Üherattaline haagis mootorrattale?
Moderaator: Moded
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
õemehe õemees kirjutas:Kui keegi kalkulli kokku paneb ja leiab, et siukse 150-200L mahutavusega ja 40-50kg kandevõimega pärakäru odavama otsa treilerite ja atv kärude hinnaga kasumlikult valmis saab tehtud, siis mina deklareeriks siinkohal huvi üks säärane asi soetada.
Mida iganes te mehed deklareerie, siis asi koosneb sisuliselt kolmest osast:
- käru platvorm
- kinnitus tsiklile (sõltuvalt tsikli ehitusest tuleb varieerida tsikli küljes olevat kinnitusdetaili ja kärutiisli asendit).
- mahuti (saab varieerida vasatavlt soovile, ei pea ilmtingimat olema, võid ka rullkoti sinna haakida)
Ma suudan hetkel välja pakkuda lahenduse paarile tsiklitüübile.
Kõige lihtsam ja odavam on õõnsa tagumise teljega variandile.
Järgmiseks on lihtsuselt kiiged, kus mutri ja kiige vahel on alusplaat.
Siis on igasugused sümmeeetrilise kujuga kiiged (võib juhtuda, et neile tuleb uus tagavõll valmistada).
Kõige keerulisemad on kardaaninga variandid aga kui kiige külge ei saa, siis kindlasti leidub võimalus sabaraamile midagi kinnitada.
AzA kirjutas:Keegi peaks siis mingitlaadi joonised tegema, millega seda tehnoosakonda tülitama kukkuda.
Mul on käsitsi paberile joonistatud eskiisid olemas, vaja arvutisse sisse kanda. Tegin koduarvutile just puhta installi seega see masin päris tarkvarata ja
lähemate päevade jooksul midiagi, mis on mõõtkavas paberila panna ei saa. Aga vast jõuab tulevate pühade ajal ära joonistada.
Kõik kaalumist väärivad ideed kogusin ma kokku siia.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Ma hakkasin siin mõtlema selle ratta külge kinnitamise üle ja pakun,et meie kehvade teede jaoks on see mõistlik mitte kiige, vaid pigem sabaraami külge kinnitada,nagu siin gessu külge pandud.Ka see haagis ise ka suht lihtsa ehitusega.Ilmselt ka tugevam,kui need plastikust monokoki tüüpi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Oleneb haagise konstruktsioonist. Kui ratas tagaotsas, siis vedrutab haagise esiotsa tsikli tagavedrustus. Seega kiige külge pandud haakeseadme puhul on haagise esiotsa ainsaks "vedruks" tsikli tagarehv. Tegelikult ulatub haagise enda vedrustuse mõju pea kogu haagisele, kuid seda geomeetrilise kiire põhimõttel ehk mida ettepoole, seda vähem vedrustatud. Siiski võib see tekitada petliku olukorra, kus vaatad, et tsikli saba kenasti kikkis, aga pärast 100km imestad, miks küll rehv purunes.
Kui tahta haagist ühtlaselt vedrustada ja vältida tsikli tagavedrustuse olulist koormamist sellega, siis tuleb ratas paigaldada haagise tasakaalupunktist vaid natuke tahapoole. Ehk siis haagise kaubaruum jagada kaheks, üks osa ratta ees, teine taga. Kui haagise ratas on piisavalt väike, siis kaubaruum üle ratta. Sellised lahendused muudavad aga haagise vähem stabiilseks, nii, et igal asjal omad head ja vead.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
pühak kirjutas:Oleneb haagise konstruktsioonist. Kui ratas tagaotsas, siis vedrutab haagise esiotsa tsikli tagavedrustus. Seega kiige külge pandud haakeseadme puhul on haagise esiotsa ainsaks "vedruks" tsikli tagarehv. Tegelikult ulatub haagise enda vedrustuse mõju pea kogu haagisele, kuid seda geomeetrilise kiire põhimõttel ehk mida ettepoole, seda vähem vedrustatud. Siiski võib see tekitada petliku olukorra, kus vaatad, et tsikli saba kenasti kikkis, aga pärast 100km imestad, miks küll rehv purunes.
Kui tahta haagist ühtlaselt vedrustada ja vältida tsikli tagavedrustuse olulist koormamist sellega, siis tuleb ratas paigaldada haagise tasakaalupunktist vaid natuke tahapoole. Ehk siis haagise kaubaruum jagada kaheks, üks osa ratta ees, teine taga. Kui haagise ratas on piisavalt väike, siis kaubaruum üle ratta. Sellised lahendused muudavad aga haagise vähem stabiilseks, nii, et igal asjal omad head ja vead.
