FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus


Lembit
Postitusi: 54
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 17 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus #1 Postitas Lembit » 26 Mai 2017, 15:42

will111 kirjutas:aga seal pole midagi üle käia, keermelõikur ei sünnita uut keeret...kõige paremal juhul keerab see olemasoleva keerme põhja ÕIGE PISUT sügavamaks, aga ma kahtlen selleski. lahendus on võtta järgmine mõõt, käiata vajadusel maha olemasolev keere ja siis proovida keermestada. aga ega see võll väga pehmest materjalist just olla saa. seega on sul vaja äärmiselt kvali lõikurit, suure mõõduga. ilmselt see maksab suurusjärku ~20eur või rohkem.
kui aus olla, mina paneks uue mutri olemasolevale keermele. vb keermeliimi natuke vahele. kui tundub, et ei jää ikka hästi hoidma siis ehk puuriks risti augu läbi ja pulk sisse. sinna ei mõju sedapidiselt mingeid kohutavalt suuri jõude. muidugi ei pruugi võll ka puuritav olla.

Ma soovitaks selle ülaloleva jutu järgi mitte käituda.
Võlli keerme keermelõikuriga ülekäimine on parem, kui viiliga, kuna see lõikab võllil keerme kahjustatud osa ühtlasemalt õige kujuga, mis omakorda tagab suurema kontaktpinna mutri ja võlli keermete vahel.
Keermepõhja sügavus ei ole mingi argument, kui sa just ei plaani lasta treialil sinna teha M17,5 x 1,0 mutrit.
Kindlasti ei tohiks minna selle võlli kallale mingi näpuvahel hoitava käiaga ja siis hakata sinna võlli mootorist välja võtmata uut keeret lõikama.

Lisaks soovitaks ka selle väikse hammaka ära vahetada. Sellel tundub olema nuutide peal päris arvestatav lõtk ja sõites edasi-tagasi nõksutades kerib see mutrit lahti ja sööb võlli ajapikku selliseks:
viewtopic.php?f=1&t=102104#p773325
FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.



Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 9 külalist