Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks? Ostsin uued klotsid, panin uue vedeliku sisse, õhutasin ära, aga esimesed 3 cm käib heebel suht tühja ja alles siis hakkab võtma.... Mida teha?


mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Sander12345 kirjutas:

Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks? Ostsin uued klotsid, panin uue vedeliku sisse, õhutasin ära, aga esimesed 3 cm käib heebel suht tühja ja alles siis hakkab võtma.... Mida teha?

Sõida veidi, uued klotsid kuluvad soonde ja peaks paremaks minema. Kui heebel iga kord sama kaugele läheb, siis õhku ei tohiks olla sees.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

Mul on enduurokal selline kord-on-kord-ei-ole olukord selle esipiduriga, täpselt samamoodi, alguses käib tühja. Vahest jälle seda jama ei ole. Minul on selle põhjuseks, 95% tõenäosusega, mitte tagastuv peasilindri kolb. Homme-ülehomme hakkan lahkama. Vaata üle, kas peasilindri kolb tuleb ikka lõpuni tagasi.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Pigem jah, nagu Loff mainis, otsiks põhjust mitte tagasitulevates kolbides piduri supportis ja teine väga levinud põhjus on see, et piduriõli anumas olev kummi "lutt" on vales asendis

born under a bad sign
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Loff »

Ma tegelikult rääkisin ikkagi piduripumbast (piduri peasilinder /master cylinder) noh, see, mis lenksu küljes on, mille küljes on piduriheebel!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Okei, mõistsin valesti. Sellisel juhul on kolm kohta tegelikult, mis üle käia igaksjuhuks. Meenub, et Hanno Velt soovitas alati esimesena piduriõli anuma "lutt" ülevaadata - olevat paljusid pannud õli vahetust tegema, et pidur tühi nagu, kuigi lihtsalt lutt ei tekitanud piisavalt tagasitõmbe momenti.

Samas veidi teema röövimine aga Loff on sul ennem esinenud, mitte tagasitulevat peapumba silindrit? Kõlab suht tõsise probleemina.. Endal ühekorra rajal blokeeris peapumba kolb tagasivoolu õlianumasse tingides kuumenedes kinni kiilunud esipiduri (mõlemal supportil siis).

born under a bad sign

Teema algataja
Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

DGAF kirjutas:

Pigem jah, nagu Loff mainis, otsiks põhjust mitte tagasitulevates kolbides piduri supportis ja teine väga levinud põhjus on see, et piduriõli anumas olev kummi "lutt" on vales asendis

Piduriõli anuma korgi sees oli tõesti mingi kummist lutt mis oli välja tulnud, lükkasin selle korgi sisse tagasi. Mis on selle "kummiluti" õige asend? See et piduri silindrid tagasi ei tule, seda ma väga ei usu, sest pidur kunagi peale ei jää.

Vabandan ka sellepärast, et teem vähe valesse kohta läks. Tahtsin tavalise postituse "Rumalate küsimuste" teema alla teha, aga käed käisid kiiremini, kui mõte. :D

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Loff »

DGAF kirjutas:

Samas veidi teema röövimine aga Loff on sul ennem esinenud, mitte tagasitulevat peapumba silindrit? Kõlab suht tõsise probleemina.. Endal ühekorra rajal blokeeris peapumba kolb tagasivoolu õlianumasse tingides kuumenedes kinni kiilunud esipiduri (mõlemal supportil siis).

Enne ei ole olnud aga nüüd tundub, et on.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Loff, võibolla mõni tihend hakanud väsima kolbil?

Selle kummi luti õige asend on nn kokku pakitud - ehk siis ta peaks olema nagu seib, mis läheb koonuseliseks, et kui pidurdad siis vaakum tõmmab ta pesast välja ja kui surve vabaneb (pidurdus lõppeb) siis kummi lutt tõmmab tagasi. See eeldab muidugi ilusti toimivaid piduri kolbe alla supportites.

Kui luti asendi osas kahtled siis võid saata mulle pildi ta asendist ja saan öelda kas on õige või mitte.

born under a bad sign
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Loff »

DGAF kirjutas:

Loff, võibolla mõni tihend hakanud väsima kolbil?

Ei ole näha küll, et mansetid läbi laseks. Kui asi on korras siis on heeblil liikumismaad kümmekond millimeetrit ja siis on pidurid. Teinekord on jälle nii, et on tükk tühja maad enne kui pidurdama hakkab. Muidu on selline mõnus ühe näpu pidur aga kui on see tühi auk siis ehmatab ikka ära küll, sest enne hakkab heebel vastu teisi näppe kui pidurdama hakkab (crash)

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Loff kirjutas:
DGAF kirjutas:

Loff, võibolla mõni tihend hakanud väsima kolbil?

Ei ole näha küll, et mansetid läbi laseks. Kui asi on korras siis on heeblil liikumismaad kümmekond millimeetrit ja siis on pidurid. Teinekord on jälle nii, et on tükk tühja maad enne kui pidurdama hakkab. Muidu on selline mõnus ühe näpu pidur aga kui on see tühi auk siis ehmatab ikka ära küll, sest enne hakkab heebel vastu teisi näppe kui pidurdama hakkab (crash)

Ja kindel, et õhku sees pole? Kuigi siis küll teeks vist igal pidurdusel nii..

Arvata on, et ehmatab :D Suht selline probleem, mis tuleks igaljuhul likvideerida

born under a bad sign
Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 317
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Margus »

Kas see viga oli olemas enne klotside/õli vahetust või tuli alles peale õhutamist?

Tel. 56566665 Margus

Teema algataja
Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

Margus kirjutas:

Kas see viga oli olemas enne klotside/õli vahetust või tuli alles peale õhutamist?

Mul tuli ajapikku sõites. Heebel läeb alati samakaugele, aga kahe näpuga pidurdades jäävad teised näpud juba lenksu ja heebli vahele kinni :D Mõtlesin, et probleem selles et klotsid juba nii õhukeseks kulunud, aga peale klotside vahetamist ja õhutamist jäi asi samaks.


mart211

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Sander12345 kirjutas:
Margus kirjutas:

Kas see viga oli olemas enne klotside/õli vahetust või tuli alles peale õhutamist?

Mul tuli ajapikku sõites. Heebel läeb alati samakaugele, aga kahe näpuga pidurdades jäävad teised näpud juba lenksu ja heebli vahele kinni :D Mõtlesin, et probleem selles et klotsid juba nii õhukeseks kulunud, aga peale klotside vahetamist ja õhutamist jäi asi samaks.

Mul on kunagi olnud sama lugu, kui voolikud hapuks läksid. Hakkas ka läbi vajuma. Kas kettad on sirged?

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Õhk on sees tõenäoliselt või lekib süsteem kuskilt ja tõmbab õhku sisse, sellest ka see, et ühekorra vajutad ei võta ja järgmine kord siis juba parem nagu kirjeldusest aru saab. Oli mul ju sarnane jama, kui peasilindri õhutusnippel perses oli.
Kui sul kolb on pees, siis pidur on sul stabiilselt mitte töötav, mitte et kord hea kord halb.

Või tõsiselt oled nii hästi õhutanud, et kui praegu lased korra kõik niplid üle, siis isegi mikromulle kuskilt ei tule?

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)

Teema algataja
Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

justcraizy kirjutas:

Õhk on sees tõenäoliselt või lekib süsteem kuskilt ja tõmbab õhku sisse, sellest ka see, et ühekorra vajutad ei võta ja järgmine kord siis juba parem nagu kirjeldusest aru saab. Oli mul ju sarnane jama, kui peasilindri õhutusnippel perses oli.
Kui sul kolb on pees, siis pidur on sul stabiilselt mitte töötav, mitte et kord hea kord halb.

Või tõsiselt oled nii hästi õhutanud, et kui praegu lased korra kõik niplid üle, siis isegi mikromulle kuskilt ei tule?

Pidur võtab väga ilusti ja üsna tugevalt, igakord samamoodi. Õhku sees pole, lasin peaaegu terve liitri vedelikku läbi enne kui normaalselt (ilma mullidetta jooksma hakkas). Piduriketas sirge ja näeb välja nagu uus. Võibolla peaks armeeritud voolikuid proovima?

Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Väsinud vollad võivad tõesti seda tekitada. Armeeritud on igaljuhul paremad!

born under a bad sign
Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Voolik paindub läbi surve korral. Kui ta sul alguses liigub ilma igasuguse surveta siis selles ei ole asi. Kui ta hakkab kohe võtma aga vajub läbi tugeval vajutusel, siis võib küll olla.
Kas asi ilmneb ainult sõidu ajal või ka kohapeal seistes on sama jama?

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)

Teema algataja
Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

justcraizy kirjutas:

Voolik paindub läbi surve korral. Kui ta sul alguses liigub ilma igasuguse surveta siis selles ei ole asi. Kui ta hakkab kohe võtma aga vajub läbi tugeval vajutusel, siis võib küll olla.
Kas asi ilmneb ainult sõidu ajal või ka kohapeal seistes on sama jama?

Esimesed 3 cm heeblit vajutades on üsna tühi maa(surve nagu siduri heeblil), mingit tuntavat pidurdust ei toimu ja peale seda võtab nagu iga tavaline pidur. Probleem pidevalt nii kohapeal, kui ka sõites samasugune.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Loff »

Mingi karvane tunne ütleb, et piduripumba kolb ei tule ikkagi täiesti tagasi algasendisse. Kas see reguleerimise kruvi (fotol punase ringi sees) on Sul põhja keeratud? Kui jah siis see ei lase kolvil lõpuni tagasi tulla ja selletõttu jääb kolvi ees olevast õlikogusest väheks, et pidurid korralikult töötaks. Seda kõike muidugi juhul kui Sul selline kruvi seal lingi küljes üldse eksisteerib.

Pilt

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

Teema algataja
Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

Loff kirjutas:

Mingi karvane tunne ütleb, et piduripumba kolb ei tule ikkagi täiesti tagasi algasendisse. Kas see reguleerimise kruvi (fotol punase ringi sees) on Sul põhja keeratud? Kui jah siis see ei lase kolvil lõpuni tagasi tulla ja selletõttu jääb kolvi ees olevast õlikogusest väheks, et pidurid korralikult töötaks. Seda kõike muidugi juhul kui Sul selline kruvi seal lingi küljes üldse eksisteerib.

Suur tänu kasutajale "Loff". Heebli tagaküljel oli tõesti pisike kruvi, mida ma enne tähele ei pannud ja see lahendas probleemi koheselt.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kuidas esipiduri heeblil saaks lõtku vähemaks?

Lugemata postitus Postitas Loff »

Aaaaga palun!
:bsmile:

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”