Akupank motomatkale
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Akupank motomatkale
Jägnev postitus on lihtsalt teadmiseks akude teemal.
Õiget seadte valida see ilmselt ei aita, kui just ei suuda tuvastada,mis aku konkreetsel seadmel täpselt kõhus on.
Need amprid (või ampertunnid) akude puhul on ühed imelikud asjad. Neid ei saa alati 1:1 võrrelda. Tavaliselt on sealt üks väga oluline infokild puudu. Puuduv info on nimelt seadme kõhus oleva aku pinge.
Võtame 1-cell (1 element) liitiumi. Selle nimipinge on 3.7V. Ütleme, et tema mahtuvus on 10Ah. Võtame siis ka kõrge C, näiteks 50C.
10Ah x 50C = 500A. Olgu, meil on 500A voolu. Aga mida see tegelikult tähendab?
Meil ei ole vaja 3.7V ja 500A. Meil on vaja 12-14V.
Arvutuse lihtsustamiseks ütleme, et meil on vaja 3x kõrgemat pinget (11.1V). Kui pinge 3x tõuseb, siis amprid 3x langevad. Järelikult saame 11.1V peal sealt kätte ainult 500/3 =~ 167A. Kuna see ei tule sealt kuidagi otse välja vaid sinna on vaja vahele elektroonikat, mille kasutegur on tõenäoliselt kuskil 90% kandis, siis kaotame sealt veel 10%, järgi jääb 150A.
Kui meil on teine seade, millel on kõhus 2-cell aku ja 10Ah, siis see annaks välja 300A 1.11V peal.
Kolmas seade, millel on 3-cell aku ja ikka 10Ah annaks välja 450A (või isegi rohkem, kui elektroonika vahelt välja võtta ja 1:1 kasutada).
Arusaadavalt on siis 2. ja 3. seade ka selle võrra suuremad/raskemad, sest aku on füüsiliselt 2 või 3x suurem.
Aga siis võiks ju panna kohe sinna sisse 3-cell aku? Ja võibki. 4-cell 14.8V peal oleks ehk paremgi.
Aga milles seisneb probleem? Kui me nüüd tahame sama suurt akut, aga 4-cell, siis sama mahtuvuse juures võtaks see aku 4x rohkem ruumi.
Kui suurus jääb samaks, siis ei ole meil 10Ah aku vaid nüüd on meil 2.5Ah aku, selle eest 14.8V.
Kui C on sama, siis on ka väljundis vatid samad. Ehk siis lõppkokkuvõttes ei saa me sealt rohkem ampreid kätte. Mahtuvus langes, pinge tõusis, väljundvõimsus säilis. Ainus eelis võib olla selles, et kui sisend (aku pinge) ja väljund ei ole väga erinevad (14.8V vs 12V, erinevalt 3.7V vs 12V), on ilmselt veidi lihtsam õiget väljundpinget saavutada ja elektroonika kasutegur on kõrgem.
Samas keerulisemaks teeb asja mitme elemendiga liitiumakude majandamine/laadimine. Ühe elemendiga aku puhul on see oluliselt lihtsam.
Neid liitiumakusid saab kohati ka päris ok hinnaga.
14.8V aku, mis suudaks 500A välja anda peaks alla 100€ kätte saama küll.
Mul on RC autode akusid, mis üle 600A välja annavad ja aeg-ajalt olen nendega ka suur autosid talvel käivitanud. Toimib väga hästi, kui tead mida teed. Muidugi palja aku puhul on kogu see universaalne tarkus puudu, mis erinevaid pingeid/ampreid kõikvõimalikele seadmetele väljastab.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.