Yamaha R1 esiratas vastu gondleid [Motobot: õige on "gondleid"].
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Kui lähtuda sinu antud andmetest, kus kõik on sirge ja korras siis on ju kõik OK, kuid siiski on ju ratas kõhuall, seega on ju tegu puhtalt mõõtmisveaga (ilmselgelt kui seda tehakse mõõdulindiga )
Pilte vaadates on ju raam kindlasti kõver, paagi esimene kinnituse auk on piklikuks venitatud, originaalis see nii ei ole, pildi järgi on ülevalt auk nihkunud vähemalt 2mm
R1 amordid on üsna tugevad, seega kogu jõud jaotub raamile, prillidele, välimistele ja sisemistele amordi torudele korraga, see tähendab, et iga tükk alates veljest kuni poole raamini on juba deformeerunud olgu siis üks või mitu millimeetrit, iga sõlme deformatsioon on hargi nurga jaoks korrutis, ehk siis prillidest 0,5mm üleval on 2,5mm all amortide juures.
Materjali tundmine on ka üks võtmesõna (Yield point ja strength) alumminum on piisavalt elastne, et ennem purunemist moonduda.
Raami pealt mingite värvidefektide otsimine on lollus, alumiinium surutakse kokku või volti, peale seda alles puruneb. Keevitatud toru raami puhul otsi keevise juurest värvipragusid ja rooste triipe, alumiiniumi puhul ei ole see reaalne.
Muidugi kurvaks see, et inimesed kes ei oska rattaid remontida ostavad matsuga rattaid ja siis jututoa abiga remondivad seda.
Põnevusega jään ootama kui selline poolpidune ratas kokku lapitakse ja siis järgmine teema on see kuidas ratas läheb koguaeg tänksläpperisse -- ükski rooliamort ju ei aita kui rake on 25kraadi asemel 20kraadi
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Mis siin pikalt jahuda-amordid pulkadeks ja pinki eraldi nii ülemised kui alumised otsad.Kui need sirged siis jeebaisse ja uus raam-Laod kokku ja sõidad.No uued dokid teed ka.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
järgmine tark. kuule franz, äkki räägid ka seda, mismoodi on amordi ülemised ja alumised otsad ERALDI niimoodi täitsa kõverad, et kui nad omavahel kokku panna siis kokku saame sirge toru?!? täitsa huvitama hakkas juba see asi
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Tundud ise ka maru tark will111. Äkki suudad suts vait olla ja mitte paukuda kõikide soovituste/arvamuste peale.
Edu taastamisel
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
ilmselgelt kõige targem
ma võin vait olla kohe tervelt 24h järjest kui keegi lõpuks suudab selle amortide pulkadeks lahti võtmise vajaduse mulle ära seletada. aga kui ei suuda siis ma annaks omalt poolt hea soovituse, et tegelikult tuleks terve tsikkel ikkagi pulkadeks võtta, pinki panna ja siis kõik pulgad eraldi täpselt üle mõõta. ega siis enne asja ei saa nagunii
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Mul ei ole huvi kellegi remondi põhimõte pärast teravat arutelu tekitada aga ma siis põhjendan natuke. Kellaga mõõtes torude kõverust saad aimu täpselt, mis seisukorras sul amordid on. Ühtemoodi pole nad elusees paindes, mõni toru rohkem, mõni vähem. Kas on ühtlaselt paindes (milles ma kathlen), või on ka kusagil tugevam murde punkt. Kui amort on koos ja seda laual keerutad, siis see ei pruugi välja tulla. Peale seda saad koos remondi manualiga vastu võtta otsuse kas need amordid üldse kunangi veel normaalselt tööle hakkavad.
PS. ma ei väitnud kordagi, et asi ainult amortide kõveruses on, pigem on seal mitu asja koos ja kuna raam on neist komponentidest kõige tugevama ehitusega, siis seda kontrollida viimasena kuna nõrgemad asjad kipuvad ennam järgi andma.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
suur vahe on ka, mis on eesmärk, kas kontrollida juba amordi enda seisukorda ja töökorda...või lihtsalt üritada tuvastada millest tuleneb teemas probleemiks toodud vale ratta asukoht. ühel juhul võib sinu kirjeldatud protseduur olla ainuõige, teisel juhul täiesti ebavajalik toiming
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Kaua see jauramine siin käib? Tartus on koht olemas torude sirgsuse kontrollimiseks ja vajadusel sirgestamiseks: http://www.moto-man.ee/ Siis saab edasi minna. Nagu ikka toodab padjaklubi täiel jõul, aga lahendusi pole.
