BMW K100LT HACK


morse
Postitusi: 1457
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 294 korda
Tänatud: 234 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas morse »

PhunkT kirjutas:

Loen mina seda vaide vastust ja iga kord imestan... ja tahaks kohtuda inimesega, kes selle teskti välja mõtles (tegelikult vist olen kohtunud):

Kuna külghaagisega mootorratas on 3 rattaline sõiduk, siis peavad pidurid toimima kõikidele kolmele rattale ja lähtuvalt esmaregistreerimise ajast tuleb rakendada tehnonõuete määruse lisa 2.

Omaniku 21.12.17 kirjas viidatud tehnonõuete määruse lisa 2, kood 404 kohase pidurite kontrollimise metoodika kirjeldus ei vabasta kõikidele ratastele toimivast sõidupiduri nõudest.

Aga mõned read üleval on MNT ise kirjutanud, üritades tõestada, et haagis ei ole haagis, suisa kahes keeles, et L4e sõiduk on kaherattaline :D:

Tehnonõuete määruse lisa 5, A osa punkt 4.4. kohaselt jaotatakse L kategooria sõidukid L kategooriateks vastavalt määrusele (EL) nr 168/2013 artiklile 4. Selle järgi on L4e kategooria sõiduk kaherattaline külghaagisega mootorratas. L4e kategooria sõiduki mõiste on üle võetud inglise keelsetest õigusaktidest. Määruse (EL) nr 168/2013 inglise keelses väljaandes nimetatakse L4e kategooria sõidukit two-wheel motorcycle with side-car. Võrreldes mõisted Towed vehicle ja two-wheel motorcycle with side-car on arusaadav, et mootorratta külghaagis ei kvalifitseeru O kategooria haagisena. Eesti keelsetes mõistetes on sõna "haagis" kasutusel nii O kategooria haagiste puhul kui ka L4e kategooria külghaagisega mootorsõiduki puhul. Inglise keeles on vastavad mõisted defineeritud erinevate sõnadega ja sellest tulenevalt puudub võimalus järel veetava ja külghaagise mõiste segamini ajamiseks.

Vaatan seda "Tehnonõete määruse lisa 5" ja seal on tõesti öeldud, et:
L4e kategooria (mootorratas) on külghaagisega kaherattaline mootorsõiduk, mille
valmistajakiirus ületab 45 km/h või mille sisepõlemismootori töömaht ületab 50 cm3
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/13 ... _lisa5.pdf#

Saan aru, et korvipidurist mittevabastust põhjendatakse sellega, et külghaagisega sõiduk on L4e kategooriast, mis ametniku ühes lauses on kolmerattaline.
Kuid järgmises lauses viitab seadusaktile või määrusele või mis ta on (ülal viide), kus öeldakse, et ikka kindlalt kaherattaline...

Kui nüüd on mingi põhjus, miks pidur on oluline, siis ei ole see igaljuhul see, et L4e on üheaegselt nii kahe kui kolmerattaline... Nagu Schrödingeri kass, kes niikaua kuni ta on karbi sees ja sa teda ei vaata, on üheaegselt nii kahe- kui kolmerattaline...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”