Liiklusülesanne: kes on süüdi?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1344
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 73 korda
Tänatud: 85 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #61 Postitas simp » 18 Apr 2018, 18:27

Jesper kirjutas:
simp kirjutas:Oma aknast on ilusti näha, et nr 2 on pöörangu rajal ja otse sealt minna ei saa.

Seda ju pole nr1 aknast näha, mis nr2-le tema aknast paistab? Tema viga on ikkagi esmajoones see, et ta alustas oma manöövrit sellistes tingimustes, kus ta ei olnud 100% selle ohutus õnnestumises kindel. See, kas nr2 oli õigel real või mitte, kas tal oli ülevaatus või mitte jms muud võimalikud rikkumised ei ole nr1-le teada, seega ta peab eeldama et on õigel real, on ülevaatus jne. Kui kuut on risti ees ja nähtavust pole, siis lihtsalt ootad. Ja kui keegi on endale ristmiku pähe õppinud, on see tema enda mure, äkki just hommikul tõsteti märgid ringi?

Muidu mul oleks isegi ükskõik, a vot just sellist suhtumist on üsna palju tekkinud, kus juht miskipärast võtab endale pähe et kuna tal on kas tee või miski muu suurem või sirgem või uhkem kui minul, või siis pole seda võrdsete teede märki, siis parema käe reegel enam järsku ei kehti. Kuigi tegelikult on vastupidi, selleks et parema käe reeglit ümber lükata peab just konkreetselt mingi märk või muu liikluskorraldusvahend seda tegema, kui midagi sellist ei ole, siis reegel kehtib alati.


nr1 aknast on näha, et nr2 ei saa otse minna, kuna tema rada lõppeb ära. Ristmikel ehitatakse niimoodi üles pöörderajad. Kui sa suudad mulle ühe näite tuua, kus on samasugune ülesehitus, siis nõustun sinuga.

Pöörderada lõppeb ära, ilma sujuva reastumisalata, teiselpool ristmiku on täpselt rea vastas ohutussaar.
Streetview's pole näha, aga ega seal veel lisaks asfaldile joonitud suunamärke pole?

Nõustun sinuga, et kindlasti on vaja, et konkreetselt mingi märk või muu liikluskorraldusvahend määraks korra. Siin oli see olemas. Mingi poleks-pidanud-nägema seletus ei päde.


Mac, sulle ka üks küsimus juurde. Ega 4 & 5 (& 6?) paremale ei tahtnud pöörata ja nt inimesi üle tee ei lasknud samal ajal? See selgitaks nii mõndagi.


Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 810
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #62 Postitas Jesper » 18 Apr 2018, 19:13

See on täpselt see ülemõtlemine mida ma juba mainisin. Nr 1 aknast on näha, et vastassuunas on kaks sõidurada. Kõik. See on kogu informatsioon, mida liikluskorraldaja on talle pidanud vajalikuks anda.
Viimati muutis Jesper, 18 Apr 2018, 19:15, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1405
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 383 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #63 Postitas AzA » 18 Apr 2018, 19:14

Madlobster kirjutas:otsa sõidu tegi 2 seisvale 1ele
seega teegi ta manöövri, mille ohutuses ta ei olnud veendunud.
Loe ikkagi mu punktid läbi ja no suure möödnusega võid siis esimese lugemata jätta :) ikkagi arvan, et kaks jääb süüdi kui idioodist otsustaja ei ole


Jäid kahe silma vahele. Kui 1 seisis, siis on teine asi ... nimelt seisev sõiduk õnnetust teha ei saa.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1344
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 73 korda
Tänatud: 85 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #64 Postitas simp » 18 Apr 2018, 19:26

Jesper kirjutas:See on täpselt see ülemõtlemine mida ma juba mainisin. Nr 1 aknast on näha, et vastassuunas on kaks sõidurada. Kõik. See on kogu informatsioon, mida liikluskorraldaja on talle pidanud vajalikuks anda.

