Räägiks mootorratta navidest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kibu ,kui nüüd minu algse posti üle vaatad,siis ma soovitasin ikkagi mõlemat versiooni,odavamat ja ka motonavi,mida on Garminil kaks toodet ja mõlemad on louis.de-s soodsalt müügil.Sina haakisid selle soovituse ühe poole enda mõttelendu, teise ehk siis parema toote jätsid kuidagi eemale.Soovitasin ikkagi korralikku asja navigeerimiseks,mitte et ta just ainult tsikli peale hästi istuks ja hea välja näeks,mis selle motonavi ainuke eelis paraku on.
Ma ei ole mingi kindla peale odavamate lahenduste pooldaja,aga igal asja hinnale peab jääma mingi mõistlikkuse piir.Ma olen mõistliku hinna-kvaliteedi suhte pooldaja.Asi peab olema oma hinda väärt.Suur number hinnasildil ei ole see,mis toote kindlasti väärtuslikuks teeb. Ma olen alati seda meelt olnud,et lollidelt tuleb raha ära võtta ja see on tänapäevase kaubanduse üks põhialuseid.Ma ei arva ,et sina seda oled,aga üldistan.Aga olles sellega kaudselt seotud,siis tean,et see nii on.
Kui inimese kuu sissetulek ületab mitmekordselt tema mõeldavaid kulutusi elamiseks(võibolla sina oled selline,mina ei ole) ja olemiseks,siis võib osta vaatamata hinda,aga kui rumal oled,siis oht pügada saada on ka kalleima hinnaklassi asju ostes üsna suur.
Ma arvan,et siin foorumis olijatest on suurem osa selliseid,kes ei saa kalleimat asja osta.
Minu puhul on hobiasjadega kindel reegel. kõik mis sellele kulub peab olema ostetud nii,et ei segaks minu muid rahaasju.Ühtegi hobiasja ei osta ma järelmaksu,krediitkaardi või liisinguga.Lisaks olen ma ratsionaalne inimene,kes ei osta hunnikut raha maksma läinud asja koju tolmuma(kui kasutan seda vaid kord aastas,siis üritan leida mõistliku hinnakvaliteedi suhtega toodet).
Algses postis oli nii:

urmas66 kirjutas:

............Aga praegu on ka Garminil päris soodsalt navisid saada,mis on igati korralikud ja teevad kõik vajaliku ära.
Näiteks sellele ostad Givi navi hoidja-koti lenksukinnitusega ümber ja alla 200 eest korralik asi olemas.
https://www.itshop.ee/telefonid-ja-gps/ ... urope-4-38
või vaata louis.de-st seal ka praegu motonavidele suured allahindlused.



Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 171
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas vx800 »

Tere.

Olen juba pikemalt piilunud louis.de garmini navisid ega suuda otsustada milline neist võtta. Hinnaskaala siis 250 kuni 300+. Keegi targem võiks lollile öelda milline neist on hinna ja kvaliteedi suhtelt parim.

mees jääb alati iseendaks
Kasutaja avatar

Unt
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Juul 2006, 18:29
Tsikkel: HD
Asukoht: Tallinn, Vantaa

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Unt »

Mida uuem ja võimsam, seda siis ilmselt ka parem. Ise oman Garmin Zümo 390 LM juba 4 aastat ja siiani pole kusagil euroopas, ega skandinaavias hätta jäänud. Ja kui ma algselt olin sekptiline, selle vihma pidavuses siis nüüdseks olen näinud, et tõesti ei juhtu sellega midagi vihmaga sõites

oh aegu ammuseid!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

vx800 kirjutas:

Tere.

Olen juba pikemalt piilunud louis.de garmini navisid ega suuda otsustada milline neist võtta. Hinnaskaala siis 250 kuni 300+. Keegi targem võiks lollile öelda milline neist on hinna ja kvaliteedi suhtelt parim.

Garmin Zumo 390LM on parim valik selles hinnaklassis.
Odavama ostes (340, 345) maksad kohe lisanduvate kaartide eest natuke rohkemgi juurde. Sellel on 45 Euroopa riigi kaardid, ülejäänutel 22.
TomTom? Unusta ära - see on mõeldud neile, kes ainult asfaldil sõidvad. Vä'ga mugav kasutada ja piiratud võimalustega.

https://goo.gl/APSzaa

garmin_zumo_390.jpg
garmin_zumo_390.jpg (58.74 KiB) Vaadatud 7433 korda
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Kui vähe kallimaid vaadata siis millised mudelid võiks äramärkimist väärida?
Üks asi veel- kas igal mudelil on kinnitusalus erinev või sobivad need omavahel kokku? Näiteks Zümo erinevad mudelid? Hetkel Zümo 660 ja vaatan värskemat...

