Lenksuamort / steering damper - arutelu

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Märtt
Postitusi: 211
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Märtt »

Tervist

Sooviks teada, kui vajalik see hinnaline vidin siis ikkagi on. Endal pole veel vaja läinud (sülitan kolm korda üle õla), aga kindlasti on see vidin nii mõnelgi foorumikasutajal õnnetuse ära hoidnud või vastupidi - lenksuamordi puudumine aidanud külje mahapanekule kaasa.

Kas odavast aftermarket lenksuamordist on kasu? Või ei maksa peale Öhlinsi väga vaadatagi?
Mis kiirustel tavaliselt selline lenksu ühelt poolelt teisele poole viskamine tekib? Mis on selle põhjustajaks?
Mis tüüpi ratastele on lenksuamort kindlasti soovitatav? Mis tüüpi ratastele teda paigaldada pole mõtet?

Wikipeedia jutuga seonduvaga olen kursis: http://en.wikipedia.org/wiki/Steering_damper

Kasutades otsingut, selgus, et foorumis on lenksuamortidest ainult müügiteemad, aga arutelu rubriik selle vajaliku jubina kohta justkui puudub. Näidake suund kätte, kui see teema on juba kuskil arhiivis tõstatatud.

Tänud!



Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks see steering angle ja järelejooksu määr on need põhilised näitajad. Mõnele harrikasugusele pole mingit pointi neid peale toppida

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas puna »

Eks nee asjad jah mõeldud riskide vähendamiseks.
ja kindlasti neid palju kellel see vigur on õnnetusest päästnud.
Ah jaa ja neid firmasi on teisigi peale Öhlinsi mida kannatab kasutada.
Soovitan vaadata siiski neid mida saab seadistada need ka muidugi kallimad.
Paigaldusest olen näinud neid kõiksugu ratastel pole ilmselt ühtegi tüüpi millele neid poleks paigaldatud.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas pyta »

no olen ikka asjast nii aru saanud,et kõval kiirendamisel,esiots on lihtsalt nii kerge/lennus,et kontaktil maapinnaga hoiad ehk lenksu vähe viltu tõmbab vibama.aitab üldjuhul peale keeramine.endal on mõned korrad ikka juhtunud.olen väga hullu vibamist ka näinud,õnneks jäi tüüp püsti

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Vint »

Segane jutt saab nüüd olema....aga...
Aga olen mõned korrad kogenud lenksu vibamist. ( Ja õnneks sadulasse jäänud siiani napilt. )
Enda kogemustest tulnud tõde;
Kurvi tuleb varakult siseneda ja sõitta nii palju sisemise kaare sees kui olud võimaldavad. ( kuna se on lühim teekond kurvis ja nii jääb teine tee osa puhvriks, hädaolukorras. Mitte nüüd segi ajada vastassuunaga! )
Just hilisem ärkamine, et nüüd on kurv, on minul selle vibamise põhjustanud. Üks kindel kalde nurk.
Mingisugune loll kramp tuleb peale, mis tegelikult on kummaline, ma olen parklas kaheksat tehes isegi põlveni painutanud, linna enduurokaga. Kuid eks kiirus ja olukord ei ole vist päris 1:1 võrreldav.

Ootan samuti huviga teiste kogemusi.

Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Mul Hornet 900, peaks olema väga tasakaalukas ja tuim tükk ning tõesti on AGA headel teedel. Paraku elades Tallinnas ei ole neid häid teid just liialt. Igast löökaugud ja rööpas rajad on need, mis tekitanud ikka vääga hirmsaid hetki. Panin LSL-i rooliamordi külge ja tõesti on natuke muretum, on löönud lenksu käest juraka auguga aga sai kenasti stabiilseks uuesti. Mul on see reguleeritav ning olen täheldanud, et väga jäigaks keerates hakkab pigem takistama just järsemaid kurve (rinkadel) ja äkilisemat pidurdamist. Pidurdamisel muutis ratta närvilisemaks sest rehv ei saa enam niivõrd hästi leida pidamist teekattega, aitas kui rooliamorti pehmemaks keerata. Et olen rahul sellega, kuigi eks saaks ka ilma hakkama. Esimene ratas mil see peal.

