sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
sst kirjutas:Ma ei ole küll tsiklikastide alal väga suur spets, kuid ütleks ka sõna sekka
Mis puudutab süütekatkestisse - see muideks ei saa olla quickshifter - need on 2 eri asja, siis see on väga hea abimees. Tänaval tast suurt tolku ilmselt ei ole, kuid ringrajal kindlasti - sisuliselt saad hoida gaasi põhjas ning seda vabastamata teha käiguvahetuse - käiguvahetuse hetkeks katkestatakse süüde 0,6... sekundiks, et vabastada dogid veo alt.
Aga see muidugi minu teooria, ärge kõvasti lööge. Vähemalt autode puhul see toimib nii.
No mina ei ole autode puhul suur spets aga tsiklitel just shifter ongi süütekatkesti. Midagi muud seal ei ole. Tsikli shifter töötab nii, et kui puudutad käiguhooba, siis katkestatakse süüde hetkeks ja nii lihtne see ongi. Võimaldab täisgaasi maha laskmata käiku vahetada.
Ja mis puudutab käiguhammakate ja nende küljes olevate nn "dogide" kulumisse, siis jah - loomulikult kuluvad dogid aga inimesele arusaadavas keeles on tegu ikkagi käiguhammakaga, sest dogi ja hammasvöö on üks tükk. Ei hakka ju kirjeldama, et kulub käiguhammaka parem või vasak külg või hammaste sisemine või välimine serv Vahetust vajab lõppkokkuvõttes ikkagi käiguhammakad ja tihti ka -kahvlid.
Ja veel - ka siduriga saab sama asja edukalt lõhkuda nagu eelpool mainiti - seda peamiselt uimase ja aeglase käiguvahetusega. Tsikli kastil peab käiguvahetus olema kiire ja konkreetne, sest ainult nii liigutab kahvel võllil lülituse lõpuni sisse ja ei jää töllerdama kuskile poole peale kus hakkavad käima kõvad plaksud ja hammaka nurkadest tükke ära lüüakse.
Ja veelveel - ma ei nõustu absoluutselt sellega, et alla vahetamine ilma sidurita pole mingi probleem. Käigukastile võib-olla mitte aga sidurikorvi tapab ülikiirelt ära. Ja kui on tegu veel juba tehasest kehvasti inseneeritud korviga (SV1000, DL1000, CBR1000RR jne), siis ootab ees üsna varsti mitmesajaeurose korvi vahetus, sest korvi leevendusvedrud on konkreetselt ära tapetud ja sidurikettad on millimeetrised vaod korvi sisse hõõrunud. Tulemusena koliseb korv mootoris ja sujuv siduri libistamine pole enam võimalik. Tahate pilte selliselt tapetud korvidest?
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.