäolt tingitud pikast haagisest...

Kindlasti on see kuidagi arvutatav mis see optimaalne teljevahe on?

Noh mustus, nüüd küll ei ole mingi argument. Matk kord selline ongi, ise oled paras sitakäi ja su ratas kah :). Sellest ei saa üle ea ümber.
Ja ei usu ka mina et see kütusele kuidagi oluliselt mõjuks... Originaalis need kandilised kastid nüüd kindlasti ka kütusekulule kaasa ei aita.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas v301060 »

http://www.sajdkar.wbs.cz/Kobras.html
Parem siis juba 2-rattaline nagu seal viimastel piltidel. Panasonicu-mees tundub küll päris õnnelik olevat :D

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Rohkem rattaid, rohkem kaalu halvemad manööverdamise omadused ja mis põhiline haagis vajab registreerimist nagu siit selgus.
Cruiseri puhul vast vahet pole, aga mina satun ka ikka metsateele, kruusale jms kohta

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 446
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Eerik mis sa jändad. Hangi korralikud vettpidavad tekstiilkottid ja kõrran. Selle aasta tripil venes sai nii mõnigi kord kiiresti sõidetud. Pigem hakkas tsiklkel vibama nuppurehvide pärast ja seda alles 140+ kiirustel. Tekstiili lapid sa alati ära kuidagi, kui kukud. Ma ei taha ette ka kujutada mida see käru seal taga teeb, kui peaks kukkuma, lendama selga jne.
Kohvritega ongi see jama, et üks asub siga kõrgel ja on parajalt raske kah. Külje omad kohvri raami tõttu tsiklist kaugel.
Paar torukotti või üks tervik selline U kujuline taha ja ette paagi kõrvale kui vajadust on, kah väiksemad.
Enduuromatkadel tähtis tsikkel ju võimalikult kerge hoida, eriti meie mammutite puhul.
Mägedes sõites (mõtlen ilma asfaltita) kus ka turnimist ei ole sinna taha miskit käru tilbendama vaja.

http://eleherronen.com/reisikiri/wp-con ... 8/76_1.jpg

Ära piiiika viha pea, aga see mu arvamus, eriti kui plaanid tõsisemaid matku tee pealt kõrvale.

:bsmile:

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ

Motostation poodnik aadressil Masina 1 Tallinn
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2008 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Meie ümberilma sõitjatel oli küljekohvrid ja taga torukott.Kindlasti hoidis see ka raskuskeset madalamal ja mahutas kohvrist rohkem.Mina arvan,et need kõvad alukohvrid külgedele ja siis mida iganes seljataha oleks parim valik just kehvades oludes seiklejale.Kohvrid ja kinnitused saab ka ise teha kui ei taha neid kirve hinnaga osta.Ja teed sellised,et kui küljeli paned,siis hoiab ka tsiklit ,mitte ei lagune ise.See muidugi lihtsalt üks arvamus.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 446
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Offtopic aga küljekohvritega veel see jama, eriti aludega mis kandilised ja madalal, kui tõsisemalt reisil teelt maha keerata, et ukerdades võid oma jala kergelt kohvri ja maapinna, kivi, kännu jms vahele jätta.
Miinus pool tekstiilil on vargakindlus jällegi.

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ

Motostation poodnik aadressil Masina 1 Tallinn
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 128
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas joekas »

Tagakiigele toetamine on kuidagi nadi lahendus minuarust.
Pigem võiks juba olla midagi sellist:
Pilt

Allikas: http://www.mono-trail.co.uk/trailers/ad ... ailer.html

Aga jah, kunagi sai Norras nähtud ühte külgkorvi ja kaherattalise haagisega Honda ST1100. Kolmeliikmeline perekond oli matkamas :)

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas pühak »

Tagakiigele toetamise mõte on see, et siis ei lange pool käru koormust tagavedrudele ja saab asja tagarehvi õhurõhu tõstmisega tuima näoga üle koormata.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2008 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See viimane gessu taga olev tundub vähe toekam kui eelnevad,aga jään endale kindlaks,et see ei sobi mujale kui asfaldile või siledale kruusale.Otsatarve pigem see,et kui lähed pikemaks ajaks kuskile ja seal peatuskohas saad seda hoida ning samas kerge tsikkel iga kell olemas ringi liikumiseks.Samas saab ju ka kovrid maha võtta ja on sama olukord saavutatud.Sõita on sellega minu arust ikkagi tülikas.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

üksik hunt
Postitusi: 185
Liitunud: 06 Mai 2008, 14:26
Tsikkel: ise tegin (doonor xv1100 yam)
Asukoht: Tallinn

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas üksik hunt »

Oli ka kunagi selline plaan aga kogu projekt jooksis kokku haakekonksu.Sest eestis võetakse arvele ainult sertifikaadiga haakekonksuga aga minul ei õnnestunud sellist leida. Ise võib teha mida iganes aga haakekonks peab tehase valmistatud olema. Kui keegi on näinud mõnda eesti numbrimärgiga motohaagist, oleks infost väga huvitatud.

