ABS mootorrattal
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: ABS mootorrattal
Mulle tundub, et paljude nede proovimiste mõte on olnud nimme tõestada, et ABS saab kindlasti kiiremini pidama. Saabki, kui ilma absita rattaga mitte üritada teha maksimaalset tulemust. Hea näide on just postitatud video, kus abiraamiga tsikkel märjal pinnal oleks alt ära läinud. Väga õpetlik on näha kui kiirelt ratas alt ära kaob, aga sinna oleks hea olnud kolmandaks teha ka proov, kus oleks samal märjal pinnal üritatud teha ilma absuta tõhus pidurdus. Vahe oleks olnud ka selles olukorraska absi kasuks, aga pilt oleks olnud veidi reaalsem sellele, millega tuleb reaalis hakkama saada.
Päris mitmeid aastaid oleme Haapsalus lennuväljal neid ABS vs ilma katseid teinud. Tulemus on see, et kui ilma absita teha keskendunud tõhus pidurdus, on tulemus enamasti sama ja mõnelgi korral on abs ka alla jäänud. Alati on olnud väga oluline selle juures see hetk, millise jõu ja liigutusega pidurdust alustada. Sest ka uuema põlvkonna abs võib väga äkilise rabamise peale tekitada sellised lahtikinni liigutused, et pidurdusmaa läheb palju pikemaks, kui järgmise katsega samal kiirusel, rattal ja sõitjaga, kus abs küll rakendus, aga pidurduse algne faas sarnanes tegevusele, mida peab tegema juht, kellel ei ole absi ja kes sooritab tõhusa piduduse ilma, et esiratas blokeeruks.
Ka oma ABSiga bemmil olen korduvate katsetaga saanud samas Haapsalu lennuväljal kiirustel 60-100 pidurdusmaad üsna samale joonele abs sees ja väljas, aga siin on väga oluline point.
KÕIK need katsed toimuvad kontrollitud olukorras, kus on teada, et toimub pidurdamine ja juht on valmis ja maksimaalselt keskendunud. ABSi kõige suurem mõte ja eelis tuleb mängu siis, kui me läheme reaalsesse olukorda maanteel vm, kus on mängus erinevad halvad teeolud, ootamatud olukorrad, väsimus ja hajali olek jne. Kui sellised elemendud tulevd mängu võimaliku äkkipiduduse juures, siis siin ongi olukord, kus ABS võib päästa tsikli lappimisest, või ka elu.
Polegi niiväga oluline, kas kontrollitud olukorras proovides võidab abs või mitte, oluline on see, et reaalses ohuolukorras on abs abiks seal, kus inimene vea teeb. Väikses ehmatuse või ka suurema paanika korral tehtud vigade puhul pole enam mõtet rääkida kumma süsteemi pidurdusmaa on pikem.
Kuigi ABS on väga oluline turvalisust tõstev element, olen mina lõpuni seisukohal, et ka ABSiga ratta omanikud peaks harjuatama oma pidurdust ja mõttelaadi nii, nagu seda süsteemi poleks, et olla ise oma pidusduste peremees. Eksimine on aga inimlik ja reageerimist reaalses paanikaolukorras on üsna võimatu harjutada, seega on ABS lõppkokkuvõttes väga abiks leiutis:)
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.