Sõidueksami sooritamine? → Re: sõidueksam

Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 202
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: sõidueksam

Lugemata postitus Postitas srx »

Üks asi millega peab tähele panema on õuealad! 20km/h ja ala lõpetab ala lõpu märk. Peale mitmeid ristmikke võib meelest minna, et oled endiselt õuealal.
Rapsida pole vaja. Kiirustada pole vaja. Võtad mõistlikult tempo üles. Kiirust ei ületa aga liiga aeglaselt ka ei liikle. Kollasega läbi lipsata ei ürita. Näitad ilusti suunda. Pidrudad ilusti sujuvalt. Ja ongi kõik hästi.
Ilmselt koolis ka räägiti, et ristmikel, raudteeülesõitudel jms kohtades kus on vaadata vaja, peab pead keerama vajalikes suundades, muidu ei saa eksamineerija aru, et vaatasid.

Et eksamit positiivselt alustada, pead enne sõitu ülevaatuse osa hästi teadma-tundma. Kui vastad kõigile küsimutele kiiresti, korrektselt ja enesekindlalt (ilma eksimata loomulikult), siis see võtab mõlemal poolel pinge maha kohe alguses ja annab hea eelduse lihtsaks läbimiseks.

Platsi osas pole suurt midagi teha. Selle pead korrektselt ja kindlalt läbima. Koonuste pihta minna ei tohi. Kui tekib tunne, et sa ratast hästi ei valitse (8 sõites, slaalom), siis edasi kergemaks ei lähe, pigem vaadatakse põhjalikumalt, ka linna sõidus.
Kui platsil vea teed, on kõik. Mine pane järgmine aeg kirja.

Käisin Sauel. Mingeid trikke ei olnud.
Plats läks eeskujulikult. Üllatuseks tuli see, et eksami platsil on koonuste vahe oluliselt pikem kui autokooli platsil ja eksam oli oluliselt lihtsam kui kooli plats. Aga see on väga hea, et koolis antakse vähem ruumi, siis ongi eksamil lihtsam.
Sõidu ajal suutsin õueala ära unustada peale mõnigaid ristmikuid, aga kuna koht oli selline, kus tundus mõistlik 30km/h sõita, siis nii liikusingi. Mainiti, et veidi kiirustan õuealal, aga suur viga ei olnud.
Sõidu teine pool läks paduvihmas Sauelt Mustamäele. Maanteel ei liikunud maksimaalse lubatud kiirusega vaid 60-70 kandis ilmastikuolude tõttu.
Esimese katsega läbitud. Midagi eksamineerijale ette heita ei ole.

Mul vend käis Haapsalus. Lihtsalt selleks, et sinna sai kiiresti aja. Pole kunagi Haapsalus mootorrattaga sõitnud. Ka autoga pole väga sõitnud seal.
Päev-paar varem käisime korra seal kohal ja sõitsime veidi linnas ringi.
Võttis sõitu linnas rahulikult ja ettevaatlikult, nagu võõras kohas ikka ja sai samuti esimesel katsel läbi.
Haapsalu plats oli vähemalt tol hetkel oluliselt kehvemas seisus kui Saue plats. Jooni oli raske näha jms. Aga see ei läbimist ei takistanud.

Põhiline on see, et kontrollid ratast ja saad aru kuidas liiklus toimib. Kui ratta üle kontroll on olemas, suuri lolluseid ei tee või midagi väga olulist tähelepanemata ei jäta, siis peaks läbimine olema suht lihtne.
Aga me näeme iga päev liikluses silmaklappidega sõitjaid ja idioote - seega ilmselt ei saa seda loomulikult võtta, et kõik liiklusest hästi aru saavad.
Olen ka Madlobsteriga nõus, et kamm võiks palju tihendam olla ja nii mõnigi võiks mitte kunagi lubasid saada, sest ta lihtsalt ei sobi liiklusesse.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”