Metasas müttamiseks endurokas?
Moderaator: Moded
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Tõmban teema üles.
Kuna baigilisega saab Eestis liialt vähe sõita, läheks üle aparaadile mida saab iga ilmaga ja iga maastikuga väänata.
Plaanis endale osta kergemapoolne enduro peamiselt metsaradu sõitmiseks. Kindlalt peab olema normaalse välbaga. St iga 30h tagant kolbi vahetada ei viitsi ja ega väga rahutut ratast endale ei tahagi, seega kõik 2t langevad välja.
Mõned rattad mida olen vaadanud:
http://www.auto24.ee/used/2029166 Ei tea husqvarnadest peale selle ,et muruniiduk oli päris hea.
KTM 690 LC4 enduro 2010+, Tundub suhteliselt suur ja ebamugav? KTM-il veel huvitavaid mudeleid nagu näiteks EXC-d aga need vist ka kolvivahetusepillid.
http://catwees.ee/bikes/vehicles/crf250l/ Hind on hea ja tutika ostmine tundab jube hea mõte. Pelgan aga ,et mootor jääb jube lahjaks ja jube kiiresti.
Pange mulle veel variante või kriipsutage mõni maha
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Mine uuri näiteks Velti juures Sherco ja Beta valikut. Neil on vägagi pikad välbad ja vähemalt Shercol on küll killer mootorid.
Villem aka Villu aka Madis

-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7421
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1097 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Advrideris on selle kohta pikem teema, tasub lugemist (http://goo.gl/F07JHj). Kokkuvõttena pakuti välja universaalsematemaks ratasteks, millega kannatab ka asfaldil pisut pikemalt sõita aga teelt maas näitavad alles tõelist iseloomu ja jäävad alla 145kg:
- HUSABERG FE570
- KTM 500
- YAMAHA WR450
- DRZ400
- HUSQVARNA TE610
- KTM 690R
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Macintosh kirjutas:Advrideris on selle kohta pikem teema, tasub lugemist (http://goo.gl/F07JHj). Kokkuvõttena pakuti välja universaalsematemaks ratasteks, millega kannatab ka asfaldil pisut pikemalt sõita aga teelt maas näitavad alles tõelist iseloomu ja jäävad alla 145kg:
- HUSABERG FE570
- KTM 500
- YAMAHA WR450
- DRZ400
- HUSQVARNA TE610
- KTM 690R
Kuidas antud nimistu rataste mootorid kestavad? Tahaks ka lisaks lisaks baigile metsas kolistada, aga soovid on sellised, et vist on kahte eraldi ratast veel vaja. Ühest küljest tahaks vastupidavat asja (pähe tulevad igasugu suured Transalpi ja Africa Twini moodi tooted), teisest küljest tahaks ilmselt vahel uljalt rattad maast lahti ka saada (sobilikumad siis krossika moodi asjad). Mingit vahevarianti pole? Sinu antud nimistus on kõik ühesilindrised - kogemuse/vastava valdkonna teadmiste vähesuse tõttu ei tea, mida arvata. Siit-sealt olen aga kuulnud, et nii väga hästi ei kesta. Mida arvata?
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Uutest 250-stest veel Kawasaki KLX 250 , Yamaha WR250R, mõlemad pika välbaga mitte võistluspillid. Maastikuomadesd peaksid olema. CRF250L>KLX250>WR250R, Samuti HIND Samas on need väga töökindlad ja murevabad rattad.
Husky TE630 tasuks ka veel mainimist. Selline KTM690-ga samasse auku pill.
Edit:
Heikik kirjutas:Kuidas antud nimistu rataste mootorid kestavad? Tahaks ka lisaks lisaks baigile metsas kolistada, aga soovid on sellised, et vist on kahte eraldi ratast veel vaja.
Ühest küljest tahaks vastupidavat asja (pähe tulevad igasugu suured Transalpi ja Africa Twini moodi tooted), teisest küljest tahaks ilmselt vahel uljalt rattad maast lahti ka saada (sobilikumad siis krossika moodi asjad). Mingit vahevarianti pole? Sinu antud nimistus on kõik ühesilindrised - kogemuse/vastava valdkonna teadmiste vähesuse tõttu ei tea, mida arvata. Siit-sealt olen aga kuulnud, et nii väga hästi ei kesta. Mida arvata?
Kestavad reeglina pika hooldusvälba mootorid. Kui tahad ka maanteed lasta ja kolbi mitte vahetada, siis mina kriipsutaks WR250/450F, EXC, CRF250/450R asjad maha.
Ise läksin sama ideega GSX1400 pealt XT660R-i peale. Minu kriteeriumiteks oli, et 120km/h saaks vabalt kruiiisida ja oleks pika välbaga ja töökindel ratas. XT660R on suht raske 165kg(kuivkaal) 180kg koos kõigi vedelikega. Aga metsateel ja ka männikul liivasteel teedel ikka veab välja kui inertsi ei kaota, raske on aga lõbus siiski:D Siiski WR või EXC seeria päris enduroga oleks palju lihtsamt ja saaks ka sõita seal kus teed pole, aga mul ratas igapäeva sõiduvahend ja tuleb ka asfalditrippe ette. Oleks KTM690-e võtnud kui raha oleks . XT660R peaks üks töökindlamaid ühepütasid olema ja 100k km ilma mootoremondita ei ole neil ime.
Kahepütased on veelgi raskemad ja lühema amordi ja kliirentsiga ja neid ma ei soovitaks offroadiga tutvumiseks. DR-Z 400 on ka tegelt tore ja töökindel pill aga 100 on vast suht lagi sellega maanteel ja siis ka mootor karjub. Kui raske ja suur ise oled?
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
villy kirjutas:Uutest 250-stest veel Kawasaki KLX 250 , Yamaha WR250R, mõlemad pika välbaga mitte võistluspillid. Maastikuomadesd peaksid olema. CRF250L>KLX250>WR250R, Samuti HIND
![]()
Husky TE630 tasuks ka veel mainimist. Selline KTM690-ga samasse auku pill.
Kas CRF250L>KLX250>WR250R rattad liialt kiirelt lahjaks ei jää? Tean ,et wr250r neist kõige parem, kuid samuti ka kõige kallim.
Kellegil reaalselt kogemusi mõnega neist?
Macintoshi pakutud ratastest oleks eestist võtta põhimõtteliselt vaid TE610 ja suhteliselt kallis 690R
Valin ratast kuni 5k ja selle eest tahaks võimalikult värsket.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Seda pead ise otsustama, kas tahad fanni või odavat ülalpidamist. Kahte korraga ei saa.
Hullamismasina kolvivahetus on tehase järgi 100h, reaalselt ehk venitab 200 välja, kui mahedalt ümber käid ja hooldusega/õli kvaliteediga ei koonerda.
Sherco ja Beta on OK masinad, aga arvestades varuosamajandust, jätaks ma need pillid välja.
Ega headest polegi muud valida, kui KTM EXC. Olulised osad on laos olemas ja muud asjad kiirelt tulemas.
Odavamatest masinatest pikema välbaga on veel Suzu DR400E, aga selle juhitavus on juba raskepärane ja kui pikka välpa hakkad tegema, siis on mootor õige pea remondis.
Ja ega neid eriti müügil ole ka.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7421
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1097 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Ma ei tea kergetest enduro ratastest suurt miskit. Ise vaatan täpselt sama pilguga ringi, et sooviks teelt maha keerata (tuntud valem: mehel on vaja n+1 mootorratast). Postitatud info pärineb Advrideri foorumist, seal arutelus räägiti pikemalt erinevate rataste hooldusvajadusest ja muust sarnasest. Transalpide-African-Twinidega väga metsas kolistada ei viitsi, liiga rasked. Kui vaatasid, siis mainitud rataste puhul käis jutt 145 kg ja alla. Mammutid ja kesksuurusega endurod on seal 200+ kg kategoorias.
-
- Postitusi: 8464
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Zann0 kirjutas:Kas CRF250L>KLX250>WR250R rattad liialt kiirelt lahjaks ei jää? Tean ,et wr250r neist kõige parem, kuid samuti ka kõige kallim.
Kellegil reaalselt kogemusi mõnega neist?
Macintoshi pakutud ratastest oleks eestist võtta põhimõtteliselt vaid TE610 ja suhteliselt kallis 690R
Valin ratast kuni 5k ja selle eest tahaks võimalikult värsket.
Suurem osa metsas müttamise ratta mõnust tuleb toimivast ja töötavast vedrustusest. Ja selles osa on need CRF250L ja KLX250 ikka väga õnnetud. WR250R on juba korralik ratas, lisaks muidugi kõik porgandifirma EXC ja saefirma TE ja FE mudelid.
Sul ei maksa seda hoolduse tihedust karta. Võta kahetaktiline mudel ja sellel käivad kõik hooldused nii kiiresti ja lihtsal ja odavalt, et sa ei saa arugi.
Kõik see mis lubab sulle suuremat hooldevälpa ja madalaid kulusid ei anna ligilähedaseltki seda sõidumõnu.
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
villy kirjutas:Kui raske ja suur ise oled?
Kõigub ca 82-85 kg kandis. Eesmärk on aastaga 90 kanti saada. Pikkus oli vanasti 182,5 cm.
