Sügisene õlivahetus

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3151
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 492 korda
Tänatud: 600 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tsikkelröövel kirjutas:

Mh. Mitte külmkäivitus pole probleem. See mõni kord talve jooksul ja sellest tulenev lisakulum pole teema. Probleem on kondents. Käivita jah talvel, lase mootor soojaks ka. Tee seda teine kordki ja sa näed, kuidas sul mootoriõli emulsiooniks läheb. See on sama teema, nagu lampidelgi (et kuidas tihendiga lampi õues vesi saab, kuigi vihm sisse ei saja).

No ega ikka ei saa küll. Kui oled soojas ja niiskes õhus lambi sulgenud siis jahtudes võid niiskust näha. Kui paned lambi kokku käreda pakasega no ei näe sa seal mingit vett.

Tsikkelröövel kirjutas:

Kütuse põlemise produkt ei ole mitte vaid CO2 vaid ka veeaur. Kuuma mootoriga pole see probleem, sest temperatuur on kõrge ja kuuma gaasi võime vett auruna siduda suur. Pärast seiskamist aga soe mootor hakkab jahtuma ja õhk/põlemisgaasi jääk selles loomulikult ka. Ja kogu see niiskus (NB! palju suurem, kui välisõhus!) kondenseerub välja ja valgub õlisse.
Natukene, aga siiski. Jahtudes kahanedes tõmmatakse ka veel välisõhku juurde. Kõige tema 100% relatiivse niiskusega, mis läbusel aastaajal tavaline.

Realtiivne niiskus on suurem välisõhu omast seni kuni see põlemisgaas on rõhu all.

Tsikkelröövel kirjutas:

Nüüd käivitad uuesti.... ja kordad kogu protsessi. Selleks, et õli seest niiskus välja keeta, ei piisa vaid mootori soojaks laskmisest. Ei piisa ka sajast kilomeetrist sõidust.

Ma autoga teen igapäev ja korduvalt nii ning ei sõida sadat km. Mootor ei ole vett täis

Tsikkelröövel kirjutas:

Ma varemalt ikka praktiseerisin sõitmist kuni lumeni, aga õli tase ei olnud aknast nähtav juba oktoobri esimestest päevadest, kusjuures UUE õli tase (mul välp 12500 km tagant (teen küll 10 tagant, lihtsam meeles pidada), igal aastal ei tule nii palju kilomeetreid). Ja kevadel tuli ikka paarsada kilomeetrit jutti lasta, et aken jälle läbi paistaks.

Mis õli sa kasutad? Mul paistab aken koguaeg läbi

Tsikkelröövel kirjutas:

Tegemist on tegelikult jälle kord elementaarse füüsikaga (termodünaamika). Üldiselt, ma ei tee oma ratastega talveks mitte midagi. Mida väiksemad on temperatuurimuutused, seda parem rattale. Kui saad ilma käivitamata paar tiiru ringi ajada, siis see ehk paha ei teeks. Aga lihtsalt niisama käivitamine... noh, oma ratas ju.

Ma ei näe kirjeldatud füüsikamõjude suurt kahjustusvõimet rattale.

Isegi suvel õues seistes kõigub mootori temp 100 kraadist 10ne kraadini. Talvel sõitjatel veel rohkem. (Autode ja saanide jms oma lausa -30nest teinekord)
Aga kui soovi on võib hoida magamistoas teki all ning igapäev korra õli vahetada ning ringi ajada... noh oma ratas ju

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”