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Garmini puhul kannatab täna vaadata detailselt neid tehnilisi ja muid andmeid,sest uuemad navid on suht tihti mingi eelmise mudeli ümber nimetamine, mõne lihtsa-ebaolulise funktsiooni lisamise või ka ära jätmisega.Seda ütles mulle minu kontakst,kelle käest ma neid ostan.Viimane kord küsisin näiteks LM68 ehk seda, mida paar kuud tagasi olin ostnud,aga tema ütles,et see pole enam tootmises ja nüüd on selle asemel näieteks LM60.Ma need nimetused võtsin küll praegu lambist,sest ei mäleta peast mis tootega just siis tegu oli,aga nad pidid suht paari aasta takka neid mudeleid uuendama-ümbernimetama.
Kuna ostame suht tihti tööautodesse navisid ja mina isklikult ka uuendan neid,siis nii mõnigi nö uus on tehniliset omaduste ja funktsioonide poolest ümbernimetatud vana.Ja mudelirivi on neil ka väga pikaks läinud.Iga motonavi kohta on suht samade funktsioonidega autonavi,mis lihtsalt pole veekindlas korpuses.Turundus on selle nimi ei midagi enamat.
Aga jah, olen proovinud TomTom-i ja tõesti on Garmin parem just kaartide kohapealt.Euroopas ei oska isegi kommenteerida,aga eestis on Garmin vist ikka palju asjalikum.TomTom-i jaoks Hiiumaal vist paar teed ainult ja mingi hetk Ristna kandis olles näitas,et olen hoopis Hanko-Travemünde laevas.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

ats30 kirjutas:

Kui vähe kallimaid vaadata siis millised mudelid võiks äramärkimist väärida?
Üks asi veel- kas igal mudelil on kinnitusalus erinev või sobivad need omavahel kokku? Näiteks Zümo erinevad mudelid? Hetkel Zümo 660 ja vaatan värskemat...

Kui raha pole takistus siis Garmin Zumo 595LM.
Seal on kõik vigurid olemas, mälu ka piisavalt ja saad vajadusel laiendada mälukaartidega.
https://goo.gl/6XwwDV

Motozümode kinnitused on standartse numbriseeriate kaupa seega 5XX on oma ja 3XX on oma.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

urmas66 kirjutas:

Aga jah, olen proovinud TomTom-i ja tõesti on Garmin parem just kaartide kohapealt.Euroopas ei oska isegi kommenteerida,aga eestis on Garmin vist ikka palju asjalikum.TomTom-i jaoks Hiiumaal vist paar teed ainult ja mingi hetk Ristna kandis olles näitas,et olen hoopis Hanko-Travemünde laevas.

Ära hakka. Hangi endale kaasaegsed kaardid ja siis tule rääkima. Tänapäeva navides on korralikud kaardid. See aeg, kus üks tootja mingit soga pakkus on möödas. Maailmas on hetkel kaks suurt kaarditootjat - TeleAtlas ja Here. Google kaardid on TeleAtlas. Mine vaata kuidas seal Hiiumaa teedega on. TeleAtlas on 99% TomTomi oma.

Moodsal tsikli TomTomil pole muud viga, kui, et temaga saab navigeerida vaid teedel ja tema konfigureerimise võimlaused on ülimalt piiratud. Kasutajliides on samas lihtne ja ülilollikindel.
https://goo.gl/aDgbMU Ainult, et kui arvestad, et Garmini GSP maksab sama palju siis viimasega saad sama raha eest rohkem.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas:
ats30 kirjutas:

Kui vähe kallimaid vaadata siis millised mudelid võiks äramärkimist väärida?
Üks asi veel- kas igal mudelil on kinnitusalus erinev või sobivad need omavahel kokku? Näiteks Zümo erinevad mudelid? Hetkel Zümo 660 ja vaatan värskemat...