Ma pidasin kiige külge ühendamisel silmas seda,et kas see vedrustamatta mass ei hakka pikapeale kiiget lõhkuma.Seda just meie teedel liikudes.Lääne euroopas see ilmselt suur mure pole,aga paljudes maades idapool küll.Sabaraam oleks sellisel juhul ikka tunduvalt stabiilsem.Kaalujaotuse kohapealt on see haake ratta paigutus tõesti nii ja naa.Pigem vist ikka tahpoole,sest kaalud ei tohiks väga seda mõjutada eeldusel,et kohvreid on rattaküljes vähem,sest milleks seda haaget muidu üldse vaja.
Haake oma kaal võib olla max pool tsikli tühikaalust ehk siis umbes kuni 130kg(varadero või gessu puhul).Seda on tegelikult juba suht palju.Reaalselt kaaluks ta ilmselt kõvasti vähem,pigem sinna max 25-30 kg kanti ja 60-70kg siis staffi sisse-peale,mida on ka üsna palju.Sellisena oleks ilmselt koormus tsikli saba peale siis mingi max50kg,mis on tegelikult palju vähem ,kui mul kolme kohvriga+raam tagakohvri peal viimastel reisidel olnud.Ise eelistaks seda kookoni tüüpi ,sest voolujoonelisus võiks ka olemas olla+ kinnine asi on ka kehva ilmaga kiirelt avatav ja suletav.
Praeguse ratta puhul endale ei kavatse soetada,aga tulevikus täitsa mõeldav teema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Üherattaline haagis?
Lahtine vs. kinnine teema puhul püüdke ette kujutada, mis nägu teie kompsud on näiteks pärast vihmase ilmaga kruusateel sõitmist. Tsikli tagaratta alt lendab kogu sodi otsejoones haagise peale.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Ise olen mõelnud, et see kaubakast võiks peale veekindluse olla ka kiirkinnitustega. Peal sangad kahe vahel või musklimehele üksinda tassimiseks. Siis saab soovi korral kenasti kaasa võtta ja pakkimine-lahtipakkimine toimuks mugavalt siseruumides.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Kogu see käru on sisuliselt kaubakast, 10 kilo siia sinna. Sangad külge ja vahmiil.
Seepärast madelit tahaksi, et sellise raamistiku sisse kasti saaks kinnitada. Ümber suvaline edev seinake.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Esimene toores eskiis. Asjalikud mõtted, konstruktiivne kriitika, ettepanekud ja küsimused on teretulnud.
Ratas on 13".
-
- Postitusi: 245
- Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
- Tsikkel: Gas Gas, HD rott
- Asukoht: Harjumaa, Habaja
- Tänatud: 2 korda
Re: Üherattaline haagis?
AzA kirjutas:Kogu see käru on sisuliselt kaubakast, 10 kilo siia sinna. Sangad külge ja vahmiil.
Seepärast madelit tahaksi, et sellise raamistiku sisse kasti saaks kinnitada. Ümber suvaline edev seinake.
Teen just enda kaubikule selliseid kaste, võibolla sobiksid ka haagisekastiks. Paneks sangad külge ja kinnitused haagiseraamile
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Täpselt nii, lihtsalt kujuga tuleb mängida. Raskuskese võimalikult madalale ja kaane peale pakiraam
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Kuna see haagis ikka väga kerge,siis võibolla monokiige kasutusele võtta.Saab veel kergemaks ja rattavahetus muutub vajadusel lihtsamaks.Sellisele raamile saab soovi korral lasta klaasplastist või alumiiniumist ka statsionaarse kookoni peale teha.Ratas ei tohiks väga väike olla,sest see hakkab kehva ilmaga juhitavust pärssima.Mingi 10-12tolli võiks ikka min olla.Suurem veerab kehvemal teel ka paremini.
Selle joonise järgi saaks selle nö kasti ka sellise teha,mis ulatuks haagise ratta küljepealt taha välja.Kui kasti ei taha sinnani teha, siis näiteks varukütuse või vee kankudele kinnitus.See reguleeriks ka raskuskeset positiivselt.
