Parandusõigus(Right to Repair) & rattad

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parandusõigus(Right to Repair) & rattad

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

simp kirjutas:

Põhiline vahe on selles, et sienemisbarjäär läbi arvuti on väiksem.

Arvuti + sobiva juhtme saab hankida 100-1500€ eest, muid kulutusi pole vaja teha. Enamus kulutusest on siiski arvuti enda hind, mis on enamusel niikuinii olemas. Mootori remondiks on vaja päris suurt ampluaad erinevaid tööriistu ja vahendeid. Niisama proovimine vajab suuremat investeeringut.

Lisaks on olemas rikkam meedium, mis selgitab mis valesti on. Pole põhjust infot erinevatest allikatest kokku korjata(mis on tolerants/vajalik moment/jne...), kõik on toodud kokku ühte seadmesse. Ei pea lihtsalt teadma, et poldid käivad mingi kindla momendiga kinni vaid vajalik info tuleb ise ekraanile siis kui seda vaja on.

Ilmselgelt ei saa ilma reaalse mehaanikata ja teemad on üksjagu kattuvad, aga isiklikult ei igatse taga ka seda aega kui karpat lihtsalt tunde järgi regulliti.

Sa ajad asjad segamini - arvuti ja ligipääs sellega pole mitte mehhaanika asendus vaid selle täiendus. Mehhaanika oli varasemalt olemas, IT-tehnoloogia tuli hiljem juurde.
Põhiline erinevus on siiski muus: mootorratta mehhaanika puhul on õppimise künnis enamasti madal(am), nõuab vähem eelteadmisi ja paljudel juhtudela aitab sind lihtne "maamehe loogika". Lihtsa, 35 aastat vana mootorratta võtad veel lehtvõtmetega taluõues pilbasteks ja paned kokku tagasi (väike liialdus aga illustartsiooniks sobiv). IT puhul on nõutav oskuste tase niipaju kõrgem, et mitte igaüks ei saa sellega hakkama. Enamasti "lihtsast maamehe loogikast" enam ei piisa.
Usun, et need kes saavad IT-ga hakkama suudavad üsna lihstalt omandada ka mehhaanilise osa. Pean silmas loogikat, mitte konkreetseid töövõtteid. IT on siiski väljavalitute privileeg - kui "aju fläshimisega" võiks teoreetiliselt hakkama saada igaüks siis koodist arusaamine ja selle kohandamine on juba märkimisväärselt väiksema grupi privileeg. Veel väiksem grupp inimesi on võimelised tegelema revers engineering nimelise tegevusega. Ja isegi ECU fläshimisega hakkamaks saamise eelduseks siinjuhul on tehasetarkvara ja -juhtmete olemasolu. Kui kasutada tuleb midagi muud (Tune ECU/Woolich Racing Tuned/Tuneboy .... ega rohkem polegi vist?), siis muutub inimeste hulk, kes sellega hakkama saavad drastiliselt tillukeseks. Lisa siia juurde fakt, et tootjad on uuematel masinatel aju "lukustanud" nii, et muutmise korral kogu süsteem lukustub siis muutub pilt "IT võimadab rohkem" väga hoopis teiseks. Nende huviliste hulk, kes tahaksid tegeleda ecude "lahtimuukimisega" on kaduväike. Seega, tegelikult piirab selline lukustatud "IT osa" ka olulised muudatused mehhaanilises, sest peaaegu iga asja külge on keeratud mingi andur, mille täpne toime ja/või parameetrid on teadamata. Ideaalis oleks muidugi tore, et kui selline tsikkel oleks Oper Source ja iga oskaja vend saaks asja paremaks muuta aga selles tpole huvitatud ei seaduseandja ega sõiduki tootja.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”