2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured - Lahendus leitud: uus aku!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
HarryMrn
Postitusi: 10
Liitunud: 23 Mär 2016, 21:36
Tsikkel: Kawasaki Z1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured - Lahendus leitud: uus aku!

Lugemata postitus #1 Postitas HarryMrn » 17 Mai 2018, 19:38

Tere,

Lugu selline: Täna hommikul käivitus kenasti masin ja sõitsin tööle. Töölt tulles masin ei käivitunud, vaevu suutis enda nö. käivituseelseid piiksud ja prääksud teha.

Nädal tagasi vahetasin küünlad ära. Sest pill turtsus ja no vanad küünlad olid päris inetud. Peale seda läks FI tuli põlema, vahel veidi nagu vilksatas kustu ka algul aga nüüd põleb stabiilselt. Kuid masin töötab väga hästi. Kuna enda arust ühendasin kõik juhtmed ära, siis sõitsin siiani kuni enam masin ei toimeta ( jep polnud parim idee). :wack:

Mõned päevad enne küünalde vahetust sai pandud ka uus aku, kuna vana laadisin täis, näitas et ok. Aga 1 öö seisis masina peal ja hommikul ei käivitunud. Tester näitas nö. täis laetud akul 12,3v. seega vähe. Ideaal oli vist 12,6-12,8 kui õigesti mäletan. Sügisel kui masin gaaraaži sai viidud laadimise mured puudusid ning aku seisis terve talve mul toas. Anyway- aku oli vähemalt 2a vana juba minu käes, pagan teab kaua eelmine omanik sõitis, seega aeg oli uus panna.

Sellest saati kui aku vahetatud ja küünlad ka olen igapäev sõitnud tööle ja koju ja mujalgi mingi 300-400km kindlasti, kõik töötab kenasti, ainult FI tuli helendas silma.

Täna siis peale seda kui enam ellu ei ärganud, andsin boosteriga voolu, käivitus koheselt ja nii kui boosteri eemaldasin suri välja. Kui laadimine on olemas, siis peaks ju isegi kutu akuga käima jääma masin ja seda vaikselt elustama hakkama sõites?

Igatahes tõin aku koju, laadija näitas et täiesti surnud ja jätsin laadima. Homme proovin täisakuga käivitada ja koju sõita, et lähemalt uurima hakata, kuid sooviks teie ideid mida jälgida.

Põhi küsismused on:

Kas tõesti puudub laadimine ja tutika akuga võib saada sõita nii palju ja isegi ei näita väsimise märke käivitamisel?

Kas see FI tuli viitab, et ma suutsin ikka mingi pistiku kuskil lahti jätta ja tõesti ei laegi? Oskab ehk keegi öelda, kus see pistik/massi kaabel vms. asub?

Tänan teid abi eest! :bsmile:
Viimati muutis HarryMrn, 04 Juun 2018, 19:22, muudetud 1 kord kokku.



isr-tt89
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Apr 2017, 23:45
Tsikkel: Suzuki SV1000 2005
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga vist pole laadimist?

Lugemata postitus #2 Postitas isr-tt89 » 17 Mai 2018, 20:18

Pane laetud aku peale ja mõõda käival tsiklil akupinget.

Ma ei tea, kuidas kawal on, aga suzukil mõõdetakse 5000 pöördel ja kaugtuli sees akupinget ja kui alla 14V, laadimine ei tööta.

Kindlasti mõni teema kawasaki foorumis ka olemas,

edu!
Kasutaja avatar

Teema algataja
HarryMrn
Postitusi: 10
Liitunud: 23 Mär 2016, 21:36
Tsikkel: Kawasaki Z1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga pöörete tõustes vool langeb! Ja tühikäigul 14,2V

Lugemata postitus #3 Postitas HarryMrn » 18 Mai 2018, 19:06

Täna sai uhiuus aku pealepandud 13,25V näitab tester- seega tip top. Kuna eelmine uus aku ei tahtnud enam üldse voolu sissegi võtta vahetati see mul välja. Ehk sattus praak isend, kes teab.

Manualist vaatasin järgmised andmed: Laadimine peaks ok olukorras toimuma 14.2 ∼ 15.2 V vahemikus.

Tegin järgmiselt nagu manual käseb:

Start the engine, and note the voltage readings at various engine speeds with the headlight turned on and then turned off. (To turn off the headlight (tuld kustu ei pannud vaid lisasin rohkem koormust kaugutulega), disconnect the headlight connector on the headlight unit.) The readings should show nearly battery voltage when the engine speed is low (mul näitab tühikäigul ka laadimist), and, as the engine speed rises, the readings should also rise(mul langeb hoopis). But they must be kept under the specified voltage.

Minul aga toimub selline asi nagu videos näete

Algul niisama proovin 4000-5000 pööret hoida ja lähituli põleb. Laadimine kukub 13,7-13,8V peale

Siis lasen gaasi maha, lülitan sisse täistule ning veidral kombel toimub laadimine 14V kandis kui pöördeid tõstan.