See riffel alu on liiga raske ja ka liiga tugev ning kallis materjal selle kasti tegemiseks.Piisaks tavalisest 2mm lehest ja nurgad peaks kindlasti kokku keevitama.Keevitamine teeb jäigaks ja ka veekindlaks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Mac - kuhu tuled, viled ja numbrimärk?
Ei ole kriitika, lihtsalt sügav huvi.
Re: Üherattaline haagis?
kui kiiresti sellise käruga seaduse järgi sõita võib
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Üherattaline haagis?
Kui see on rattaga üks osa, registreeritakse mootorratta osana, nii vist keegi ametnik oli vastanud, siis nii nagu ikka, 50/90 ütleb loogika. Kui on järeleveetav seade, seaduses on vist kirjas pukseeritav seade. Nagu need väiksed tõstukid mis on 1 teljelise agregaadi peale ehitatud, neil on kuni 25 km/h.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:Esimene toores eskiis. Asjalikud mõtted, konstruktiivne kriitika, ettepanekud ja küsimused on teretulnud.
Spoiler
Ratas on 13".
Porilaua asemele teeks jäigalt kinnitatud kasti, mille tagasein oleks tulede ja dubleeriva numbrimärgi aluspaneel. Nimetatud kasti põhi täidaks porilaua rolli.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 245
- Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
- Tsikkel: Gas Gas, HD rott
- Asukoht: Harjumaa, Habaja
- Tänatud: 2 korda
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:See riffel alu on liiga raske ja ka liiga tugev ning kallis materjal selle kasti tegemiseks.Piisaks tavalisest 2mm lehest ja nurgad peaks kindlasti kokku keevitama.Keevitamine teeb jäigaks ja ka veekindlaks.
Keevitus ei ole jälle ilus ja jäikust pole sellel kastil vaja. Veekindluse saaks nurgade silikoonimisega seest. Materjal ongi 2mm leht ja L-profviil 1,5 x 25 X 25. Omahind 50 eurot + 4 tundi tööd.
Asja mõte oleks, et kasti saaks eemaldada ja ...
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:Kuna see haagis ikka väga kerge,siis võibolla monokiige kasutusele võtta.Saab veel kergemaks ja rattavahetus muutub vajadusel lihtsamaks.Sellisele raamile saab soovi korral lasta klaasplastist või alumiiniumist ka statsionaarse kookoni peale teha.Ratas ei tohiks väga väike olla,sest see hakkab kehva ilmaga juhitavust pärssima.Mingi 10-12tolli võiks ikka min olla.Suurem veerab kehvemal teel ka paremini.
Selle joonise järgi saaks selle nö kasti ka sellise teha,mis ulatuks haagise ratta küljepealt taha välja.Kui kasti ei taha sinnani teha, siis näiteks varukütuse või vee kankudele kinnitus.See reguleeriks ka raskuskeset positiivselt.
Uurisin erinevaid monokiige konstruktsioone aga otsustasin ikkagi "klassikalise" teha. Mono on küll näiliselt lihstam, aga see eest nõudlikum kogu valmistuse ja projekteerimise osas. "Koduste vahenditega" on traditsiooniline kiire lihtsam teha. Mono põhiliseks plussiks on kompaktsus, amortisaatori saab kasti alt välja tuua ja kasti enda sisse pole vaja "väljalõiget" teha. Ratas on eskiisil 13", võimalik, et tuleb 12" - tingimuseks on, et valitud veljele oleks saadaval suure kiiruseindeksiga rehve.
Kasti saaks tõesti veel pikema teha aga pole otstarbekas, hetkel on ligikaudne suurus juba oma 160L.
Samas on võimalik seda kasti valmistad vastavalt soovile just sellisena nagu vaja. Hetkel on põhieesmärgiks haagisplatvormi väljatöötamine.
AzA kirjutas:Mac - kuhu tuled, viled ja numbrimärk?
Need on veel välja joonistamata jah aga kuna teema niiikunii alles eskiisitasemele, siis ei hakanud hetkle vaeva nägema.
Aga tulel-viled on mõeldud panna "porilaua" külge.
pühak kirjutas:Porilaua asemele teeks jäigalt kinnitatud kasti, mille tagasein oleks tulede ja dubleeriva numbrimärgi aluspaneel. Nimetatud kasti põhi täidaks porilaua rolli.
Isenesest päris asjalik idee. Minu ainsaks küsimuseks on, et mis oleks selle kasti otstarve, mis ta lisaks suurele kastile juurde annaks?
...ja nurgad peaks kindlasti kokku keevitama.Keevitamine teeb jäigaks ja ka veekindlaks.