Konkreetsel juhul peab see "ülemõtlemine" paika, märk on olemas, ei oma tähtsust kuidas märgi olemasolust teatakse :)

See on natuke nagu linnu tee otsas olev ringtee. Kus Järvevana poolt tulles, tagasipööret tehes, võib teisest reast välja sõita. Märki pole näinud, samas (kulunud) teekattemärgistusest saab seda järeldada.

https://www.google.ee/maps/@59.4085341, ... 312!8i6656

Märki näevad ainult need, kes kesklinnast tulevad:
https://www.google.ee/maps/@59.4085012, ... 312!8i6656
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5035
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 524 korda
Tänatud: 464 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #65 Postitas Macintosh » 18 Apr 2018, 20:23

simp kirjutas:Mac, sulle ka üks küsimus juurde. Ega 4 & 5 (& 6?) paremale ei tahtnud pöörata ja nt inimesi üle tee ei lasknud samal ajal? See selgitaks nii mõndagi.

Juht väidab, et ristmik oli tühi, fooris kollane ja pööras kaubikuga üheaegselt ning kohe kui kaubik eest ära pööras sööstis selle tagant auto välja. Aga üldiselt mida edasi seda vähem on juht milleski kindel, nagu enamus normaalseid inimesi, mõtleb üle. Varsti ütleb, et tuli ise mööda Nõmme teed ja sõitis 50kmh punase tule alt läbi ja sinesele autole sisse ning sinine auto tegelikult hoopis seisis seal.

Jesper kirjutas:Muidu mul oleks isegi ükskõik, a vot just sellist suhtumist on üsna palju tekkinud, kus juht miskipärast võtab endale pähe et kuna tal on kas tee või miski muu suurem või sirgem või uhkem kui minul, või siis pole seda võrdsete teede märki, siis parema käe reegel enam järsku ei kehti. Kuigi tegelikult on vastupidi, selleks et parema käe reeglit ümber lükata peab just konkreetselt mingi märk või muu liikluskorraldusvahend seda tegema, kui midagi sellist ei ole, siis reegel kehtib alati.


Siin pole küsimus parema käe reeglis. Kui siin on millesti rääkida siis pigem tee andmise kohustusest otse tulevale sõidukile. Ja seegi on küsimärgi all.
Nüüd oleks vaja üles leida mõne sõiduki juht, kes samal ajal ristmikul oli. Ega siit foorumist keegi ei juhtunud olema? :wack:
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 810
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #66 Postitas Jesper » 19 Apr 2018, 00:29

Kui sa vasakule keerad, siis otse vastu sõitev auto jääb paremale, seega kehtib ikkagi sama reegel. See peaks igal juhil seljaaju sees olev refleks olema, mitte sõltuma aastaajast, foorituledest, ridade arvust ja kurat teab millest.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 928
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #67 Postitas Madlobster » 19 Apr 2018, 07:27

Jesper kirjutas:Kui sa vasakule keerad, siis otse vastu sõitev auto jääb paremale, seega kehtib ikkagi sama reegel. See peaks igal juhil seljaaju sees olev refleks olema, mitte sõltuma aastaajast, foorituledest, ridade arvust ja kurat teab millest.


WTF :shock: :shock: :shock: :?:
Et umbes poole pöörde pealt hakkab (no ma ei tea, mis nurgast alates võib sinust vaskul pool oleval real sõitvat autot sinust paremal asuvaks pidama hakata) kehtima keset ristmiku paremakäe reegel?
Üsna paljudele sobiks savipätsi tasuta bussisõit hulka rohkem kui see aastaaegade ja foorituledega võitlemine.

*** varsti ei julge ise enam liiklusesse minna. Neid seljaaju "spetsialiste" on roolis/sangas rohkem kui metsas seeni :?
Viimati muutis Madlobster, 19 Apr 2018, 09:22, muudetud 2 korda kokku.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6583
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #68 Postitas mx77 » 19 Apr 2018, 09:17

Jesper kirjutas:Kui sa vasakule keerad, siis otse vastu sõitev auto jääb paremale, seega kehtib ikkagi sama reegel. See peaks igal juhil seljaaju sees olev refleks olema, mitte sõltuma aastaajast, foorituledest, ridade arvust ja kurat teab millest.


