Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Sõbrad, ma ei saa enam aru, mille üle te vaidlete? See juhtum, mida kirjeldasin, ei juhtunud x aastat tagasi vaid 2 aastat tagasi. Meil kehtib SAMA liiklusseadus, mitte midagi ei ole muutunud. JA: juhuslikult, tutvust kasutades, on mul olemas sama asja kohta ka riigikohtunike "kohvilaua" seisukoht, mille põhiargument oli, et kui inimene 0,5 promillise joobega (selline mõõdeti) ei istu mopeedi selga, vaid lükkab seda käekõrval kodu poole, siis on tegemist just seaduskuuleka käitumisega. Seega, ja arvestades seda §22 lg 5 punkti, see TOIMIB. Ja tegu ei ole joppamisega.
Ratast käe kõrval lükates sa oled jalakäija. Sest liiklusseadus ütleb seda konkreetselt, ilma mingi võimaluseta tõlgendada. Teistusgune tõlgendus saab tekkida ainult alusel, et seda lõiget üldse ei vaadata - samas, seadus kehtib TERVIKUNA.

Tahmas peast - vaadake, ka jalakäija on liikleja. Ja liikleja ei tohi liigelda tahmase peaga. Ja kui see "lükkaja" on nii täis, et kõigub, koristatakse ta ära kui purjus jalakäija. Ja saab selle eest ka trahvi.

Mis purjus jalgrattureid puudutab - siis jälle, talle saab teha trahvi kuni 100 päevamäära. Aga mootorsõidukilubade äravõtmist lisakaristusena näeb seadus ette ainult mootorsõiduki purjus juhtimise eest. Aga jalgratta puhul pole sellist asja kirjas. Ja liiklusseadusest mina seda ka ei leidnud. See võib muidugi tuleneda mõnest muust seadusest või määrusest, aga ma väga ei usu. Seega, kui seal tullakse lubade kallale - tuleb kaevata edasi kohtusse!

Veel - asja lihtsustab alati see, et karistuse määramisel märgitakse alati ära ka karistamise alus. Ja see tuleb siis alati järele vaadata. Kui see alus on ekslik, siis sa võid tegelikkuses olla kuitahes süüdi - karistus tühistatakse, sest sama dokumendi peal alust muuta ei saa. Tuleks teha uus dokument. Aga seda ei saa jälle teha takkajärgi.
Politseis töötavad inimesed. Nad pole targemad ega lollimad. Nad eksivad samuti.

Kusjuures, minu soovitus on veel, et kui sul pole kõik ka tegelikult ideaalses korras, pole vaja politseinikku nina pidi äka sisse suruda. Las ta eksib. Las ta kirjutab valel alusel trahvimääruse - see on ümber lükatav. Aga kui vaidled, otsib ta üles su aegunud kustuti ja siis saad õigel alusel trahvi. Mis kasu on sellisest "võidust"?

Ja veel laiemalt: pole vaja lollusi teha ja tüli norida. Enamus politseinikke siiski ei rahulda oma haiget võimuiha, vaid teevad lihtsalt oma tööd ning austada tuleb iga inimest, kes oma tööd hästi teeb. Olen ise ka vahel mõne lolli otsa sattunud, aga enamasti siiski kohtunud tublide politseinikega, kelle osas mu arvamus ei muutunud ka pärast trahvi saamist - õige asja eest tuleb oma laks mehena vastu võtta ja mitte poisikese kombel rumalaid vabandusi leida ja teisi süüdistada.

Ja kõige lõpuks - isegi kahtlaste juhtumite puhul - targem on enamasti tülist eemale hoida isegi siis, kui sul on õigus (ja muud võita polegi, kui see õigus). No tore, said pärast pikka jahumist oma õiguse. Raiskasid aega. Raha. Närve. Mida võitsid? Vaid õiguse. Ega plika oleks ju ka võinud pittu taksoga minna. Terve tsiklimeeste taevas on täis tsikliste, kellel oli õigus. Aga mida sa teed oma õigusega postuumselt või invaliidina?



Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”