Minu nägemuses on keevitamine on sellise suure ja "faasitud nurkadega" kasti puhul ainus võimalik lähenemisviis.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:Spoiler
XL1000 kirjutas:Kuna see haagis ikka väga kerge,siis võibolla monokiige kasutusele võtta.Saab veel kergemaks ja rattavahetus muutub vajadusel lihtsamaks.Sellisele raamile saab soovi korral lasta klaasplastist või alumiiniumist ka statsionaarse kookoni peale teha.Ratas ei tohiks väga väike olla,sest see hakkab kehva ilmaga juhitavust pärssima.Mingi 10-12tolli võiks ikka min olla.Suurem veerab kehvemal teel ka paremini.
Selle joonise järgi saaks selle nö kasti ka sellise teha,mis ulatuks haagise ratta küljepealt taha välja.Kui kasti ei taha sinnani teha, siis näiteks varukütuse või vee kankudele kinnitus.See reguleeriks ka raskuskeset positiivselt.Uurisin erinevaid monokiige konstruktsioone aga otsustasin ikkagi "klassikalise" teha. Mono on küll näiliselt lihstam, aga see eest nõudlikum kogu valmistuse ja projekteerimise osas. "Koduste vahenditega" on traditsiooniline kiire lihtsam teha. Mono põhiliseks plussiks on kompaktsus, amortisaatori saab kasti alt välja tuua ja kasti enda sisse pole vaja "väljalõiget" teha. Ratas on eskiisil 13", võimalik, et tuleb 12" - tingimuseks on, et valitud veljele oleks saadaval suure kiiruseindeksiga rehve.
Kasti saaks tõesti veel pikema teha aga pole otstarbekas, hetkel on ligikaudne suurus juba oma 160L.
Samas on võimalik seda kasti valmistad vastavalt soovile just sellisena nagu vaja. Hetkel on põhieesmärgiks haagisplatvormi väljatöötamine.AzA kirjutas:Mac - kuhu tuled, viled ja numbrimärk?
Need on veel välja joonistamata jah aga kuna teema niiikunii alles eskiisitasemele, siis ei hakanud hetkle vaeva nägema.
Aga tulel-viled on mõeldud panna "porilaua" külge.pühak kirjutas:Porilaua asemele teeks jäigalt kinnitatud kasti, mille tagasein oleks tulede ja dubleeriva numbrimärgi aluspaneel. Nimetatud kasti põhi täidaks porilaua rolli.
Isenesest päris asjalik idee. Minu ainsaks küsimuseks on, et mis oleks selle kasti otstarve, mis ta lisaks suurele kastile juurde annaks?
Spoiler
...ja nurgad peaks kindlasti kokku keevitama.Keevitamine teeb jäigaks ja ka veekindlaks.
Minu nägemuses on keevitamine on sellise suure ja "faasitud nurkadega" kasti puhul ainus võimalik lähenemisviis.
Natuke ökonoomitamist lihtsalt kaubamahu, haagise enda suuruse ja kaalujaotuse seisukohast lähtuvalt. Paned sellised tööriistad jms sinna, mida ainult pikemaks reisiks kaasa võtad või topid sinna kasvõi näiteks magamiskoti. Muidu võiks üks ja seesama kast ise ulatuda niipalju kaugele, aga see teeks viimase kuju suht ebardlikuks ja kui tuled-viled suure kasti küljes on, tekitab see omakorda kasti kaasavõtmisel ebamugavusi.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
426f kirjutas:kui kiiresti sellise käruga seaduse järgi sõita võib
Eestis on sellised asjad vedukiga ehk siis antud juhul tsikliga sama kiirusega lubatud 50/90/110,aga see võib olla riigiti erinev.Enne reisile minekut tasuks uurida,et pärast ajaplaneerimisel mööda ei pane.Olen omast arust näinud rootsis nendel haagistel mingit 80 piirangu märki taga,aga võibolla oli see ka nn kerghaagis ehk kaks ratast ühel teljel.Maades,kus sellisele haagisele number antakse võib ka kerghaagise piirang neile rakenduda.
pühak kirjutas:
Porilaua asemele teeks jäigalt kinnitatud kasti, mille tagasein oleks tulede ja dubleeriva numbrimärgi aluspaneel. Nimetatud kasti põhi täidaks porilaua rolli.