Kui raha pole takistus siis Garmin Zumo 595LM.
Seal on kõik vigurid olemas, mälu ka piisavalt ja saad vajadusel laiendada mälukaartidega.
https://goo.gl/6XwwDV

Motozümode kinnitused on standartse numbriseeriate kaupa seega 5XX on oma ja 3XX on oma.

Enne kui ostma tormad võrdle igaks juhuks neid vigureid olemasolevaga ja võrdle mida see uuem sulle juurde annab,minu jaoks ei annaks suht midagi.Ma muidugi ei tea mida sa sealt kasutad,aga navigeerimise kohapealt ei ole seal mingit erilist muutust.
Uuendad oma praeguse 660 seadme uusima tarkvara ja kaartidega ning ongi sama hea.Kui aku kaua tühjalt seisnud ja oluline aku kestvus,siis võib ka selle ära vahetada,aga kui oluline see on, pead ise otsustsama.Kaarte pead sa niikui nii omale juurde ostma kui aafrikasse lähed.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Võibolla veidi rumal küsimus, aga miks mitte kasutada telefoni ja näiteks sygic äppi? Enamus telefone on juba ju veekindlad ja kindaga puudutatavad, lisaks igast lahedaid võimalusi Bluetooth kõrvaklappide kaudu jne? Milleks raisata raha mingi spets gps julga peale? Üks vidin lisaks ainult mille pärast muretseda.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Üks oluline asi on kiirus/täpsus mida ma uuelt ootaks. Et väikesel kiirusel ja jalgsi ka aru saaks mis suunas liigud ja kuhu tänavasse keerata. Ja praegusel kaartide vahetamine (linnuke mingi kaardi juures) on ka paras kepp. Kusjuures ma ei näegi seadmest kõiki kaarte mis seal on. Alles kui arvut järgi, siis on näha. Tahaks/ootaks et see oleks selge ja arusaadav, mis seadmes ja mis kaardi peal ja et saaks neid ilma arvuti abita ka vahetada. Hetkel see asi on väga konarlik.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Aga jah, olen proovinud TomTom-i ja tõesti on Garmin parem just kaartide kohapealt.Euroopas ei oska isegi kommenteerida,aga eestis on Garmin vist ikka palju asjalikum.TomTom-i jaoks Hiiumaal vist paar teed ainult ja mingi hetk Ristna kandis olles näitas,et olen hoopis Hanko-Travemünde laevas.

Ära hakka. Hangi endale kaasaegsed kaardid ja siis tule rääkima. Tänapäeva navides on korralikud kaardid. See aeg, kus üks tootja mingit soga pakkus on möödas. Maailmas on hetkel kaks suurt kaarditootjat - TeleAtlas ja Here. Google kaardid on TeleAtlas. Mine vaata kuidas seal Hiiumaa teedega on. TeleAtlas on 99% TomTomi oma.

Moodsal tsikli TomTomil pole muud viga, kui, et temaga saab navigeerida vaid teedel ja tema konfigureerimise võimlaused on ülimalt piiratud. Kasutajliides on samas lihtne ja ülilollikindel.
https://goo.gl/aDgbMU Ainult, et kui arvestad, et Garmini GSP maksab sama palju siis viimasega saad sama raha eest rohkem.

Tegemist oli sõbra seadmega.Toimumise aeg aastal 2008 .Kruusteid selle aparaadiga seal praktiliselt polnud,See laeva asi oli kogu seltskonnale ülim naljanumber ja me olime siis kuskil Ristna ja Kõpu vahel pikki mereäärseid kruusa-metsateid maasturitega liikumas.Rohkem pole seda toodet proovinud,aga seda anomaaliat saab veel kolm inimest kinnitada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ats30 kirjutas:

Üks oluline asi on kiirus/täpsus mida ma uuelt ootaks. Et väikesel kiirusel ja jalgsi ka aru saaks mis suunas liigud ja kuhu tänavasse keerata. Ja praegusel kaartide vahetamine (linnuke mingi kaardi juures) on ka paras kepp. Kusjuures ma ei näegi seadmest kõiki kaarte mis seal on. Alles kui arvut järgi, siis on näha. Tahaks/ootaks et see oleks selge ja arusaadav, mis seadmes ja mis kaardi peal ja et saaks neid ilma arvuti abita ka vahetada. Hetkel see asi on väga konarlik.

