Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.
Tere!
Ei hakka uut teemat tegema, kuna ratas põhimõtteliselt sama.
Nimelt on mure aku laadimisega. Keeruliseks teeb probleemi lahendamise see, et asun hetkel pikemaajaliselt Hispaanias ja kolme nädala pärast peaksin hakkama Eesti poole tagasi tulema. Seega aega on.
Nimelt juhtus 4 päeva tagasi selline asi, et otsustasin vahepeal "puhanud rattaga" ühe tiiru teha. Läksin tankima ja peale tankimist enam ratast käima ei saanud. Kuna õnneks olin asulas, siis sain rattale eelmise omaniku poolt paigaldatud digitaalse näiduga voltmeetrist (ei teagi, kui täpselt see näitab, aga siiski midagi näitab) aimu, et käivitamisel on käivituspinge väga madal 4-5V ja ilmselgelt ratas käima ei lähe. Kuna sellel hetkel polnud diagnostikavahendeid käepärast ning ka autolt "krokodillidega" käivitades ratast käima ei saanudki, ostsin uue aku. Sõitsin uue akuga oma elukohta (15 km) ja hakkasin asjaga jõudumööda tegelema.
Soetasin testri, et mõõta esmasena aku pinget, mis on 12,5V ja minu hinnangul madal. Peaks olema 13V. Samas ei ole hakanud kohe jälle poodi tormama, et akulaadijat osta. Kas peaksin seda tegema ja aku korralikult täis laadima? Mõõtsin ka laadimispinget otse akult, kui ratas töötab @5000rpm. Laadimispinge on ca 12,5V, mis on minu hinnangul madal. Kahjuks ei saa ma mõõta voolutugevust laadimisel, kuna odav tester, mille ma ostsin kannatab max 5A 10 sekundi jooksul ja selle testri ahelasse lülitamine ei ole hea mõte.
Tegin ühe kasutaja juhendamisel järgneva testi:
- Mõõtsin aku pingelangu käivitamise hetkel ja sain aku pingeks ca 10,6V
- Peale käivitumist oli 3-4 sekundit pinge ca 11,6V ja siis tõusis pinge 12,4-12,5V kanti.
Mida sellest saaks järeldada?
Tegin mõõtmiseid vastavalt inglisekeelsele juhendile.
- Aku pinge, kui ratas ei tööta on hetkel 12,6V
- Pinge, kui ratas töötab @5000rpm aku klemmidelt mõõdetuna on ca 12,5V
- Pingeregulaatori pistikus oleva valge/punane ja massi pinge on mittetöötava mootoriga 12,6V, seega pingeregulaatori ja aku vaheline kaabeldus peaks olema korras.
- Kontrollisin aku tühjenemist, mis peaks olema kuni 0,1mA, kuid reaalsuses polnud sedagi. Seega mingisuguseid varjatud tarbijaid vms pole.
- Pingeregulaatori pistikus kontrollisin kolme kollase kaabli omavahelist takkistust, mis peab olema vahemikus 0,3-0,5 oomi, kuid minu mõõtmise tulemusena seisva mootoriga oli alguses kõrgem (1,2) ja langes siis suht koheselt 0.9 oomi peale ning jäi püsima. Kas siin võiks olla probleem?
See viimane olukord viitab siis generaatori rikkele? Ei tahaks kohe suure hooga hakata Hispaanias uusi varuosi tellima, mis on kindlasti kulukas ja võtab ka aega. Seega on kellelgi ehk ideid või lisaküsimusi, kuidas olukorrale jälile saada.
Saan veel midagi kohapealsete vahenditega ära teha? Tööriistu väga palju kaasas pole, aga vajadusel saan juurde osta.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.