Sel asjal on jumet ka selles võtmes,et kui vaja sõita tühja raamiga ,siis väike raskus looks mingigi stabiilsuse,paned sinna kasvõi vee kanku,lihtsalt ballastiks.Muidu võib hakata tühi raam liialt loopima.Nii nõrka vedru ja amorti ei ole võimalik panna,mis seda sellisel juhul vedrustaks.Näiteks kurvis iga konaruse peaalt õhku loopiv haagis on isegi ohtlik,võib inertsist külje ette visata,nii et arugi ei saa.Samas võib selle kasti ka soovi korral nö ümber ratta teha.Oleks ka porika ja numbrialuse,tagatule paigutuse teema lahendatud.Ettepoole jääks platform,mida siis kasutada lihtsalt asjade paigutamiseks või suure kasti alusena,kuidas keegi soovib.Mina nagu juba eespool mainisin arvan,et kinnine lukustatav kast on matkal olles ainuvõimalik lahendus.Milleks muuks ,aga seda haagist veel vaja kui mitte matkamiseks.
Sellisest alu riflist ,mis oleks 3mm või muidu duralumiinium lehest saaks selle haagise kere tegelikult ilma raamita kandevkerena valmis keevitada,kui kellelgi ainult kastiga haagist vaja.Ma tegin sellest materjalist mitmele rekka haagisele tagapaneelid,kuhu tagatuled ja number ja kõik muu kinnitaud.Samuti on meil mitmel autol nö tööriista kastid sellest tehtud ja seal mõnel mehel ikka üle saja kilo igasugu rauakola sees.Siiani pole ükski väsimise märke ilmutanud.Kaane võib roostevabast teha,siis saab selle natuke kergema.Ühest lehest 1250x2500 saab vabalt tehtud.Hind oli umbes 170€ kui viimati ostsin.
Selle haakeseadme kohapealt kaaluks seda uni-go laadset lahendust.59+79 taala usas.See muidugi hind seal,aga seda ka ise võimalik teha.Kardaani risti aretamine sinna vahele pole üldse raske ja see ei maksa ka eriti midagi.Näiteks lammarist mingi vana kardaan(veoka roolikardaan sobiks hästi).Seal lehel ka näha mõnede rataste jaoks valmis saba raami kinnitusi.
http://www.uni-go.com/proddetail.php?prod=T3290
http://www.uni-go.com/proddetail.php?prod=T3280
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 254
- Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
- Asukoht: Rakvere äärelinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Üherattaline haagis?
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Olen siin vahepeal ideed edasi arendanud ja eskiise juurde joonistanud (ei midagi, mida veel jagada) aga vaheapel tekkis mõte, et kas poleks otsatabekas kasutada juba valmis kiiget. Vähem tööd ja järgiproovitud lahendus.
Pit Bike kiiged on enam-vähem sobivas mõõdus ja laagrite-pukside-võllide küsimus laheneb riiulist võetavate toodetega.
Kuidas kõlab?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Need kiiged võiksid sobida vabalt.Tegelikult pole isegi nii tugevat sinna vaja.Pigem tekib minu arust küsimus, kuidas vedrustada?Nii nõrga vedruga amorti ilmselt ei leidu ,kui sinna vaja.Sel Uni-go lehel olid kõigil nendel üherattalistel vedru ja amort eraldi ja vedru ka müüdaval.Selle verdustuse paika sättimine ongi minu arust siin keerulisim insnertehniline töö,muu on lihtne,teeb nii nagu kellelegi meeldib.Kui seda haagist kasutada ainult reismiseks ja seal on peal ka mingi kast,siis see teeb asja lihtsamaks,aga kui teha nii nagu Aza soovib,et kindlasti oleks plate,siis on see vedru ja ka amordi tugevus vaja lausa regullitav teha.Muidu on see haagis tühjalt taga rohkem õhus ,kui maa peal ja sellisega sõitmine ei ole just mugavaim asi mida teha.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Minu pärast võib seal too plekist kast olla.
Mulle ei sobi või õigemini ma ei taha maksta tonnise klaasfiibrist vaibaga poleeritud muna vms. fäänsi eest.
Ma lihtsalt eeldasin, et soovitakse ilusat jublakat ei muud.
Loomulikult on esmane turvalisus ja hea juhitavus.
Ja mina olen kahe käega riiuli vidinate ja bolt-on asja poolt.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Mingi pisikese rolleri amort ei peaks just hullult jäik olema? Või mõne väiksema ATV ühe nurga coilover?
