Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer → Tiger 800 - starteri remont

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5113
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 556 korda
Tänatud: 482 korda
Kontakt:

Tiger 800 - starteri remont

Lugemata postitus #31 Postitas Macintosh » 16 Mai 2017, 23:53

StreetMoto kirjutas:Teine asi - oleme maadelnud mitme uuema Triumphi käivitumisprobleemidega. Algatuseks ikka uus ja värske aku aga kahel isendil on osutunud vigaseks starterid, millel tulevad lahti lamellid, mille vastu harjad puutuvad. Vot starter on küll asi, mida 800-sel väga maha võtta ei taha. Kui enamasti on starteri mahavõtt 10 minutit ja piirdub paari-kolme mutri või poldi keeramisega, siis Tiger 800 starter asub kõikide asjade all kõige kaugemas kohas ja alustades protseduurist küljegondlid maha-paak maha-airbox maha ja lõpetades pritse maha ning alles seejärel jõuab starteri poltideni. Paar tundi müttamist on garanteeritud! Seda jälle mitte hirmutamiseks, vaid samade sümptomite korral kiiremaks vea diagnoosiks. Sümptom on hoolimata uhiuuest akust olukord, kus starter justkui ei jaksa mootorit ringi vedada.


Lamellid eralduvad siis, kui harjad on lõplikult ära kulunud ning harja vasest kinnitus haagib kahe lamelli vahele kinni ja kaksab ühe nendest starteri küljest lahti.

Jõudsin ka sinnamaale, kus tundus, et aku on tühi ja ei jaksa starterit ringi vedada. Eriti selgelt ilmnes see sooja mootoriga. Sai starter maha võetud (polnudki nii hull ettevõtmine kui eelnevast mulje jäi; minu koduses vabaõhutöökojas +10C juures tehtav) aga tund viisteist kulus siiski nii kokkupanekuks kui lahtivõtmiseks ära.

Probleem on lihtne - harjad kuluvad kiiresti ära (isegi väikese läbisõiduga; tüüpviga mis uuema põlvkonna starteril likvideeritud) ja ühel hetkel ei ulatu mõni neljast harjast enam kontaktideni - tööd teeb pool straterit poole jõuga ja nii tundubki, et aku on tühi ja jaksu pole. Starterit on mõistlik remontida kahel viisil:
a) viid nõmmel Pärnu maantee 388c, Starterite, generaatorite parandusse (Endel Kaharpea FIE); seal pannakse 1-2 päevaga 40€ eest uued harjad.
b) tellid endale saksamaalt Denso stratreri varuosad (Tiigri starter on Denso toodetud; kood 028512-5470) ja teed ise. Kulu ~40€

Kui keegi peaks vajama siis starteri varuosad leiad siit: http://www.al-electric.de. Vajalikud detailid allpool.
* Denso 028512-5470 isolaator; https://goo.gl/vj1SKu
* Denso 028530-5302 harjaraam; https://goo.gl/81lpu7
* Denso 028530-5312 hari; https://goo.gl/tsMj52

Seiklushimulised võivad proovida SUZUKI Burgmani ( AN400, E2) harju, need pidid ka 1:1 sobituma.
https://goo.gl/xt1lrJ


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist