Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...
No jah, teooria juttu on siin küll igast kandist
Aga kui rääkida pidurdamisest, kurvidest, rehvidest ja pidamisest siis kõigil on omavahel seos. Väide, et hilja kurvi pidurdada on ka veidi väär... mõtle ise kui lendad üle 200km/h kurvi poole, pead valima õige trajektoori, silmad õigesse kohta, keha õigesse asendisse ja hilja pidurdama siis läheb lihtsalt juba kiireks ja ebameeldivaks, ehk kindlus tunne kaob ära. Endale meeldib veidi teist teooriat kasutada... pidurdad sama kohapeal, aga pidurdad vähem, ehk kurvi üritada kiiremini siseneda, see tähendab ka seda, et pead ju ka sealt kiiremini välja tulema kui trajektoor on õige ja oskad vastavalt ratta peal tegutseda. Tekkib rohkem kontrollitud tunne. Enesetunne ja mugavus endale on peamine.
Kuid jälle, kuidas kellegile, kõik sõidavad ise oma rattaga ja ise targad kuidas kiireks saavad.
Rehvi alt pidurdamine on selline raske juhus kus tulevad igasugused faktorid mängu.. Tavaliselt on võtted valed, külm rehv, amordi seade, pask rajal jne... Aga kurvi esipiduriga kaldesse lennata on võimalik ja mõnes kurvis väga hea kasutada. Esirattas hakkab alt minema jõnksutades(kui õnnelikult läheb) ja tahab trajektorist välja kiskuda. Selljuhul ainult gaasi juurde ja kui võimalik siis püsti.
Tavaliselt esiratta alt minekut ei oska ette aimata ning mingit imevõtteid pole.
Slaidida tagarehviga on selline kerge tunne istmiku all ja veidi kisub ratta kurvi välis poolele. High side tegib siis kui järsult tekkib tagarehvile jälle pidamine. Selle vältimiseks tuleb slaidida terve kurv ja gaasirutska alles maha keerata võimalikult püstises asendis. Vastupidine veidi mõtlemisele. Ehk mida rohkem gaasirutskat väänad seda ohutum.
Ja põhilised kukkumised tekkivad esiratta alt libisemisel. Seda siis kurvis kaldesse lennates kui esirehvil on kõige suurem surve. Video siis endast...esimene etapp, treeningpäev. Amordi veidi vale seade ja poolkasutatud esirehv. Alt minemisest ei saanud arugi. Rattast üle piirde ja taastada polnud mõtekas.
https://vid.me/KXnJ
Ja õpid ikkagi sõites ja küll sõites tuleb ka tunnetus. Kui ootadki/mõtled seda hetke millal see rattas siis alt läheb, pole sul vaja rajale minnagi. Sama hästi võid arvutiga Motogp-d mängida
Vihurmotosse võib igaljuhul minna.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.