Ja äkki oleks mõeldav haakeseade omakorda mingi amordi ja haagist maadligi suruva vedruga varustada, et haagis tühjana hullult hüppama ei hakkaks?
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Nedel usa haagistel selline kiige ehitus,seal 10 tolline ratas.See vedru ja amort ikka väga nõrgad,aga sel on ka kindlasti oma põhjus,miks need sellised on.Seal ikka mingeid katsetusi ka tehtud,sest nad ju vastutavad oma toodete eest.Selle haake tühikaal 30kg ja kandevõime vist midagi 50kg.Vastavalt siis kaalu suurenedes peab ka vedrustus võimsam olema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Arvestades olematut kaalu võiks üks võimalik variant olla jalgratta amort. Käru koos pagasiga kaalub kokku umbes täiskasvanud mehe jagu. 50 kg pagasit on üsna korralik hunnik. Minu varasemate aastate pagas koos kohvritega (3) on kaalunud 30kg. Kohvrid ise kaaluvad ilmselt juba 1/3.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Sellest valmis kiigelahendusest peab ilmselt siiski loobuma. Me ei saa vajalikku geomeetriat ning meil puudub võimalus reguleerida kinnituspunktide nihutamisega vedrutustust. Enamus mõõte võib siiski sealt võtta, siis saab puksid-laagrid-võllid ühtse setina.
Arvutasin välja, et Praeguse geomeetriaga oleks sobilik amorti vedruga 170 lbs/in, lähim vaste ongi 200 lbs/in jalgratta amort. Jalgratta amordi ainsaks puuduseks on väga lühike käik.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Üherattaline haagis?
Kui kellegile projekti käigus vaja on, siis mul 4 ATV amorti üle.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:Arvestades olematut kaalu võiks üks võimalik variant olla jalgratta amort. Käru koos pagasiga kaalub kokku umbes täiskasvanud mehe jagu. 50 kg pagasit on üsna korralik hunnik. Minu varasemate aastate pagas koos kohvritega (3) on kaalunud 30kg. Kohvrid ise kaaluvad ilmselt juba 1/3.
Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.Need on mõeldud palju aeglasema diapasooni jaoks,sest ratta kiirus väiksem ja ratas suurem.Võibolla mingi profilde kasutatav amort,aga ratta profid kasutavad üldjuhul ainult esiamorte ja need hoopis teistsugused.Kui siis tellimisel äkki mingi mäest laskumise ratta oma,aga neil võib hind samuti sadades eurodes olla.Pigem juba otsida tööstustarvikutega tegelevatelt firmadelt.Seal kasutatkse erinevatel liinidel ka amorte ja vedrusid,mis on väga kvaliteetsed ja vastupidavad.Ega see käik ka väga pikk seal olemaa ei pea.
Variant oleks ka yeekimi pakutud ATV amort,kui see oleks vahetatava vedruga ja panna sinna lahjem vedru.Pakun ,et ATV vedrud ikka jäigemad kui seal vaja.
Vaatasin veelkord seda uni-go lehte ja seal on minu arust üldse amordi vaba see käru.Müügil on vedrud ja selline damper ehk mingi piiraja tegelikult,mis ei lase kiigel liiga lahti minna.Kui seda raami vaatasin,siis tundus,et seal ühel pool on amort.On aga hoopis see jublakas.http://www.uni-go.com/proddetail.php?prod=T3341
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:Olen siin vahepeal ideed edasi arendanud ja eskiise juurde joonistanud (ei midagi, mida veel jagada) aga vaheapel tekkis mõte, et kas poleks otsatabekas kasutada juba valmis kiiget. Vähem tööd ja järgiproovitud lahendus.
Pit Bike kiiged on enam-vähem sobivas mõõdus ja laagrite-pukside-võllide küsimus laheneb riiulist võetavate toodetega.
Kuidas kõlab?
Valmis kiige kasutamine kindlasti mõistlik. Amordi jäikust saab vähendad, kui amordi kiigele kinnitust viia kiige võllile ligemale - lisa kõrvad, koos kiige vahele keevitatud lisa risttoega. Mida ligemal kiige võllile kinnitus, seda pehmemaks vedrutus muutub, Võib teha kasvõi kaks uut asendit ja siis võimalik vastavalt pagasi kaalule amordi alumist kinnitust ringi tõsta. Vaid ühe poldi lahti-kinni kruttimine lihtne ja kiire toiming. Lisa võimalusi pakuks veel reguleeritav amort.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.