Õli kreemikat värvi

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Tere!

Täna hakkasin naise tsiklil õli vahetama, lasin soojaks nagu ikka ja siis õli välja,,,,õli oli selline helepruun. Jahutusvedeliku tase normis. Igatahes panin uue filtri ja õli sisse, tegin väikese tiiru ajapuudusel (10min), andsin pähe ka korralikult, jahutusvedeliku tase normis. Kas võib kondentsi olla kogunenud nii palju sisse? ca 7 kuud seisnud, enne seda ka lühemaid otsi teinud linnas. Summutist ei tule ka mingit iseäralikku jahutusvedelikule viitavat lõhna, valget suitsu,,,Lähen teen homme pikema tiiru ja vaatan, mis saab, või mis? Välja tuli seda löga ka ca 3,8L nagu peakski olema.
Pilt



Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mina nimetaks seda emulsiooniks :(

Rattast ei tea miskit aga õlile pole palju jahutusvedeliku vaja....
Vaata, mis proov teeb.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Õlisüsteem pole ju lahtine, et sinna piisavalt vett sisse kondenseeruks. Pigem on ikka jahutussärgist vedelik õliga kokku sattnud.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Rattaks on Kawa z750


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Sorry, et iroonitsen, aga tundub nagu sul oleks cafferacer piimaga :shock:

See ei ole ühestki otsast normaalne. Ei usu, et tilk vedelikku sellist jama korraldab.

Kas ratas on teie käes mitmendat õli?
Mis õli enne sisse läks?

Jube kummaline. Kui mul mersul sai vedelik silindritega kokku, siis oli aur taga nagu oleks suitsupomm lahti.
Seega see väga imelik rike.

Kas z-il kontroll aken on? Või tal proovipulk?

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Olen näinud kuidas automootorisse tekib niimoodi kondensaadi lühikeste otstega et mootorit ei olnud võimalik ringi keerata, kuna oli õli täiesti jääs.


Pezzi
Postitusi: 278
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Pezzi »

Macintosh kirjutas:

Õlisüsteem pole ju lahtine, et sinna piisavalt vett sisse kondenseeruks. Pigem on ikka jahutussärgist vedelik õliga kokku sattnud.

Vett tekib õlivanni põhja ka õhkjahutusega mootoril. Aga kuidas ta selliseks kreemikaks muutub, seda ma ei tea.

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas simp »

Minu banditil läks samasuguseks kreemikaks, kui seistes vajus karpadest kütus silindrisse ja siis käivitamisel segunes õliga. Esimene mõte oli samamoodi jahutusvedelik, aga noh banditil pole seda :)

Kõlab samamoodi, st talve jooksul kogunes kütus silindrisse ja käivitamisel lõi õliga sassi. Tegu on vist karparattaga?

Neeme ütleb, mis konkreetselt karpadel viga on kui kirjeldatud probleem on. Ma ei mäleta täpset diagnoosi enam.

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Näikse, parima uskumuse ja romantika mõistes küll, nagu "eha ja koidu" kohting aga otseöelduna on, õli- ja jahutusvedeliku kokkusaamisel, 4T mootor omadega, kohe sajaprotsendiliselt täiesti p**s*. Kasutuskõlbmatu, kuusakoski, fucking neegerit, palalaika, puutin...


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas will111 »

soovitaks esmalt ikka keelega mekkida, siis tuli otsa panna. maitsemeel ja põlemisomadused ütlevad nii mõndagi õli kvaliteedi kohta :D

tegelikult ma väga üle ei hakkaks mõtlema kui uus õli püsib ok, jahutusvedeliku tase püsib ok. kuskil pole kirjas nagu ka, et kaua see kohvi piimaga seal mootoris on olnud, kes selle sinna on pannud ja mida sinna üldse on pandud. järeldusi tuleks teha nüüd sisse läinud uue õli värvi ja muude omaduste muutumise põhjal ikka pigem

Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Tere!
Tegu ikka pritsega rattaga. Õlitaseme kontrollaken on ka täiesti niiskusest läbipaistmatu ning isegi termomeetriga õlikork on kondents vett täis. Jahutusvedelik on erkroheline aga see krdi vesi on tavaline käbipaistvad tilgad klaaside taga. Ma teen ikkagi rahulikus tempos ühe tunnise tiiru ja siis vaatan, mis nüüd uus õli teeb, ning, kas õlitaseme aken läheb klaariks. Macile ka, et kondentsi ikka tekib mootorisse, kui lühikesed otsad ja talvel lõbu pärast lühikesed käivitamised.


tarmoel
Postitusi: 306
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Ei ole häda midagi. Anna piitsa. Kui jahutusvedelik normis, siis tegemist kondentsiga. Need veetilgad sealt vaateaknalt kaovad paarikümne kilomeetriga. Viga võid otsima hakata siis, kui peale paaripäevast kasutamist õli uuesti vahule on löönud.
Päikest!

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Cado »

Üldiselt on lugu nii ,et sellist mootorit puhtaks saada nii ,et õli puhas kulub nii 3-4 õlivahetust jutti.
Pesemiseks võib mingit odavamat õli kasutada.

Kogemused endurokatega mida uputatud.
Ühe vahetusega ei saa kunagi puhtaks ja välja tuleb ikka piimakohv.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Nonii, eile tegin 150km tiiru, kontrollaken sai puhtaks, õli tundub ilus nagu olema peaks. Õlikorgi all oli paksemat valget löga. Jahutusvedeliku tase ei langenud. Kas peaks veel õlivahetuse otsa tegema? Pole sellise probleemiga enne kokku puutunud...

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kõik sõltub sinu riskivalmidusest. Kui usud, et risk mootori tuksiminekuks puudub siis anna aga minna. Samas õli ei maksa kuigi palju. Mina sinu saabastes vahetaks ühe korra veel õli ära veendumaks, et valget emulsiooni rohkem kuhugi ei ilmu.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Üks asi veel...jahutusvedeliku temp oli maanteel lastes koguaeg 65-67 kraadi, vanadest bike aegadest mäletan, et oli ikka 80 ringis. Termostaat? Ja kas seda niiskuse teemat võib karterituulutuse mittetoimimine põhjustada?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas bitter »

Jah. Mu kogemus küll R4 automootoritega aga valge tatt (emulsioon) õlikorgi all on selge ja üksühene märk puudulikust (või sootuks puuduvast :twisted:) karterituulutusest! Enne selle korda tegemist pole mõtet rohkem õli vahetada. Väsinud termostaat, mis ei lase õlil korralikult soojaks minna, tasub ka vahetada.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Krl »

bitter kirjutas:

Jah. Mu kogemus küll R4 automootoritega aga valge tatt (emulsioon) õlikorgi all on selge ja üksühene märk puudulikust (või sootuks puuduvast :twisted:) karterituulutusest! Enne selle korda tegemist pole mõtet rohkem õli vahetada. Väsinud termostaat, mis ei lase õlil korralikult soojaks minna, tasub ka vahetada.

Mul ka sellised kogemused.
Lisaks automootorite puhul, tavaliselt kui tuulutus päris ära ummistub, siis pressib õli mootorist välja ka, kas läbi tihendite, õlivarda torust, või filtri vahelt.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Õnneks välised lekked puuduvad. Ok, vaatan põhjalikult asja üle.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Macintosh kirjutas:

Õlisüsteem pole ju lahtine, et sinna piisavalt vett sisse kondenseeruks. Pigem on ikka jahutussärgist vedelik õliga kokku sattnud.

On ikka, karterituulutus on reegline ikka täitsa vaba.


tarmoel
Postitusi: 306
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Karterituulutus peab vaba olema jah. Samas kui ise ei ole tuulutusvoolikut valesti ühendanud või montaazi/demontaazi käigus kuhugi vahele pitsitanud, siis iseummistumise võimalus praktiliselt puudub. Õhufiltri/korpuse võib üle vaadata (ei tea kuidas antud isendil lahendatud), et sealt vihmaga sõites liigset vett sisse ei lahma. Ei ole eriti tõenäoline aga kontrollimine ei maksa midagi. Kondentsi teke on rattal seistes tavaline. Tekib ka niisketel suveilmadel, kui rattas paar nädalat seisab aga keegi ei pane seda tähele - peale paarikümmet km sõitu on vesi kadunud.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Jah, neljap on aega, lähen garaazi ja kisun paagi ja airboxi jne maha, pole ka ise seda ratast lammutanud enne, eks annan teada, kui midagi selgub, vblla kellegil kunagi veel sama jama. Selline õli ehmatab ikka korralikult ära :-D esimene mõte oli ka, et raudselt mahlad segamini.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Krl »

tarmoel kirjutas:

Karterituulutus peab vaba olema jah. Samas kui ise ei ole tuulutusvoolikut valesti ühendanud või montaazi/demontaazi käigus kuhugi vahele pitsitanud, siis iseummistumise võimalus praktiliselt puudub. Õhufiltri/korpuse võib üle vaadata (ei tea kuidas antud isendil lahendatud), et sealt vihmaga sõites liigset vett sisse ei lahma. Ei ole eriti tõenäoline aga kontrollimine ei maksa midagi. Kondentsi teke on rattal seistes tavaline. Tekib ka niisketel suveilmadel, kui rattas paar nädalat seisab aga keegi ei pane seda tähele - peale paarikümmet km sõitu on vesi kadunud.

Ratastelei tea, aga autodel on vahest sellest samast kondentsvee ja õli segust pmslt nagu tavotti täis olnud ja nii umbes, et enne on õlifiltri nagu õhupalli ümmarguseks surunud, kui sealt tuulutusest midagi välja.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mis mõttes vaba?Karteri tuulutus läheb filtri korpusesse ja sealt igale tsikkli margil-mudelil erinevad lahendused õli kogumiseks.Õliudu põletatakse silindris ära.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas mx77 »

franz125 kirjutas:

Mis mõttes vaba?Karteri tuulutus läheb filtri korpusesse ja sealt igale tsikkli margil-mudelil erinevad lahendused õli kogumiseks.Õliudu põletatakse silindris ära.

Kas see filtrikorpus ja filter takistab kondensaadi kogunemist karterisse ja õliga segunemist pikemaajalisel seismisel?


jaan mmc

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Kui küsimus on, kondents versus jahutusvedelik siis emulisiooni kuumutades, peaks see, esimesel juhul suht kiiresti õli karva tagasi minema. Jahutusvedelik õlist nii lihtsalt minema ei aurustu. Ehk, et kui sõites ära kaob, on kondents, kui mitte siis on jahutusvedelik. Aga pigem praadida vesi välja pannil kui mootoris, saalede vahel.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas franz125 »

mx77 kirjutas:
franz125 kirjutas:

Mis mõttes vaba?Karteri tuulutus läheb filtri korpusesse ja sealt igale tsikkli margil-mudelil erinevad lahendused õli kogumiseks.Õliudu põletatakse silindris ära.

Kas see filtrikorpus ja filter takistab kondensaadi kogunemist karterisse ja õliga segunemist pikemaajalisel seismisel?

Seda ma ei tea kas takistab või mitte aga mu neljast rattast ühel avastasin(VTR1000F) ühel kevadel filtrikorpusest ka sellist halli pasteeti ja uurides selgus et veepumba keraamiline tihend oli praguline ja sealt pääses vesi karterisse.Rattad seisavad sara all katetega ja mingid erilist tuult seal ka pole,sellest hoolimata pole kunagi kondensi tekkinud.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Noh jah. Sügisel poleemitsesime siin kellegagi kondensi teemal - siis oli põhiteemaks küll talvine käivitamine - ma rohkem ei viitsinud...
Loomulikult on see kondents. Mul pole elus olnud vesijahutusega ratast, aga need aastad, mil lõpetasin sõidud (reeglina lühikesed otsad) väga külmal aasta-ajal, oli pilt täpselt samasugune. Külmaga käivitades-sõites tekib see niikuinii ja see, kui vaid mootori pooleks tunniks soojaks lased, ei keeda õlis absorbeerunud niiskust sealt välja ning see muudkui koguneb ja koguneb. 150 kilomeetrit on just selline distants, millega enam vähem õli kuivaks saad. Aga ka veel mitte päris. Ma pidin kevadel Tartust Tallinna ja tagasi ära sõitma, et aknast normaalne kraam paistma hakkaks. Rike välistatud, ratas oli jumala uus ja nagu öeldud, õhkjahutusega. Üldiselt taastub see õli ära, st kui välba mõttes asi korras, ma ei tormaks isegi vahetama. Silmale on asi koledam, kui tegelikult.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

reimps

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas reimps »

Misuke see kuivanud õli välja näeb?

Kasutaja avatar

Teema algataja
kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Õli kreemikat värvi

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Nigu merevaik

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”