Rumalad küsimused 2
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kauri kirjutas:Kalts kirjutas:Miks ainult 180 kkm sõitnud vanakooli 8v OHC mootoril (GM/Opel Z16SE) nukad ja nookurid kulunud on? Eriti arvestades korrektset hooldusraamatut, intervalliga 15 kkm. Külmalt käivitades sinist ei viska ja praegu peaks suhteliselt vedel 5W40 sees olema
Ja jõuame sinna välja et see 5w40 ei ole järjekordselt mingi näitaja. Oluline on kvaliteediklass. Pumpdüüsiga volkaril olen näinud konkreetselt mismoodi sama viskoossusega aga normidele mitte vastav õli keerab tutika nuka ja nookurid tuksi vähem kui 20 000km-ga.
Oluline on veel õli vahetamise juures aeg ja kasutustingimused. Olen kaks automootorit lahti võtnud milledel seoses tuulutuse ummistusega kogunes kondensaati niipalju, et lühikeste otstega nukkvõllid ja tõukuritoosid sõna otseses mõttes roostetasid sisse ära..
Loomulikult, VAG PD süsteemil on õlile omad nõudmised. Ei ole teada kuidas autot täpselt kasutati: tegu on firma tööautoga mille kasutajaks oli pikka aega ilmselt sama naistöötaja. Kõik hooldused on tehtud esinduses, õli(de) mark läbi aegade ei ole teada, ainult see, et algusest peale on 5W40 sisse valatud. Minu märkus 5W40 kohta oli pigem, et isegi suht-koht vedela õliga ei viska hommikul külmalt sinist.
Tuulutuse ummistus on hea märkus, kuskilt on see juba sama mootori kohta kõrva jäänud.
Üldse küsisin peamiselt seepärast, et ehk on see antud mootori kas üldine või mõne perioodi tüüpviga. Internetis on sama jama kohta kenakesti ininat, aga ei saa sotti kas on tüüpviga või mitte. Kui pole tüüpviga, siis tekib kohe küsimus millal ja miks jama tekkis ja kui sügavale kapremonti teha... Hetkel ei tea isegi seda kas mootor õli võtab, peab vist edasi kärutama.
--
Vallo