Aga seda kaartide vahetamise asja mine küsi kohapealt,sest andmetes seda kirjas pole.Ma muidugi eriti ei usu,et nad sellise asja teisiti teinud on.
Minu igivanal seadmel on ka jalgsi liikumise versioon olemas ja võimalus oma algpunkt nö salvestada,et tsikli juurde või hotelli otseimat või sama teed tagasi jõuda.Minu omal aku kestab jalgi liikudes umbes 4-5h.
Oma vana seadme parimaks asjaks(mida täna vähestel mudelitel) pean liiklusinfot,mis aitab euroopas staudest väga mõnusalt mööda sõita ja näitab ka stau pikkuse üsna täpselt.BT ja Hands free on ka mugavad asjad.Muu pole minujaoks oluline.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas randel »

Ma just kaalun oma Zumo 660 välja vahetada 595 vastu, sest

  • 595 sisemälu on 14GB vana mudeli 4GB vastu
  • 595 aktsepteerib igasugust kaardifaili nime, vana vaid paari-kolme, mis tähendas, et Armeenia reisil oli mul kaasas 3 mälukaarti, ühel Venemaa, teisel Gruusia ja kolmandal Armeenia.
  • 595 toetab ka piisavalt suurt tracki nagu siiani vaid käsigpsid, 660 puhul peab kasutama route, Euroopas matkates pole see ju probleem, ida pool küll, samuti ka Eestis kui tahan sõprade gpx tracke kasutada.
  • 660 on kaardi kuvamisel VÄGA uimane

Miks ma ei kasuta veekindlat telefoni või tahvlit? Esiteks, enamasti puudub neil piisavalt turvaline tsiklihoidik ja teiseks nende suurim puudus - nad pole tehtud tsiklikinnastega kasutamiseks. Kui tahta sõidu pealt midagi sisestada, siis mina sellega üldjuhul hakkama ei saa. Zumo puhul pole see probleem, sest kasutajaliides on kindasõbralik.

Ja ms puudutab Zumo vs autonavi dilemmat, siis ma kahtlustan, et Zumo mitu korda kõrgema hinna taga pole mitte ainult veekindel korpus, vaid kogu elektroonika on tehted pommikindlam, et tsikli vibraga vastu peaks. Samad hinnakäärid nagu tavaline läpakas vs nende põrutuskindlad/veekindlad/militaaranaloogid. Pigem ei saa ma aru, miks autos veel spets.gpsi peaks kasutama, kui telefon teeb üldjuhul sama ja rohkemgi.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Margusxx kirjutas:

Võibolla veidi rumal küsimus, aga miks mitte kasutada telefoni ja näiteks sygic äppi? Enamus telefone on juba ju veekindlad ja kindaga puudutatavad, lisaks igast lahedaid võimalusi Bluetooth kõrvaklappide kaudu jne? Milleks raisata raha mingi spets gps julga peale? Üks vidin lisaks ainult mille pärast muretseda.

Põhjuseid, miks mittte kasutada telefoni ja või tahvlit:

    • kõik munad on ühes korvis: kaardid, side ja märkmed
    • telefonide nõrgaks kohaks on vooluühendus (vihmas pole kasutatav)
    • ei ole kindaga kasutatav (liiga väiksed kasutajaliidese elemendid)
    • kasutajaliides pole oprimeeritud mootorrattaga sõiduks (väiksesed ekraanielemendid)
    • palajud seadmed pole kindasõbralikud
    • seade mis on mõedlud ainult üheks asjaks - navigeerimine teeb seda paremini kui universaalne seade
    • moto-GPS'ide lenksukinnitused on tavaliselt lisaks muule ka lukustatvad
    • ei ole põrutuskindlad ja löögikindlad
    • on ebamugav ühendada ja pigutada tsiklile
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

randel kirjutas:

Ma just kaalun oma Zumo 660 välja vahetada 595 vastu, sest

  • 595 sisemälu on 14GB vana mudeli 4GB vastu

Ma võibolla olen valesti aru saanud,aga kasutades piisavat mälukaarti,siis see sisemälu nagu suurt rolli ei mängi?
4GB on selline suurus millega garminit enam tänapäeval ei uuenda,aga 14GB laseb kogu uuenduse ja ka "full europa" uuendada ilma mälukaarti lisamatta.
Minu seadmele 4GB sisemälu+8GB kaart,pakub Garmin Express praegu uuendusi suurusjärgus 6,6GB koos kaartidega.Praegu kasutan mina sellist varianti,et muud uuendused on seadme mälus ja kaardid SD kaardil.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas randel »

urmas66 kirjutas:
randel kirjutas:

Ma just kaalun oma Zumo 660 välja vahetada 595 vastu, sest

  • 595 sisemälu on 14GB vana mudeli 4GB vastu

Ma võibolla olen valesti aru saanud,aga kasutades piisavat mälukaarti,siis see sisemälu nagu suurt rolli ei mängi?
4GB on selline suurus millega garminit enam tänapäeval ei uuenda,aga 14GB laseb kogu uuenduse ja ka "full europa" uuendada ilma mälukaarti lisamatta.
Minu seadmele 4GB sisemälu+8GB kaart,pakub Garmin Express praegu uuendusi suurusjärgus 6,6GB koos kaartidega.Praegu kasutan mina sellist varianti,et muud uuendused on seadme mälus ja kaardid SD kaardil.

Jah, kui see oleks ainus põhjus, siis ma kindlasti ei kaaluks uuema mudeli hankimist. Aga kui Sa mu postituse tervikuna läbi lugesid, siis oli see vaid üks mitmest välja toodud argumendist uuema mudeli kasuks.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Macintosh kirjutas:
Margusxx kirjutas:

Võibolla veidi rumal küsimus, aga miks mitte kasutada telefoni ja näiteks sygic äppi? Enamus telefone on juba ju veekindlad ja kindaga puudutatavad, lisaks igast lahedaid võimalusi Bluetooth kõrvaklappide kaudu jne? Milleks raisata raha mingi spets gps julga peale? Üks vidin lisaks ainult mille pärast muretseda.

Põhjuseid, miks mittte kasutada telefoni ja või tahvlit:

    • kõik munad on ühes korvis: kaardid, side ja märkmed
    • telefonide nõrgaks kohaks on vooluühendus (vihmas pole kasutatav)
    • ei ole kindaga kasutatav (liiga väiksed kasutajaliidese elemendid)
    • kasutajaliides pole oprimeeritud mootorrattaga sõiduks (väiksesed ekraanielemendid)
    • palajud seadmed pole kindasõbralikud
    • seade mis on mõedlud ainult üheks asjaks - navigeerimine teeb seda paremini kui universaalne seade
    • moto-GPS'ide lenksukinnitused on tavaliselt lisaks muule ka lukustatvad
    • ei ole põrutuskindlad ja löögikindlad
    • on ebamugav ühendada ja pigutada tsiklile

Sõidu ajal ei tohiks niikuinii gpsi mudida, muidu oled ise varsti teepeal laiali samasuguste pisikeste juppidena nagu need kasutajaliidese elemendid. Minul kestis telefoni kinnitus terve austria tripi ja on ka praegu (3 aastat hiljem) kasutuses, offroadi arvatavasti ei kestaks aga asfaldi ja õige pisut kruusa kannatab ilusti välja.
Tegemist on Samsung S5 mudeliga, sygic eluaegse paketi sain umbes 35 euriga aastaid tagasi, kaart on kogu aeg värske ja isegi 3d kohati.
Kõikide munade ühte kotti panemisest arvan ma nii, et ühte kotti on tunduvalt kergem hoida/jälgida kui mitut erinevat.
Kasutasin marem mingit tomtom julka, aga selle kaardiuuendused maksavad rohkem kui see plönn ise uuest peast maksis. Enamasti on mul paagikotis ka üks lolltelefon ka laetud aku ja tööandja sim kaardiga, nii igaks juhuks.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas KIBU »

telefon ajab kindlasti asja ära. ka autonavi ajab asja ära. ja ka väikese mäluga vana navi koos kaardi hakkimisega. kuidagi ikka saab. küsimus ongi ainult mugavuses. kõik need head omadused alates mälumahust, vastupidavusest kuni telefoni juhtimise ja mediaplayerini (võta eespoolt). nende jaoks kellele mugavus loeb on motonavi ja teistele erinevatel põhjustel kõik muu. lihtne. ega ühest tõde polegi.
kui hind on oluline siis 595LM asemel võiks ka 590LM vaadata. eelmine aasta veel garmini esindaja olulisi uuendusi peale ekraani välja tuua ei osanud. äkki nüüdseks on midagi olulist avastatud. kui on, siis ehk tahab keegi minuga paar aastat kasutatud 590 osas mõistlikku kaupa teha.

