Kuidas tsikli aku toimib? Pingeregulaator?

Kasutaja avatar

harrys
Postitusi: 58
Liitunud: 01 Juul 2010, 16:31
Tsikkel: ZR-7
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Re: Kuidas tsikli aku toimib? Pingeregulaator?

Lugemata postitus Postitas harrys »

Tort kirjutas:

Upitan teemat.

Milleks pingeregulaatoril kuues juhe on? 3 tk tulevad genekast sisse, 3 lähevad välja. Kahte välja minevat mõõtes saab aku pinge. Aga milleks kolmas? Guugel ütleb:

3rd wire on the regulator is the feedback/control wire. It should have battery voltage on it when the key is on and ground when the key is off.
When the bike is running, if the voltage goes low on the black wire the regulator will increase its output to compensate. If the voltage goes high it will lower the output to keep from overcharging the battery.

Mis selle juhtme eesmärk lühidalt on? Mina esimese ropusga aru ei saa. Skeemilt ka ei mõista, seda pdf-i ei kannata suurendada.

Vaatan, et seal: http://www.electrosport.com/technical-r ... stem-works seletab pingeregulaatori töö täitsa hästi ära.
See 6-s juhe siis lülitab regulaatori sisse/välja (ehk muidu saavad kõik ratta jubinad, mis pidevalt sees nagu alarm, voolu otse akult). Kui süüde sisse lükata, siis esiteks lisab ratta vooluahelasse generaatori läbi relee (või mosfetite) ja edasi hakkab pinget reguleerima - kui pinge üle 14.5 voldi, siis tõmbab pinget alla (tekitab vajaliku koormuse, hakkab sooja tootma), et jääks ikkagi max 14.5- generaatori tekitatud pinge sõltub otseselt pöörete arvust; ei viitsi otsida, kui suureks see võib kasvada, kuid ma arvan, et ka 20 volti võiks kogu elektroonika pekki keerata (ning ka aku).
Ehk on/off värki vaja selleks, et kui süüde väljas, kasutataks muidu aku voolu geneka mähise soojendamiseks (vool läheks läbi selle) ja pingeregulaator on samuti parajalt voolu raiskav asi; ehk kui kogu kupatus oleks pideval sees, siis väga kaua ei tohiks parkida, muidu aku tühi:)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”