Motoremondi kalkulatsioon?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Motoremondi kalkulatsioon?
Selline totter küsimus: kui autodele on margiesinduses hooldus- ja remonditöödeks tootja poolt ette antud kindlad ajad, siis kas mootorrataste puhul ka selline asi kusagil kehtib? Ehk siis, kas mõni mootorratta margiesindus suudab öelda kui palju aega näeb tehas ette näiteks süüteküünalde vahetuseks ja kui palju see TÄPSELT maksab?
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Motohoovis on mulle alati öeldud töö eeldatav maksumus. Enamasti on ka täppi läinud.
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Mõistlik oleks kirjutada hooldusettevõttese e-kirjaga küsimus kus kirjas ratta mudel ja aasta number. Märkida ära tööd millele soovid hinnapakkumist.
Minule on seni ilusti vastatud.
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
jah selliste väiksemate asjade puhul on küll olnud seinast seina hindu ja
seletus et meil ajtöö ja tund nii ja nii palju.kui mõni polt ei tule lahti või muu
jama siis tahavad selle otsa lisada loe remondifirmade kodulehti
seal ju kõigil kirjas et lisandub a la gondlite demontaaz x? tundi
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Üks põhjustest, miks hinda alati täpselt ette öelda ei saa, on remondi käigus tekkivad komplikatsioonid või uued vead.
Näiteks mõni polt on kinni roostetanud, mida on vaja lahti puurida, või on olnud palju ümberehitusi, häda juhtmepundardega, mida seitse erinevat kasutajat oma äranägemise järgi ümber on tuuninud ja värve vahetanud jnejnejne.
Lihtsamatel asjadel, nagu õlivahetusel saad paika panna hinna, sest vähetõenäoline, et selle tööaeg väga kõigub, kuid kui sa viid ratta remonti ja ütled veaks, et "ei lähe käima, vist on karpas mingi jama", siis sa ei saa eeldada, et keegi juba ette midagi teab, isegi umbes mitte. Ning seepärast ei saa isegi diagnostikahinda panna täpselt paika, sest ka selle diagnoosimine võib minna mitmeid tunde.
Kui on töö aga täpselt teada ning osatakse täpselt öelda, mida ja kui palju tehakse, siis üldjuhul osatakse ka suht täpne hind öelda, seega "motoremont" ei ole üldine väljend, iga töö on suht individuaalne.
Mina olen tavaliselt öelnud, et "vaadake üle ja andke teada, kui summa peaks XXX arvu ületama, siis helistage ja lepime uuesti asjad kokku".
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7437
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 597 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Olles ise väga palju tegelenud autode remondiga(nii kliendina kui ka töö teostajana) ja ega tsiklid midagi teistsugused asjad pole,siis võin kinnitada,et nö remondi ajad margi esindustes on ikka eelkõige teatud kindlate hooldus tööde ja suuremate agregaatide vahetuseks.Keegi ei tee sulle pakkumist geneka remondiks.Genekas lihtsalt vahetatakse ära.Olles selle teemaga juba paarkümmend aastat tegelenud(Algul ka ise töid teostades),väidan,et kui lased mingi mootori või käigukasti remondi pakkumise teha,siis üldjuhul on töö reaalselt tihti odavam.Pakkumises pannakse ikka väike varu ka,sest töö teostaja ei taha oma tööle peale maksta,kui midagi veel ilmsiks tuleb,mida kohe ei pannud tähele.
Parim lahendus,nii kliendile kui töötegijale on minu meelest selline.Sinu auto-ratas võetakse ette,tehakse kindlaks vead ja võetakse ka ühtteist lahti.Siis lepitakse kokku mida ja kui palju teeme ning milliseid osasid(originaal-B osa-lammarist-tood ise- jne)kasutatakse.See muidugi eeldab vastastikust usaldamist,aga mina oma asju mingites juhuslikes kohtades ei tee ka.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Loomulikult ei ole võimalik igasuguse töö puhul ette ennustada kui kaua selleks aega kulub. Eriti kui töö nõuab nö. loomingulist lähenemist, mõne katkise detaili parandamist või kui ei ole täpselt teada mis rattal vigagi on. Mind huvitabki just see, kas mõni margiesindus töötab tootja poolt ette antud aegade järgi juhul kui on vaja küünlaid, rattalaagreid, kiigepukse või kolvirõngaid vms. vahetada.
Huvitab just sellepärast, et kui mõnes kohas on tööle võetud uus inimene või praktikant, kas siis tuleb kliendil rohkem maksta kuna algajal kulub nendeks töödeks oluliselt rohkem aega kui vilunud töömehel?
Mõistan et kui tegemist on garaaziga kus Paul õhtuti oma lõbuks lisaraha teenib või suvaline motopood kellel on oma töökoda, kuid kes ei ole mitte ühegi margi ametlik esindaja, siis nendega on kõik kokkuleppe küsimus. Aga kui ma lähen oma Hornetiga Catweesi (lihtsalt näide) ja tahan teada kui palju maksab küünalde vahetus siis nad ei tohiks ju vastata et ei tea. Oleneb sellest kui ruttu vahetatud saame!?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7437
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 597 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Ma arvan,et detailide vahetuse kohta annab sulle iga esindus mingi aja.Kui ,aga asi läheb remondiks ehk viid sinna ratta ja ütled,et ei tööta või teeb mingit imelikku häält kiirusel 60-80 või midagi veel,siis pole tehnikat tundval inimeselgi seda kohe võimalik öelda.Kindlasti on ka igas esinduses olemas mingi diagnostika pakett,mis maksab mingi summa ja selle eest kontollitakse sinu rattal teatud asjad üle ning loetakse veakoode jne.
Aga kuna neid margiesindusi on ju ainult mõned ja sinu ratast esindab ilmselt üks esindustest,siis isegi telefoni teel saad pädeva vastuse nende hinnakujundusest.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Ja kui remonti alustades selgub, et iga 3. polt on üle keeratud ning ülejäänud on nii kõvasti keermesse oksüdeerunud, et lahkuvad ainult koos augu endaga?
Kui tehase juhendi järgi teha, peaks värske masin ka olema.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Iga margiesindus on võimeline Sulle ütlema teatud detailide vahetuse normtunnid. Iseasi, kas seda iga juhtumi korral rakendada saab... Mella ütles väga täpselt: "kehtib värske (loe: uueväärse) sõiduki korral". Eestist uuena ostetud tsiklid on igati OK ja lausa rõõm remontida. Leedu ja Itaalia päritoluga hoopis teised lood, koduse isetegevusremondiga tihti samad lood. Kõik, kes käinud nüüdseks minu remondikoolitusel on saanud proovida momentvõtit ja võrrelda seda käetundega - tulemus ei ole üllatav. Käetundega keeratakse poldid jõhkralt "üle". Lisaks - tihti on olukord, kus klient küsib üksiku detaili või sõlme vahetuse/remondi tööaega ja maksumust aga tegelikult on sellega seotud mitmete muude detailide demontaaz/montaaz. Võtame või sellesama suvalise näite. Horneti küünlavahetus võtab aega 10 minutit ja võiks arvata, et see on kehtivast tunnihinnast 1/6. Paraku eelneb sellele paagi demontaaz, teatud lisadetailide eemaldamine ja hilisem tagasipanek (lisa 20-30 min) + tehtud töö kontroll ja katsetamine (10-15 min). Kokku küsiks mina 45-60 minuti jagu tööraha. Kui mõni teenindus on seda sunnitud normtunni (1/6 tundi) alusel tegema, siis tunnen kaasa...
Mäletan, et kunagi keegi tõi ühe mootoritöö, mis võttis minul aega kokku 12 tundi. Pärast oli suur häda, et margiesinduses oli normtundideks öeldud antud detailivahetuse jaoks mootori sees 6,5 tundi ja esinduses oleks saanud tunduvalt odavamalt. Tekkis hetkeks kliendiga suur tüli aga hiljem selgus, et antud konkreetse detaili vahetusele eelnes veel normtundide alusel siduri demontaaz, silindri demontaaz ja eelnimetatute hilisem montaaz. Kokku tuli siis tehase normtunde hoopis 10,75 mis esinduse ja meie erinevat tunnihinnet arvestades oli siiski kallim kui minu kalkuleeritud 12 tundi.
Minu kogemus on paraku selline et inimene teeb endale elu ise raskeks. Tihti (pea iga päev) on meili saabunud remondipäringud, kus soovitakse näiteks rehvivahetuse, ketijooksu vahetuse, õhufiltri vahetuse, küünalde vahetuse ja lenksukannu laagrite ning amordisimmerite vahetuse hinda. Kõik palutakse eraldi välja tuua ja siis saab välja valida, mida lasta teha. Reaalselt on aga õhufiltri vahetuse ja küünalde vahetuse töö 90% kattuv ja korraga tehes saab peaaegu poole soodsamalt. Sama kehtib ketikomplekti ja tagarehvi vahetuse ning amordisimmerite ja lenksulaagrite vahetuse ühistöö kohta. Kokkuvõttes ongi tihti väga keeruline kalkulatsioone vormistada, sest klient on enda jaoks asja täiega üle mõelnud ja mina seisan dilemma ees: "kas panna kõik kokku ja vormistada ahvatlevalt odav komplektkalkulatsioon või peaaegu 2x kallim üksikdetailide vahetuse kalkull". Moraal - kui küsida konkreetsete asjade hinda ja vahetust saab enamasti oluliselt soodsama kalkulatsiooni.
Sama lugu nagu ütlusega: "ära vaata allahindlust, vaid reaalset ostuhinda". Mõni kaupmees ajab toote hinna kunstlikult lakke ja teeb siis ulmealise -50% sooduka. Samas on teise kaupmehe juures sama asi -10% sümboolse alega hoopis soodsam.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6808
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 702 korda
- Tänatud: 462 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
mella kirjutas:Ja kui remonti alustades selgub, et iga 3. polt on üle keeratud ning ülejäänud on nii kõvasti keermesse oksüdeerunud, et lahkuvad ainult koos augu endaga?
Kui tehase juhendi järgi teha, peaks värske masin ka olema.
Ei tea, kas aeg on edasi liikunud aga selles osas vaidleks vastu.
Oli positiivne kogemus Info-Autoga.
Läksin oma Volvoga miskit tegema, aeg ja töö oli kokku lepitud. Auto sinna, ise minema. möödus tund, möödus kaks; mina muutusin järjest murelikumaks-töö tunni hind 400EEKu!
2,5h möödudes helistati ja paluti autole järgi tulla. Võtsin rahakoti puuga selga ja sinna. Tuli meister koos autoga välja ja seletas, mis tehti ja miks nii kaua: kuna ühte jullat kohapeal polnud, siis ta kompunnis selle ise.
Kassas makstes oli arve aga 400 EEKu
Siis öeldigi, et antud töö tegemiseks kulub normi järgi 1h ja rohkem pole neil õigust raha küsida!
See oli siis ammmuuuuuu.
Nüüd seisab ühe autoga ees rihmavahetus ja valituks osutub just margiesindus oma korraliku tunnihindega. Õnneks oskavad nemad seda tööd antud mudelil teha 4-5 tunniga. Tavatöökoda, kes seda marki ja mudelit näeb vo. 1X aastas, vahetab rihma 12-15h.
edu
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Spoiler
Ei tea, kas aeg on edasi liikunud aga selles osas vaidleks vastu.
Oli positiivne kogemus Info-Autoga.
Läksin oma Volvoga miskit tegema, aeg ja töö oli kokku lepitud. Auto sinna, ise minema. möödus tund, möödus kaks; mina muutusin järjest murelikumaks-töö tunni hind 400EEKu!
2,5h möödudes helistati ja paluti autole järgi tulla. Võtsin rahakoti puuga selga ja sinna. Tuli meister koos autoga välja ja seletas, mis tehti ja miks nii kaua: kuna ühte jullat kohapeal polnud, siis ta kompunnis selle ise.
Kassas makstes oli arve aga 400 EEKu
Siis öeldigi, et antud töö tegemiseks kulub normi järgi 1h ja rohkem pole neil õigust raha küsida!
See oli siis ammmuuuuuu.
Nüüd seisab ühe autoga ees rihmavahetus ja valituks osutub just margiesindus oma korraliku tunnihindega. Õnneks oskavad nemad seda tööd antud mudelil teha 4-5 tunniga. Tavatöökoda, kes seda marki ja mudelit näeb vo. 1X aastas, vahetab rihma 12-15h.
Korraks hakkas juba tunduma et ma olen ainuke kellel selliseid kogemusi on
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Hoopis teine näide nädal tagasi ühe prantsuse margi esinduses, kus tehti ühe masina korda tegemiseks defekteerimine ja remondikalkulatsioon.
Piduriketta vahetusele ja piduriklotside vahetusele oli väänatud täisnormtunnid vaatamata sellele, et sadul tuleb ketta vahetamiseks niiehknaa maha võtta.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Mina olin kunagi printerite remondimees ühes firmas, seda aastaid.
Mõned aastad oli meil hinnakiri, kus me võtsime ka tunnitasu, kuid järjest raskem oli neid arveid teha, kui arvestasime ainult aega. Pidime meelega vähem kirja panema, et töö hind ei tõuseks üle seadme oma hinna. Seega standardiseerisime hinnad, kus teatud tegevused olid fikseeritud hindadega ning see oli juba meie viga, kui me seda õige ajaga valmis ei saanud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7437
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 597 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Olen ise ka Info auto klient,nii Fordi kui Volvo pool ja nii eraisik,kui firma.Minul on ka alati asjad sujunud ja ,mis kõige tähtsam asjad on korda ka saadud.Kui ,aga asi venib,siis ka helistatkse ja selgitatakse ,miks.Sama ,aga ei saa öelda Volvo veokate esinduse kohta,seal on tavaline mingeid töid "lisada" jne.Tähtaegadest,mis kokkulepitud ma ei räägikski.
Neeme tegevus selliste klientidega,kes kõik peeneks arvutada lasevad ei ole muidugi kerge.Mina jälle eeldan(ma ilmselt natuke ilmelik ka),et kui inimene mingi asja omale ostab(tsikli või mingi võimsama auto jne.)siis ta ka teab nendest midagi,aga mida aeg edasi,seda vähem minu eeldused paika peavad.
Mul mingi vanast ajast komme,et kui foori taga on kaks autot kõrvuti,siis nö võimasama ja tegijama taha ennast sättides eeldad,et liikuma hakkamine sujub paremini,aga Tallinnas saad sellega viimasel ajal lutti pidevalt.Igivana pakibuss teeb palju reipamat sõitu,kui uus mersu või audi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Mina ei kiida Info-Auto remonditeenust. Mu Ford oli 4 aastat asutuse masin (aga minu kasutuses), siis võtsin liisingu üle. Pärast seda muidugi hakkasin ise nina masinasse pistma ja avastasin, et suurem osa katki olnud/läinud asjadest oli tegelikult teeninduse praak, kusjuures PEAMISELT tingitud just sellest, millele juhtis tähelepanu eespool StreetMoto: julm poltide ülekeeramine, mille tulemusena keerati puruks kõikvõimalikud plastdetailid (õhufiltri korpus, tagaluugi numbritulede ja käepideme kate jne, jne). Seda siis MARGIESINDUSES. Ehk on olukord nüüd muutunud. Ja ega vale pingusega kinnitamine ei lõhu vaid plasti - siin taga on ka enneaegselt kuluvad laagerdused, hammasrattad etc.
Uue tsikli 1000 km hoolduses on ette nähtud ka muuhulgas lisaks õlivahetusele poltide kinnituse kontroll. Mõne aja pärast oli mul vaja mõned neist lahti keerata - no keera või puruks. Ma võin mõista töökojameeste ajendit selleks - kujutan ette seda kisa, mis tuleb kliendi poolt, kui mõni polt peale hooldust peaks ise lahti tulema - eks siis keerataksegi pigem julmalt kinni. Ja niimoodi muudkui venitatakse nii polte kui auke, kuni ongi puru taga. Vihastab lihtsalt see, et see toimub MINU tsikliga minu enda raha eest. Õnneks mitte igal pool.
Tegelik seis on selline, et korras sõlmede puhul ei tule nõutud pingusega kinnitatud poltliide ise lahti. No ei tule. Ise keeran poldid kinni randmejõuga. Nt panen pöidla poldi peale ja siis randmega. Kunagi ei venita. Ja tegelikult on isegi see enamasti üle normi pingutatud (liikuvate sõlmede ja mootori tööde jaoks ostsin dünamomeetrilise võtme, no on vahe sees). Keermeliim on asi, mida mul majapidamises pole kunagi olnud (ehkki manuaal näeb siin-seal ette). Ja pole ise lahti tulnud veel ükski asi.
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Sai just reedel viidud üks cbr nn. suurde hooldusesse margiesindusse; kõik vedelikud, küünlad, filtrid, klapivahed jne jne. Kuna ratas ei ole uus pill siis oli muidugi teada, et võib esineda üllatusi. Olin küsinud eelnevalt umbkaudse hinna, just juppide osas sest tööraha ei tea iial ette.
Nii ka läks, mehaanik lammutas lego laiali ja siis selgus, mis juhtmed kus läbi kulunud, klemmid oksüdeerunud, voolikud lipet pannud, kett talvega kangeks tõmmanud. Ehk esialgsele 4tunnile kulus 2 päeva pms. See oli arvestatud kulu sest ei saa ju loota tõesti, et 10a vana vurr on samas konditsioonis, kui 1a vanune. Ikka tuleb asju välja. Vähemalt tean, et ratas on korras ja ei jäta teele.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
Ma arvasin kunagi LC4 hammakat vahetades ka, et sitta ta lahti tuleb kui ilma liimita panen. Lõpuks oli neid polte kuuest ainult kaks järel
Tsikkelröövel kirjutas:Keermeliim on asi, mida mul majapidamises pole kunagi olnud (ehkki manuaal näeb siin-seal ette). Ja pole ise lahti tulnud veel ükski asi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Motoremondi kalkulatsioon?
No minu kawakatel on hammasratta poltidel olnud ikka alati stopperseibid, need painutatava äärega. Sitta nad lahti tulevad, olgu liimiga või ilma.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.