Lenksuamort / steering damper - arutelu

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas KIBU »

franz125 kirjutas:
Ilgekepp kirjutas:
rait008 kirjutas:

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?

see töötab vastavalt kiirustele naljatilgad!!!!

See on nii jah, ja enamus selle ratta omanikke on selle välja vahetanud sest ta hakkab tööle liiga suurte kiiruste juures(tava liikluse juures)ehk siis jääb kasutamata.

tere
kui lenks tahab justkui ise lõpuni keerata, on midagi valesti. enamasti lihtsalt V kujuliseks sõidetud või ka vales mõõdus esirehv. tsikli nina allaviimine amortidest(traaversitest) halvendab samuti asja kuna esirattale langeb suurem koormus. ehk et tee ratas korda kõigepealt.
Rooliamort ei ole mõeldudki tavasituatsioonides, nagu seda on väikestel kiirustel pööramine, midagi tegema. pigem suurematel kiirustel esiotsa enamvähem paigal hoidma et lappamine ei süveneks kuniks juht reageerida jõuab. tavakasutuses on rooliamort ainult sõiduvigade lappimiseks ja "igaks juhuks" ning peaks olema just võimalikult pehme. sporti tehes on natuke keerulisem.
seda,kas amort töötab, proovi käte vahel amordi pulka e kolbi edasi tagasi liigutades. tühimikke ja hakkimist ei tohi olla. kui ei ole vaid on ühtlane vastusurve on asi ok.
PS kui originaal siiski ei lõlba enam on mul riiulis öhlinsi ägedama sisuga värskelt hooldatud võidusõidu amort. :wink:



5248653
Kasutaja avatar

rusl4n
Postitusi: 2
Liitunud: 05 Juun 2013, 00:24
Tsikkel: BMW R 1200 R

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas rusl4n »

Tervist!

Kuna leidsin olemasoleva teema, ei hakanud uut püstitama.

Rattaks BMW R 1200 R, 2008 aasta isend ning probleemiks rooliamort, mis omadega läbi. Küsisin hinnapakkumist rooliamordile BMW esindusest (287€ + km). Vaatasin siia juurde võrdluseks Öhlinsi reguleeritavat amorti, mis jääb samasse hinnaklassi. Ehk siis, siit ka küsimus targematele/kogenumatele - BMW originaal või Öhlins?

On kellelgi kogemust, oskab öelda plussid/miinused? Eelkõige huvitab mind töökindlus ja funktsionaalsus, kuna plaanis ratas pikemaks ajaks enda kasutada jätta, siis tegemist investeeringuga tulevikku.

Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 356
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas allan777 »

Kui on valida mingi muu tootja ja Öhlinsi vahel, vali alati Öhlins (kui hind ei ole argument vms). Töökindel, lihtsalt hooldatav ja ka igati muudpidi parim valik.

BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas puna »

https://picasaweb.google.com/1067069026 ... 2368601794
selline pakkuda kui huvi olemas
200.-


kenwood1
Postitusi: 1
Liitunud: 25 Veebr 2016, 21:26
Tsikkel: suzuki gsf 1200n

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas kenwood1 »

Kui nüüd vaadata sellist saadet nagu "Twist the wrist" siis seal seletatakse väga ilusti lahti kuidas käituda kui laperdama hakkab esiots...jäigad käed kannavad igasuguse vingerdamise keresse edasi ja väidetavalt siis on pahandus hullem...kui uskuda mida rinka spetsid seal seletavad siis tuleb käed lõdvad hoida ja lasta siklil oma vingerdamine ära vingerdada ning kogulugu...endal paraku pole veel probleemi tekkinud oma bandit 1200ga...peal laiem lenks kh muidugi.
Youtubest saab antud saadet vaadata ja seal näidatakse kuidas päästa sõit kui tagarattal sõittes esiratas maad puutub ka täiesti välja keeratuna ;)
igaljuhul kogu saate jooksul rõhutati et ratta seljas võimalikult lõdva-liikuv olla...eriti ülakeha!
kes ei usu vaadatke ise

ise siiani harjutanud end sõitma just nende avaldatud tehnikaga ja siiani on turvaline ja kontrollitud tunne ratta seljas....ka siis kui esiratas 140 pealt maad puudutab :) rehvid loomulikult korralikud ja isiklikult eelistan pehme seguga rehve meie suht jahedasse kliimasse :)


TarvoE
Postitusi: 82
Liitunud: 22 Aug 2013, 10:31
Tsikkel: Buell XB12S 2007
Tänanud: 1 kord

Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Lugemata postitus Postitas TarvoE »

allan777 kirjutas:

Kui on valida mingi muu tootja ja Öhlinsi vahel, vali alati Öhlins (kui hind ei ole argument vms). Töökindel, lihtsalt hooldatav ja ka igati muudpidi parim valik.

Endal ratta peal WP oma ja töötab ka täitsa kenasti.

Suzuki Savage Bobber 1995
Yamaha MT-03 2009
KTM Super Duke 990 2006
HD Street 750 2017
Buell XB12S 2007
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”