Sõidueksami sooritamine?


Jalamees
Postitusi: 184
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Sõidueksami sooritamine?

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

rosco kirjutas:
OldHorseNewTricks kirjutas:

Tegin täna lõpuks a kati ära. Krt kui hea tunne! Olgugi et esimene kogemus oli juba 93-94a vanaisalt saadud izhiga ja sealt edasi erinevatel aegadel erinevate ratastega ilma lubadeta sõidetud, kuid nüüd ikka hoopis teine tunne. Ennem autokooli minnes olin veendunud, et oskan sõita, kuid suht kohe sain aru et liikluses rattaga ma sõita ei osanud. Sõitsin nagu autoga...
Igatahes ma soovitan küll kõigil võtta enda jaoks see aeg ja ratta sõit selgeks teha ning kui kindlus juba käes siis alles eksamile. Seda tuleks võtta kui investeeringut enda tervisesse.
Eksami tegin Mustamäel, eksamineerija oli suht muhe vana ja kõik läks hästi. Alguses sai kaalutud teisi väiksemaid linnasid kuid kuna Tallinna tänavad suht peas siis jäin selle juurde.
Kõik olulised punktid edukaks sooritamiseks on eelnevalt komentaarides lahti seletatud. Pärast eksamit jäin natuke jutustama ja vana ütles, et kõige olulisem ongi see, et inimene teab mis ta teeb ja tunneb ennast kindlalt ratta seljas. See kui minnakse ehku peale pidi kohe platsil välja paistma ja see mõjutab oluliselt tulemust.

Eriti hea oli see, et kohe pärast eksamit võis liiklusesse suunduda kui aus mees. Ma vanakooli mehena mõtlesin, et pean plastiku ära ootama. Nüüd juba 150 ausat km seljataga :)

Lihtsalt sportlikst huvist ,et mis harjutusi platsil teha said ja kuhu linnas viidi?

Kopin siia ühele huvilisele privas kirjutatud teksti:

Läksin kohale ja kuna eksamineerijat veel ei olnud siis sain platsil harjutused läbi teha paar korda. See oli hea kuna Mustaka platsil on ruumi natuke vähem kui oma nn koduplatsil. See-eest koonuste paigutus lihtsam.
Eksam algas sellega, et kontrollis dokumente ja siis seletas rahulikult lahti mis ees ootab. Rääkis ära harjutused (Tõus, 8, jalakäia kiirusel sõit, põiked 30 ja 50 ning pidurdus... Rõhutas NB!!!! Kui koonuse pihta lähed oled läbi kukkunud ja kiirused 30 ja 50 on tähtsad õige kiirusega läbida, tõusu oleks saanud teha 2x vajadusel) ja seletas mis siis linnas toimuma hakkab. Andis natuke nõu kuidas sõita ja millele tähelepanu pöörata- kokkuvõttes sõida nii, et oleks ohutu endale ja teistele ning et ole manöövrites kindel ja soovis edu.
Siis palus rääkida rattast natuke, Rehvid, pidurid, tuled, kett... Ta ei viitsinud mind lõpuni kuulata ütles poole jutupealt ok asi selge ja käskis ratta selga ronida. Vahe märkusena minuarust on need teadmised nii elementaarsed ja vajalikud, et peaks olema une pealt selged ja mitte ainult teoorias, et näe see on rehv, see on ümmargune ja veereb vaid tegelt ka selged :) Tegin platsi järjest läbi - läks ca 5 minti kokku ja siis linna.
Alguses tõmbas endal värina sisse aga see läks üle kui Mäepealse tänavani jõudsin. Trass oli Ark-Trummi tn- siis Tipi mägi- Nõmme keskus- Hiiu raudteeülesõit (Rong tuli ja pidin ootama) - Hiiu kool-paar ühesuunalist tänavat Hiiul-Vabakas-Pärnu mnt kuni Saueni (70,90,110) Saue sillal ümberpöörd aeglustus/kiirendus rajad- ja tagasi linna poole kokku ca 45 minti.
NB! Seda ütles kohe alguses, et annab mingil hetkel korralduse sõita sihtpunkti ja kui oskan sinna minna siis pean ise sõitma ilma tema suunamiseta. Seega Saue sillal ütles, et "nüüd pääsküla raudteest üle, kadaka teed mööda arki tagasi-kas oskad" Siis noogutasin, et oskan ja vajutasin punni põhja ja sõitsin Arki ja eksam sooritatud. Üks märkus oli, et küsis mis kiirus oli kadaka teel, ma vastasin enesekindlalt et 40km/h. Oleks ma kokutama hakanud oleks läbi kukkunud kuna tal olevat vahepeal näidanud 47-49. Ma spidoka järgi sõitsin 40 või väike gramm peale. Ütles, et ok mahub vea piiridesse. Üldise sõidu kohta ütles, et hea enesekindel sõidumaneer aga näha on et pole minu ratas kuna paar korda maanteel tahtsin viiendalt käigult kuuenadale vahetada aga ratas oli aint 5 käiguline :)
Paar kohta Hiiul olid sellised kus ma tundsin, et kui ta laseb mul kuskile maha keerata siis ilmselt teen vea kuna ma ei märganud vaadata kas tänav millel sõitsin oli ühesuunaline või mitte. Hoidsin hinge kinni ja õnneks sõitsin otse ja jõudsin tuttavatesse tänavatesse.
Ja NB! Alguses ütles veel, et eksam ei ole autokool ja sellist jokutamist ei tohi olla. Sõitma pean sujuvalt, nii nagu teda taga ei oleksgi :)
Ühesõnaga tegelikult oli väga heatahtlik ja aus eksamineerija. Tundsin küll, et kõik oli enda oskustest kinni, et läbi saaks. Mingit läbikukutamist ja kiusu ma ei tundnud.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”