Tühikäigul hoiab üldse reipalt 14.2 :wack:

Et veider anomaalia või kas on anomaalia üldse? Lihtsalt eelmine aku oligi praak ning nüüd elu läheb edasi? Või keeran hoopis selle aku ka tuksi?

Tänan!
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1300
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 59 korda

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga vist pole laadimist?

Lugemata postitus #4 Postitas Vint » 18 Mai 2018, 19:11

Huvipärast küsin, et kas esimene mis p*** läks oli leelisaku? ( Nö. tavaline. )
Ja teine uus mille nüüd panid?
Kasutaja avatar

Teema algataja
HarryMrn
Postitusi: 10
Liitunud: 23 Mär 2016, 21:36
Tsikkel: Kawasaki Z1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga vist pole laadimist?

Lugemata postitus #5 Postitas HarryMrn » 18 Mai 2018, 19:36

Esimene oli Boschi aku millele pidi mahlad sisse laskma ise ja see uus samamoodi. Ehk siis leelis vist (võhik nende teemadega).

Küll aga ma lugesin netist just, et neid uhiuusi akusid võiks ka laadida(manualis otseseselt polnud et MUST CHARGE)...tundub veider kuna pauku nagu on ju sees aga kui peab siis peab.

Mul on ctek multi xs 7000 laadija. Mingi tark asi aga see laeb kuni 5amprit, mootorratta aku tahab ainult 1amper ja max 3amprit. Krdi kallis laadija aga vist nüüd siis motika jaoks uut vaja või see oskab aru saada mida teha tohib? Manualist selle kohta midagi ei leidnud.

Ilgelt palju nu**i sellise lihtsa asjaga :D Tahaks ju sõita lihtsalt.

morse
Postitusi: 391
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 26 korda

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga vist pole laadimist?

Lugemata postitus #6 Postitas morse » 18 Mai 2018, 20:05

Kui ma neid manuaali väljavõtteid poleks lugenud, siis ütleks, et laadimime on peaaegu, et OK. Kahtlane, et ta selliste laadimise näitude juures aku täitsa tühjaks laseks. Point on siis selles, et sul on ta ju koos tuledega iga pöörde juures kõrgema pingega kui seisva mootoriga, mis omakorda tähendab, et toimub laadimine. Kui hea see laadimine on, me täpselt veel ei tea aga siiski laeb - ühtlasi tähendab see, et tühja akuga ei tohiks nagu välja surra, kui boosteri pealt oled käima saanud.

See laadija võiks tsikli aku laadimiseks kärada küll.

FI tulest ei tea midagi, ise rohkem karpamees :D Aga see oleks vaja selgeks saada, et miks ta põleb, ehk annab selgust. Kuidas tal veakoode loetakse? Ehk saab kuidagi lihtsalt veakoodi kätte, oleks pilt selgem.

Mis värk nende akudega ikka oli? OK vana oli vana, see mis sa kirjeldasid on tavapärane. Aga see uus aku - nende pingete juures, mis sa mõõtsid ei tohiks ta küll nii lihtsalt tühjaks saada. Kas on mingi kindlus, et aku oli päriselt praak???

isr-tt89
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Apr 2017, 23:45
Tsikkel: Suzuki SV1000 2005
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga vist pole laadimist?

Lugemata postitus #7 Postitas isr-tt89 » 18 Mai 2018, 21:12

Võid aku lekkevoolu vms ka ära mõõta - paned ampermeetri (või multimeetri) jadamisi aku ja nt + klemmi vahele, siis kui ratas ei käi.
Manualist vaata, mis vool on norm sinu ratta jaoks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
HarryMrn
Postitusi: 10
Liitunud: 23 Mär 2016, 21:36
Tsikkel: Kawasaki Z1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda

Re: 2003 Kawasaki z1000 - vooluga mured, uus aku peal aga vist pole laadimist?

Lugemata postitus #8 Postitas HarryMrn » 04 Juun 2018, 19:20

Tänaseks olukord selline, et uus aku kestab siiani muretult. Ju see esimene uus aku siis oli ikkagi vigane.

Ka mõõtis pood eelmist akut ning ütles, et täitsa surnud. Täpsemalt ei osatud öelda viga ja anti uus.

Sõbral on 2004a z1000 ja temal laadimine tühikäigul madalam veidi ja pööret tõstes 14+. Mitu päeva seisnud aku vool oli tal ka 13v kandis, sama on ka mul tänaseks.

Kaks suve on kõik laitmatult töötanud ja jama tekkis peale uue aku lisamist.

FI tuli tundub olevat tingitud kehvast ühendusest süütepoolile, sest üks pistik on veidi katkine ja liigutades tuli kustub.

Tänud kõgile kes ideid jagasid, pääsesin kergelt :D Ohutut sõitu!




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist