Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud → Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat


Teema algataja
Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus Postitas Laurih »

tuman kirjutas:
Laurih kirjutas:
tuman kirjutas:

Ma ei võtaks küll aluseks USA-d kus suures osas osariikides ei pea isegi kiivrit kandma, vaevalt siin paljusi on kellele see vastuvõetav oleks. See oleks nagu teeks relvaseaduse muudatusi võttes aluseks mingi kesk-aafrika riigi.
See on paras pärl:
FLORIDA: No minimum age for passengers. Passenger seat and footrest are required. Helmets are not required for riders over 21 providing they carry a minimum of $10,000. In medical insurance.

Väga asjalik - loomulikult on igaühe põhiõigus kas kanda kiivrit või mitte.
Ühiskondlik lepe, kiivrinõue näiteks Euroopas, on põhjustatud ravikuludest mis on maksumaksja kanda --- ilma kiivrita on ravikulud suuremad --- aga kui sõitjal on kindlustus (ehk siis ta ise maksab ravikulud), siis ta võib valida ilma kiivrita sõita. See, kas sõitjal on kiiver või mitte, ei sea ohtu mitte kedagi peale sõitja iseenda.
Antud reegel on tehtud seega mõtlevate inimeste poolt, kes oskasid vaadata ainult piiramisest kaugemale ja lahendasid tegeliku probleemi.
Ja vaatame ka ärilist külge --- kiivrinõuet "aitasid" läbi suruda ikka kiivritootjad :)

Arusaadav jutt. Samas - võimalik, et autode turvavööde nõuet aitasid ka läbi suruda turvavööde tootjad. See ei muuda fakti, et väega paljudel inimestel on tänu sellele manalateele minemata jäänud.
21 aastane just A kategooria saanud inimene ei mõtle peaga, ei arvesta oma oskuste ja muude faktoritega. Ohtu seab ta jah iseenda aga kannatavad lisaks temale ka vanemad/naised/lapsed. Sellepärast pooldangi teatud nõudeid. Sarnasel põhjusel ei peaks ka selles teemas minema seda rada, et kõik lubada.
Olen muidugi 100% nõus, et praegune seadus on liiga karm, mul sugulane näiteks oli 11 aastaselt juba üle 1.6 meetri pikk, miks tal peaks olema keelatud kaasreisija olla?

Turvavööga on teine asi, seal on ühe isiku otsene ja kaudne oht teisele --- näiteks sõiduki juht sooritab manöövri kus kinnitamata kaasreisijad ei saavad kannatada, kinnitamata inimene lendab teisele otsa jne.
Kiiver on 100% isiklik. Muide, kuna Aasias sõidetakse enamjaolt kiivrita, siis võiks lausa pakkuda, et suur enamus mootorrattureid maailmas sõidab ilma kiivrita. Kui see saab ühiskonnale koormaks, siis peab seda kuidagi reguleerima.

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”