Üherattaline haagis mootorrattale? → Re: Üherattaline haagis?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7418
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1993 korda
Tänatud: 588 korda

Re: Üherattaline haagis?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

426f kirjutas:

kui kiiresti sellise käruga seaduse järgi sõita võib

Eestis on sellised asjad vedukiga ehk siis antud juhul tsikliga sama kiirusega lubatud 50/90/110,aga see võib olla riigiti erinev.Enne reisile minekut tasuks uurida,et pärast ajaplaneerimisel mööda ei pane.Olen omast arust näinud rootsis nendel haagistel mingit 80 piirangu märki taga,aga võibolla oli see ka nn kerghaagis ehk kaks ratast ühel teljel.Maades,kus sellisele haagisele number antakse võib ka kerghaagise piirang neile rakenduda.

pühak kirjutas:
Porilaua asemele teeks jäigalt kinnitatud kasti, mille tagasein oleks tulede ja dubleeriva numbrimärgi aluspaneel. Nimetatud kasti põhi täidaks porilaua rolli.

Sel asjal on jumet ka selles võtmes,et kui vaja sõita tühja raamiga ,siis väike raskus looks mingigi stabiilsuse,paned sinna kasvõi vee kanku,lihtsalt ballastiks.Muidu võib hakata tühi raam liialt loopima.Nii nõrka vedru ja amorti ei ole võimalik panna,mis seda sellisel juhul vedrustaks.Näiteks kurvis iga konaruse peaalt õhku loopiv haagis on isegi ohtlik,võib inertsist külje ette visata,nii et arugi ei saa.Samas võib selle kasti ka soovi korral nö ümber ratta teha.Oleks ka porika ja numbrialuse,tagatule paigutuse teema lahendatud.Ettepoole jääks platform,mida siis kasutada lihtsalt asjade paigutamiseks või suure kasti alusena,kuidas keegi soovib.Mina nagu juba eespool mainisin arvan,et kinnine lukustatav kast on matkal olles ainuvõimalik lahendus.Milleks muuks ,aga seda haagist veel vaja kui mitte matkamiseks.

Sellisest alu riflist ,mis oleks 3mm või muidu duralumiinium lehest saaks selle haagise kere tegelikult ilma raamita kandevkerena valmis keevitada,kui kellelgi ainult kastiga haagist vaja.Ma tegin sellest materjalist mitmele rekka haagisele tagapaneelid,kuhu tagatuled ja number ja kõik muu kinnitaud.Samuti on meil mitmel autol nö tööriista kastid sellest tehtud ja seal mõnel mehel ikka üle saja kilo igasugu rauakola sees.Siiani pole ükski väsimise märke ilmutanud.Kaane võib roostevabast teha,siis saab selle natuke kergema.Ühest lehest 1250x2500 saab vabalt tehtud.Hind oli umbes 170€ kui viimati ostsin.

Selle haakeseadme kohapealt kaaluks seda uni-go laadset lahendust.59+79 taala usas.See muidugi hind seal,aga seda ka ise võimalik teha.Kardaani risti aretamine sinna vahele pole üldse raske ja see ei maksa ka eriti midagi.Näiteks lammarist mingi vana kardaan(veoka roolikardaan sobiks hästi).Seal lehel ka näha mõnede rataste jaoks valmis saba raami kinnitusi.
http://www.uni-go.com/proddetail.php?prod=T3290
http://www.uni-go.com/proddetail.php?prod=T3280

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”