FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
lesko
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Aug 2014, 22:57
Tsikkel: Honda Hornet

FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas lesko »

Tere.

Esimene mootorrattas ning selline mure. Kuulsin, et mingi metallne hääl tuleb esi veohammasrattalt. Võtsin lahti ning nägin, et mutri keere on maha läinud:

Pilt

Sama lugu on stopperseibiga:
Pilt

Kahjuks veovõlli keere on samuti natukene kahjustada saanud:
Pilt

Küsimus on kuidas seda kõige paremini korda saada? Muidu saab keevitada nagu siin teemas: viewtopic.php?f=1&t=102104

Pähe tuleb mõte keermepuuriga seda korda teha, aga milline keerme siis sinna peab minema? Kas teen väiksemeks? Siis mis mõõdega sobib?

Andke palun nõu.




tarmoel
Postitusi: 306
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keere kahjustus

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Uut mutrit on vaja. Ja stopperseibi. Võlliotsal paistab, et keere veel peab, vaja keermelõikuriga üle käia. Aidata saab praktiliselt iga metallitöökoda, kus treipink - nad teevad Sulle uue mutri kui juhuslikult mõnes kolakastis ei juhtu sellise keermega olema. Olemasolevast stopperseibist annab ka midagi aretada. Kui võlli otsal olev keere ikkagi ei pea, siis aitab ainult uue (või ka kasutatud korras keermega) tellimine.
Päikest!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3135
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 328 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keere kahjustus

Lugemata postitus Postitas ranel »

Võllil on keere ju kenasti olemas. Igaks juhuks võid keermeliimi ka vahele panna, kui kardad, et lahti tuleb. Mine osta uus OEM mutter asemele ja naudi õigesti elatud elu. Kui satub näiteks võllist kõvema sulamiga mutter, siis keerab lihtsalt võlli tuksi. Praegu on sul õnneks läinud, et mutril vaid keere maas. Igasuguste idiootsustega keerad võlli tuksi nagu minu rattal mõni eelmistest omanikest on teinud.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas stretch »

Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest on OEM mutter parem näiteks Baltic Bolti omast?

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Kauri »

stretch kirjutas:

Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest OEM mutter parem on näiteks Baltic Bolt-i omast?

Originaal on taga küljest ju süvendiga (see osa mis vastu hammakat läheb). Pildiltki on näha et hammakas on võllil ju nuudist tagapool. Minu vokkidel on veel lisaks Nailoc olnud kõik ketirataste mutrid.

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas stretch »

Nojah, hädapärast saaks seal mingit seibi kasutada. Samas kui hinnavahe just suurusjärkudesse ei ulatu, ei tasu muidugi ära.

Kasutaja avatar

Riggs
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Juun 2011, 13:45
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Riggs »

Võlli saad keermeviiliga korda!

Kasutaja avatar

sepprait
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Apr 2013, 17:38
Tsikkel: Suzuki DR750S
Asukoht: Tallinn, Valga
Tänanud: 1 kord

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas sepprait »

Minul peaks vist isegi vedelema üks selline kasutatud mutter korraliku keermega ja täiesti uus veovõlli kui huvi on.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3135
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 328 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas ranel »

stretch kirjutas:

Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest on OEM mutter parem näiteks Baltic Bolti omast?

Juhul, kui materjalide kõvadus erinev. Hetkel näha, kuidas võll on kõvemast materjalist kui mutter. Kui oleks vastupidi, siis tuleks tegeleda juba võlli remondiga.
See muidugi ei tähenda, et odav lahendus seib+suvaline mutter ei töötaks.

Honda näitel igasugu OEM kraam on vahemikus 0.65-5 eur mutrid/poldid olnud.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

jaan mmc

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

stretch kirjutas:

Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest on OEM mutter parem näiteks Baltic Bolti omast?

Nt. selle poolest, et ühildub ratta võtmekomplektiga, on täpse vajaliku tugevusega, võimalik et omab täpset, nuudi peale ulatuvat serva hammasratta kinni pressimiseks, ei viska - pressib hammasrattale kogu küljega ja mitte ühe punktiga, keere ei ole liiga lobe ega tihe, jne.

Samas pole midagi nö. aretamiste vastu.


Teema algataja
lesko
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Aug 2014, 22:57
Tsikkel: Honda Hornet

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas lesko »

Tänud kõikidele vastanutele. Tellisin OEM mutri koos seibiga. Proovin keermelõikuriga üle kaia, aga eks keegi teab milline on originaal mutri diaameeter? M8?

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Maaks »

lesko kirjutas:

Tänud kõikidele vastanutele. Tellisin OEM mutri koos seibiga. Proovin keermelõikuriga üle kaia, aga eks keegi teab milline on originaal mutri diaameeter? M8?

:shock: mutri diameeter on sama mis võlli otsa läbimõõt - kindlasti mitte M8!

Viimati muutis Maaks, 26 Mai 2017, 16:10, muudetud 2 korda kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

tarmoel
Postitusi: 306
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Ajad vist M18 segamini? Mõõda võlli keeret, saad teada. Ja keerme samm ei ole ka normaalmõõdus. Pildi järgi vaadates 1,25 või 1,5.

Päikest!

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

M8 ta kindlasti ei ole, ja keermelõikuriga pole ka seal midagi teha. Selleks on keerme viil, millega käid keerme põhjad üle ja taastad alguskoha - thats it.

Ja see keermeliimi jutt... jälle mõni Edeki õpetus? Selleks on stopperseib, ei mingit keermeliimi.

PiltPilt

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas will111 »

eeldatavasti sa mõtled ikka selle keerme mõõtu? kahjuks ma ei oska öelda, mis ta täpselt on, kuid m8 ei ole see kohe päris kindlasti. m8 on pisike poldinäss, mille "sisu" läbimõõt keerme põhjast mõõtes on vähem kui 7mm. seal võib olla midagi sellist nagu m14, m16 äkki.

aga seal pole midagi üle käia, keermelõikur ei sünnita uut keeret...kõige paremal juhul keerab see olemasoleva keerme põhja ÕIGE PISUT sügavamaks, aga ma kahtlen selleski. lahendus on võtta järgmine mõõt, käiata vajadusel maha olemasolev keere ja siis proovida keermestada. aga ega see võll väga pehmest materjalist just olla saa. seega on sul vaja äärmiselt kvali lõikurit, suure mõõduga. ilmselt see maksab suurusjärku 20eur või rohkem.
kui aus olla, mina paneks uue mutri olemasolevale keermele. vb keermeliimi natuke vahele. kui tundub, et ei jää ikka hästi hoidma siis ehk puuriks risti augu läbi ja pulk sisse. sinna ei mõju sedapidiselt mingeid kohutavalt suuri jõude. muidugi ei pruugi võll ka puuritav olla.
igatahes, uut keeret lõikama hakates peab arvestama, et kui sa seda otse ei keera siis sul on probleem:D


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Tort »

will111 kirjutas:

seal võib olla midagi sellist nagu m14, m16 äkki.

Aga äkki ei ole?

Internet ütleb, et see on M18 ja 1,0 keermega.

https://www.cmsnl.com/yamaha-fzs600-200 ... SgTXZKLSJA


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Lembit »

will111 kirjutas:

aga seal pole midagi üle käia, keermelõikur ei sünnita uut keeret...kõige paremal juhul keerab see olemasoleva keerme põhja ÕIGE PISUT sügavamaks, aga ma kahtlen selleski. lahendus on võtta järgmine mõõt, käiata vajadusel maha olemasolev keere ja siis proovida keermestada. aga ega see võll väga pehmest materjalist just olla saa. seega on sul vaja äärmiselt kvali lõikurit, suure mõõduga. ilmselt see maksab suurusjärku 20eur või rohkem.
kui aus olla, mina paneks uue mutri olemasolevale keermele. vb keermeliimi natuke vahele. kui tundub, et ei jää ikka hästi hoidma siis ehk puuriks risti augu läbi ja pulk sisse. sinna ei mõju sedapidiselt mingeid kohutavalt suuri jõude. muidugi ei pruugi võll ka puuritav olla.

Ma soovitaks selle ülaloleva jutu järgi mitte käituda.
Võlli keerme keermelõikuriga ülekäimine on parem, kui viiliga, kuna see lõikab võllil keerme kahjustatud osa ühtlasemalt õige kujuga, mis omakorda tagab suurema kontaktpinna mutri ja võlli keermete vahel.
Keermepõhja sügavus ei ole mingi argument, kui sa just ei plaani lasta treialil sinna teha M17,5 x 1,0 mutrit.
Kindlasti ei tohiks minna selle võlli kallale mingi näpuvahel hoitava käiaga ja siis hakata sinna võlli mootorist välja võtmata uut keeret lõikama.

Lisaks soovitaks ka selle väikse hammaka ära vahetada. Sellel tundub olema nuutide peal päris arvestatav lõtk ja sõites edasi-tagasi nõksutades kerib see mutrit lahti ja sööb võlli ajapikku selliseks:
viewtopic.php?f=1&t=102104#p773325
FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.

Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 122
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas joekas »

Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Lembit kirjutas:

FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.

Mutrite Nm on tavaliselt antud "kuivale" olukorrale (vaatasin enda manualist aga ei leidnud sellele kinnitust). Nüüd kui paned vahele keermeliimi, siis keerad selle 60Nm-ga (6kg 1m pikkuse sabaga) selle uue mutri tõenäoliselt jälle siledaks.
Võrdlesin poltide keeramise tabelit ja seal on suhe kuiv vs märg umbes 75%. Ehk siis liimiga keeraks mina enda rattal 45Nm.
http://cncexpo.com/MetricBoltTorqueNm.aspx
EDIT: Minu manuaal (FZS600) ütleb, et see mutter tuleb kinni keerata jõuga 70Nm (määrdega siis 53Nm)!

joekas kirjutas:

Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

Sarnase tulemuse saaks hästi lihtsalt, kui mutrit vastu keerme suunda hakata lahti keerama, aga eks asjaosaline ise kommenteerib. Või siis kui "vint üle" keerata ja seejärel ratas ära müüa :wink:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

jaan mmc

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Maaks pani vist kümpi :) Kes veel sooviks nt. 12 tugevusega suvalist mutrit sinna osta, praegu jäi võll peaaegu terveks, siis mitte.


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Maaks kirjutas:
joekas kirjutas:

Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

Sarnase tulemuse saaks hästi lihtsalt, kui mutrit vastu keerme suunda hakata lahti keerama, aga eks asjaosaline ise kommenteerib. Või siis kui "vint üle" keerata ja seejärel ratas ära müüa :wink:

Ma pakuks, et sellist tulemust on veelgi lihtsam saada, kui mutter viltu otsa panna ja siis võtmega lõpuni keerata.
Õigesti paigaldatud 8.8 tugevusklassiga mutter annaks järgi alles kusagil 200++ Nm juures ja sellist väänet on sinna üsna keeruline kogemata rakendada.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kunagi kasutasin sarnase probleemiga töökaaslase TDM'il miskit 2'e kompnentset keermetaastajat.
Lubatud tugevuseks oli vähemalt 8.8
Sai pandud ka uus mutter ja stopperseib, ning rohkem pole sellega muret olnud.

Keemia tootjat paraku ei mäleta, oli miskit militaarset (USCG) päritolu.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
lesko
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Aug 2014, 22:57
Tsikkel: Honda Hornet

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas lesko »

Taaskord tere kõigile ning tänud sellise diskussiooni eest.

Hetkel sai see lahendatud üsna lihtsal moel: tellisin yamaha keskusest stobberseibi koos mutriga (oleks võinud ka ebay-st tellida, aga ei tahtnud oodata). Vahetasin kõik hammaskettad ning uue mutriga keerasin kõik kinni. Works like a charm! :)
Pilt

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Selle viimase pildi peal see löödud seib küll mutrit ei stoperda. Kas on Mutter vale või seib vale või on stoperdamismeetod vale. Stopperseibi serv peaks olema ikka vastu mustri kanti painutatud, et temast kasu oleks.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas morse »

kuidas võlli keermega käitusid? keermelõikurit või -viili ka vaja näidata oli?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”