Mootorratturite reisikirjad


ramli
Postitusi: 32
Liitunud: 21 Aug 2006, 21:23
Tsikkel: 1200NTX
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas ramli »

Vietnam.
jah, EL juhiload ei kehti.
Kas need load kedagi huvitavad, kui rolleri rendid? Ei kohanud kedagi, keda huvitanuks.
Kas on keeruline teha rahvusvahelised juhiload igaks juhuks kaasa? Võtavad nad seljakotis palju ruumi? Ei, absoluutselt mitte. Pealegi saavad nad sama kehtivusaja mis pärisload ning jõuavad heal juhul päris mitmes erinevas riigis reisil kaasas olla, enne kui uuesti peaks tegema minema.
Kas politsei peatab? Peatab ikka küll, kui sa oled sotsvabariigi kiireim liikleja ning sooritad linna sisenedes kolmanda-neljanda reana veoautodest möödasõitu, samal ajal kui kohalikud rollerid oma erireas puntras edasi-tagasi sebivad.
Kas politsei peedistab? Ei peedista, isegi kirjeldatud olukorras tundus, et peatumismärguanne oli pigem tööõnnetus. Umbes 6-7 mehelises politseinikepundis leidus üks noorem, kes rääkis inglise keelt ja jutt läks pigem sõbralikuks uudistamiseks ning alles päris lõpuks mainiti, et "ärge päris nii kiiresti sõitke, siin hakkab linn pihta juba".
Sõiduvarustuse saadavus? Võimalik, et õnnestub mingi enam-vähem OK kiiver rattaga koos saada. Ilma ei jäeta, sest käib masside harimine kiivri vajalikkusest, kuigi ainult juhile - pilt kiivriga pereisast ning ilma igasuguse kaitseta naisest-lastest ei olnud haruldane. Üldiselt meie mõistes häid kiivreid ei ole isegi spetspoodides lihtne leida, meie leidsime midagi, mis oli vähemalt natuke mugavam peas kui suvaline kopsik. Sõidukinnastest ei ole seal kuuldud, aga ükskõik mis kindad on vajalikud. Vajalikud just Pretsi viidatud päikeseprobleemi tõttu, sest kreemi ei jõua alati värskendada ning varukas nühib sellestki osa ära. Meie kindaid ei leidnud, eesti mehe käe suurusele ka turult mitte, ja see oli hiljem julm, oi need käeseljad... Igatahes järgmiseks korraks oli au juba targem olla ning päikeselisse sihtkohta minnes sai Tamrexist õhukesed aga tihedad kindad kaasa ostetud. Ei võtnud minnes seljakotis eriti ruumi.

Vihma puhuks osta kohalike rolleri-keep, väga pull ja praktiline asi, käib selga ning üle terve ratta. Esitule jaoks on läbipaistev aken sisse õmmeldud. Kiirelt peale - kiirelt maha vajadusel.

Mida veel, äkki roller versus tsikkel. Kui võtta suuruseks ca 100-150 kuubikut, siis on sellest küllalt ning mõlemad tüübid on saadaval, rollereid muidugi oluliselt rohkem. Kui mägedesse ei plaani minna, siis ma pigem võtaks automaadiga rolleri kui tsikli. Meie käisime mägedes ja seetõttu soovitati kohalike poolt, et võtke käiguvahetusega rattad. Meie valikus tsikleid ei olnud ja tegelikult tundsin pikalt kõvasti puudust paagist põlvede vahel, no teate isegi see survival ja sisseharjutatud lukus põlved jne. Seda enam, et seljakott ka veel seljas. Muide, rollerid ei ole seal sellised meie 5-tolliste ratastega vaid korralikud, millega saab ka nö maal sõita. Selle poolest ei pea tsiklit valima.
Peab ütlema, et peale seda kogemust vaatan ma oma ratast tihti pilguga, et teda on ikka liiga pagana palju.

Väljaspool linna sõitmisega ei tasuks pimeda peale jääda. Me tuvastasime kolme sorti liiklejaid - esimene osa kasutas ainult lähitulesi. Teine, suur grupp sõitis ainult täistuledega ning kolmandad panid täis pimedat teiste valguse najal. Nende hulgas leidus ka autosi. Kui siis veel tiba vihma ka visiirile tuleb, tee kitsas jne, no ise teate. Aga põhjus lihtne - ma ka mingil hetkel keerasin töökotta, et vahetage pirn ära, lähituli ei põle. Kutt ei mõistnud, et miks vahetada, teine niit ju põleb. Aga noh kui loll välismaalane nõuab, eks ma vahetan, saan ju lisaks töörahale täiesti töökorras pirni kauba peale. Ega samas maksma ka miskit ei läinud, meil siin maksab kõige odavam pirn ka poes rohkem kui seal koos vahetusega sain.

Njah, sorri, läksin hoogu, kui on plaan ainult paar päeva väljasõite teha, siis on seda infot liiga palju. Samas kui jutt on Da Nangist ja Nha Trangist siis seda vahet sõitsime isegi juba kolm päeva vist kui õigesti mäletan.

link kah, nii see käis https://flic.kr/s/aHsm9EwhF8

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”