5248653
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ise küsin, ise vastan, mina lähen järgmiseks Oregon 700 teed.
Mulle meeldib, kui ma saan seda ka käsigepsuna kasutada ning mis puutub vastuvõttu, tundlikusse ja aku vastupidavusse, siis käsigepsu vastu lihtsalt ei saa.
Ei ole mul vaja kaamerat, trafficut ega bluetoothi, sest ainus, mida ma tegelikult ruutimise puhul jälgin, on see, et millal järgmine pööre tuleb. See on lihtsalt üks number.
Kaart ise jookseb ees "North Up" rezhiimis, et ma kergemini aru saaks, et kus ma olen (eriti hea on see metsas orienteerumiste/jahi ajal).

Aga ei tee teisi gepse maha, uued Zumod on suht ägedad aga lihtsalt aastatega käsigepsudega harjunud ja nüüd lihtsalt jätkan sama teed :)

p.s. kes geopeitust kunagi mänginud on, saab aru, miks on hea teada, kuhu poole su geps suunatud on.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

randel kirjutas:
urmas66 kirjutas:
randel kirjutas:

Ma just kaalun oma Zumo 660 välja vahetada 595 vastu, sest

  • 595 sisemälu on 14GB vana mudeli 4GB vastu

Ma võibolla olen valesti aru saanud,aga kasutades piisavat mälukaarti,siis see sisemälu nagu suurt rolli ei mängi?
4GB on selline suurus millega garminit enam tänapäeval ei uuenda,aga 14GB laseb kogu uuenduse ja ka "full europa" uuendada ilma mälukaarti lisamatta.
Minu seadmele 4GB sisemälu+8GB kaart,pakub Garmin Express praegu uuendusi suurusjärgus 6,6GB koos kaartidega.Praegu kasutan mina sellist varianti,et muud uuendused on seadme mälus ja kaardid SD kaardil.

Jah, kui see oleks ainus põhjus, siis ma kindlasti ei kaaluks uuema mudeli hankimist. Aga kui Sa mu postituse tervikuna läbi lugesid, siis oli see vaid üks mitmest välja toodud argumendist uuema mudeli kasuks.

Ma sain sinu muudest asjadest aru,aga seda konkreetset asja küsisin puhtalt enda jaoks,et kas on nii?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas randel »

urmas66 kirjutas:
randel kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Ma võibolla olen valesti aru saanud,aga kasutades piisavat mälukaarti,siis see sisemälu nagu suurt rolli ei mängi?
4GB on selline suurus millega garminit enam tänapäeval ei uuenda,aga 14GB laseb kogu uuenduse ja ka "full europa" uuendada ilma mälukaarti lisamatta.
Minu seadmele 4GB sisemälu+8GB kaart,pakub Garmin Express praegu uuendusi suurusjärgus 6,6GB koos kaartidega.Praegu kasutan mina sellist varianti,et muud uuendused on seadme mälus ja kaardid SD kaardil.

Jah, kui see oleks ainus põhjus, siis ma kindlasti ei kaaluks uuema mudeli hankimist. Aga kui Sa mu postituse tervikuna läbi lugesid, siis oli see vaid üks mitmest välja toodud argumendist uuema mudeli kasuks.

Ma sain sinu muudest asjadest aru,aga seda konkreetset asja küsisin puhtalt enda jaoks,et kas on nii?

Jah, muidugi saab ka väikese mälumahu ja mälukaardi kombinatsiooniga hakkama, kui sa seda silmas pidasid. Kas see sama mugav lahendus on kui suur sisemälu, on ilmselt kasutajas kinni.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kuna ma ise kasutan 2gb kaarte, siis ütlen kohe ette ei :D sest kui sa oled kaardi piiri peal, siis väga tore on üritada kaartide üleminekut navigeerida :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas KIBU »

randel kirjutas:
urmas66 kirjutas:
randel kirjutas:

Jah, kui see oleks ainus põhjus, siis ma kindlasti ei kaaluks uuema mudeli hankimist. Aga kui Sa mu postituse tervikuna läbi lugesid, siis oli see vaid üks mitmest välja toodud argumendist uuema mudeli kasuks.

Ma sain sinu muudest asjadest aru,aga seda konkreetset asja küsisin puhtalt enda jaoks,et kas on nii?

