Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Info kaupmeeste ja nende tegemiste kohta, kaupmeeste mootvarustuse pakkumised. Kasutajate avastatud head diilid ja grupiostud.

Moderaator: Moded


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Viimase aja teemade algatajad siinsamas foorumis on tõstatanud selle küsimuse, aga teemad on isikupõhised ning tingitud viimase piirini viidud klientide meeleheitlikust katsest kas õiglus jalule seada või veel midagi enda jaoks päästa. Mina üritaks käesoleva teemaga abistada eelkõige Eestis tegutsevaid motomehaanikuid või selle teenuse pakkujaid. Alustuseks proovin kirjeldada viimase paari aasta kogemusi nii meilt kui mujat. Kõik ei ole seotud motomehaanikaga aga kirjeldavad üldist mentaliteeti töökodades.Positiivse kogemuse pakkujad mainin ära konkreetsemalt (juhul kui teenus on 100% osutatud, poolikut teenust ei hakka hindama), negatiivse puhul tunnevad kriitika subjektid ennast kindlasti ise ära ja saavad ehk kasulikku kõrva taha panna. No mõned kaugemad ei tunne aga see pole ka otsene eesmärk. Alustuseks paar näidet teenuse kvaliteedist. Tasapisi jõuame ka klienditeeninduseni.

Starteri error. Käsil on pikem reis ja oleme kodust kaugel. Starter toimib siis kui ise tahab, enamasti ei toimi. kuna tegemist on suhteliselt kerge matkarattaga mis käivitub nö poolest pöördest, siis pole hullu. Aga asi peab ju toimima. Kohalike soovitusel väisan töökoda, kus lugupeetud autoelektrik suuremeelselt kauge külalise eelisjärjekorras ette võtab. Starterit lahti võttes purustab ta minu silma all pluss-klemmi eboniidist või textoliidist vms isolaatorhülsid. Närvid niigi läbi, kihvatab, hoian ennast tagasi. Eks ta pärast kokku pannes asendab tervetega või teeb miskit et asi saaks korralik. Ikkagi linna parim meister just starterite teemal. Et ennast mitte rohkem närvi ajada, lähen linna ja tegelen muude asjadega. Paari tunni pärast naasen töökotta, ratas on koos ja starter töötab. Olla harjad kulunud, vahetati ära ja kõik ok. Töökojast hotellini jõudes starter enam ei tööta. Järgmisel päeval jälle töökotta. Päev raisus, õhtul ratas jälle koos aga juba töökojas ei käivitu. Aitab, lahkun. Kui aega saan, tegelen ise. Seni pargin künka peale. kuu aega hiljem koju jõudes on starterist selline kopp ees et võtan selle ise lahti. Et see on sisuliselt autoelekter, siis ma ei näpi põhimõtteliselt midagi sellist. Aga on tekkinud huvi, kui keeruline saab olla ühe pommikindla ratta pommikindla starteri remont. Selgub, et see on haigelt lihtne. Harjad on vahetatud. Asemele on pandud tõenäoliselt tanki generaatori harjadest parajaks viilitud harjad. Sisuliselt pole siin erilist vahet kui suured on need harjad enne viilimist olnud, aga kui vaskkiududest köis harja taga on jämedam kui hari ise ja ei mahu harja kanalisse ära, siis on pahasti. Esiteks annab massi, kuna on ilgelt pikk ja jäme, teiseks ei suuda vedrukene harja rootori vastu lükata. Kiude vähemaks, köis lühemaks, koos kohviga läks alla tunni kogu probleemi lahendamiseks, mida lugupeetud meister ei suutnud kahe päevaga ära lahendada.

Vale kütus Jälle reisil, võõral maal. Autoga. Klient on kuningas, paneme paagi täis. Mida paneme, tavalist? Nojah, ikka tavalist. Paraku tavalisega mäest üles ei saa. Lõpuks sureb hoopis välja. Diiselauto paagist tuleb bensu haisu ja bensiin seal ongi. Vaja paak maha võtta ja vale kütus välja võtta. Pool päeva ootamist ja õnnestub kanali peale saada. Ja läheb mölluks. mehaanikud on vennasvabariigi külalise aitamisel nii hasartis, et pole vahet kuidas, paak on vaja maha saada. Esimese venna saan ise vahele hüpates relakaga paagi vitstest eemale peletada. Üllatuseks selgub, et vitsad on poltidega kinni ja poldid ei ole isegi roostes. Leidub ka M10 võti mis suudab need lahti keerata. Järgmiseks on pundar juhtmeid ja kohe lõiketangidega abivalmis mees kallal. Jälle suudan hullema ära hoida, solvunud spetsialist näitab klemmliistu, millega saab juhtmed ju pärast kokku ühendada... . Ja jälle suur üllatus, paagi taga on pistik, kogu kaabelduse lahti ühendamiseks piisab ühest nupule vajutamisest. peen värk, kas pole?! Aga autu ongi peen asi, paagi tagant ilmub välja mitu kütusetoru. Voolikud on kenasti pressitud klambritega torude külge ühendatud, igal torul isevärvi voolik jne. No ei jõudnud piisavalt kiiresti kätt vahele, esimene voolik sai nuga. Siis tuli välja et selle sajandi autode kütusevoolikud käivad ka pistiku põhimõttel lahti. No enam ei jõua isegi üllatuda!. Paak puhas, asume asja kokku panema. Aga kuhu need põhjakatte poldid said? Tasakene tuleb kultuurikihi seest välja üks, siis teine, kuni kuuendani. Sealt edasi kuni 12-dani asendavad põhjakaitse polte "nipukad". Need peavad kauem vastu kui originaalpoldid, päriselt ka!!

Jätkub kodumaiste stooridega.....



Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Autoteenindus tagaratta laagri vahetust. Jätsin auto hommikul sinna. Lõunal aga oli midagi autost vaja ja läksin seda siis sealt võtma. Auto tõstuki peal, üks londu taskutõrviku ja vasaraga tagaratta juures ja muudkui uhmerdab. Läksin vaatama, et mis teeb. Laseb taskuküünlast tiba sooja ja uhmerdab. Küsisin, et kaua uhmerdanud oled. Hommikust saati 4 tundi :shock:
Küsisin, et kaua veel uhmerdada kavatased. Ei no nii kaua kuni lahti saan. Ma siis, et kas sul suruõhumeisel on. Jaa on. Vot näe pane see terav otsik sinna meisli otsa ja suuna see teravik sinna võlli otsas olevasse süvisesse. Nu vot vaota nupp. Sekundiga jooksis võll pesast välja. Ütlesin, et arve peal seda 4h näha ei taha ja läksn oma teed. Järgi minnes oli arve kogu päeva eest. Kui seletust küsisin, siis meister leti taga arvas, et minu versioon töötas tänu eelneva 4h uhmerdamisele ja ma pean selle ikka kinni maksma. Minu näo värv ja väga mitte vastu vaidlemist võimaldav hääl pani lõpuks arve ringi tegema. Paar korda käisin veel (töö tulemused nulli lähedased ja probleemsed) siis lõpuks arvati, et ma olen "tehtud tööde" eest liiga vähe maksnud ja aeg on asi tasa teha. 5mm läbimõõduga O-ringi (lekkis) asemel sooviti müüa kogu õhkvedrustuse püstak (kõik pidi pekkis olema) sai viimaseks piisaks.

Neid lugusi võiks kirjutada raamatu jagu. Suurem osa töölisi on täielikud motivatsiooni puuduses päevi õhtasse veeretavad londud. On ka vastandeid aga neid ei ole liiga palju.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Sõiduautol kadus jõud ära Lihtsalt mingitel hetkedel ei jaksa edasi liikuda. Kuna olin autot alles soetamas ja see juhtus paaripäevase proovisõidu ajal, otsustasin minna margiesindusse. Tegemist oli tunnustatud põhjamaade toodanguga ja neid esindusi meil väga palju ei ole. Auto võeti lahti, mingi turbo toru pidavat olema viga saanud, vaja uus paigaldada. Meister täpsustab veel üle et kas soovite originaali või B-varuosa. Ma enam ei mäleta, mis ma vastasin, aga see justkui tehti korda, selle juurde veel tuleme tagasi. Lisaks turbotoru küsimusele oli meistril veel mure et mis me survelaagriga teeme, seda ei olnud töökäsul kirjas. Survelaager??!! Sõitsin ise kohale, kõik oli täiesti korras siduripedaaliga. Meister kinnitab et siduripedaal on nagu tallesaba, selle peaks ikka korda tegema. No selge, mis seal siis ikka. Sain auto kätte ja paar nädalat sõitis täitsa hästi. Ja siis jälle jõud kaob ära. Otsustasin siis ise vaadata mis turbotoru seal mootori all mind nöögib. Ja kae imet, ongi toru, plastmassist ja tõenäoliselt mitte B-varuosa aga nii originaal kui olla veel saab. Tehasest peale pandud, margiesinduses toruklambriga paigatud, murdunud kinnituskõrv asendatud plekist klambriga. Viga ise oli hoopiski sellesama toru tihendis mis kehva kinnituse tõttu kippus otsast ära tulema. Tegin selle asja ise korda ja otsustasin minna küla sepa juurde et vaadata kas on survelaagriga tehtud midagi või mitte. Lahti võtma midagi ei hakanud aga mingitest tööde teostamisest nähtavaid jälgi ka ei paistnud.
Kokkuvõttes müüs margiesindus mulle maha minu enda katkise turbotoru (enam ei mäleta kas originaal- või B-varuosa hinnaga) ja survelaagri mida ei vahetatudki. Aga klienditeenindus oli viisakas, midagi pole öelda.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mõttetu teema ju ilma konkreetseid kohti nimetamata.

Kasutaja avatar

tuman
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
Tsikkel: T7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas tuman »

Kui juba heietamiseks läks siis meenub sõbra juhtum kus ta viis Tartus oma uhke A8 teenindusse, oli tegemist päris esindusliku kohaga.
Kuna hiljemaks ei saanud küüti, läks varem juba kohale, et istub seal, ootab kuni auto päris valmis saab. Mõeldud-mõeldud.
Jõuab siis kohale ja ennäe imet, tema auto lendab igavese auruga teeninduse ette (nagu reaalselt, nii, et tolm üleval, kvattrol kõik 4 ratast ringi), sealt astub välja üks remondimeestest, kõrvaliste Siriuse burkse täis. Sõber siis küsib, et milles nagu keiss? -- Käisin proovimas, kas kõik ikka töötab nagu peab...
Ei tea nüüd kas see on tavaline praktika, et peale õlivahetust käiakse autoga kuuma andmas või see juhtub lihtsalt ilusa auto ja tühja kõhuga remondimehe kokkusattumisel...

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

mx77 kirjutas:

Mõttetu teema ju ilma konkreetseid kohti nimetamata.

Sõda juba niigi palju, siia saavad siis need (anonüümsed "kõvad" mehed), kes fredy käest ratast pole tellinud (aga teemast tule üles saanud) oma kiunu maandada 8)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas Bastard »

tuman kirjutas:

Kui juba heietamiseks läks siis meenub sõbra juhtum kus ta viis Tartus oma uhke A8 teenindusse, oli tegemist päris esindusliku kohaga.
Kuna hiljemaks ei saanud küüti, läks varem juba kohale, et istub seal, ootab kuni auto päris valmis saab. Mõeldud-mõeldud.
Jõuab siis kohale ja ennäe imet, tema auto lendab igavese auruga teeninduse ette (nagu reaalselt, nii, et tolm üleval, kvattrol kõik 4 ratast ringi), sealt astub välja üks remondimeestest, kõrvaliste Siriuse burkse täis. Sõber siis küsib, et milles nagu keiss? -- Käisin proovimas, kas kõik ikka töötab nagu peab...
Ei tea nüüd kas see on tavaline praktika, et peale õlivahetust käiakse autoga kuuma andmas või see juhtub lihtsalt ilusa auto ja tühja kõhuga remondimehe kokkusattumisel...

