Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
nailboard
Postitusi: 8
Liitunud: 28 Okt 2014, 17:41
Tsikkel: KTM 660 smc

Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas nailboard »

On kellegil sellise asjaga kokkupuuteid, kuidas vastu peab? Kuidas politsei sellise asja kasutamisse suhtub?

http://www.ebay.co.uk/itm/TRIALS-MOTORC ... 1607760926

Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Mart »

Pole näinud ühtegi liikumas. Aga kärukonksu peale ei tohi vist üle 75 kg toetada (vist oli nii). Ja numri dublikaadi ja lisa tuled pead panema, siis ehk tohib. Üle kabariidi ei tohiks ka minna.

56271134

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Ei tundu just selline kaadervärk, mille hoolde oma ratas usaldada. Maru kehv oleks avastada, et ratas tagant kadunud on :D

Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Mart »

Mõne lasteka vedamiseks ikka sobib.

56271134

Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

sellise kinnitussüsteemiga võib jalgrattaid vedada, krossika vedamiseks on selline plate lisa tuledega olemas küll, kuid se kinnitatakse täisraamiga maasturile/kaubikule

I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7421
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1993 korda
Tänatud: 588 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mart kirjutas:

Mõne lasteka vedamiseks ikka sobib.

nii see ilmselt mõeldud ongi,seal ju pilt ka

Pilt

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Mart »

Ma ikkagi, kinnitust vaadates, ei julgeks sinna peale jalgratta midagi panna.

56271134
Kasutaja avatar

mms
Postitusi: 88
Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas mms »

Eks ta sellise pisikese või pitbike jaoks ainult sobilik ole. Täismõõdus ratas ju ei mahu sinna vahele.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas bitter »

Mahub küll. Kasutaja möku veab analoogse asjaga oma täismõõdus (hard)enduurokat pargimaasturi taga.

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas riksx »

Teema on huvitav, kuna endalegi oleks tarvis. Ehk keegi teab kas kuskilt poes on neid müüa?

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Ok, sellest saan saan veel aru, kui sellised 70-80 kiloseid pisikesi mudarattaid seal konksu otsas veetakse, aga nii 150kg jurakaid...jube riskantne minuarust :roll:

SERTÃO
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Proovitud ja tehtud kunagi selline raam sõiduautole ja peal oli täismõõdus krossitsikkel, toimis väga hästi ja tänapäeval saab tsikli peale osta ka katte siis ei lähe sõiduajal ka poriseks. Usas mitmeid tootjaid kes sellist asja toodavad igati legaalselt, ise sai kunagi tehtud süsteem nii, et läks kärukonksu tala külge, muidugi siis oli ka auto veel plekist mitte ainult värvist ja ka konksutala jooksis pikalt põhja alla mitte ei rippunud kahe poldiga pagasniku põhja pleki küljes 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Tasub meeles pidada, et enamikel kärukonksudel on max lubatud koormus 50kg.

Pilt
Kasutaja avatar

pets77
Postitusi: 568
Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
Asukoht: TLN Liiva
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas pets77 »

KTM 890 Adventure . Ktm 525 xc. Honda TRX450R quad. Peugeot 55TA 125cm 1954a. Aprilia SR50 Factory 06. Kõik garages
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Tasub meeles pidada, et enamikel kärukonksudel on max lubatud koormus 50kg.

Mis selle teadmisega ikka peale hakata kui oled täislastis käru kunagi vedanud siis selge on see et konksule koormus pigem 100-150kg kuna käsitsi ei jõua tiislit üleski tõsta :) Samuti eksplauteeritakse järelkärusid ja kaubikuid tihtipeale 2kordse massiületusega ja pole kõveraks veel ükski läinud, samas kontoriseinte vahel tundub see tegevus üle mõistuse olevat nagu järvevana raudtee ületuskoha ületamine mootorrattal :mrgreen:

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas janis »

Sai Austraaliale ring peale tehtud Kia Pregioga millele keevitasin krossika vedamiseks sarnase raami. 250cc 2 taktiline kawasaki oli 20000km reisi vältel pidevalt taga. Sai sõidetud ikka väga ekstreemsetel teedel ja ainuke asi mis muret tegi oli kärukonksu raami üks kinnitus mis lihtsalt poldi läbi õhukese põhjapleki tõmbas ning natukene alla vajus. Originaal kinnitused tuleb kindlasti üle vaadata ja vajadusel täiustada, muidu ideaalselt toimiv lahendus.
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1278
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas isakene »

Minul on isevalmistatud renn ja kasutan Nissan Patroli taga KTM250EXC vedamiseks. Samuti on üks motoorienteeruja kaubiku taga oma kergeendurot samal viisil ringi vedanud. Ütlen kohe ära, et ainult kärukonksule toetuv renn rohkema kui pitbike vedamiseks ei kõlba, vajalik on 2 või 3 punkti kinnitus. Küll aga on täiesti võimalik aretada sõiduauto tagumiste lanzerite külge lihtsad lisakinnitused ning sellisel kujul kannatab sõiduautoga kergeendurot vedada küll. 150+ kilosed tsiklid on aga juba kindlalt ainult kaubikute ja maasturite rida.

Mõned aastad tagasi otsisin, kas kergeendurole kõlbulikku renni on võimalik kusagilt osta. Enamus kaupmehi vaatas mind nagu pitekantropi vaimuhiiglast. :D Paar pakkumist tuli ka, aga astronoomilise hinnaga. Tuli endal natuke rauahunnikus sorida, keevitus-relakas kätte võtta ja pool päeva tööd teha. Täitsa hea sai, siiani olen rahul.


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Iga vähegi konstruktsioonifanaatik saab aru, et jõud mõjuvad erineval konksule. Ülekoormatud haagist vedada pole mingi pronleem, aga raskuskese üles ajades aukudes õõtsudes hakkab se kuni 150 kg sel sõiduka konksule ja selle kinnituskohale liiga tegema. Tekib sõrgkangiga naela väljatõmbamis efekt

I love my bike, it´s amazing machine!

janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas janis »

See on tõsi, mul oli 3 punktist kinni, pregiol oli võimalik lisaks konksule paremalt ja vasakult stange alt kinnitustala tuua. Muidu jäi õõtsuma

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ehk jagad mõned pildid

isakene kirjutas:

Minul on isevalmistatud renn ja kasutan Nissan Patroli taga KTM250EXC vedamiseks. Samuti on üks motoorienteeruja kaubiku taga oma kergeendurot samal viisil ringi vedanud. Ütlen kohe ära, et ainult kärukonksule toetuv renn rohkema kui pitbike vedamiseks ei kõlba, vajalik on 2 või 3 punkti kinnitus. Küll aga on täiesti võimalik aretada sõiduauto tagumiste lanzerite külge lihtsad lisakinnitused ning sellisel kujul kannatab sõiduautoga kergeendurot vedada küll. 150+ kilosed tsiklid on aga juba kindlalt ainult kaubikute ja maasturite rida.

Mõned aastad tagasi otsisin, kas kergeendurole kõlbulikku renni on võimalik kusagilt osta. Enamus kaupmehi vaatas mind nagu pitekantropi vaimuhiiglast. :D Paar pakkumist tuli ka, aga astronoomilise hinnaga. Tuli endal natuke rauahunnikus sorida, keevitus-relakas kätte võtta ja pool päeva tööd teha. Täitsa hea sai, siiani olen rahul.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 611 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Jesper »

janis kirjutas:

See on tõsi, mul oli 3 punktist kinni, pregiol oli võimalik lisaks konksule paremalt ja vasakult stange alt kinnitustala tuua. Muidu jäi õõtsuma

Mispidi see õõtsuma jäi, kas tsikkel liikus enda küljelt küljele või auto küljelt küljele?

Ma just ehitan sellist kaadervärki ja kõige rohkem nõuab nuputamist see teine variant. Konksust võib auto tagaotsa vabalt tungrauaga üles tõsta, seal on meeletu tugevusvaru, aga vot sellist pööravat jõudu see oma tavaleiba teenides pea üldse ei näe. Esimese hooga mõtlesin kupatuse kuidagi kummipuhvritega konksutala otstesse toetada, et ei peaks auto külge kinnituskohti juurde tegema.


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas grahv »

Jesper kirjutas:

Mispidi see õõtsuma jäi, kas tsikkel liikus enda küljelt küljele või auto küljelt küljele?

Noo kui on ainult 1-punkt kinnitus konksu küljes, siis jääb ju ikka tsikli nina ja saba üles-alla kõikuma.
Siin on ka mõned kaubiku lahendused: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0

G

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 611 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma asendan eurostiilis ärakäiva konksu USA stiilis nelinurksest torust "pistikuga" kuhu siis läheb see raam kolksti sisse, nii et kuuliosa jääb üldse koju riiulisse krossitamise ajaks. Piltide põhjal tundub et sealpool lompi nad lasevad kõik nii ringi, mingeid lisakinnitusi reeglina ei kasutata.

Ah tegelt lihtsam kui pead vaevata on asi valmis ehitada, katsetada ja vajadusel täiustada ilmselt :)

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Möku »

Ma olen üle 5 aasta sellise raami peal tsiklit vedanud ja kõik toimib väga hästi. Pole mingit jama olnud.

Asja võtmeks on kärukonksu raami vertikaalkoormus. Euroopas on selleks standardina 80kg. USA-s vastab see standardile Class I. Aga USAs on ka Class III trailer hitchid olemas. Nii et lasin oma X5 alla panna USA Class III kärukonksuraami mis kannatab 180kg vertikaalkoormust.

Seda, kas sinu autole tehakse Class III kärukonksusedeldisi saad järgi vaadata
http://www.etrailer.com/

Raami tellisin ka Ameerikast
http://www.addabike.com/HOME.html

US Post seda kola kohale ei saada (ülegabariidiline). Pead ühendust võtma nende meestega, kes autosid konteineritega USAst toovad ja siin foorumiski oma teenuseid pakuvad.

Tööriistamarketist saab komplekse lisatulede ja reg numbri aluse.

Politsei pole kordagi tülitanud. Tsikkel kõigub pisut, sest lõtkud on raami kinnitusel sellesse 2"x2" kärukonksuavasse. Aga seetõttu hoitakse ka respektaablit pikivahet :lol:

Ainuke miinuspool on talvisel ajal lenduv soolapilv, mis igale poole vahele läheb. Talvel on parem ikka kinnist käru kasutada.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 611 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei kannata mina oodata selle ülemaailmse logistika taga, käisin lõuna ajal torupoest läbi ja lasin keevitusleegil särada :)

Pilt

Natuke jah tudiseb igatpidi sellest "hitchist" kuigi sai lausa 70x70mm torust tehtud, ja autopoolset otsa peab ka veel paari seibiga tuunima, aga üleüldiselt minuarust nagu võiks töötada küll. Vähemalt selle 5km mis mul garaažist karjäärini on 8)

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ole hea ja tee mõned pildid, kuidas konksu otsa lahendasid. Plaan on sama asi teha.

Jesper kirjutas:

Ei kannata mina oodata selle ülemaailmse logistika taga, käisin lõuna ajal torupoest läbi ja lasin keevitusleegil särada :)
Natuke jah tudiseb igatpidi sellest "hitchist" kuigi sai lausa 70x70mm torust tehtud, ja autopoolset otsa peab ka veel paari seibiga tuunima, aga üleüldiselt minuarust nagu võiks töötada küll. Vähemalt selle 5km mis mul garaažist karjäärini on 8)

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 611 korda

Re: Krossika/enduuroka vedamise raam sõiduautole

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma ilmselt ei oska seda nii pildistada, et aru saada oleks mismoodi need tumedad torud töötavad. Aga auto küljes on lõppkokkuvõttes midagi sellist:
Pilt

Sinna nelinurksesse auku käib raam ja küljepealt käib tihvt sisse, mis raami fikseerib. Teoorias saab sinna USA süsteemi auku igasugu asju panna ja pannaksegi:
Pilt

Iseenesest selle tihvtiga ühenduse ainuke point on see et raami paigaldamiseks ei peaks mutrivõtmega auto alla ronima. Kui konksu vaja on, siis pean (esialgu) kogu aretise maha kruvima ja konksu taaspaigaldama.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”