Kiirusta aeglaselt

üksik hunt
Postitusi: 185
Liitunud: 06 Mai 2008, 14:26
Tsikkel: ise tegin (doonor xv1100 yam)
Asukoht: Tallinn

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas üksik hunt »

Kiirusta aeglaselt

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Matkaenduro tsiklihaagis, arvamused, legaalsus?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

kurisookaru kirjutas:

Eerik mis sa jändad. Hangi korralikud vettpidavad tekstiilkottid ja kõrran. Selle aasta tripil venes sai nii mõnigi kord kiiresti sõidetud. Pigem hakkas tsiklkel vibama nuppurehvide pärast ja seda alles 140+ kiirustel. Tekstiili lapid sa alati ära kuidagi, kui kukud. Ma ei taha ette ka kujutada mida see käru seal taga teeb, kui peaks kukkuma, lendama selga jne.
Kohvritega ongi see jama, et üks asub siga kõrgel ja on parajalt raske kah. Külje omad kohvri raami tõttu tsiklist kaugel.
Paar torukotti või üks tervik selline U kujuline taha ja ette paagi kõrvale kui vajadust on, kah väiksemad.
Enduuromatkadel tähtis tsikkel ju võimalikult kerge hoida, eriti meie mammutite puhul.
Mägedes sõites (mõtlen ilma asfaltita) kus ka turnimist ei ole sinna taha miskit käru tilbendama vaja.

http://eleherronen.com/reisikiri/wp-con ... 8/76_1.jpg

Ära piiiika viha pea, aga see mu arvamus, eriti kui plaanid tõsisemaid matku tee pealt kõrvale.

:bsmile:

Miks ma peaks pidama mingit viha :) muidugi ei pea viha. Selleks teema ongi et arvamust avaldada.
Mis mul eriti meeldib käru puhul on see et tõesti, raskuskese on nii madal et sisuliselt mootorratta juhitavaust mõjutab oluliselt vähem kui nende suurte kompudega saba raamil ja paagi peal. Arvestades minu viimast reisi siis minu teed osutusid 70'% osas siiski asfaldiks ja seda just sellepärast, et teine mootorrattur oli veelgi rohkem koormatud, seda siis 3 kohvrit, hiigel paagikott ja kaasreisija e. siis vastutas ka kaasreisija elu ja tervise eest.

Seda U-kotti nägin ka mina Upitaja rattal, tundus huvitav lahendus. Tõenäoliselt soolo variandina täiesti arvestatav lahendus.

Noh talv on ees ja uus TIG keevitus nõuab õppimist, tsikli haagis usun on üsna heaks projektiks. :)

Siin oli jutuks et järelhaagise stabiilsus ja teljevahe. Sattusin lugema miski blogi, kus üks mees ehitas oma gessule monoratta haagist külge. Ja oli kimpus selle ebastabiilsusega ja ravis probleemi välja lisades meetrise jupi ehk suurendades teljevahet. Suurem teljevahe vast tõesti lisab stabiilsust. Väitis et isegi 140'e pealt provatseerides oli väga stabiilne.
Ei tea segatunne on selle haagise ehitamise osas :) Mõtlen ja praen veel väheke.

Rääkides veelkord legaalsusest:
Nagu siin selgus et monoratta haagist justkui ei ole vaja registreerida kuid sellekohaline märge peab teh passis olema. See kõik muidugi tore, aga kui haagis ei vaja regamist annab see mul vabad käed selle ehitamisel või siiski vaja täita mõningad tehnilised nõuded?
Proovisin leida nõuded haagisele kuid kerghaagiseks kvalifitseeruvad 2 rattalised nö järelkärud.O.1-kategooria. mis ei ületa 750kg täismassi. Ma ei ole seadustes kuigi tugev ja veelgi rohkem vajaliku seaduspunkti leidmine oli lootusetu monohaagise osas.
Hea oleks teada millised piirangud või on monoratta haagise ehitamisel.
Seal Estonianchopperi lehel oli juttu et munakas peab olema nö sertifitseeritud vms. kuid monoratta haagisel munaka lahendus pole üldse mõeldav, seda ei saa seal kasutada!
Järgmine nädal ehk uurin maanteametist järgi...

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”