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas mx77 »

See tankslap on väga väikestest asjadest kinni. Kunagi oli mul KTM krossikas, mis oli väga hasartne esiotsa vibama hakkama (tüübiviga täitsa), kui natukenegi hooletu olid. Said esimesed prillid ära vahetatud tuuninguomade vastu, mille offset oli vaid 2 mm väiksem kui originaalil ja tankslap oli unustatud asi.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas puna »

ütleme siis nii, et osta ära ja kruvi külge.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas korke »

Öhlinss.....hoiad raha kokku hoolduse pealt. Need kõik teised elukad kipuvad alati hakkama lekkima või muud hädad tekkivad.

Muidu rooliamort võib kaasa aidata ka küllili käimisele. Kui keerata rooliamort liiga tuugaks kinni siis on oht ,et kurvis võib tagumine rehv kaotada pidamise.
Rooliamort peaks alati olema võimalikult pehmes asendis mis on igal ühel oma. Mul on ntx racing sarja öhlins ja ainult lahti olekust 3 klikki peale kruvitud. Prillide offset on -2mm originaaliga võrreldes. On väga kergelt lenksu visanud vahest vibama aga mitte midagi liiga häirivat.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Huvitav, kas kroomidele pannakse ka lenksuamorte? St kas keegi on pannud?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas puna »

Olen näinud mitmetel harrikatel ja ka erinevatel chopperitel.
Pole rattatüüpi millel pole seda küljes näinud.


Teema algataja
Märtt
Postitusi: 211
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Märtt »

Vaatasin üle kõik eBay's pakutavad lenksuamordid, aga peamiselt pakutakse kas mudelikohaseid tooteid või universaalsed hiinakaid. Mudelikohast toimivat varianti 1991 aasta 750 GSXR-ile on aga nähtavasti võimatu leida. Keegi asjaga kursis olev inimene oskab äkki ütelda, mis rattal võiks analoogse geomeetria ja käiguga lenksuamort olla? Või ongi nad nii spetsiifiliseks aetud, et igale mudelile sobib kindel amort?

Tänud

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mul on olemas uus LSL-i lenksuamordi komplekt (amort ise + mudelikohased kinnitused) 1994-1995 ja 1997-1999 aastakäikudele. Kas ka vanemale sobib, seda googelda ise. Edasine arutelu (hind/toimetus) meili teel streetmoto@streetmoto.ee

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teek
Postitusi: 113
Liitunud: 17 Aug 2009, 11:00
Tsikkel: KawaZ;busak9;Duc
Asukoht: Tallinn

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Teek »

teema juurde tagasi tulles: siis mul on löönud kawa z750ga rooli vibama. Tegin TLNs vasakpööret üle raudtee (kesklinnas pärnu mnt-lt tõnismäele) ning siis tõmbas lenksu rõvedalt vibama. vt et viskab käed rutska küljest ära, aga kuna oli just kiirendusehetk mäest üles, siis keerasin kõvasti peale ja vibra kadus.
Seega pealekeeramine aitab kui ainult tuleks kohe selle peale, sest ega see ehmatab ikka päris korralikult ära.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas will111 »

kõige paremini aitab ikka puhas toores jõud...ja eks muidugi võimalikult kiire reageerimine :) tsiklisõit pole nõrkadele :lol:

aga ok see selleks, teema juurde tulles, damperi vajalikkus või mittevajalikkus peaks eelkõige tuleneva tsikli kasutaja enda kogemusest. kui vibamise või selle kontrolli alla saamisega pole ikka kordagi tõsiseid probleeme olnud siis tõenäoliselt sellist lisavidinat ka vaja ei ole. kindlasti ei ole seda vaja suure kahvlinurgaga masinatel ja üldse nö. uimasema pööramisega ratastel. aga mida äkilisem, seda suurem on ka tõenäosus ja võimalus lenks vibama saada.

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

91 aasta 750 GSXR-le sa seda rooliamaorti väga hädasti küll ei vaja. Investeeri parem sama raha korralikesse rehvidesse ja naudi sõitu.

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3828
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 160 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas sepp »

No amordikunnid! Buell xb12s rattale ka kellegil pakkuda?

Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas poison »

Mida lühem tsikkel, seda pikem rooliamort. Raplamaa vanasõna.

