Kellegi teise XJR1300 SP 2000a


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

davidsoniharald kirjutas:
keegimuu kirjutas:

Suht viimased jupid said täna tellitud mootori jaoks.

Mõned o-ring tihendid veel õlipumba ja radika jaoks.
Klapiseibid.
NGK küünalde piibud.
Ja klapiseibide paigaldamise tööriist (mis on lihtne metall kärakas ja maksab mingi 50 usd :-? )

Nüüd ootan nende saabumist. Vahepeal peaks radika ära puhastama ja radika torud ära värvima.

Vahepalaks hakkas mind jubedalt huvitama see klappide töötluse arutelu. Saan aru, et enamus mehi siin pooldab masintöötlust lappamisele. Võib-olla see on common sense mida mul puudu on aga kas on ka mingeid uurimistöid või empiirilisi katseid tehtud võrreldes mõlemat protsessi. Ise otsides leidsin ainult inimeste personaalseid arvamusi mis jäid samasse stiili nagu siin foorumis esitatud arvamused ja neid jagus mõlemasse leeri. Ei taha küll kellegi teadmisi kahtluse alla seada aga mulle ei piisa lihtsalt kellegi sõnadest, et üht või teistpidi on parem. Kui on parem siis peaks see ka mingisuguste testidega tõestatav olema. Kas siis tõesti düno väljavõtetega või mingisuguste flow testidega vms.

Igal juhul oleks huvitatud teooria lugemisest, kui kellegil on mingi hea link pakkuda.

Tere.

Kaasaaegseid klappe ei soveldata selle pärast, et sellega rikub nende pinnatöötluse. Pinnatöötlus on seal aga väga õhuke (nt.leekkarastus, mingi pinnakate titaanklappidel). Siis kui see kõva pind otsa saab on järele jäänud pehmem materjal ja klapi kulumine on palju intensiivsem. Siis on tegemist vanakooli klappidega, mida iga 20k km järel tuli uuesti teha. Klapi vahed kaovad kiirelt ära, lõpuks jäävad lahti ja põlevad ära.

Seega lihtne jutt lühidalt - lase klapipesade kuju õigeks lõigata ja paigalda uued klapid, ei ole mingeid probleeme pidamisega. Nii lihtne ongi. Mingit soveldamist ei ole enam vaja, sest kaasaaegsed töötlemismeetodid tagavad piisava täpsuse.

Nukaketist. Nukkvõlli kett on mootori ideaalse toimivuse kohalt väga tähtis detail, sest keti kuludes nihkuvad ka gaasijaotusfaasid paigast. Ma vahetaks keti juba siis ära, kui märke enam ideaalselt paika ei saa. See tähendab jääb silma järgi juba veidi paigast ära. TDMi 70k sõitnud nukvõlli kett oli näiteks pool hammast mööda.

Masintöötlus seda pinnatöötlust ei kahjusta?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”