Edit: Kas XT660R rattad tulevad väga raskelt maast lahti?
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 18 Aug 2009, 22:03
- Tsikkel: DR800 / SE300R
- Asukoht: Harjumaa Harku vald
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Heikik kirjutas:villy kirjutas:Kui raske ja suur ise oled?
Kõigub ca 82-85 kg kandis. Eesmärk on aastaga 90 kanti saada. Pikkus oli vanasti 182,5 cm.
Edit: Kas XT660R rattad tulevad väga raskelt maast lahti?
Palju olulisem on küsimus,kas mammut tuleb väga raskelt maha tagasi? Jah, tuleb. Selles mõttes et kaal ja vedrustus pole selleks mõeldud
Ära pelga 2t uuemaid enduurokaid. Mingist närvilisusest pole juttugi.
-
- Postitusi: 8464
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Heikik kirjutas:villy kirjutas:Kui raske ja suur ise oled?
Kõigub ca 82-85 kg kandis. Eesmärk on aastaga 90 kanti saada. Pikkus oli vanasti 182,5 cm.
Edit: Kas XT660R rattad tulevad väga raskelt maast lahti?
Rattad saab lahti igal elevandil, teine asi on, kas sa tahad just piloot olla, kui see asi maanduma hakkab
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Kas XT660R oma umbes 180 kg märgkaaluga klassifitseerub mammutina (võrdluseks vanem Africa Twin ca 220 kg)? Et siis XT 660R hüpata ei kannata üldse?
-
- Postitusi: 8464
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Heikik kirjutas:Kas XT660R oma umbes 180 kg märgkaaluga klassifitseerub mammutina (võrdluseks vanem Africa Twin ca 220 kg)? Et siis XT 660R hüpata ei kannata üldse?
Ilmselt kui sobivate vedrudega Öhlinsid alla ostad saab küll hüpata, aga üldiselt soovitan ära unustada, kui surma ei taha saada.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Keegi võiks seletada ära miks SM rattad nii palju odavamad. Ilmselt amortide arvelt? Näiteks KTM 690 SM.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Jäme näide: 690 smc vs 690 enduro.
EDIT: Või panen ma millegiga räigelt mõõda. Ootan näopeksu
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Zann0 kirjutas:Jäme näide: 690 smc vs 690 enduro.
EDIT: Või panen ma millegiga räigelt mõõda. Ootan näopeksu
KTM 690 smc on kallim kui Enduro suts.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
mx77 kirjutas:Heikik kirjutas:villy kirjutas:Kui raske ja suur ise oled?
Kõigub ca 82-85 kg kandis. Eesmärk on aastaga 90 kanti saada. Pikkus oli vanasti 182,5 cm.
Edit: Kas XT660R rattad tulevad väga raskelt maast lahti?
Rattad saab lahti igal elevandil, teine asi on, kas sa tahad just piloot olla, kui see asi maanduma hakkab
Üldiselt XT660R ikka ei ole mõeldud krossirajal kepsutamiseks . Kui ikka väga tahad kõrged hüppeid teha siis otsi muud ratast. Männikul liivastel teedel sõita saab kui inerts olemas ja kliirensit jääb tavaseades väga kuumaastikul siiski natuke vajaka. Seda siis võrreldes teiste kergemate ühepütastega.
Metsarajad ja väiksemad hüpped ok. Aga siiski, kes nendega väga offroadi teevad upgradevad vedrustust ja väljalaske toovad mootori küljelt võrreldes originaal alt toomisega(-10kg). Aga siiski koos kõige sellega on ta raskem ja lahjem kui KTM690 jms. Eelised on vast töökindluse ja hinna osas. Pead ise leidma eelistuse kui palju sul maanteed vaja sõita ja mis kiirusel. Seda arvestades võta kõige kergem ratas, mis võimalik.
Toon näitena ühe pildi netist kus kõvasti vaeva nähtud.
[kahandapilt]http://i41.tinypic.com/2rhb9ec.jpg[/kahandapilt]
Samas Streetmoto orienteerumist sõidetakse esikohtade peale aastaid juba ka XT660R-dega. Seal tegemist kergema offroadiga. Palju ka sõitjas kinni.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Ma ei leia praegu oma galeriist neid pilte, kus mu XT660R-il rattad maast lahti on.
Õige jutt on see, et see ei ole mõeldud krossirajal kepsutamiseks, kuid õige jutt on ka see, et see on üks vähestest mammutitest, millega sinna üldse minna kannatab ning millega samas võid sõita mööda asfaldit Rumeeniasse ja tagasi.
Kaal on ikkagi umbes 170 ja sealt summuti vahetamisega sai veel c.a. 13kg alla.
Väga universaalne mammut on, ikka julgen soovitada.
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
villy kirjutas:Üldiselt XT660R ikka ei ole mõeldud krossirajal kepsutamiseks
. Kui ikka väga tahad kõrged hüppeid teha siis otsi muud ratast. Männikul liivastel teedel sõita saab kui inerts olemas ja kliirensit jääb tavaseades väga kuumaastikul siiski natuke vajaka. Seda siis võrreldes teiste kergemate ühepütastega.
Metsarajad ja väiksemad hüpped ok. Aga siiski, kes nendega väga offroadi teevad upgradevad vedrustust ja väljalaske toovad mootori küljelt võrreldes originaal alt toomisega(-10kg). Aga siiski koos kõige sellega on ta raskem ja lahjem kui KTM690 jms. Eelised on vast töökindluse ja hinna osas. Pead ise leidma eelistuse kui palju sul maanteed vaja sõita ja mis kiirusel. Seda arvestades võta kõige kergem ratas, mis võimalik.
Toon näitena ühe pildi netist kus kõvasti vaeva nähtud.
[kahandapilt]http://i41.tinypic.com/2rhb9ec.jpg[/kahandapilt]
Samas Streetmoto orienteerumist sõidetakse esikohtade peale aastaid juba ka XT660R-dega. Seal tegemist kergema offroadiga. Palju ka sõitjas kinni.
Krossisõidu skaalale mahtuvaid lende ei plaanikski teha. Aga kui kuskil mingi väike trepp, drop või künkamügarik on, tahaks hooga edasi põrutada. Tegelikult lihtsalt koonerdan, sest baigi ja auto ülalpidamise kõrvalt ei taha raha piisavalt järgi jääda. Muidu ehk isegi võtaks krossika ja vahetaks kolbe.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Üks uuemapoolne ja soodsama hinnaga KTM EXC ka siin saadaval, küsi ehk on dokumendid ka olemas ja saab lihtsalt arvele võtta. Kui dokumente pole siis peaks saama Jälgimäelt KTMist miski tasu eest uued arvelevõtmise dokumendid ka tellida.
http://www.auto24.ee/used/2072331
Saab muretult hüpata ja sügavaid mülkaid puurida.
-
- Postitusi: 8464
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
villy kirjutas:Seda 2 in 1 väljalaset tahaks ise ka hirmsasti
Saab täitsa osta - alates 799 EUR .
Selle raha eest saab hardcore enduurot mitu korda hooldada.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Palju tolle ratta kolvivahetus välp on? Taufi pakutud exc 450 mõtlen.
-
- Postitusi: 8464
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Zann0 kirjutas:Palju tolle ratta kolvivahetus välp on? Taufi pakutud exc 450 mõtlen.
100 võid ilmselt rahulikult ette kruttida
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Nii ja siis tuleb kulutus?
Mina kui üli kauge krossi inimene, viskasin hindadele ebays silma peale.
Kolvikomplekt (rõngad, sõrm, kolb) ca 150-180 eurot.
Tihendikomplekt ca 60 eurot.
Tööraha (kui ise ei tee). 2-3h, ehk ca 90 eurot.
Eeldusel ,et kõik on korras ja midagi muud vahetust ei vaja.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
sõidab ka rohkem, kuna sa nagunii ju ei võistle sellega ja annad ilmselt ikkagi vähem kuuma. sellise ratta (mootori) puhul on küss rohkem pisihoolduse korralikuses. ühesõnaga sitta õli ei maksa panna ja vahetust üle lasta samuti mitte!
aga kui 4t krossimootoril asju vahetada hakatakse siis minuteada seal ei piirdu asi ainult kolviga kaugeltki mitte. samas näiteks 200h tööd on 10k km eeldusel, et keskmine sõidukiirus kuskil 50. päris palju ju tegelikult kui just maanteed ei sõida.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
SEE on sul küll nii lambiväide kui olla saab.
Samahästi võib väita, et telefoniküsitluse tulemusena selgus, et keegi Streetmoto orienteerumisest osa ei võta. Küsitlus toimus fixtelefonile helistamisega kell 11 kolmapäeva päeval. (vihje: valimis osalesid pensionärid)
Võib olla võimalus, et KTM omanikel, kes orienteeruda ja sõita oskavad, ei tõmba sellised üritused (enam) või on miskit muud teha. Või pole sihtgrupp.
Võta vanemad protokollid lahti ja vaata, millega metsa- ja kruusaklasse varemalt võideti
villy kirjutas:Samas Streetmoto orienteerumist sõidetakse esikohtade peale aastaid juba ka XT660R-dega. Seal tegemist kergema offroadiga. Palju ka sõitjas kinni.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.