Üherattaline haagis mootorrattale? → Re: Üherattaline haagis?

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Üherattaline haagis?

Lugemata postitus Postitas pühak »

Oleneb haagise konstruktsioonist. Kui ratas tagaotsas, siis vedrutab haagise esiotsa tsikli tagavedrustus. Seega kiige külge pandud haakeseadme puhul on haagise esiotsa ainsaks "vedruks" tsikli tagarehv. Tegelikult ulatub haagise enda vedrustuse mõju pea kogu haagisele, kuid seda geomeetrilise kiire põhimõttel ehk mida ettepoole, seda vähem vedrustatud. Siiski võib see tekitada petliku olukorra, kus vaatad, et tsikli saba kenasti kikkis, aga pärast 100km imestad, miks küll rehv purunes.

Kui tahta haagist ühtlaselt vedrustada ja vältida tsikli tagavedrustuse olulist koormamist sellega, siis tuleb ratas paigaldada haagise tasakaalupunktist vaid natuke tahapoole. Ehk siis haagise kaubaruum jagada kaheks, üks osa ratta ees, teine taga. Kui haagise ratas on piisavalt väike, siis kaubaruum üle ratta. Sellised lahendused muudavad aga haagise vähem stabiilseks, nii, et igal asjal omad head ja vead.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”