paluks lahtiseletamist
cafe racer oli 50-70ndatel UKs õitsenud tsiklitüüp. Põhines see briti tsiklitööstuse tollastel tippudel, margid olid Triumph, BSA, Norton jms.
Põhimõte: tsikli tuunimine kiireks sõiduks ja tollaste võidusõidutsiklite sarnaseks ehk siis mootori tuunimine kodusel teel (sumsid minema, õhufilter hõredaks jms), kaalu vähendamine (liigne kola tsikli küljest maha) ja õhutakistuse vähendamine (lenksud madalale, algelised gondlid, voolujoonelisemad paagid).
Tehnika: klassikaliselt briti twin ehk kahepütane 4T mootor, võimsust tehasest väljutatuna üldjuhul mitte üle 50HJ. Vanemad mudelid olid ka singlid. Pidurid olid üldiselt trumlid, lõpupoole vist sigines juba ka kettaid ette. Üldiselt suht robustne, algeline, lihtne. Mootorite töökindlus oli suht madal, vibra oli priske. Tänapäevaste tsiklitega võrreldes suht mannetud riistad (v.a. fun-factor:))
Cafe: antud kontekstis EI tähenda (linna)kohvikut. Mõeldud on hoopis briti suurlinnade vahelistel kiirteedel ja linnu ümbritesvatel ringteedel asunud rekkajuhtide söögikohti, mida kutsuti cafe'ks. Cafe racer'itega kihutati ühest cafe'st teise ehk siis mööda maanteid käis udjamine.
Tänapäev: asi vajus ära pärast japsi tsiklite turuvallutust. Viimane pani põntsu nii briti, kogu euroopa, aga ka USA kohalikule tsiklitööstusele, japsi tsiklid lihtsalt olid märksa kvaliteetsemad. briti tsiklitööstus suri välja ja koos sellega ka klassikaline cafe racer'ite kõrvalvool.
Tänapäeval on stiil saanud uut tuult tiibadesse tänu suurele nostalgiaturule (eelkõige USAs). Võetakse kasutusele vanad kaubamärgid (Triumph tuntuim-edukaim, aga on kuulda ka BSA ja Nortoni taassünnist), tehakse vanade tsiklite laadseid mudeleid ja eriseeriaid (vt nt Ducati, aga ka Triumph jt).
pilte ja rohkem juttu otsi google'ist.
Põhimõte: tsikli tuunimine kiireks sõiduks ja tollaste võidusõidutsiklite sarnaseks ehk siis mootori tuunimine kodusel teel (sumsid minema, õhufilter hõredaks jms), kaalu vähendamine (liigne kola tsikli küljest maha) ja õhutakistuse vähendamine (lenksud madalale, algelised gondlid, voolujoonelisemad paagid).
Tehnika: klassikaliselt briti twin ehk kahepütane 4T mootor, võimsust tehasest väljutatuna üldjuhul mitte üle 50HJ. Vanemad mudelid olid ka singlid. Pidurid olid üldiselt trumlid, lõpupoole vist sigines juba ka kettaid ette. Üldiselt suht robustne, algeline, lihtne. Mootorite töökindlus oli suht madal, vibra oli priske. Tänapäevaste tsiklitega võrreldes suht mannetud riistad (v.a. fun-factor:))
Cafe: antud kontekstis EI tähenda (linna)kohvikut. Mõeldud on hoopis briti suurlinnade vahelistel kiirteedel ja linnu ümbritesvatel ringteedel asunud rekkajuhtide söögikohti, mida kutsuti cafe'ks. Cafe racer'itega kihutati ühest cafe'st teise ehk siis mööda maanteid käis udjamine.
Tänapäev: asi vajus ära pärast japsi tsiklite turuvallutust. Viimane pani põntsu nii briti, kogu euroopa, aga ka USA kohalikule tsiklitööstusele, japsi tsiklid lihtsalt olid märksa kvaliteetsemad. briti tsiklitööstus suri välja ja koos sellega ka klassikaline cafe racer'ite kõrvalvool.
Tänapäeval on stiil saanud uut tuult tiibadesse tänu suurele nostalgiaturule (eelkõige USAs). Võetakse kasutusele vanad kaubamärgid (Triumph tuntuim-edukaim, aga on kuulda ka BSA ja Nortoni taassünnist), tehakse vanade tsiklite laadseid mudeleid ja eriseeriaid (vt nt Ducati, aga ka Triumph jt).
pilte ja rohkem juttu otsi google'ist.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.