Nojah, kui sellist tarkust tuleb siis ei imesta miks tänavapildis on mulje, et keegi liigelda ei oska.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 810
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #69 Postitas Jesper » 19 Apr 2018, 09:37

Nojah, eks te võite täpselt sama loogikat ju mingis keerulisemas sõnastuses ka rakendada, a pärast iseenda nupuvõttest selili olles pole vaja pisaraid valada et "ei näinud" ja "vot kus nr 2 on alles tõbras" :lol:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 928
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #70 Postitas Madlobster » 19 Apr 2018, 09:46

Jesper kirjutas:Nojah, eks te võite täpselt sama loogikat ju mingis keerulisemas sõnastuses ka rakendada, a pärast iseenda nupuvõttest selili olles pole vaja pisaraid valada et "ei näinud" ja "vot kus nr 2 on alles tõbras" :lol:


Kas keegi oskab seda tõlkida?
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5035
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 524 korda
Tänatud: 464 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #71 Postitas Macintosh » 19 Apr 2018, 10:43

Madlobster kirjutas:Kas keegi oskab seda tõlkida?

Ilmselt on Jesperil mõni oma liiklusseadus, mille redakstsioon erineb märkimisväärselt sellest, mida ülejäänude Eesti kasutab.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 810
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #72 Postitas Jesper » 19 Apr 2018, 11:07

No ma siiralt ei tea ühtegi Liiklusseaduse punkti, mis läheks reegliga "paremalt läheneval sõidukil on eesõigus, kui märgid ei näita teisiti" vastuollu. Kui neid on, siis eks harige mind. Punkte ei viitsi ükshaaval otsida.

Ja no üleüldiselt ma ei rääkinud otseselt Liiklusseaduses sätestatust, vaid sellest et äkki ikka kui vasakpöördeks valmistudes mingi rakett lendab vastassuunas sinu poole, siis võiks korra nagu kelluke peas helisema lüüa, et järsku temal on siiski õigus ja minul pole. Oleks nr 1 pidurdanud ja korra veel situatsiooni üle hinnanud, poleks mingit õnnetust üldse juhtunudki. Takkajärgi targutada on hea, kui mõlemad osapooled on autod, a kui üks pool juhtub tsikkel olema siis on vähe abi hilisemast kahetsusest et ups, ajasin jah sassi siin natuke maailma asjad.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 928
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #73 Postitas Madlobster » 19 Apr 2018, 11:18

Mängid või oled?
Vasak pöördel otse tulijate läbilaskmise juures ei ole mitte kõige vähematki pistmist parema käe reegliga. Isegi parema käe reegli ristmikel pole vasakule keeramise juures selle reegliga mitte mingisugust pistmist.
Milleks sellist soga ajada üldse ???
Olukord teedel on ikka päris kole kui sellist pudru tõepähe aetakse ning samaaegselt teiste suunas näppu ka veel vehitakse.

Mis kelluke? mis helin? (togi) kui ma seisan ristmikul, ootan vasak pööret ning bussi tagant tormab vales reas mingi udu mulle otse kümpi? Astub oma seebikarbist välja ning räägib kui õige mees ta on (saab maailma asjadest õieti aru) ja kui loll ma olen, et parema käe reeglit ei tea. (togi) :ner: :wack:
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1265
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 126 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #74 Postitas Maaks » 19 Apr 2018, 13:57

Madlobster kirjutas:Mängid või oled?
Vasak pöördel otse tulijate läbilaskmise juures ei ole mitte kõige vähematki pistmist parema käe reegliga. Isegi parema käe reegli ristmikel pole vasakule keeramise juures selle reegliga mitte mingisugust pistmist.

Tegelikult saab eest lähenevast autost vasakpöörde sooritamisel koheselt paremalt lähenev auto ja ta tuleb läbi lasta nii paremakäe kui ka selle LS§17 punkt 5 lõik 3 toodud reegli kohaselt.
AGA, kes oleks siis õnnetuses süüdi, kui auto 2 asemel oleks olnud linesplitti teinud mootorratas (kes foori joont ületades "pool-kogemata" paiknes ratastega vasakus/ ärapöörde reas)?
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 928
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #75 Postitas Madlobster » 19 Apr 2018, 14:04

Maaks kirjutas:
Madlobster kirjutas:Mängid või oled?
Vasak pöördel otse tulijate läbilaskmise juures ei ole mitte kõige vähematki pistmist parema käe reegliga. Isegi parema käe reegli ristmikel pole vasakule keeramise juures selle reegliga mitte mingisugust pistmist.