Jah, muidugi saab ka väikese mälumahu ja mälukaardi kombinatsiooniga hakkama, kui sa seda silmas pidasid. Kas see sama mugav lahendus on kui suur sisemälu, on ilmselt kasutajas kinni.

Ei ole just minu teetass seega oskad ehk lahti seletada suur sisemälu vs väike sisemälu + sd kaart? millised on erinevused kasutamises/mugavuses? minul toetab kuni 32GB kaarti, kui see oluline on.

5248653
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

SDHC kaarte võib toetada kuni 32gb küll näiteks, kuid toetatud kaardi(fail, kus on info) suurus on teine teema. Minule teada olevate andmete kohaselt garminil toetatud kaart(fail, kus on info) on kuni max 4GB. Mul ei ole kahjuks legaalsete kaartidega kursis, kuid pirakaartidel tuleb arvutis/telefonis kaardil oleva faili nime ümber muuta nn default failiks, kui soovid kaardilt mõnde teist kaarti kasutada.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Maaks »

ranel kirjutas:

SDHC kaarte võib toetada kuni 32gb küll näiteks, kuid toetatud kaardi(fail, kus on info) suurus on teine teema. Minule teada olevate andmete kohaselt garminil toetatud kaart(fail, kus on info) on kuni max 4GB. Mul ei ole kahjuks legaalsete kaartidega kursis, kuid pirakaartidel tuleb arvutis/telefonis kaardil oleva faili nime ümber muuta nn default failiks, kui soovid kaardilt mõnde teist kaarti kasutada.

Garmini vanemad mudelid toetavad tõesti korraga 2-e (mõnel juhul ka kolme, kui asendada basemap) faili samaaegset kasutamist. Üks siis seadmes ja teine mälukaardil (või 2 seadmes +1 mälukaardil).
Endale vajalikud kaardid saad aga arvutis kokku siduda ühtseks failiks nagu tahad. Mul Regio ja EOMap ja eesti topo ja regio baltics seotud ühte faili (kuigi on reaalselt 4 erinevat kaarti).
Terve euroopa mahub ühte 4,2G faili ära. Kui balanseerid euroopa ja srü piiridel, siis vist tõesti mõistlik 2-e mälukaarti omada (vanema Garminiga). AGA vähemalt 3-4a vanadel mudelitel see piirang kadunud, seega lao sisse niipalju piirkondi kui mälu/ mälukaart kannatab :)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Macintosh kirjutas:
ats30 kirjutas:

Kui vähe kallimaid vaadata siis millised mudelid võiks äramärkimist väärida?
Üks asi veel- kas igal mudelil on kinnitusalus erinev või sobivad need omavahel kokku? Näiteks Zümo erinevad mudelid? Hetkel Zümo 660 ja vaatan värskemat...

Kui raha pole takistus siis Garmin Zumo 595LM.
Seal on kõik vigurid olemas, mälu ka piisavalt ja saad vajadusel laiendada mälukaartidega.
https://goo.gl/6XwwDV

Motozümode kinnitused on standartse numbriseeriate kaupa seega 5XX on oma ja 3XX on oma.

Kas on kellegil kogemust, Zumo 660 kinnituse peake hakkab 595 või mitte? Pildil on suht sarnased ... Või 500 ongi sama mis enne 600..? No ma ei jaga seda värki, sry

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas sarikas »

Mul on paberkaart alati omal kohal kaarditaskus aga järjest vähem on põhjust seda sealt välja võtta. Garmin Zumo 550 on laetud päeva tripp ja see juhatab teed. Mulle lihtsalt meeldib näha, palju KM ja aega mul kulub sinna jõudmiseks, kuhu ma minna tahan sellel päeval. Zumo 550 on samas täna moraalselt vana ja selle järgi mingeid otsuseid teel olles vastu võtta on liiga aega nõudev ja tülikas. Selleks on olemas nutitelefon, kus on Google Maps, Here ja mõni teine huvitav kaardilahendus. Sealt saab kiiresti ülevaate asukohast ja olukorrast ning võta punkt, sisestada see Garminisse ja edasi sõita.

Telefoni navigeerimiseks kasutada on äärmiselt tülikas, sest alati kui on mõni keerulisem koht, kus on kindlasti vaja navi jälgida, kipub keegi helistama.
Kui ma peaksin täna hakkama endale uuesti GPS´i valima siis ma väga tõsiselt kaaluks mõne odavama 7 tollise tahvelarvuti kohandamist selleks ülesandeks.

Olen mõelnud samadele asjadele, mis Macintosh välja tõi aga pole nagu otsusele jõudnud, kumb variant ikka parem on:

Kood: Vali kõik

Põhjuseid, miks mittte kasutada telefoni ja või tahvlit: 
* kõik munad on ühes korvis: kaardid, side ja märkmed - //see poleks minu versioonis nii, sest telefon oleks ikkagi eraldi üksus
* telefonide nõrgaks kohaks on vooluühendus (vihmas pole kasutatav) - //99% peaks minu asukoha puhul olema siiski kasutav ja noh, aku kestab ka ikka päris omajagu
* ei ole kindaga kasutatav (liiga väiksed kasutajaliidese elemendid) - //tegelikult on kindaga kasutatav, sest äppi sees ja äpp ise saab avaneda suure ikooniga ja klaverid on konfitavad suuremaks
* kasutajaliides pole oprimeeritud mootorrattaga sõiduks (väiksesed ekraanielemendid) - //ei ole nii, navi äpp on konfitud suurepäraselt sõidu ajal kiiresti haaramiseks ja kasutamiseks
* palajud seadmed pole kindasõbralikud - //"nutikindad" on tänapäeval suht tavaline asi, isiklikult kasutan telefoni näppimiseks nagunii
* seade mis on mõedlud ainult üheks asjaks - navigeerimine teeb seda paremini kui universaalne seade - //nii ja naa, võib-olla on õigus aga näiteks 595LM´iga võrreldes jääb hinda võrreldes mitu sajalist kätte millega saab kurbuse pisaraid pühkida
* moto-GPS'ide lenksukinnitused on tavaliselt lisaks muule ka lukustatvad - //lukustatavad on lisatasu eest aftermarket lahendused, sellise saab ka tahvlile. Isiklikult ei jäta sellist asja loomadele nokkimiseks ei lukuga ega lukuta
* ei ole põrutuskindlad ja löögikindlad - //on nii põrutuskindlaid, kui löögikindlaid. telefon on mul koguaeg olnud hoidikus nagunii ja ilmselt paljudel veel.
* on ebamugav ühendada ja pigutada tsiklile - //nõus, aga jällegi on mitu sajalist olemas, kuhu pisaraid pühkida.

Plussideks oleks hea suurem ekraan, kus lehte lugeda, välise klaviatuuri puhul ka blogi pidada sama asjaga, tööd teha või kurat teab mida ette võtta.

Ma ei väida, et tahvel on etem kui uus Zümo. Ma väidan, et tahvel on erinevate (rohkemate, paremate?) võimalustega ja ma kaaluksin seda varianti päris tõsiselt. Miks 590 või 595 zümo eest 500-600 eurot maksta kui kantud tahvel koos korraliku X-Gripiga maks 80-90 euro eest käes oleks.. Miinuseid on, plusse on sama palju või rohkem.

Panen siia lingi ka ühest huvitavast Topo kaardist, millest mõnes vähem arenenud maal võib palju rõõmu olla:
https://play.google.com/store/apps/deta ... free&hl=en

Kasutatav on ta nutitelefoni, mitte garminiga.

Õnneks on mul vana Zumo olemas ja saan otsustamist määramatult edasi lükata, oodates Zumo hindade langust.

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Neid Nõukogude topokaarte saab netist tirida, vbl isegi kuskil on tehtud Garmini jaoks fail nendest. Vt näiteks http://maps.vlasenko.net/soviet-militar ... aphic-map/ ja siis http://gis.stackexchange.com/questions/ ... shtab-maps on pikem diskussioon.


ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

vx800 kirjutas:

Tere.

Olen juba pikemalt piilunud louis.de garmini navisid ega suuda otsustada milline neist võtta. Hinnaskaala siis 250 kuni 300+. Keegi targem võiks lollile öelda milline neist on hinna ja kvaliteedi suhtelt parim.

Mulle tundub et Amazon pakub paremaid hindu:
https://www.amazon.de/gp/product/B01BWM ... KAKR8XB7XF

Tellisin ära. Üks täiesti korras NÜVI 660 komplekt on nüüd ülearuseks muutunud...

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”