Sõitmine vihmaga.

Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 288
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Sõitmine vihmaga.

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Härrased füüsikale ikka mõtlevad...kui kasutada tõhusalt esipidurit siis esiamort pakib end kenasti kokku ehk kogu ratta ja ratturi raskus jääb esirehvi kanda. Palju meil on rehvil kokkupuutepinda teekattega? Kas tundub mõistlik kogu raskus sellele väiksele lapile ajada? Esipidur teeb 70-80% tööst ja tagapidur ülejäänu. Kas on vaja anda kogu töö 100% ulatuses ühe piduri kanda? Või võiks kasutada seda natukestki mida tagapidur suudaks. Pealegi inimene on oma harjumuste ohver. Oled harjunud alustama ja kasutama ainult esipidurit siis äkkolukorras hüppad automaatselt sellele pidurile, millega igapäevaselt harjunud oled. Ja nüüd saab esirehv 100% koormuse esipiduri kasutamise läbi - aga kuidas on lood teeoludega? Harjunud kasutama igapäevaselt kasvõi moepärast tagapidurit murdosa enne esipidurit - tekitab olukorra, kus esimene, suurelt kontrollimatu pidurdamine läheb tagapidurile. Ongi siis teeolud kuidas on ei teki ju miskit ohtliku - jah jääb jutt maha ja siis. Seisma ju saab selle piduriga, mis kohe järgneb ja teeb peamise töö ning juba kontrollitult.

Tehke oma rattaga katse: pidurdage maha märgitud kohast võimalikult effektiivselt, ilma pidureid lukustamata, 50kmh kordamööda erineva piduriga ja märkige, kus seisma saite. Kolmas katse tehke mõlema piduriga korraga, kus jalg vajutab murdosa enne esipidurit. Ja mõõtke, kus seisate.
Pidurdamine on tehnika, mida peab harjutama lihasmällu, vastasel korral äkkolukorras käitumine on...

http://motoristisurvival.fi/vanhat/Ajo_ ... s28-45.pdf
Siin Soome Motosurvivali õpetuse link, kel soomekeel suus.

But that's my two cents.

Viimati muutis arendaja, 02 Juun 2014, 07:44, muudetud 1 kord kokku.
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”