Tegelikult saab eest lähenevast autost vasakpöörde sooritamisel koheselt paremalt lähenev auto ja ta tuleb läbi lasta nii paremakäe kui ka selle LS§17 punkt 5 lõik 3 toodud reegli kohaselt.
AGA, kes oleks siis õnnetuses süüdi, kui auto 2 asemel oleks olnud linesplitti teinud mootorratas (kes foori joont ületades "pool-kogemata" paiknes ratastega vasakus/ ärapöörde reas)?


Kas piisab pea keeramisest või peab kindlasti puusad ka juba risti saama, et saaks öelda, et nüüd on paremal? Või käib auto stange nurga järgi see? Oskad äkki nurga ka välja tuua, millisest alates hakkab see manööver alluma parema käe reeglile?

Kui sa nüüd veel leiaksid LS is viite vasakule pööraja peab otsetulijad läbi laskma parema käe reegli tõttu, siis tunnistan ennast antud avariis ise süüdi. (togi)
Miks te sellist jama kirjutate ma aru ei taipa?
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5035
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 524 korda
Tänatud: 464 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #76 Postitas Macintosh » 19 Apr 2018, 14:55

Maaks kirjutas:Tegelikult saab eest lähenevast autost vasakpöörde sooritamisel koheselt paremalt lähenev auto ja ta tuleb läbi lasta nii paremakäe kui ka selle LS§17 punkt 5 lõik 3 toodud reegli kohaselt.
AGA, kes oleks siis õnnetuses süüdi, kui auto 2 asemel oleks olnud linesplitti teinud mootorratas (kes foori joont ületades "pool-kogemata" paiknes ratastega vasakus/ ärapöörde reas)?


Igasuguseid asju annab teha, näiteks saab manöövri 90° kaupa juppideks jagada ja siis "parema käe reeglit" rakendada aga seaduseandja on otsustanud määratleda selle teisiti ja seadus ei "tükelda" manöövrit seega kehtib ikka LS§17 lõige 5 (vt. allpool).

Kui nüüd splittivast mootorrattast rääkida siis kes siin seda kollast foorituld veel mäletavad? Kui ei mäleta siis lähevad vaatavad esimest postitust uueti. Kollane paneb sõidukile 1 kohustuse manööver lõpetada ja keelab ülejäänutel ristmikule välja sõita. Allpool igaks juhuks väljavõte kehtivast liiklusseadusest neile, kes juhinduvad mingist muust redaktsioonist.
Ja kui edasi fantaseerida siis kui seda splitti oleks teinud mootorratur siis poleks seda kokkupõrget kunagi juhtunudki, sest ausalt, isegi nr 2 oleks saanud vabalt ümber põigatud, mootorratturist rääkiamata. Aga muidugi, kui kihutad punakasrohelise või kollakasrohelise fooritulega valest kohst ristmikule, näed enda ees autot, liimid pilgu sinna ja kordad päästvat mantrat: "ei sõida sinna otsa, ei sõida sinna otsa, ei sõida sinna otsa." siis läheb kindlasti kõik hästi.

§ 7. Fooritulede tähendus
3) kollane keelab liikuda; peatumiseks ettenähtud kohast tohib edasi liikuda vaid juhul, kui seal peatumine on ilma liiklust ohustamata võimatu; kui tuli süttib hetkel, mil juht on ristmikul või ülekäigurajal, tuleb liikumist jätkata;
§ 17. Tee andmise üldised kohustused.
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
3) vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti;
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1344
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 73 korda
Tänatud: 85 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #77 Postitas simp » 19 Apr 2018, 15:35

Maaks kirjutas:AGA, kes oleks siis õnnetuses süüdi, kui auto 2 asemel oleks olnud linesplitti teinud mootorratas (kes foori joont ületades "pool-kogemata" paiknes ratastega vasakus/ ärapöörde reas)?


Ma natuke rääkisin juba sellest rattaga splittimisest enne.

simp kirjutas:Rattaga nr 2 olukorras splittides, tuleb endale aru anda, et sind lihtsalt pole selle bussi(3) varjust näha. Pealegi, liikuvate ridade vahel splittijaid on vähe ja risk on suurem. Esimene rida jäi värskelt seisma, kuna fooris hakkas roheline vilkuma.


Üldiselt on sellisel juhul tegu liikuvate ridade vahelt splittijaga ja see on kõrgendatud riskiga niikuinii. Ega meil seda väga ei tehta ka. Lahendus oleks sama.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1265
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 126 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #78 Postitas Maaks » 19 Apr 2018, 15:41

Macintosh kirjutas:... Kollane paneb sõidukile 1 kohustuse manööver lõpetada ja keelab ülejäänutel ristmikule välja sõita.

Kirjutasid ju et vilkuva rohelisega tuli ristmikule. Oli ja jääb kohustus otsesõitja läbi lasta (kuna tema saabus samuti "rohelisega")!
Teistest suundadest tulijad peavad sõltumata tulest lubama sul manöövri lõpetada.
Seda punkti mõtled ilmselt:
§ 58. Sõitmine reguleeritud ristmikul
(1) Foori lubava tule ajal ristmikule sõitnud juht peab sealt kavatsetud suunas ära sõitma, sõltumata ristmikul olevate teiste fooride tuledest. Kui aga ristmikul oleva foori juures on stoppjoon või stoppjoonemärk, peab ta selle foori tuledest juhinduma.
(2) Foori lubava tule süttimisel peab juht andma teed juhile, kes lõpetab ristmiku ületamist, ja veel sõiduteel olevale jalakäijale
Madlobster kirjutas:Kas piisab pea keeramisest või peab kindlasti puusad ka juba risti saama, et saaks öelda, et nüüd on paremal? Või käib auto stange nurga järgi see? Oskad äkki nurga ka välja tuua, millisest alates hakkab see manööver alluma parema käe reeglile?

Kui sa nüüd veel leiaksid LS is viite vasakule pööraja peab otsetulijad läbi laskma parema käe reegli tõttu, siis tunnistan ennast antud avariis ise süüdi. (togi)
Miks te sellist jama kirjutate ma aru ei taipa?

Misiganes sinupuhul töötab, piisab ka kõrvadest :lol:
Eks osalt sellepärast ongi sedusesse lisatud selges eesti keeles teeandmise kohustus "vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile" kuna paljud (hämmastavalt suur hulk) ei saa aru, et see on kaetud juba parema käe reegliga.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1405
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 383 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #79 Postitas AzA » 19 Apr 2018, 16:26

Maaks kirjutas:Eks osalt sellepärast ongi sedusesse lisatud selges eesti keeles teeandmise kohustus "vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile" kuna paljud (hämmastavalt suur hulk) ei saa aru, et see on kaetud juba parema käe reegliga.


Tänud, et ilusas eesti keeles antud pügala lahti seletasid. Kummardused.

Jesperi kallal kiunujad võiks eesti keeles "anna andeks" öelda. Riigimehelik või nii.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4371
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 410 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #80 Postitas reimps » 19 Apr 2018, 16:38

A kui ma olen vasakukäeline, kas mulle siis kehtib vasakukäereegel?
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1265
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 126 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #81 Postitas Maaks » 19 Apr 2018, 16:52

reimps kirjutas:A kui ma olen vasakukäeline, kas mulle siis kehtib vasakukäereegel?

Kahtlemata, aga siis liigeldes Briti ühenduses või mõnes teises vasakpoolse liiklusega riigis.
EDIT: Igaks juhuks mainin, et tegu najalga! Tegelikult ei tea kas Briti majandusühenduses kehtib parema või vasakukäe reegel.
Küprosel olen teistpidi liiklusega liigelnud, aga seda ei tulnud pähe küsida kelleltki, kas neil tuleb läbi lasta vasakult või paremalt tulijad - turistina lasin igaks juhuks kõik läbi (lol)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 928
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #82 Postitas Madlobster » 19 Apr 2018, 17:02

Maaks kirjutas:Kirjutasid ju et vilkuva rohelisega tuli ristmikule. Oli ja jääb kohustus otsesõitja läbi lasta (kuna tema saabus samuti "rohelisega")!
Teistest suundadest tulijad peavad sõltumata tulest lubama sul manöövri lõpetada.


Tema võis sinna saabuda rohelise alguses ning jäi sinna ootama, millal saaks manöövri lõpetada. Otsa sõitja saabus sinna rohelise lõpus või juba keelava tulega, tehes ohtliku (vähene nähtavus) ning ebaseadusliku (eiras märki rajad suunad) manöövri.


AzA kirjutas:
Maaks kirjutas:Eks osalt sellepärast ongi sedusesse lisatud selges eesti keeles teeandmise kohustus "vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile" kuna paljud (hämmastavalt suur hulk) ei saa aru, et see on kaetud juba parema käe reegliga.


Tänud, et ilusas eesti keeles antud pügala lahti seletasid. Kummardused.

Jesperi kallal kiunujad võiks eesti keeles "anna andeks" öelda. Riigimehelik või nii.


Really??? (togi)
Autokooli paras saata.
Too palun LS´st see pügal välja, mida hämmastavalt suur hulk siin ei tea.


Kuigi parema käe reeglit saab kasutada mitmeti :) olge siiski kenad ja lähtuge teedel liigeldes ikkagi Riigi Teatajas kirjapandust, mitte ise välja mõeldud joorupist.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1405
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 383 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #83 Postitas AzA » 19 Apr 2018, 17:10

reimps kirjutas:A kui ma olen vasakukäeline, kas mulle siis kehtib vasakukäereegel?


Pärakukäelisele kehtib pärakureegel :mrgreen:

Mad, mis reegli ma välja toon? Lollidele spetsiaalselt paragrahvi mmm kuskil 150 oli, 155, 156 või 157, et otsesõitjale ja parempöörde tegijale pead teed andma, või siis puhta loogika, et paremakäe reegel teeb sama ära?
Kamoon, mis siin keerulist on, vahid rohelisega ristmikul, mõtled selle samaliigiliseks ja lased paremalt tulijad läbi. Ongi kogu seiklus ju.
Ahuiakk seda otse läbitulija reeglit vaja on. Blondile muidugi on, ta ei saa lihtsalt muidu aru.
Miks mind peaks autokooli saatma?
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 810
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #84 Postitas Jesper » 19 Apr 2018, 17:15

Maaks kirjutas:Tegelikult ei tea kas Briti majandusühenduses kehtib parema või vasakukäe reegel.

Mind pole valepoolsesse sanga lastud, aga peaks ikka parema käe reegel kehtima. Näiteks neil pole ringteede ees "anna teed" märke, aga süsteem on ikka sama nagu meil, ringteele pürgija annab teed seal olijale. Minuarust see parema külje kaitsmine on üldse merendusest pärit, kus liiklus on aegade algusest peale "parempoolne", konkreetne sõnastus vist oli stiilis "vastutulevast laevast tuleb mööduda paremalt" - britid on ka ju ajalooliselt suured meresõitjad, ei tea kust pimedast august nad selle vasakpoolse liiklemise idee üldse välja tõmbasid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5035
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 524 korda
Tänatud: 464 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #85 Postitas Macintosh » 19 Apr 2018, 17:17

Maaks kirjutas:Kirjutasid ju et vilkuva rohelisega tuli ristmikule. Oli ja jääb kohustus otsesõitja läbi lasta (kuna tema saabus samuti "rohelisega")!


Kirjutasin, aga kui panid tähele siis varustasin selle küsimärgiga. Pööret sooritanud sõiduki juht väidab veendunult, et fooris oli põles kollane tuli ja äärmine rida seisis. Tasub tähele panna, et rismikule ei mahu enam kaubiku taha kedagi rohelisega rismikule välja sõitu ootama ning ühtlasi ei jõuaks ka 2 piisavat kiirust korralikuks avariiks kasvatada. Aga 2 vasak nurk on ikka korralikult sodi. Tema kinnitus, et sõitis vilkuva rohelisega ristmikule on kaheldava väärusega, sest ta on oma väidet korduvalt muutnud. Alguses sõitis vilkuva rohelisega, siis põleva rohelisega. Hiljem meenus talle, et tegelikult nägi ta kokkupõrke hetkel foori ja seal vilkus roheline tuli (no kuulge, päriselt või!). Kusjuures ta on esitanud ka kaks versiooni selle kohta, kumbas reas ta rismikku ületas, algses versioonis, et tuli kohe bussi järel ja hiljem kinnitas, et nr 1 juht on teda valesti mõistnud ning ta pidas silmas seda, et tuli bussi külje tagant ehk siis äärmisest reast.

Reaalsuses tähendab see vilkuva rohelisega ristmikule sõitmine, et "nägin eemalt fooris rohelist vilkuvat tuld ja vajutasin gaasi, et viimase hooga üle lipsata ja päriselt rismikule jõudsin ikka noore punasega". Ma olen enam-vähem kindel, et 9/10 igapäevaselt linnaliikluses toimivaid juhte talitavd nii. Mina küll sellest patust puhas pole.

Juhi soovil konsulteersin kogenud liiklusjuristiga. Tema väitel, eeldades, et pooltel pole oma sõnade kinnituseks dokumentaalset tõestust või tunnistajaid siis lahendavad seltsid selle tüüpiliselt jagatud vastutuse põhimõttel 50:50.

Eks osalt sellepärast ongi sedusesse lisatud selges eesti keeles teeandmise kohustus "vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile" kuna paljud (hämmastavalt suur hulk) ei saa aru, et see on kaetud juba parema käe reegliga.


Ma väidan jätkuvalt, et sa eksid, loogiliselt saad sa küll selle nii ära tükeldada aga eesõigused ei teki siiski mitte "parema käe reegli" vaid muude reeglite tõttu, mis erinevaid manöövreid käsitlevad. Teoreetilsielt võiks jah öelda, et "parema käe reegel" katab kõik need juhtumid aga teglikkuses on tagasipööret sooritava sõiduki juht vaid hetkeks parema küljega läheneva sõiduki poole ning nende teekonnad ei ristu. Möödasõidul olev juht ei saaks siis kunagi kindel ollal, et temast paremal liiklev juht talle külje pealt sisse ei pööra. Pane tähele, et vasakpöörde ja möödasõidul teeandmise kohustust reguleerib sama seaduspügal ja see pole "parema käe reegli" oma.

Kokkuvõtteks:
parema käe reegel on üks haigemaid asju, mis liikluses on välja mõeldud. Nii parempoolse liikluse, kui ka parema käe reegli on maailmale "kinkinud" prantsuse revolutsionäärid ja selle haiguse laialdase leviku kogu euroopas tagas Napoleon oma vastutustundetute sõjakäikudega ;-). Inglismaal liigeldakse vastavalt paavsti ediktile 15. sajandist jätkuvalt vasakul pool (mis on loogilisem) ja mingit vasaku käe reeglit seal ei eksisteeri.

Jesper kirjutas:Näiteks neil pole ringteede ees "anna teed" märke, aga süsteem on ikka sama nagu meil, ringteele pürgija annab teed seal olijale. Minuarust see parema külje kaitsmine on üldse merendusest pärit

Neil on liiklusseaduses vastav punkt mis annab ringteel liiklejale eesõiguse. Vasakpoolne liiklus on pärit ikka maismaalt, keskajast või isegi varasemast. Loogika on lihtne: kui kaks rändurit maanteel kohtuvad siis nad peavad jääam üksteise suhtes nii, et nende mõõgakäed oleksid vastakuti. Selle sama põhimõtte laiendus on: ratsanik astub sadulasse alati tee äärest ja mitte tee keskelt. Edasi arenda mõtet ise.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1405
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 383 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #86 Postitas AzA » 19 Apr 2018, 17:20

Jesper kirjutas:
Maaks kirjutas:Tegelikult ei tea kas Briti majandusühenduses kehtib parema või vasakukäe reegel.

Mind pole valepoolsesse sanga lastud, aga peaks ikka parema käe reegel kehtima.


Parema. Aga neil pole mitte ühtegi reguleerimata ristmikku. @ ca 6 kuud igapäevaselt seal lenksus/roolis.
Neil on konkreetselt punkt, ringil olijal on eesõigus.
Muide kreeklastel on vastupidi, ringile minejal on eesõigus, point on teede täituvuses, et teed täis oleks.

