Hälvik- Mootorratturid


Mariella Lünka

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus Postitas Mariella Lünka »

Jälgin seda arutelu siin juba mitmendat päeva ja oh jeerum ...

Kõigepealt ütlen ära, et ma ei kiida sellist käitumist kuidagi heaks nagu seda on peatumismärguande eiramine. Et oleks selge.

Ütleks kah siis paar sõna sekka.

Esiteks tuleks aru saada (nagu siin eelnevalt on juba osade poolt korduvalt mainitud) mis põhjusel toimub tagaajamine. Kiiruse ületamine ja peatumismärguande eiramine on mõlemad väärteod. Tuleks vahet teha raske kuriteo sooritanu jälitamisel kinnipidamiseks ja tsikliga peatumismärguande eiraja jälitamisel. Vahe on teo raskusastmes - on suur vahe kas jälitatakse konkreetse info alusel näiteks tapjat, röövlit või varast vms (kuriteod) või siis väärteo toimepanijat (kiirus, peatumismärguande eiramine, vale numbrimärk vms). Raske kuriteo sooritanu kinnipidamiseks on ilmselt kõik võimalikud vahendid head. Väärteo toimepanija kinnipidamiseks tuleb kõvasti kaaluda asjaolusid. Autoga autot rammida on kindlasti proportsionaalne tegevus viimase võimalusena, autoga siklit rammida ... väga küsitav kas selline meede on proportsionaalne. Kaaluda tuleks kaitstavaid õigushüvesid - liiklusrikkumine (kaitstav õigushüve avalik kord) ja liiklusrikkumise toimepanija tapmisega riskimine (elu ehk ülima õigushüvega riskimine). Ehk siis vähemtähtsama õigushüve kaitseks pole õigustatud ülima kaitstava õigushüvega riskimine - eluga riskimine. Proportsionaalsust kaaludes tuleb leida säästvaim viis eesmärgi saavutamiseks, eesmärgiks on see, et teo toimepanija saab karistatud - karistuse vältimatus on see mis mõjub. Ja pole õigustatud mingi hüpoteetiline "aga ta võib ju kellegi ära tappa nii" suhtumine - kui olukord on ohtlik siis tuleb tagasi tõmbuda ja kasutada teisi olemasolevad meetmeid väärtegija kindlaks tegemiseks ja karistamiseks, selliseid vahendeid on täna külluses politseil ja tõendamise küsimus on pigem küsimus sellest milline on politseiametnike pädevus ja suutlikkus oma tööd teha. Arvestada tuleb veel sellega, et enamus oinaid kes hakkavad eest ära sõitma muutuvad ohtlikuks just selle tagaajamisega ehk siis tagaajamine eskaleerib ohtliku olukorra veel ohtlikumaks. Kindlasti ei pea jälitamiselt kohe tagasi tõmbuma vaid alles siis kui on selge, et hakkab tekkima juba oht tagaaetava või kõrvaliste isikute elule.

Nagu siin eelnevalt mainitud siis teatud asjaolude esinemisel võib olla oluliselt mõistlikum kaaluda teisi vahendeid teo toimepanija tuvastamiseks. Ja kuni selle rammimispraktika sisseviimiseni seda ka ilmselt tehti - tean, et tagantjärgi on tuvastatud neid peatumismärguande eirajaid ja selliseid asju on ka kohtust läbi käinud. Ilmselt on ülevaltpoolt nüüd antud suunised oluliselt karmimaks käitumiseks patrullidele, mina seda isiklikult õigeks ei pea. Loomulikult tuleb erinevaid olukordi diferentseerida kuid reeglina autoga tsikli rammimine (või ettesõit teadlikult avarii põhjustamiseks, et kihutaja kinni pidada) on väga äärmuslik ja kaheldav meede. Selleks, et selliseid äärmuslikke meetmeid kasutada peab minu seisukohalt olema konkreetne põhjus - info mis viitab sellele, et see kihutaja on toime pannud mingi raske kuriteo vms.

NB! Ja siin kellegi eelneva viide keskajale ja inimeste verejanule on täiesti kohane - on täiesti ulme kui verejanulised ja parastavad on inimesed ... niikaua kuni ise ühiskondlikult poodava positsioonis pole olnud mingil X põhjusel. Mina isiklikult sellistest verejanulistest tõrvikumeestest suurt midagi ei arva.

NB nr2! Politsei võiks tõsiselt hakata kaaluma motikapatrulllide arvu suurendamist - ilmselt enamusel kõvadel rullikeerajatel kaob igasugune eestärasõidu isu motikapatrulliga. Olen näinud kunagi Soomes kohalike motopolitseinike taset ringrajal - väga muljetavaldav. Ja võin kindlalt väita, et 95+ protsenti ratturitest võivad ära unustada eestärasõidu nende tüüpide puhul - lootusetu tegevus.



Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”