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
will111 kirjutas:järgmine tark. kuule franz, äkki räägid ka seda, mismoodi on amordi ülemised ja alumised otsad ERALDI niimoodi täitsa kõverad, et kui nad omavahel kokku panna siis kokku saame sirge toru?!? täitsa huvitama hakkas juba see asi
Kuule,esimeses postis on kirjas et amordid "ainult paar milli kõverad"Kuidas sinu meelest esiratas käitub kui amordid kõverad.Sinu puhul ei tea aga enda rattal mõõdaks üle kas või selle pärast et hing rahul oleks.Tund aega ühe amordi kinni-lahti tegemine ei peaks üle jõu käima.Jäta see mõtetu demagoogitsemine järgi,oled juba hiilanud küll.Postide kogumisest siin kuponge ei jagata.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7219
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1877 korda
- Tänatud: 521 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Neid amorte ilma lahti võtmatta ei saagi ilmselt kontrollida.Toru on nii vähe väljas,et seda laua peal ei ole võimalik kontrollida.Ja jutt paarist millist ei ole ilmselt väga täpne.Neid amorte polegi tegelikult veel kontrollitud vaid lihtsalt vaadatud.
Mina ,aga pakuks ratta kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] tulemise põhjuseks ikka raami,mis on kõver.Need amordid võivad olla tsipa kõverad,aga mitte niipalju,et ratas 3cm tagapool on.Sellisel juhul peaks amordid ikka parajad vibud juba olema.Pildi järgi ei saaks seda küll väita.
Muidugi ,kui tahtmine ratas korda teha,siis peab need amordid ikka üle käima-sirgestama,et asi oleks kindel.Peale sirgestamist võib ka kindlalt korras traaversitega seda kontrollida.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2542
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 356 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Tuono kirjutas:Nuclear kirjutas:Tere
Loen ja imestan.
Ostad ulmeodavalt avariilise ratta, koos vigade defekteerimise listiga, kus on ilusti kirjas mis vajavad tegemist, koos orienteeruvate hindadega
Enne ostu mingit ajutegevust ka käis, et kuidas teen, mida teen, mis võimalused on omal teha, mis eeldatavalt tuleb lasta teha ja palju maksma läheb
Esimene mootorratta remont?Edu ja head isadepäeva
Kõige tähtsam on selle asja juures see, et krdi odavalt sain kätte
Kuidas see teemaalgatajat edasi aitab? Mina küll ei märganud eespool mingit nuttu ja hala, et remont on kallisd vms.? Ei ole ju vaja kirjutada kui ei ole midagi kirjutada.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Nõus eelkõnelejaga inimesed võiks ikka midagi ise ka teha mitte nagu eestis viimasel ajal üldiselt kombeks et mutrivõtit pole keegi näinud
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Eelpool on küll hästi näha, et teemaalgataja ei ole eriti pädev selliseid probleeme lahendama.
Alustagu lihtsamatest asjadest algatuseks.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Võin teha pilte kaks aastat uuemast R1 amordist millel on alumised otsad küljest ära murdunud aga toru on ainult 1,8mm banaanis (pingis mõõdetud, mitte mõõdulindiga)
Võimalik, et need amordid on tõesti 2mm kõverad, kuid see kinnitabki ju fakti, et raam on kõver.
Will-ist ma küll aru ei saa, tema jutu järgi võiks ju ratta panna rihmadega kahe auto vahele ja sirgu tõmmata, siis ei pea ju midagi lahti võtma.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Nädala vahetus oli vahel ja natuke oli aega arutada.
Prillid on sirged! Tellisin uued ja need täpselt samasugused. Amordi kõverus mind ka ei aita, keerasin amordid teistpidi (pidurisadulad ettepoole) ikka ratas liiga taga.
Ratas küljepealt
Kui pikad peaks olema amordid? 770mm
Raam pealt mõõdetud 690mm
Hark mootori plokist 570mm
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7219
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1877 korda
- Tänatud: 521 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Vaatasin su esimest posti ja kirjutad,et avariiline,aga mis seisus ta üldse oli?Mida sa ise seal teinud oled?Või oli selline nagu esimesel pildil?Mis avarii ta läbi teinud oli?
Need amordid ei ole kohe kindlasti põhjuseks,et ratas 3cm tagapool.Aga äkki on hoopis kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] mingi kamm?Panid need ise või on originaalid,mis rattaga koos olid?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Ei öeldud täpselt milline avarii oli. Sellisena sain nagu esimesel pildil.
Teiselt poolt selline.
Gondlid on hiina omad ja olid ratta küljes ja natuke kahtlustan ise ka, et need ei istu päris nii nagu originaalid. Aga esirattaga peaks vast ikka vahe sees olema.
urmas66 kirjutas:Vaatasin su esimest posti ja kirjutad,et avariiline,aga mis seisus ta üldse oli?Mida sa ise seal teinud oled?Või oli selline nagu esimesel pildil?Mis avarii ta läbi teinud oli?
Need amordid ei ole kohe kindlasti põhjuseks,et ratas 3cm tagapool.Aga äkki on hoopis kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] mingi kamm?Panid need ise või on originaalid,mis rattaga koos olid?
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Kui esiratas tõesti nii palju tagapool on, siis suhteliselt suure tõenäosusega peaks amorte lõpuni kokku vajutades minema ratas radikasse. Kui esiratta pihta paugu on saanud siis äkki on viga hoopis traaversi laagrites (st traavers ise sirgu, raam enam vähem sirgu aga laagripesa või laagri enda ära löönud)?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Läheneme asjale nii:
1) Tõmba oma nutitelefonile rakendus "ANGLE METER"
2) Paiguta tsikkel siledale ja loodis pinnale
3) Keera lenks otseks ja rattad vastu maad
4) Pane telefoni külg vastu esiamordi toru
5) Kirjuta tulemus siia või tee pilti
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Kalapea, hirmus kaval. aga saad ju aru, et seda mõõtmist mõjutavad juba paljud asjad...näiteks see, et ratas ei ole täies komplektuses praegu. või kui kasvõi esimene ja/või tagumine rehv on teises mõõdud kui originaal. isegi esimese/tagumise amordi preload setting mõjutab seda mõõtmist + veel kogu alusena kasutatav maapind peaks ka perfektselt tasane ja loodis olema. ühesõnaga saab mingi numbri teada, aga teha pole sellega suurt midagi.
sellel mõõtmisel oleks mingi mõte siis kui võtta üks KINDLASTI sirge ja täiesti eeskujulik samasugune ratas, mõõta sama "pinna" peal, panna kirja. siis võtta kõne all olev ratas, laduda mant (paagid ja muud jupid külge) peale, panna sama kogus kütust paaki, kontrollida, et rehvikõrgused oleks samad ja preload ka enamvähem...mõõta...ja nüüd võrrelda.
kusjuures viimatisi pilte vaadates, ühelt pildilt tuntub mulle justkui oleks see esiratas isegi võrdlemisi normaalses asendis...teise pildi peal jällegi kuidagi väga lähedal. lisaks veel, kas see esirehv mitte liiga kõrve profiiliga ei ole seal? see võib iseenesest juba olla kuskil sentimeeter erinevust.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Pool paaki kütust või tagavedru pingsus mõõtmistulemusi väga kardinaalselt ei muuda, pigem saad kinnitust kõvera raami sündroomile.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Viimastel piltidel amorditorud tagurpidi andis mingit erinevust ka ühtpidi ja teistpidi siis?
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
ta ju ütles, et see ei muutnud midagi.
jah ükski komponent eraldi neist mainitutest ei muuda mõõtmistulemusi kardinaalselt aga kui kõik on natuke nihkes ja juhtuvad pooljuhuslikult veel ühes suunas nihkes olema siis on mõõtmistulemus piisavalt palju erinev, et võiks hakata kahtlustama asju, mida tegelikult kahtlustama ei peaks.
üldiselt, mina paneks diagnoosi, et raam on kõver (pigem küll lihtsalt on materjal ühtlaselt paindunud) mingil määral ja kogu lugu. nagu eelpool mainitud, ei pea selleks oleks mingeid praegusid ega otseseid voltimisi näha, eriti sellist tüüpi raami puhul. raam pinki ja õigeks tõmmata ning muretuid kilomeetreid
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7219
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1877 korda
- Tänatud: 521 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
See pauk nende piltide järgi on küll pigem selline,mis raami paigast ei vii,kui just esirattaga kuskile pihta väga lollisti ei pannud.Pigem selline kuskile libamisi bastu sõitmise jäljed.Rattal all olev rehv ikka õige mõõduga?Ta sul suht sile,kui uus oleks ei keeraks vist üldse gondlist mööda?
Oled teljevahe ka mõõtnud ja mõõte tehase andmetega võrrelnud?Kas ka seal on 3cm vahe sees?Seda peaks nii +-5mm täpsusega ikka saama ise ka mõõta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6637
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 659 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Risking sound negative but....
Ilusad pildid ja kena pikk joonlaud aga mida Sa nende mõõtudega peale hakkad?
Nüüd sa tead, et paagikinnitusest pulgani on XYZ mm aga palju see olema peab?
Samuti mootorist võllini
Silma järgi "rool otse" võib tähendada, et 1 kraadine hälve annab mõnusa errori....
"Silma järgi" ütleks, et kannust kõver...
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Mnt ameti lehe järgi norm 1430mm minul 1380mm aga seal loeb ka kui pingul kett on jms. Rehvi kontrollin homme.
urmas66 kirjutas:See pauk nende piltide järgi on küll pigem selline,mis raami paigast ei vii,kui just esirattaga kuskile pihta väga lollisti ei pannud.Pigem selline kuskile libamisi bastu sõitmise jäljed.Rattal all olev rehv ikka õige mõõduga?Ta sul suht sile,kui uus oleks ei keeraks vist üldse gondlist mööda?
Oled teljevahe ka mõõtnud ja mõõte tehase andmetega võrrelnud?Kas ka seal on 3cm vahe sees?Seda peaks nii +-5mm täpsusega ikka saama ise ka mõõta.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Maanteeamet ei ole seda ratast ju tootnud! Otsi omale selle ratta remondimanual.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Maanteeameti lehelt ei saa küll midagi tõena võtta. http://www.motorbikes.be/en/Yamaha_YZF-R1_2003.aspx sellelt lehelt lugesin teljevaheks 1395mm
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Ja siis muidugi on veel selles keerulises võrrandis muutuja "hiina gondlid"!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.