Kõlab nagu see ARKi lähistel asuv autoesindus tõesti :D


v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas v301060 »

tuman kirjutas:

Kui juba heietamiseks läks siis meenub sõbra juhtum kus ta viis Tartus oma uhke A8 teenindusse, oli tegemist päris esindusliku kohaga.
Kuna hiljemaks ei saanud küüti, läks varem juba kohale, et istub seal, ootab kuni auto päris valmis saab. Mõeldud-mõeldud.
Jõuab siis kohale ja ennäe imet, tema auto lendab igavese auruga teeninduse ette (nagu reaalselt, nii, et tolm üleval, kvattrol kõik 4 ratast ringi), sealt astub välja üks remondimeestest, kõrvaliste Siriuse burkse täis. Sõber siis küsib, et milles nagu keiss? -- Käisin proovimas, kas kõik ikka töötab nagu peab...
Ei tea nüüd kas see on tavaline praktika, et peale õlivahetust käiakse autoga kuuma andmas või see juhtub lihtsalt ilusa auto ja tühja kõhuga remondimehe kokkusattumisel...

No kui olid Siriuse burksid siis on andestatav. :)

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Amordid
Mingil põhjusel otsustad lasta tsikli amordid üle vaadata. Tavalise tänavaratta amortidega tegeleb eestis väga vähe töökodasid, neid peaaegu ei olegi. Võtad ühendust, küsid kas saab ja millal saab. Jah, saab ikka. Too siia, teeme ära. Uurin veel et kas oleks mõistlik vedrud välja vahetada grammike jäigemate vastu. Ei, sellele rattale ei pakutagi kangemaid vedrusid. Ok, nii siis nii. Nädala pärast lähen rattale järgi, töö on valmis. Teema juurde tuleme veel tagasi.

Vedrude teema ei anna rahu, mitmelt poolt soovitatakse ikkagi välja vahetada. Leiangi töökoja kes tellib vedrud ja lubab ka ära vahetada. Maksan nii vedrud kui töö ette ära ja viin amordid töökotta. Nädala pärast saan kõne et sry, me ei saa sinu amordil vedrusid vahetada, meil ei ole sobivat tõmmitsat. Mis seal ikka, sõidan töökotta, toon amordid ära ja leidub keegi teine kes teeb töö ca tunni ajaga ära. Aga kas tõesti on töökojal nii keeruline ise leida alltöövõtja kes selle töö ära teeb kui ise hakkama ei saa? Või kas tõesti see tõmmits maksab sellist raha et igapäevaselt tsikleid remontiv töökoda ei saa seda endale lubada? Meenutan et nii materjal kui töö said ettemaksuna tasutud.

Aga tuleme tagasi amortide juurde. Amorte alt ära kruvides (et vedrude vahetamiseks töökotta viia) selgub huvitav asi- 3 polti esiamortide kinnitustest on sõrmega kinni keeratud. Narret ei saagi kasutada, keeran padrunit näppude vahel hoides lahti. Neli polti on enam vähem normaalselt kinni ja üks on nii tugevalt kinni keeratud, et pean pikema varrega narre võtma. Manuali järgi on esiamortide ülemised kinnitused 20N ja alumised 15N. Aga igapäevaselt amortidega tegelevad meistrid ei pea ju selliseid asju teadma. Lisaks selgub vedrude vahetamise käigus et samamoodi on amortide sees midagi nii kinni keeratud, et keera või puruks, lahti ei tule. Amortide õli, mida hooldust tegev meister väitis olevat paigaldanud 5mm rohkem kui ette nähtud (jäikuse suurendamiseks), oli tegelikkuses ühes amordis 25mm ja teises 40mm vähem. Ehk siis õhuruum oluliselt suurem ja amordid ebaühtlaselt pehmemad kui vaja.

