BMW K100LT HACK

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Macintosh kirjutas:
PhunkT kirjutas:

Väike update ja rant Maanteeameti suunal....

Kas nad on andnud mingi viite konkreetsele seadusele või määrusele mille alusel nad toimetavad? Kas see "sõidupidur peab rakenduma kõigile sõiduki ratastele" on kusagil seadusega määretletud ka või mõni järjekordne ametnike väljamõeldis?

Tegelikult see, et sõidupidur peab rakenduma kõigile ratastele on määruses küll ilusti öeldud, aga see lihtsalt ei peaks siinkohal rakenduma (minu loogika järgi on külghaagis justnimelt haagis, inglise keelses kirjanduses ka separate technical unit, ja külghaagisega mootorratas sama, mis kerghaagisega sõiduauto - kerghaagisel ei ole pidureid, aga selle MNT tõlgenduse järgi ei tohiks kerghaagiseid kasutada).

Määrus "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele" reguleerib mootorrataste sh L4e nõudeid läbi kahe lisa -

lisa 1 "Nõuded alates 1. jaanuarist 1997. a liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile, välja arvatud enne 1. jaanuari 1984. a valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud sõidukid ning 30-aastased ja vanemad sõidukid"

ja lisa 2 "Nõuded enne 1. jaanuari 1997. a liiklusregistrisse kantud ning enne 1. jaanuari 1984. a valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud ning 30-aastasele ja vanemale sõidukile"

Minu rattale rakendub Lisa 2 (ma ei saa sellest sõnastusest aru, kas alates aprillist, kui ratas on 30-aastat vana, rakendub ka Lisa 1).

Ja kuigi nõuded on laias laastus samad mõlemas, väikeste nüanssidega, siis ometi on Lisa ühes toodud üks punkt, mis lubab julgelt väita, et määruse mõte ei ole see, et külghaagisel peab ilmtingimata pidur olema (paraku seda punkti ei ole määruse lisas 2):

Kood 405. Üldnõuded L kategooria sõiduki piduritele
Nõuded: 1) L1e, L3e ja L4e kategooria sõidukil peab olema kaks iseseisvat sõidupidurisüsteemi, millest vähemalt üks peab toimima esirattale ja teine tagarattale. Kui L4e kategooria sõidukil need süsteemid ei taga nõutavat pidurdustõhusust, peab külghaagise rattal olema pidur;

Piduri jõudluse mõõdikud on ka ilusti ära toodud:

Kood 408. L kategooria sõiduki pidurite kontrollimine
Nõue: pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem kui:
a) L1e ja L3e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,0 m;
b) L4e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m;
c) L2e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m ja seisupiduriga pidurdamisel – 18 m.
Kontrollimine: vaatluse, katsesõidu ja mõõtevahendiga.

----

Oehh, see on nii mõttetu ajakulu, aga poisile on lubadus antud, et järgmisel suvel matkame korvikaga... ja lapsele antud lubadusi tuleb pidada, isegi kui see tähendab, et see korvikas on Soome registris.

Aga kui meie seas on juriste, kes tahaksid pro bono Maanteeameti vastu kohtusse minna, siis ma oleksin igati käsi selle asjaga verise lõpuni minema... Võime teha ka crowdfundingut :). Seniajani otsin lahendust, mis oleks kiireim, soodsaim ja tagaks tulemuse kevadeks, kui lumi läinud.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”