Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Moderaator: Moded
Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
On kellegil sellise asjaga kokkupuuteid, kuidas vastu peab? Kuidas politsei sellise asja kasutamisse suhtub?
-
- Postitusi: 396
- Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
- Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Pole näinud ühtegi liikumas. Aga kärukonksu peale ei tohi vist üle 75 kg toetada (vist oli nii). Ja numri dublikaadi ja lisa tuled pead panema, siis ehk tohib. Üle kabariidi ei tohiks ka minna.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ei tundu just selline kaadervärk, mille hoolde oma ratas usaldada. Maru kehv oleks avastada, et ratas tagant kadunud on
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
sellise kinnitussüsteemiga võib jalgrattaid vedada, krossika vedamiseks on selline plate lisa tuledega olemas küll, kuid se kinnitatakse täisraamiga maasturile/kaubikule
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7421
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1993 korda
- Tänatud: 588 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Mart kirjutas:Mõne lasteka vedamiseks ikka sobib.
nii see ilmselt mõeldud ongi,seal ju pilt ka
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 396
- Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
- Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ma ikkagi, kinnitust vaadates, ei julgeks sinna peale jalgratta midagi panna.
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Eks ta sellise pisikese või pitbike jaoks ainult sobilik ole. Täismõõdus ratas ju ei mahu sinna vahele.
-
- Postitusi: 2038
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Mahub küll. Kasutaja möku veab analoogse asjaga oma täismõõdus (hard)enduurokat pargimaasturi taga.
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Teema on huvitav, kuna endalegi oleks tarvis. Ehk keegi teab kas kuskilt poes on neid müüa?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ok, sellest saan saan veel aru, kui sellised 70-80 kiloseid pisikesi mudarattaid seal konksu otsas veetakse, aga nii 150kg jurakaid...jube riskantne minuarust
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Proovitud ja tehtud kunagi selline raam sõiduautole ja peal oli täismõõdus krossitsikkel, toimis väga hästi ja tänapäeval saab tsikli peale osta ka katte siis ei lähe sõiduajal ka poriseks. Usas mitmeid tootjaid kes sellist asja toodavad igati legaalselt, ise sai kunagi tehtud süsteem nii, et läks kärukonksu tala külge, muidugi siis oli ka auto veel plekist mitte ainult värvist ja ka konksutala jooksis pikalt põhja alla mitte ei rippunud kahe poldiga pagasniku põhja pleki küljes
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Tasub meeles pidada, et enamikel kärukonksudel on max lubatud koormus 50kg.

-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Tasub meeles pidada, et enamikel kärukonksudel on max lubatud koormus 50kg.
Mis selle teadmisega ikka peale hakata kui oled täislastis käru kunagi vedanud siis selge on see et konksule koormus pigem 100-150kg kuna käsitsi ei jõua tiislit üleski tõsta Samuti eksplauteeritakse järelkärusid ja kaubikuid tihtipeale 2kordse massiületusega ja pole kõveraks veel ükski läinud, samas kontoriseinte vahel tundub see tegevus üle mõistuse olevat nagu järvevana raudtee ületuskoha ületamine mootorrattal
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Sai Austraaliale ring peale tehtud Kia Pregioga millele keevitasin krossika vedamiseks sarnase raami. 250cc 2 taktiline kawasaki oli 20000km reisi vältel pidevalt taga. Sai sõidetud ikka väga ekstreemsetel teedel ja ainuke asi mis muret tegi oli kärukonksu raami üks kinnitus mis lihtsalt poldi läbi õhukese põhjapleki tõmbas ning natukene alla vajus. Originaal kinnitused tuleb kindlasti üle vaadata ja vajadusel täiustada, muidu ideaalselt toimiv lahendus.
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Minul on isevalmistatud renn ja kasutan Nissan Patroli taga KTM250EXC vedamiseks. Samuti on üks motoorienteeruja kaubiku taga oma kergeendurot samal viisil ringi vedanud. Ütlen kohe ära, et ainult kärukonksule toetuv renn rohkema kui pitbike vedamiseks ei kõlba, vajalik on 2 või 3 punkti kinnitus. Küll aga on täiesti võimalik aretada sõiduauto tagumiste lanzerite külge lihtsad lisakinnitused ning sellisel kujul kannatab sõiduautoga kergeendurot vedada küll. 150+ kilosed tsiklid on aga juba kindlalt ainult kaubikute ja maasturite rida.
Mõned aastad tagasi otsisin, kas kergeendurole kõlbulikku renni on võimalik kusagilt osta. Enamus kaupmehi vaatas mind nagu pitekantropi vaimuhiiglast. Paar pakkumist tuli ka, aga astronoomilise hinnaga. Tuli endal natuke rauahunnikus sorida, keevitus-relakas kätte võtta ja pool päeva tööd teha. Täitsa hea sai, siiani olen rahul.

-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Iga vähegi konstruktsioonifanaatik saab aru, et jõud mõjuvad erineval konksule. Ülekoormatud haagist vedada pole mingi pronleem, aga raskuskese üles ajades aukudes õõtsudes hakkab se kuni 150 kg sel sõiduka konksule ja selle kinnituskohale liiga tegema. Tekib sõrgkangiga naela väljatõmbamis efekt
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
See on tõsi, mul oli 3 punktist kinni, pregiol oli võimalik lisaks konksule paremalt ja vasakult stange alt kinnitustala tuua. Muidu jäi õõtsuma
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ehk jagad mõned pildid
isakene kirjutas:Minul on isevalmistatud renn ja kasutan Nissan Patroli taga KTM250EXC vedamiseks. Samuti on üks motoorienteeruja kaubiku taga oma kergeendurot samal viisil ringi vedanud. Ütlen kohe ära, et ainult kärukonksule toetuv renn rohkema kui pitbike vedamiseks ei kõlba, vajalik on 2 või 3 punkti kinnitus. Küll aga on täiesti võimalik aretada sõiduauto tagumiste lanzerite külge lihtsad lisakinnitused ning sellisel kujul kannatab sõiduautoga kergeendurot vedada küll. 150+ kilosed tsiklid on aga juba kindlalt ainult kaubikute ja maasturite rida.
Mõned aastad tagasi otsisin, kas kergeendurole kõlbulikku renni on võimalik kusagilt osta. Enamus kaupmehi vaatas mind nagu pitekantropi vaimuhiiglast.
Paar pakkumist tuli ka, aga astronoomilise hinnaga. Tuli endal natuke rauahunnikus sorida, keevitus-relakas kätte võtta ja pool päeva tööd teha. Täitsa hea sai, siiani olen rahul.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
janis kirjutas:See on tõsi, mul oli 3 punktist kinni, pregiol oli võimalik lisaks konksule paremalt ja vasakult stange alt kinnitustala tuua. Muidu jäi õõtsuma
Mispidi see õõtsuma jäi, kas tsikkel liikus enda küljelt küljele või auto küljelt küljele?
Ma just ehitan sellist kaadervärki ja kõige rohkem nõuab nuputamist see teine variant. Konksust võib auto tagaotsa vabalt tungrauaga üles tõsta, seal on meeletu tugevusvaru, aga vot sellist pööravat jõudu see oma tavaleiba teenides pea üldse ei näe. Esimese hooga mõtlesin kupatuse kuidagi kummipuhvritega konksutala otstesse toetada, et ei peaks auto külge kinnituskohti juurde tegema.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Jesper kirjutas:Mispidi see õõtsuma jäi, kas tsikkel liikus enda küljelt küljele või auto küljelt küljele?
Noo kui on ainult 1-punkt kinnitus konksu küljes, siis jääb ju ikka tsikli nina ja saba üles-alla kõikuma.
Siin on ka mõned kaubiku lahendused: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0
G
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ma asendan eurostiilis ärakäiva konksu USA stiilis nelinurksest torust "pistikuga" kuhu siis läheb see raam kolksti sisse, nii et kuuliosa jääb üldse koju riiulisse krossitamise ajaks. Piltide põhjal tundub et sealpool lompi nad lasevad kõik nii ringi, mingeid lisakinnitusi reeglina ei kasutata.
Ah tegelt lihtsam kui pead vaevata on asi valmis ehitada, katsetada ja vajadusel täiustada ilmselt
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ma olen üle 5 aasta sellise raami peal tsiklit vedanud ja kõik toimib väga hästi. Pole mingit jama olnud.
Asja võtmeks on kärukonksu raami vertikaalkoormus. Euroopas on selleks standardina 80kg. USA-s vastab see standardile Class I. Aga USAs on ka Class III trailer hitchid olemas. Nii et lasin oma X5 alla panna USA Class III kärukonksuraami mis kannatab 180kg vertikaalkoormust.
Seda, kas sinu autole tehakse Class III kärukonksusedeldisi saad järgi vaadata
http://www.etrailer.com/
Raami tellisin ka Ameerikast
http://www.addabike.com/HOME.html
US Post seda kola kohale ei saada (ülegabariidiline). Pead ühendust võtma nende meestega, kes autosid konteineritega USAst toovad ja siin foorumiski oma teenuseid pakuvad.
Tööriistamarketist saab komplekse lisatulede ja reg numbri aluse.
Politsei pole kordagi tülitanud. Tsikkel kõigub pisut, sest lõtkud on raami kinnitusel sellesse 2"x2" kärukonksuavasse. Aga seetõttu hoitakse ka respektaablit pikivahet
Ainuke miinuspool on talvisel ajal lenduv soolapilv, mis igale poole vahele läheb. Talvel on parem ikka kinnist käru kasutada.
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ei kannata mina oodata selle ülemaailmse logistika taga, käisin lõuna ajal torupoest läbi ja lasin keevitusleegil särada
Natuke jah tudiseb igatpidi sellest "hitchist" kuigi sai lausa 70x70mm torust tehtud, ja autopoolset otsa peab ka veel paari seibiga tuunima, aga üleüldiselt minuarust nagu võiks töötada küll. Vähemalt selle 5km mis mul garaažist karjäärini on
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ole hea ja tee mõned pildid, kuidas konksu otsa lahendasid. Plaan on sama asi teha.
Jesper kirjutas:Ei kannata mina oodata selle ülemaailmse logistika taga, käisin lõuna ajal torupoest läbi ja lasin keevitusleegil särada
Natuke jah tudiseb igatpidi sellest "hitchist" kuigi sai lausa 70x70mm torust tehtud, ja autopoolset otsa peab ka veel paari seibiga tuunima, aga üleüldiselt minuarust nagu võiks töötada küll. Vähemalt selle 5km mis mul garaažist karjäärini on
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole
Ma ilmselt ei oska seda nii pildistada, et aru saada oleks mismoodi need tumedad torud töötavad. Aga auto küljes on lõppkokkuvõttes midagi sellist:
Sinna nelinurksesse auku käib raam ja küljepealt käib tihvt sisse, mis raami fikseerib. Teoorias saab sinna USA süsteemi auku igasugu asju panna ja pannaksegi:
Iseenesest selle tihvtiga ühenduse ainuke point on see et raami paigaldamiseks ei peaks mutrivõtmega auto alla ronima. Kui konksu vaja on, siis pean (esialgu) kogu aretise maha kruvima ja konksu taaspaigaldama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.