Praeguseks on amordid üle vaadatud, vedrud vahetatud ja loodetavasti õlitasemed ning muud teemad ka korras. Kahjuks ei oska seda kuidagi kontrollida, peab usaldama. Ja kui nüüd viimane meister ongi teinud oma töö piinlikult hästi, siis mingit hingerahu ikka ei ole. Ma ei tea kas need amordid on nüüd korras või mitte. Ma ei tea mida need esimesed sosssepad nendega tegid, ma ei tea tegelikult ka seda mida viimane meister tegi.

Lihtsalt paar küsimust seoses kogu selle saagaga: Miks te mototöökojad ei tee vabakutseliste meistritega koostööd? Minu arusaamist mööda võiks töökoda ise leida alltöövõtja kes mingi spetsiifilisema töö ära teeb. Seda enam et kogu info on teil ju olemas, nii tegijate kui materjalide kui kogu muu asjasse puutuva kohta. Kui te ise hakkama ei saa siis miks te ei kasuta alltöövõttu? Kõik mehaanikud ja töökojad ja vabakutselised meistrid tunnevad teineteist aga klient peab jooksma ja juppe vedama, helistama ja otsima, ühest töökojast teise sõitma jne. Ikka jube pikk tee on veel käia klienditeeninduse vallas. Kogu selle amordisaaga valguses on meeldivalt üllatanud just konkreetne vabakutseline tegija kelle teenus on olnud klienditeeninduslikust vaatevinklist vägagi korrektne, loodetavasti on ka töö ise samaväärse kvaliteediga.
Liiga vähe on neid töökodasid kes kliendist lugu peavad. Ja neid on ka vähe kes kvaliteetset tööd teevad. Kahjuks. Teisest küljest tundub et turul on ruumi õige suhtumisega tegijale piisavalt.

Oleks ma tark, ma oleks vait.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas will111 »

päris lõbus teema, mida lugeda :bsmile:

...ja paistab, et peab oma tsikleid ja autosid ikka ise edasi hooldama ja parandama, ei oleks arvanudki, et tase nii kõva on töökodades :D

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas stretch »

Klienditeeninduse aspektist lähtudes on SEE üks mu lemmikteemasi.

Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Klienditeeninduse kvaliteet (moto)töökodades

Lugemata postitus Postitas indumen »

Pikemalt fredy teemat jälginuna ja niisama ka foorumis ikka kiibitseda tööpäevadel, siis täitsa mõistlik teema.
Üldises mõistes võib seda lahata väga suure kaarega kui klienditeenindust kui sellist.

Aga mis minu elunatukese jooksul siin muna peal selgeks on saanud et esindustes osatakse ainult raha küsida ja kvaliteet ei ole parem suvalisest nurgatagusest töökojast, eristab ainult see, et neil on ligipääs tehase poolsetele manualidele ja spetsiifilistele tööriistadele ehk. Seda siis neljarattaliste maailmas, kaherattaliste puhul tundub rohkem vastupidi olevat, võibolla on need garaazi alused mehed õigesse kohta tööle võetud lõpuks. Isiklikust kogemustest nii kliendisuhtluse kui oskuste poolest annan oma hääle Streetmoto pundile. (Motoremi'ga on ka põgusad kokkupuuted positiivselt möödunud)
Autode puhul esindusest tellin ainult juppe mida b osana saada pole või kataloogist ei leia. Muud tööd (mida ise ei jõua/saa) teeb hea sõber nurgataga, ja oh üllatust mees teeb ja teab rohkem asjast kui härrad ilusas läikivas töökojas.
Mingisugune seaduspärasus kipub olema selles osas, et kuskilt jookseb selline kriitiline piir, millest edasi enam kvaliteedile väga rõhku ei panda vaid peitutakse ilusa fassaadi taha ja rahal on pimestav jõud. Väike tegija reeglina ei saa lubada endale sita keeramist ja kliendist ilma jäämist.
Asjal oleks nagu jumet, aga kui on aeg vastutada oma kehvemate tegemiste eest siis pole järsku enam ühtegi meest järgi kes mehe nime vääriks, mida suurem on üritus seda hullemaks läheb.

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kaupmehed, kaubandus & ühisostud”