Pärit on see ajalooliselt juhtimisest ilmselt, paremas käes hoiti relva, vasakuga juhiti sõidukit, sest valdav enamik inimesi on paremakäelised.
Muide minu arvates on uk-s mõnsam sõita. Üle parema õla tagaaknast välja vaadata on palju lihtsam kui siin üle vasaku. Sama rattal.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4371
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 410 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #87 Postitas reimps » 19 Apr 2018, 17:23

Maaks kirjutas:EDIT: Igaks juhuks mainin, et tegu najalga! Tegelikult ei tea kas Briti majandusühenduses kehtib parema või vasakukäe reegel.
Küprosel olen teistpidi liiklusega liigelnud, aga seda ei tulnud pähe küsida kelleltki, kas neil tuleb läbi lasta vasakult või paremalt tulijad - turistina lasin igaks juhuks kõik läbi (lol)

Elasin taolises riigis kunagi mõnda aega - ringidel kehtib vasakukäereegel. Alguses on ringile saabudes umbehämming, sest vasakult ju kedagi ei tule :)
Muus osas on jah sedasi, et märkide või fooridega reguleeritud, ei lasta väga tava-Jüridel otsustada, kumb käsi täna domineerib.
Lihtsalt silmaringi täiendamise huvides ütlen :)
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 928
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #88 Postitas Madlobster » 19 Apr 2018, 17:27

Oma "puhta loogika" alusel või paremat kätt naise puudumisel kasutada, mitte teedel liigelda.
Teedel kehtib LS mitte kellegi arvamus või "puhas loogika"
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1405
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 383 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #89 Postitas AzA » 19 Apr 2018, 17:28

reimps kirjutas:
Maaks kirjutas:EDIT: Igaks juhuks mainin, et tegu najalga! Tegelikult ei tea kas Briti majandusühenduses kehtib parema või vasakukäe reegel.
Küprosel olen teistpidi liiklusega liigelnud, aga seda ei tulnud pähe küsida kelleltki, kas neil tuleb läbi lasta vasakult või paremalt tulijad - turistina lasin igaks juhuks kõik läbi (lol)

Elasin taolises riigis kunagi mõnda aega - ringidel kehtib vasakukäereegel. Alguses on ringile saabudes umbehämming, sest vasakult ju kedagi ei tule :)
Muus osas on jah sedasi, et märkide või fooridega reguleeritud, ei lasta väga tava-Jüridel otsustada, kumb käsi täna domineerib.
Lihtsalt silmaringi täiendamise huvides ütlen :)


Ikka paremakäereegel, lased ju kõik paremalt tulijad läbi :P
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1405
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 383 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Liiklusülesanne: kes on süüdi?

Lugemata postitus #90 Postitas AzA » 19 Apr 2018, 17:29

Madlobster kirjutas:Oma "puhta loogika" alusel või paremat kätt naise puudumisel kasutada, mitte teedel liigelda.
Teedel kehtib LS mitte kellegi arvamus või "puhas loogika"


Kogu austuse juures, täpselt nii on.
Seepärast on ka nr 1 sõiduk süüdi. Sest ta ei lasknud otsesõitjat läbi. Paragrahv misiganes 155-ˇ157. Loe seadust sõber.
Ära mine isiklikuks.
Aga Jesperi sõnade taha võiks siiski kiigata. Ja leppida, et tal on õigus.
Kui otse satuvad kokku sõidukid, mis mõlemad tahavad vasakpööret teha, ka sel juhul lahendatakse jama korral asi paremakäereegliga.
Mitte nii väga kaua tagasi pidi sellise pöörde ümber üksteise tegema just selle reegli pärast, hakkasid pööret tegema, lasid paremalt tulija mööda ja siis tegid mõlemad oma vasakpöörde, kaksi mõista on väga raske. Meil umbes 10-15 aastat tagasi lubati ka eestpööre, ilmselt seetõttu, et kultuur läks vähe paremaks ja teineteise nussimist on vähem.
See otsesõitjal peab läbi laskma reegel on tubli 10-15 aastat vana, enne reguleeris antud olukorda paremakäereegel. Ära vanakooli mehi mõnita, neil kipub mõõgakäsi meeles olema :-|||
Kerge 6 pakk, mõtlemist veits ja riigimehelikult Jesperile sorri öelda on jätkuvalt arukas.
Vaata tal on lihtsalt õigus, kui paremakäereegel on seljaajus, siis on pea võimatu eksida, sest kõik samaliigilise olukorrad lahendab lõppeks paremakäereegel. Seaduses võib täpsustus blondidele olla, aga point remains the same. Sellele ta ju viitas.
Aga mulle meeldib.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist