Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1572
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 378 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas AzA » 09 Mär 2016, 23:48

Ma sõidan 3 erineva kiivriga - Shark raw, Roof V8, mingi HJC kinnine. Kaaluvahe on neil käpa vahel tunda, Shark on ikka suurusjärk kergem teistest, aga peas mul küll ühegagi ebamugav pole - täpsustan, et liiklen üldjuhul lubatud kiiruste piires va. mõned möödasõidud. Kasutanud olen umbes 10-t kiivrit ja mitte ühegagi neist va. liiga suur avatav Airoh ei väsinud kael ära.
Kui sa nüüd just ei tule välja faktiga, et oled 15 aastane koolipoiss, siis kaal kui selline ei peaks minu arvates prioriteet 1 kohe mitte olema. Pigem ikka mugavus ja vastavus rattale.
Kaldun arvama, et sinu puhul oli asi pigem sobimatus kiivris - liiga suur, vale kujuga või mängis tuul ratta peal nii, et kael väsis ära.

Mis tüüpi kiiver valida sõltub ilmselt natuke edevusest, aga eelkõige vajadusest.
Mina näiteks kasutan enamjaolt raw-d ja V8t, väga pikale otsale panen kinnise pähe ja võtan sabal linna jaoks lahtise kaasa.
Oleks nüüd ülearu pappi läheks ja ostaks Scorpion Evo3 endale uuesti või mõne avatava. Aga küll see aeg tuleb.
Üldiselt kui sa rajale ei roni, siis mina olen Mac-iga samas paadis, kinnisel pole erilisi eeliseid avatavate ees, küll on aga puudusi.

Tegin eelmine aasta alustajast sõbrantsile chati siukse listi, et otsustada saaks - valis ihaldatud kinnise asemel hoopistükis avatava minu teada.
  • 1. Braincap tüüpi poolikud munakoored (paraadkiivrid, üldiselt ei saa serte, kuigi on mõningaid erandeid - näiteks Bell Rogue, mis on selline braincapi ja 3/4 vahepealne asjandus).

    2. Lahtised kiivrid - 3/4, jet - tihti visiiriga, aga mitte alati. Väga hea ventilatsioon, mugav pähe panna ja ära võtta, turvalisus on nukker, lõug kaitsmata. Müra on vinge. Tsiklitunne tuleb juba väikestel kiirustel. Üks suurimaid plusse on nähtava ala laius.

    3. Nii lahtise kui kinnisena sertifitseeritud kiivrid. Ntx roof boxer V8, roof desmo, shark evo 3 jms. Lõuakaitse pöördub kukla taha, saab mõlemat pidi sõita. Pole nii turvalised kui kinnised, pisut rohkem müra, tihti lekivad vihma korral, udu probleemid. Seevastu mugavad kasutada, eriti prillmadudel ja kui linn maantee vaheldub (palavaga super). Evo3 on neist kõige lähemal avatava omadustele, aga kuidagi kipakam vs. schubert C3 (neid olen kasutanud mõölemaid).
    Evo3 on vast ainus kiiver, mille ilmselt uuesti soetan lühireisukesteks, mida aegajalt ette võtan.

    4. Avatavad kiivrid - lõua osa otsa ette - sertifitseeritud vaid kinnisena. Miinuseks vast lõuaosa mitte nii suur turvalisus kui kinnistel tulenevalt avamis mehhanismist. Samas on vaiksemad, vaiksemad ja ilmselt turvalisemad kui 2in1-d. Plussideks mugav pähe panna, palavaga saab foori all tiksudes veidigi õhku.

    5. Kinnised kiivrid - vast kõige levinumad. Plusse pole mõtet ette vahutada, aga miinusteks on ebamugav pähe panna ja eemldada - eriti prillikandjale ja tihtipeale kehva ventilatsioon, seda eriti suvel foori all passides.

    6. Krossikiivrid - pikk eenduv lõuaosa. Kasutatakse silmade kaitseks prille. Miinuseid ja plusse ma välja tuua ei oska, pole kunagi kasutanud.

    7. Dual purpose - kujult nagu krossikad, aga täisvisiiriga.
PS: kui kuskil jälle mõni veake on, siis viisakalt parandage, ma muudan ära.


Aga mulle meeldib.

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”