Kasutaja avatar

jaanipoiss
Postitusi: 65
Liitunud: 25 Nov 2008, 12:55
Tsikkel: Buell CityX
Asukoht: Tallinn, Tondi

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas jaanipoiss »

sepp kirjutas:

No amordikunnid! Buell xb12s rattale ka kellegil pakkuda?

Ära sõida kõva pohmakaga :D

Ölinsi puhul või tegelt on see vist kõigi õlikate puhul häiris veits, et päeval kuuma ilmaga muutuvad nad suht lödiks. Õhtul ilma jahenedes hakkad vaikselt maha keerama.

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

harju keskmine kindlasti tankslapi ajal keerab juurde, jaaaa jaaaaaaaa :D
Mind on päästnud korduvalt, minuarust must be asi, vähemalt bike tüüpi rattal - muude rataste kohapealt ei oska arvata.

Hetkel Öhlins, ennem oli LSL, mõlemaga väga rahul.

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)
Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas MarekM »

Bandit 1200. Lenks peal laiem ja originaal lenksuraskused asendatud aftermarketi omadega (kergemad). Kas sellele suurele elevandile oleks ka lenksuamort vajalik? Algeb esimene hooaeg mainitet rattaga. Varasem kogemus puudub.

フーリガン
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas cossie »

mul on samuti laiem lenks ja otsapunne ei ole üldse. enda banditile panin amordi pärast seda kui esiratas pärast 100km/h lõpuks maad puutus ja viskas korraks laperdama, enam pole sellist asja juhtunud. mul on gsxr originaal seal küljes ja paraja jäikuse sain kätte erinevaid õlisid kasutades, sest reguleerida seda ei saa. lõpuks jäi sisse ATF ja asi toimib


AndrusB
Postitusi: 22
Liitunud: 14 Nov 2003, 15:16
Tsikkel: HD750street;XV750cafe
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas AndrusB »

Nägin oma töökajs kasti kus on 5-7 amorti - kõik on uued. Lisaks oli veel 3 amordikinnitust (D43;D45;D54 õlg 25 amordi pinnalt).
Kui te soovite rooliamorti paigaldada ja valmis lahendust pole osta või ei raatsi , siis alustage koha leidmisest sellele amordile ja leidke kohad kuhu kinnitused asetada. Siis on lihtsam kinnituskronsteine leida/teha.
Buellil oli selle kohaga mingi trikk. See tsikkel vajaks kindlasti amorti (olen buelli omanud). Lisaks peaks amort olema tsiklitel millel üks esipidur. Mia pean seda jubinat tsikli küljes vajalikuks.

Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

No amordikunnid! Buell xb12s rattale ka kellegil pakkuda?

Streetmoto pakub Bitubot, paari nädalaga saad kätte kui tellid.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

rait008
Postitusi: 24
Liitunud: 12 Sept 2007, 21:29
Asukoht: Tallinn

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas rait008 »

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?

Kasutaja avatar

ducatu
Postitusi: 239
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 62 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas ducatu »

Võib tunduda naljakas aga mina kontrolliks esmalt esirehvi rõhu üle.

Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936

rait008
Postitusi: 24
Liitunud: 12 Sept 2007, 21:29
Asukoht: Tallinn

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas rait008 »

ducatu kirjutas:

Võib tunduda naljakas aga mina kontrolliks esmalt esirehvi rõhu üle.

:D Rehvirõhk on korras nii ees kui taga.
Pigem saan aru et tegemist antud ratta "tüüpveaga".

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 477
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Kui väikestel kiirustel pöörates jõuga peab vastu hoidma, siis on kas rehvi rõhk madal või rehv kandiliseks kulunud. Tuleb asi tavaliselt sellest, et on madala rõhuga sõidetud. Vaheta esirehv ära ja usun, et viga kaob.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'
Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 178
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist
Tänatud: 2 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas Ilgekepp »

rait008 kirjutas:

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?

see töötab vastavalt kiirustele naljatilgad!!!!

Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ilgekepp kirjutas:
rait008 kirjutas:

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?

see töötab vastavalt kiirustele naljatilgad!!!!

See on nii jah, ja enamus selle ratta omanikke on selle välja vahetanud sest ta hakkab tööle liiga suurte kiiruste juures(tava liikluse juures)ehk siis jääb kasutamata.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”